Gå till innehåll

Allt om pokercitat!


okocha

Recommended Posts

"There are few things that are so unpardonably neglected in our country as poker. The upper class knows very little about it. Now and then you find ambassadors who have sort of a general knowledge of the game, but the ignorance of the people is fearful. Why, I have known clergymen, good men, kind-hearted, liberal, sincere, and all that, who did not know the meaning of a "flush". It is enough to make one ashamed of the species."

 

- Mark Twain

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

felix från pokermiljonen måste ju vara med. Jag tror han hade A5 på handen, och floppen kom 34x eller liknande, då frågade han dealern:

 

"Kan en stege vara A2345 också?"

 

Där kan man prata om att avslöja sina kort

 

pinsamt läge, men egentligen så måste man fråga där(nja, spelade de NL så hade han säkert ändå inte odds för att gå med i vilket fall som helst). Det ger ju för övrigt spelaren läge att bluffa om en femma kommer och motspelaren sätter honom på A2, så man kan nog nästan säga att han köpte fyra extra outs med den frågan. Dock så kommer förmodligen motspelaren folda om det kommer ett A, 2 eller 5.

 

BTT! :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det allra bästa citatet jag ahr hört någon säga är ju ändå Unabomber (Phil Laak). "Your docter says that you have 60 days left to live, thats a bad bet! Runner-Runner Flush, that's not a bad bet, that's just poker" hehehe tycker det är klockrent och han har ju så rätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Speccade ett låg limit bord på Ladbrokes när en kille försöker bluffa all-in med rags. Typ 85o om jag minns rätt. Han springer rakt in i AA och får självklart call. Bluffgubben har dock tur och vinner, varefter han i chatten lägger av:

 

"Only a pro can make a two pair on the river"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det allra bästa citatet jag ahr hört någon säga är ju ändå Unabomber (Phil Laak). "Your docter says that you have 60 days left to live, thats a bad bet! Runner-Runner Flush, that's not a bad bet, that's just poker" hehehe tycker det är klockrent och han har ju så rätt.

 

 

s/bet/beat/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hända för ca 15 år sen. Vi var ett gäng kompisar som lirade ofta, knektöppning gällde på den tiden, holdem hade vi inte ens hört talas om.

I vilket fall så var våra tjejer ofta trötta på vårat lirande, så vi försökte få med dem och lira. En dag så ville en utav dem vara med. Vi förklarade reglerna snabbt. Det blev pass varv på varv och potten växte sig rejäl.

Efter bra många varv så blev det pass,pass,pass fram till tjejen ifråga, pass där också. Korten ned i mucken när hör vi henne, "nääe inte igen, jag som hade tre Äss!!!"

Hon trodde såklart att man måste ha två knektar för och öppna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hända för ca 15 år sen. Vi var ett gäng kompisar som lirade ofta, knektöppning gällde på den tiden, holdem hade vi inte ens hört talas om.

I vilket fall så var våra tjejer ofta trötta på vårat lirande, så vi försökte få med dem och lira. En dag så ville en utav dem vara med. Vi förklarade reglerna snabbt. Det blev pass varv på varv och potten växte sig rejäl.

Efter bra många varv så blev det pass,pass,pass fram till tjejen ifråga, pass där också. Korten ned i mucken när hör vi henne, "nääe inte igen, jag som hade tre Äss!!!"

Hon trodde såklart att man måste ha två knektar för och öppna.

 

 

Hahahha min farbrors tjej gjorde samma sak när vi lira knektöppnig för typ 9-10 år sen :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

playing a NL game with friends, i had AA, and after many raises and reraise preflop, we got all in. he had JJ, and spiked his J on the flop. someone asked him how he couldn't put me on Aces, and he replied "well i did for a minute, and thought if he had AA then my JJ is as good as KK and i'm not folding KK."

