Gå till innehåll

Kvastfan is struggling & o Cash lirar stabilt!


FishFTW

Recommended Posts

  • Svars 69
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

såhär åkte jag "långlördag" hjälp mig med denna! hur ska denna spelas ? tycker jag spelar den bra. kanske betta mer flopp ?

 

.00/50.00 Texas Hold'em (No Limit ) - den 17 oktober 2009 21:43:07

Långlördag (Vanlig /Turnering )

Plats 1: hallgren (3885.00)

Plats 2: Fredda (5695.00)

Plats 6: Kvastfan (4405.00)

Plats 3: Malmage (7980.00)

Plats 4: gnaget 1 (3943.00)

Plats 5: Hasse_sthl (1885.00)

Plats 7: hannukalev (6411.00)

Plats 8: bence (3368.00)

Plats 9: Brejk (4965.00)

Plats 10: Unknown (0.00)

Fredda lägg LM 25.00

Malmage lägg SM 50.00

** Giv **

Kvastfan Dk, 10k]

Malmage [N/A, N/A]

gnaget 1 [N/A, N/A]

Hasse_sthl [N/A, N/A]

hannukalev [N/A, N/A]

bence [N/A, N/A]

Brejk [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

Kvastfan Höj till 150.00

hannukalev Syna 150.00

hallgren Syna 150.00

Fredda Syna 150.00

*** Flop(Board): *** : Knk, 3k, 4s]

*** Bet Runda 2 ***

Fredda Passa

Kvastfan Satsa 350.00

hannukalev Syna 350.00

hallgren Lägg

Fredda Syna 350.00

*** Turn(Board): *** : [Knk, 3k, 4s, 9h]

*** Bet Runda 3 ***

Fredda Passa

Kvastfan Satsa 1250.00

hannukalev Syna 1250.00

Fredda Lägg

*** River(Board): *** : [Knk, 3k, 4s, 9h, Dr]

*** Bet Runda 4 ***

Kvastfan All-in 2655.00

hannukalev Syna 2655.00

*** Showdown *** : Rake: 0.00 Totalpott: 9510.00

Kvastfan [Dk, 10k] Par i damer Vinst: 0.00

hannukalev [9k, 9r] Triss i nior Vinst: 9510.00

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

lyckades hitta ett 47$ plus igår... spelade bara 6 sngs,

 

Har vart och hälsat på farmor och farfar i Ljusdal idag. 17 mil från Gävle för er som inte vet vart det ligger... hon fick nämligen hjärtattack igår. så det var skönt att se att hon mådde bättre iaf :)

 

Försökte kvala in till sunday million idag men Stars ville inte det.. åkte på massa 2 och 3 outare så var man ute ur alla satteliter! fanfanfan vill spela någon större turre ikväll. orkar inte sitta med 10 dolls sng :/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelade lite inatt.

 

Blev totalt 14 sng's = 122$

 

24$ = 1 st

 

10$ = 12 st

 

12$ = 2 st

 

Analys

 

Kom ITM 5-6 ggr i 10 dolls, men lyckades aldrig vinna. Mitt spel fungerade inte alls när det var 3-4 kvar, gjorde dåliga beslut och sprang in i AA några gånger. Kände mig i bra form så testade en 24 dolls men åkte precis innan finalbord....

 

 

Har fått många tips från betydligt bättre spelare som uppskattas rejält.. försöker tänka på va dom har sagt och tänka efter mina beslut. Känns riktigt bra... känner att jag utvecklas helatiden.

 

GN ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Igår vare Champions League kväll och sportsbetting. blev inge vidare resultat men glädjande att Manchester United Visar sin klass iaf, inget annat "topplag" verkar ju kunna leverera omgång efter omgång =) hejja BARCA, REAL MADRID, LIVERPOOL och ARSENAL haha :)

 

Lyckades hitta ett 151$ plus igår iaf! skönt att pokern rullar på bra!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag och några polare satt och lirade i vår hyrda lägenhet här i Gävle och vårat IPvar totalt motriggat hela kvällen, det var ett jävla whinande här hemma! Ett Headset förstördes bla... :)

 

Nu när jag nåt 1500$ Så ska jag testa köra några 24+2$ sng's hoppas man kan rusha fint på den nivån nu :)

 

Men det började inte så bra....

 

Jag var totalt motriggad dom första 5 turneringarna men lyckades springa bra i den sista så hittade lillplusset på 113$

 

Totalt: 9 st sngs

 

24$ = 5 st, 1 ITM, 3e plats.

