Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Normal Table No Limit 0.20/0.40

Rake: 0.30

Seat: 3 sarrameda

Seat: 5 Stoneburg 7:spade: 6:spade:

Seat: 7 Sentenza

Seat: 8 14carat

Seat: 9 mskittykat

Seat: 10 el_muppo (Dealer)

------------------

OpeningBetRound

------------------

sarrameda : Posts small blind 0.10

Stoneburg : Posts big blind 0.20

Sentenza : Folds

el_muppo : Raises for 1.00

sarrameda : Folds

Stoneburg : Calls for 0.80

------------------

Har ingen read alls på reflop raisaren, han har bara suttit en liten stund men har ett fullt inköp. Tycker 76s är en fin hand och ger mig på att spela den som ett litet par. Doyle gillar ju att spela små suited connectors mot en raise för att busta någon och jag vill ju inte vara sämre ;)

Fel att syna preflop?

Flop ($2.10) K:spade: 4:spade: 8:heart:

------------------

Stoneburg : Checks

el_muppo : Bets 1.20

Stoneburg : Calls for 1.20

------------------

Floppar ett färgdrag och ett hålstegedrag, vilket känns som en hyfsad flop för mig. Jag checkar och hoppas att han har AK. Han betar bara $1.20 vilket ger mig rätt skapliga odds att dra, potodds typ 3:1 och jag har (förhoppningsvis) 13 outs lägg därtill implied odds så är det ju en enkel syn.

Borde jag spelat mer aggressivt? Eller borde jag inte ens syna?

Turn ($4.50) 8:club:

------------------

Stoneburg : Checks

el_muppo : Bets 2.40

Stoneburg : Calls for 2.40

------------------

Turn var ju ingen höjdare. Jag drar ju dött mot KK men det tror jag absolut inte att han har, jag räknar med att mina outs fortfarande lever. Han betar ungefär halv pott igen så jag synar. Nu känns det som att han har Kungen i alla fall. AK, KQ... kanske KJ. Hade han haft ett underpar som JJ borde han väl lugnat sig.

Någonting jag borde gjort annorlunda här?

River ($9.30) 5:heart:

------------------

Stoneburg : Bets 20.60

14carat : Sits down 0.08

el_muppo : Went all-in 19.05

Stoneburg : Receives returned betting money 1.55

Riverkortet är ju bästa tänkbara. Min hand är ju helt omöjlig att gissa här, färgen hade ju varit uppenbar. I och med att handen är så väl maskerad trycker jag all-in här och hoppas att han synar mig med AK. I och med att han tänker tills tiden nästan är slut så lär han ju inte ha kåken så jag känner mig rätt så trygg.

Borde jag beta mindre här? Check-raisa? Check-calla?

------------------

Result

------------------

Stoneburg 7:spade: 6:spade: - Straight

el_muppo Q:heart: 5:club: - Two Pair

Stoneburg Showed Cards (Winning) 47.10

Blev rätt så överraskad både av vad han synade mig med och att han synade. Skapligt urspårad blind-steal.

Postad

Det kan vara lite svårt att säga hur det hade varit bäst att agera i detta läge eftersom han uppenbart var helt dum i huvet. Men jag skulle nog säga att du har två alternativ. 1 spela handen precis som du gjorde. Det tycker jag du ska göra mot lite sämre tighta spelare som du tror raisar ganska lite med bra händer som AK AQ KK AA etc och som har svårt att släppa sina händer träff eller ej, vilket gör att du säkert får betalt av ett AK eller AA även om de "ser" färgen. I just detta fall eftersom han sitter på blinden så känns det som stor chans att han kan ha raisat med tex a7s 55 77 etc och försöker sno potten så du kan reraisa honom på floppen tex upp till 3,5? eller nåt i den stilen. Då borde en någorlunda vettig spelare lägga sig utan en bra träff. Även om du får syn av tex AK eller en triss så har du en bra chans att dra ut honom och också vinns riktigt mycket eftersom han kan bli fel ledd av din rerais.

Postad

På floppen är det ju coinflip mellan min hand och en AK, känns som att jag kan vänta på en bättre edge innan jag ställer in i och med att det finns 0% fold equity om han verkligen har Kungen.

Höja floppen för att få gratis turnkort funkar inte så bra i och med att jag agerar först. Checkar jag turn så borde han beta sin Kung just för att inte ge gratiskort till draget (okej nu var ju den här killen helt pantad så det vet man ju inte om han hade gjort men en bra spelare).

Postad

Jag brukar vilja visa styrka när ett litet par kommer på bordet, många gånger om du checksynar floppen och sedan bettar ut hårt när ett mellankort parar brädan så lägger sig raisaren 7 ggr av 10. Garanterat... Får du stort omslag så fold, vid litet omslag syn.

Postad
Jag skulle ha höjt floppen och ställt in mot en reraise. Får du istället bara syn på flopphöjningen kan du ofta få turnkortet gratis.

Det brukar vara lättare när man har position, när du checkar turnen efter att ha varit betat/höjt på floppen så är det inte så svårt att sätta dig på ett drag.