Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Tjena,

Man har ju läst en och annan tråd om vegas men de flesta styr nog kosan dit med en eller flera polare. Nu kommer jag eventuellt fräsa över själv och lira nästa år. Någon som varit över solo och kan ge tips på bra och inte bra grejer ur just dom aspekterna?

Jag har rest en del själv tidigare så det är inte standardsakerna som efterfrågas utan mer vegasspecifikt. Planen är att hänga där 2v och uteslutande lira cashgames och nån enstaka turistgrej.

Postad

Åker solo nästa vecka till Vegas.

Jennez, Ola m fl som känner Vegas innan och utan; Vilka topp 3 aktiviteter skulle ni rekommendera för någon som åker solo? Kommer bli en jävla massa poker förstås, men förutom det?

Och är det någon som är i Vegas framöver och vill ta en öl eller nåt är det bara att PM:a.

Postad
Nästa år? Jamenförihelvete, häng på ngn av oss som ska åka också då? Man behöver ju inte hänga dygnet runt men grupp är alltid roligare än ensam.

Fan, det gäller o vara ute i god tid. :)

Är inte omöjligt att jag hakar på.

Är de WSOP med slaskande proffs eller är det businessmeetingsperioderna det är bäst värde? Jag kommer ju inte köra nosebleedsnivå utan max Texas NL$500. Om man nybörjarturar kanske man går upp i nivå men troligen nöta på de mindre borden under min tid där. Man vill ju inte raila efter dag 1.

Postad
Fan, det gäller o vara ute i god tid. :)

Är inte omöjligt att jag hakar på.

Är de WSOP med slaskande proffs eller är det businessmeetingsperioderna det är bäst värde? Jag kommer ju inte köra nosebleedsnivå utan max Texas NL$500. Om man nybörjarturar kanske man går upp i nivå men troligen nöta på de mindre borden under min tid där. Man vill ju inte raila efter dag 1.

Tror det är skitsamma egentligen. Jag har själv bara varit där under wsop och jag kan väl tänka mig att det är mer action vid borden då men även mer varierat motstånd. Dock är det ju helt klart fiskigt så att det både räcker och blir över.

Lirade själv max NL500 (iofs med 1k upptag) när jag var där och jag är faktiskt sjukt dålig på cg men plussade rätt bra ändå. Man behöver inte vara bäst så länge de andra är sämre! :mrgreen:

Cooper: Jag ska fundera sen återkommer jag. :D

Postad
Tror det är skitsamma egentligen. Jag har själv bara varit där under wsop och jag kan väl tänka mig att det är mer action vid borden då men även mer varierat motstånd. Dock är det ju helt klart fiskigt så att det både räcker och blir över.

Lirade själv max NL500 (iofs med 1k upptag) när jag var där och jag är faktiskt sjukt dålig på cg men plussade rätt bra ändå. Man behöver inte vara bäst så länge de andra är sämre! :mrgreen:

Tänkte bara köra med $5000 i pokerfickan så risken finns ändå att man står där som ett fån efter ett par dagar. Jag antar att ni hänger där under WSOP men frågan är om ni tänkt hänga där skitlänge?

Ser fram emot hela grejen eftersom man aldrig hängt där. Dessutom har man fått godkänt av bruttan. Stort!

Postad

se lite shower, cirque de soleil är verkligen att rekomendera, biljetter går fint att köpa på plats, med fördel via tix4tonight eller liknande som säljer biljetterna lite billigare. sen tycker jag inte du ska sitta och grinda allt för mycket när du är i vegas, finns mycket annat roligare att göra när man är där. =)

Postad
Tänkte bara köra med $5000 i pokerfickan så risken finns ändå att man står där som ett fån efter ett par dagar. Jag antar att ni hänger där under WSOP men frågan är om ni tänkt hänga där skitlänge?

Ser fram emot hela grejen eftersom man aldrig hängt där. Dessutom har man fått godkänt av bruttan. Stort!

Jag vet inte riktigt, hade inte tänkt boka in allt förrän vid jul. Men minst 10 och max 14 dagar räcker bra för mig.

Jag får ge +1 Okochas inlägg - lägg inte tiden på grind! Förra året, när vi gjorde 10 höjdare, fanns det knappt tid till grind och jävlar vad mycket man hade missat i Vegas de fyra föregående åren man var där! Vosst, ta ett par spelkvällar men satsa i övrigt på allt annat som staden har att erbjuda!

Nästa år tänkte jag ta ett fallskärmshopp inomhus i en sån där vindtunnel! :D

Postad

Jag är inte som er pokerproffs som spelar poker alla dagar i veckan. Jag kommer troligen att vara trist och lira 8 av de 14 dygnen jag planerar att vara där. Tänkte att man skulle spela till man blev less och kan slappna av när man kommer hem... utan pokersug.

Men men, fel har jag haft förut och är inte alltid den som håller planerna. Tråkigt blir det iaf inte så länge man har en dollar kvar i fickan.

Jag har tänkt att boka efter tallinresan vid lucia så jag är tidigt ute.

Postad

Det har ingen större betydelse när man är där, det lär ju finnas poker dygnet runt. Men det är klart, det blir lite mer atmosfär om man är där kring WSOP.

Men man måste absolut inte hänga där kring main event. Glöm inte att WSOP är fem-sex veckor långt, så det passar alldeles utmärkt att vara där exempevis i WSOPs början, om det passar bättre i tiden.

Man måste stanna minst 7-10 dagar, i alla fall en gamling som jag blir så förbannat jetlaggad av den toklånga resan. Hade Vegas legat i Danmark så hade man nog haft klippkort på tåget eller flyget, men nu är resan så lång så man måste stanna ett tag.

Till sist: Vegas kan bli exakt så dyrt, eller exakt så billigt, som man väljer att göra det. Min käpphäst är hotellrummmen.

• 3 months later...
Postad

Vi var bara där 4 nätter och jag tycker det var riktigt billigt. 600kr/natt på golden nugget för dubbelrum. 600kr/natt på Montelago Village resort (som rekomenderas skarpt om man vill ta det lite lugnare någon dag). Otroligt trevligt och fräsht område där man byggt upp en liten italiensk stadsdel.

Trerätters middag med Hummer som varmrätt $12 nere i downtown. Man kan bo bra och äta gott billigt om man planerar lite.

Jag tycker också att downtown med Binions, Golden Nugget etc är väl värda ett besök, snöa inte in på strippen.

Postad
Vi var bara där 4 nätter och jag tycker det var riktigt billigt. 600kr/natt på golden nugget för dubbelrum. 600kr/natt på Montelago Village resort (som rekomenderas skarpt om man vill ta det lite lugnare någon dag). Otroligt trevligt och fräsht område där man byggt upp en liten italiensk stadsdel.

Trerätters middag med Hummer som varmrätt $12 nere i downtown. Man kan bo bra och äta gott billigt om man planerar lite.

Jag tycker också att downtown med Binions, Golden Nugget etc är väl värda ett besök, snöa inte in på strippen.

När var det här? Finns mkt billigare hotell, jag var där i December och då kostade ett dubbelrum på Sahara $33-36/natt.

Postad

Det är nog så, jag har fått en del erbjudanden via mail efteråt som jag vet att jag tyckte var betydligt billigare än våra alternativ men eftersom jag inte kom ihåg hur dyrt det var så skrev jag inget.

Vi var där i Augusti.