Gå till innehåll

Live tempo


Buellen

Recommended Posts

Sjukt svårt att svara på. Allt hänger egentligen på hur bra och snabb dealern är. Sedan kan det ju vara så att det under en period kommer en pott som tar längre tid än vanligt osv. Online har ju alla potter en "maxtid" så att säga medan det live, i teorin åtminstone, kan ta en halvtimme att spela en hand.

 

Allting över en halvtimme i blindsperioder live får väl räknas som en ganska ok struktur (förutsatt att man har ok med startmarker och att blindsnivåerna inte har för stora hopp givetvis).

 

Sen beror det också på ante och sådana saker. Det finns tabeller på nätet där man kan kolla hur lång tid en turre tar med ett visst antal deltagare med angivna startstackar och blinds.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Turneringens totala markerantal delat på 20, då BB är detta belopp, brukar vara en hyfsat bra "tumregel" för att få fram slutperioden. Självklart kan det bli +/- någon period.

 

Exempel: 40 spelare, 10,000 i startstack gör 400,000 totalt i spel. 400 000/20=20,000. Turneringen tar rimligtvis slut då BB är i trakterna kring 20,000.

 

Vi snackar Texas ovan, min erfarenhet är att Omaha med Pot Limit går snabbare t.ex.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är i princip omöjligt att säga hur lång tid en liveturre tar. Våra månadsturrar i klubben har tagit allt från 6 timmar upp till 10 trots samma struktur, antal marker och deltagare.

 

6 till 10 timmar är ju stor skillnad.(borde vara för stor)

 

Räknar man antalet marker i förhållande till blinds så får man en ganska bra uppfattning om när turren borde vara slut..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för alla svar. Hur det är Live har jag god koll på, det var mer vad jag skulle sikta in mig på för slags turneringar online jag var ute efter, med måttstocken på Live. Om jag tolkar er rätt borde 10 minuters perioder online ligga till rätt bra för en räv som spelar Live med 20-30 minuters perioder. Så nu får jag börja söka ibland alla pokersajter och se vem som skall bli den "lyckliga".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...