 

12$ = 1 st

 

10$ = 3 st, 1 ITM, 2a..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul att det rullar på kvasten.. kommer du lira något imorrnkväll eller blir det för sent o för mkt fylla från Aik-Bajen? ;)

 

Kom hem från arlanda/alanya för ett par timmar sedan. Sugen på lir men något fel med svs satte käppar i hjulen.

 

Bilder osv osv kommer upp imorrn , se söndag, och troligen blir det en del grind! Var inte sååå billig resa. Budgeten sprack efter 2(!) dagar. WPO LUDVVIG O CASH.

 

puss

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har blivit alldeles för dååligt med uppdatering här på PF i några dagar...

Var 4 dagar sen sist,

 

Lite kort uppdatering vad jag sysslat med dom senaste dagarna..

 

Har spelat en del poker.

 

34 st sng's och är väl en 500$ upp..

 

Håller på att rusta upp min lägenhet jag förhoppningsvis hinner flytta in till innan månadsskiftet. Men jag är så fruktansvärt lat..

 

I söndags var jag ner till Sthlm för att kika på mitt älskade Hammarby möta packet för solna. AJIK

Jag och polarn tog 06.30 tåget från Gävle C och möttes upp av ett 15 talet till bajare på tåget. Perfekt att knäppa första ölen med massa bajare 06.30 en söndag :)

Vi var framme 09.01 på Sthlm central. Blev en frukost på MC donalds innan vi begav oss till Medborgarplatsen på SÖDER, där var det samlingsplats för alla bajare och gemensam tripp till SOLNA...

"Infernotåget" var fullproppat med nervösa och taggade bajare... för ingen våga väl tro att vi skulle ha en chans mot AJIK som vi spelar detta år!!!!

 

Väl framme i solna blev vi eskorterade av "farbrorBLÅ" dom är alltid lika roliga. Blev några burkar öl som kastades mot polisens bilar, inget mer än så...

Vårt led sträckte sig flera hundra meter långt. och ett grönvitt hav av sjungande supportrar tog nu över solna!

Vi blev direkt eskorterade till arenan så inga oroligheter hann ske före matchstart, vad jag kunde se :)

 

Matchstart

 

Ur högtalarna spelades "Just idag är jag stark" och det var skön inramning av bajenfans!

Ingen trodde väl att bajen skulle ha en chans mot Guldjagande AIK men vi stod upp riktigt bra! Första 30 spelade vi jämt med AIK men efter deras 1-0 mål tog dom över och det var skönt med halvlek...

 

Andra halvlek spelade vi mycket mycket bättre, Vi spelade en fotboll som Hammarby inte spelat på länge, vi vågade flytta upp med laget. pressa hårt och utnyttja kanterna, var nog den bästa halvleken på bra länge..

När sen 1-1 målet kom så brast det för alla bajare, den känslan när Simon Helg kvitterade var obeskrivlig. Den glädjen och lyckan som spred sig på södrastå var mäktig.. En känsla vi inte fått uppleva detta år, denna match var så mkt mer än en vanlig match, så glädjen var enorm... Men som alla vet lyckades vi inte hålla 1-1 utan inbytta kenny Peyvi eller vad fan råttan heter gjorde 2-1 några minuter senare..

 

Innan matchen hade väl folk tippat 3-0 till AIK men vi överraskade alla och stundtals spelade vi en fotboll som AIK hade problem med att försvara sig mot..

 

Alla bajare kunde gå hem små besvikna att vi inte vann men jävligt stolta att vi gav AIK en match, för så dåliga har vi vart i år att vi skulle inte kunna ge dom en match.. det visar HJÄRTA!

 

Nu äre bara att hålla tummarna att vi håller oss kvar i ALLSVENSKAN!! 2 matcher kvar.... FORZA BAJEN!!

 

 

NU blire Träning sen kör vi igång en lång nattgrind ikväll :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hammarby I Superettan 2010, Jag Vill Bara Dö... Det Får Inte Vara Sant!

Fanfanfanfanfanfanfanfan

 

Men kvasten, ni får ju sällskap av DJurgården med så , du kan inte vara så missnöjd ;)

 

 

Jag flatar AK här för att jag oftast 3betar den. Hur skulle ni agera utefter den här floppen? Donka ut flop? Lillkaggen lirar 35/12 och ser vinnande ut..