 

it still cracks me up thinking about it.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

playing a NL game with friends, i had AA, and after many raises and reraise preflop, we got all in. he had JJ, and spiked his J on the flop. someone asked him how he couldn't put me on Aces, and he replied "well i did for a minute, and thought if he had AA then my JJ is as good as KK and i'm not folding KK."

 

it still cracks me up thinking about it.

 

Hahahaha, HELT underbart! :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tycker att min polare har myntat fler roliga uttryck än någon anna på jorden. Jag kan dra ett par.

 

vid showdown, jag har kåk och han har "stege"

 

"-haha jag har stege.

- ahh jag har kåk, och för övrigt har du inte stege kalle

- NEJ fan, ja trodde det var en nia. åhhhhh

- kalle, inte för att vara en partypooper men en nia hade inte gett dig stegen heller :)"

 

alla asgarvar och sen dess kollar han extra noga på korten ;)

 

eller varför inte när blinds var 200/400 i en turnering:

 

"- jag betar 100.

-kalle, du måste betta minst Big blind

- men vafan, den har jag ju redan laggt in"

 

Skojjiga tider.

Annars kan vi ta min gode vän Robins roliga kommentar:

 

"- vet ni... jag har aldrig fölorat en all in.

- så du har vunnit alla turneringar du vart me i då??

-..... *mummel mummel* Håll käften, du vet vad jag menar"

 

ahaha, man måste nästan vart där för att se Robins ansiktsuttryck, men ack så sött det var :D:D:D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tycker att min polare har myntat fler roliga uttryck än någon anna på jorden. Jag kan dra ett par.

 

vid showdown, jag har kåk och han har "stege"

 

"-haha jag har stege.

- ahh jag har kåk, och för övrigt har du inte stege kalle

- NEJ fan, ja trodde det var en nia. åhhhhh

- kalle, inte för att vara en partypooper men en nia hade inte gett dig stegen heller :)"

 

alla asgarvar och sen dess kollar han extra noga på korten ;)

 

eller varför inte när blinds var 200/400 i en turnering:

 

"- jag betar 100.

-kalle, du måste betta minst Big blind

- men vafan, den har jag ju redan laggt in"

 

...

 

Hehe, detta var sjuklt kul. Men det roliga är ju det att ni uppenbarligen har lurat med någon stackare på pokerkvällarna som inte kan lira! :lol::lol:

 

Ni bjuder alltså med "kompisen" för att sen spela av honom pengarna :-) Så lumpet :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Säger bara Rounders, finns det någon film där man hör många goa poker citat så är det den filmen.... er som itne sett den, rusa till videobutiken.

 

Förstår inte vad det är med folk och rounders, jag tycker de spelar värdelöst, det enda som gör filmen sevärd är Edward Norton.

 

Värdelösa citat, och jag blir så himla sur på alla använder dem på live-games. "Last time I stick it in you"...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Säger bara Rounders, finns det någon film där man hör många goa poker citat så är det den filmen.... er som itne sett den, rusa till videobutiken.

 

Förstår inte vad det är med folk och rounders, jag tycker de spelar värdelöst, det enda som gör filmen sevärd är Edward Norton.

 

Värdelösa citat, och jag blir så himla sur på alla använder dem på live-games. "Last time I stick it in you"...

 

säg mig en bättre film som skilldrar Texas Hold'em och poker?

Du kan väl hyra 7:e inseglet eller liknande, det kanske kan vara en film för dig... tror mig du gillar Bergman;)

Peace out // Dallas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

säg mig en bättre film som skilldrar Texas Hold'em och poker?

Du kan väl hyra 7:e inseglet eller liknande, det kanske kan vara en film för dig... tror mig du gillar Bergman;)

Peace out // Dallas

 

OK, så bara för att det inte finns någon konkurrens inom just den genren blir det helt plötsligt en bra film?

 

Såvitt jag vet finns det inte så många filmer som liknar "Torque", då måste den filmen vara bra! (vad är det man säger? "intergalaktisk sanning"?)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...