Gå till innehåll

0.5/1kr - QQ träffar triss på en farlig bräda


Recommended Posts

Fi spelar 39/20 över 62 händer.

 

Pre och flopp är väl standard. När han synar min c-bet och sedan donkar turn tycker jag tyder skitmkt på att han har flush då jag sett sådant spel tusen gånger så jag sket i att raisa för att jag kan lätt vara slagen och min hand är för stark för att folda. På river när han bettar är väl enkel fold för det ser ut skitmkt som flush och även om han inte har kan han ha stege nu. Bra spelat?

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $1(BB) Replayer

SB ($117)

BB ($31.16)

UTG ($67.78)

CO ($192)

Hero ($100)

 

Dealt to Hero Q:spade: Q:club:

 

UTG calls $1, CO calls $1, Hero raises to $5.50, SB calls $5, BB calls $4.50, fold, CO calls $4.50

 

FLOP ($23) Q:heart: 2:diamond: 3:diamond:

 

SB checks, BB checks, CO checks, Hero bets $15, SB calls $15, BB folds, CO folds

 

TURN ($53) Q:heart: 2:diamond: 3:diamond: 6:diamond:

 

SB bets $13, Hero calls $13

 

RIVER ($79) Q:heart: 2:diamond: 3:diamond: 6:diamond: 4:spade:

 

SB bets $37, Hero folds

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

TURN ($53) Q:heart: 2:diamond: 3:diamond: 6:diamond:

 

SB bets $13,Hero calls $13

 

RIVER ($79) Q:heart: 2:diamond: 3:diamond: 6:diamond: 4:spade:

 

SB bets $37,Hero folds

 

Var inte rädd för att höja turn för att försöka få in. Inte direkt så att han bara bettar med en färdig stege/färg. Syn river.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ofta färg? Japp. Tillräckligt ofta för att du ska lägga topset för ett halvpottbet på river? Nej det tycker jag inte. Krävs en stark read på fi för att lägga och det verkar du inte ha. Jag hade synat, och gratulerat mig själv till att ha torskat minimum om han har mig slagen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var inte rädd för att höja turn för att försöka få in. Inte direkt så att han bara bettar med en färdig stege/färg. Syn river.

 

Hade han inte donkat där hade jag lätt bettat 2/3 lr 3/4 av potten men jag känner att när de c/c flopp och sedan donkar när flush completas att de ofta har det, kanske bara jag som blivit slagen så att jag är rädd för det.

 

Ofta färg? Japp. Tillräckligt ofta för att du ska lägga topset för ett halvpottbet på river? Nej det tycker jag inte. Krävs en stark read på fi för att lägga och det verkar du inte ha. Jag hade synat, och gratulerat mig själv till att ha torskat minimum om han har mig slagen.

 

Okej, tycker du att jag ska bara syna hans lilla turnbet eller raisa?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

är inet turn jättelikt ett block bet med bra flushdrag? du kommer nog inte få in det bra och kan inte raisefolda så bra syn. sista kortet är ju bra scare card för honom, så jag gilalr nog synen mer. om inte annat för att veta vad hans små bet kan betyda.

 

antingen det eller så hade han nöt på turn. storleken på hans turn och river bet skriker ju "syna eller raisa, folda inte!" men frågan är om du inte har honom >25%. jag tror det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

är inet turn jättelikt ett block bet med bra flushdrag? du kommer nog inte få in det bra och kan inte raisefolda så bra syn. sista kortet är ju bra scare card för honom, så jag gilalr nog synen mer. om inte annat för att veta vad hans små bet kan betyda.

 

antingen det eller så hade han nöt på turn. storleken på hans turn och river bet skriker ju "syna eller raisa, folda inte!" men frågan är om du inte har honom >25%. jag tror det.

 

Ja, jag borde synat helt klart nu när jag tänker i efterhand. Ger för mycket respekt när de donkar på en flushdraw bräda.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fi spelar 39/20 över 62 händer.

 

Pre och flopp är väl standard. När han synar min c-bet och sedan donkar turn tycker jag tyder skitmkt på att han har flush då jag sett sådant spel tusen gånger så jag sket i att raisa för att jag kan lätt vara slagen och min hand är för stark för att folda. På river när han bettar är väl enkel fold för det ser ut skitmkt som flush och även om han inte har kan han ha stege nu. Bra spelat?

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $1(BB) Replayer

SB ($117)

BB ($31.16)

UTG ($67.78)

CO ($192)

Hero ($100)

 

Dealt to Hero Q:spade: Q:club:

 

UTG calls $1, CO calls $1, Hero raises to $5.50, SB calls $5, BB calls $4.50, fold, CO calls $4.50

 

FLOP ($23) Q:heart: 2:diamond: 3:diamond:

 

SB checks, BB checks, CO checks, Hero bets $15, SB calls $15, BB folds, CO folds

 

TURN ($53) Q:heart: 2:diamond: 3:diamond: 6:diamond:

 

SB bets $13, Hero calls $13

 

RIVER ($79) Q:heart: 2:diamond: 3:diamond: 6:diamond: 4:spade:

 

SB bets $37, Hero folds

 

Det är NL100 på svs, turn = Jätteraise. Visst det händer att han har färdiga stegar/flushar men han kan ha bra mycket mer också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

är inet turn jättelikt ett block bet med bra flushdrag? du kommer nog inte få in det bra och kan inte raisefolda så bra syn. sista kortet är ju bra scare card för honom, så jag gilalr nog synen mer. om inte annat för att veta vad hans små bet kan betyda.

 

antingen det eller så hade han nöt på turn. storleken på hans turn och river bet skriker ju "syna eller raisa, folda inte!" men frågan är om du inte har honom >25%. jag tror det.

 

Givetvis ska vi inte raisefolda på turn, utan raisea och hoppas på att få syn. Raise för värde.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...