 

***** Hand History for Game 1155109876 ***** (Party)

$2000.00 USD NL Texas Hold'em - Sunday, November 01, 04:59:04 ET 2009

Table Gwen 12 (Real Money)

Seat 1 is the button

Seat 1: popoffer ( $8119.11 USD )

Seat 2: Maremec ( $3950.00 USD )

Seat 3: Cashstar ( $4576.52 USD )

Seat 4: 2AINHOLE ( $985.25 USD )

Seat 5: Lillkaggen ( $6041.93 USD )

Maremec posts small blind [$10.00 USD].

Cashstar posts big blind [$20.00 USD].

** Dealing down cards **

Dealt to Cashstar [ Ks Ac ]

2AINHOLE folds

Lillkaggen calls [$20.00 USD]

popoffer raises [$100.00 USD]

Maremec folds

Cashstar calls [$80.00 USD]

Lillkaggen calls [$80.00 USD]

** Dealing Flop ** [ 2h, Jh, Kh ]

Cashstar checks

Lillkaggen checks

popoffer bets [$232.50 USD]

Cashstar calls [$232.50 USD]

Lillkaggen calls [$232.50 USD]

** Dealing Turn ** [ 4c ]

Cashstar bets [$480.00 USD]

Lillkaggen calls [$480.00 USD]

popoffer folds

** Dealing River ** [ Qc ]

Cashstar checks

Lillkaggen bets [$5229.43 USD]

Cashstar folds

Lillkaggen wins $7181.93 USD from main pot

 

 

Ingen idé att valuebetspusha här kom jag fram till.. rätt beslut?

Vad tycker ni om linjen?

 

***** Hand History for Game 1156494728 ***** (Party)

$1500.00 USD NL Texas Hold'em - Monday, November 02, 09:52:24 ET 2009

Table Frida 3 (Real Money)

Seat 2 is the button

Seat 1: JayH ( $3317.62 USD )

Seat 2: Alex_AA ( $1946.62 USD )

Seat 5: Cashstar ( $3559.56 USD )

Cashstar posts small blind [$7.50 USD].

JayH posts big blind [$15.00 USD].

** Dealing down cards **

Dealt to Cashstar [ 7d 7s ]

Alex_AA folds

Cashstar raises [$37.50 USD]

JayH calls [$30.00 USD]

** Dealing Flop ** [ 2s, 7h, Qd ]

Cashstar checks

JayH bets [$45.00 USD]

Cashstar calls [$45.00 USD]

** Dealing Turn ** [ Th ]

Cashstar checks

JayH bets [$90.00 USD]

Cashstar raises [$270.00 USD]

JayH calls [$180.00 USD]

** Dealing River ** [ Kc ]

Cashstar bets [$420.00 USD]

JayH raises [$1200.00 USD]

Cashstar calls [$780.00 USD]

...?

 

 

 

Nu blir det bättre update i fortsättningen fyi :-)

 

November har startat stabilt och ligger 29974:- upp.

 

Nu kör vi så det ryker kvastfaN!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men kvasten, ni får ju sällskap av DJurgården med så , du kan inte vara så missnöjd ;)

 

Haha, ja det enda positiva :)

 

 

 

November har startat stabilt och ligger 29974:- upp.

 

Snygg start på månaden FISK =)

 

 

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

 

 

Förra månaden rullade på fint till en början. sista 2 kvällarna var jag 500$ ifrån 3K så jag satsade verkligen på att klara av det. men istället för att vinna 500$ så hade jag 16st 24+2 sngs UTAN en ITM så backade 400$

så min månad blev inte så bra som jag hoppats. Slutade 1191$ upp!

 

Har startat denna månad trögt och ligger en 200 dollar back. Får inte spelet alls att funka så bestämt mig för att gå ner till 10$ sngs igen..

 

 

Mål för månaden:

 

2000$ på SNG

 

Hitta en större klonk i någon MTT..

 

Nu kör vi!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gävle-kontorets lockdown tog slut för några nån timma sedan.. fast idioterna vill dra igång ett cashgame såhär 07.22 på lördag morgon.. o inte fan kan man banga då inte :roll:

 

Nätgrinden slutade 04.00 för de flesta. Totalt 8 boys var med under nattgrinden som startade vid 19.00 cirkus.

 

Det slutade bra för de flesta..

 

Cashstar: 11985:-

Ludvvig 7003:-

Korra 60$

rabatt 1890:-

Renståhl 356:-

Kvastfan 6drinkar + 6 shots inkl 8 öl

Calle o Wanke okänt..

 

Korra gjorde stejk-debut och lirade 2dollars turrar. Skön start för våran maskot!

 

Så det blev en skön natt som avslutas med nintendo 64 lir och nu alltså live-cg med 6 spelare.. :mrgreen:

 

// Cash

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...