Gå till innehåll

Ferna - Vart ska jag spela?


Ferna

Recommended Posts

  • Svars 790
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

En fråga till alla er grindare: Vad rekommenderar ni mest, att ha hela bankrullen på en och samma sajt eller ha den uppdelad på lite olika sajter???

 

Beror på hur stor rulle du har. Spelar du med 20 inköp per nivå skulle jag absolut inte fördela ut det på olika sidor. Däremot om du börjar spela över 50inköp skulle det kanske vara en bra ide att spela på en till klient. För miljöombyte osv.

 

Sen om du spelar med >100inköp(som jag) per nivå kan du kanske placera en del av rullen i aktier/fonder o dyl. Men detta är nog mer applicerbart när du har >100inköp för ex NL50/Nl100.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Ferna123 ($28.40)

lame.basics ($24.15)

larock01 ($26.15)

Micak1 ($39.45)

klounSS ($14.10)

 

Ferna123 posts (SB) $0.10

lame.basics posts (BB) $0.25

 

Dealt to Ferna123 Jd Jh

fold, fold, fold,

Ferna123 raises to $0.75

lame.basics calls $0.50

 

FLOP ($1.50) 6d Tc 7c

 

Ferna123 bets $1

lame.basics raises to $3

Ferna123 raises to $9

lame.basics calls $6

 

TURN ($19.50) 6d Tc 7c 8d

Ferna123 checks

lame.basics bets $14.40 (AI)

Ferna123 calls $14.40

 

RIVER ($48.30) 6d Tc 7c 8d Kd

Ferna123 shows Jd Jh

 

lame.basics shows Qh Qd

 

Nasty Turn card btw, hade aldrig checkat om det inte vore för den..

Nu när jag tänker efter är ju i stort sett det enda jag slår en bluff :roll:

Men snopen blev jag när han vände upp QQ dock :shock:

Så äre solklar fold eller?

FI´s spel är väl ruskigt kasst va?

 

Preflop: höj till 4xBB iaf. Sen hade jag spelat lika på flopp men checkfoldat turn. Sen att han spelar sin QQ som ett får är en annan sak.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Diamondbet är bossmedia va? Jag tycker att om du ändå ska spela på Boss så borde svenskaspel vara ett bättre alternativ. Motståndarna på NL100-NL200 är ju sämsta tänkbara. Spela NL100 tills du har 10K i rullen sen köttar du igenom NL200 upp till 20K. NL500 på Svs erbjuder bra värde, men det finns mjukare motstånd att hitta på NL50 på dollarsiterna.

 

När du har runt 20K(stabil NL50 rulle) tycker jag du ska spela på FullTilt där du får 27% samt deras $600bonus. Spelarbasen är nästan lika stor som stars, programvaran är enligt mig den bästa som finns, och kassa fiskar finns i överflöd.

 

Angående handen:

 

Dealt to Ferna123 Jd Jh

fold, fold, fold,

Ferna123 raises to $1

lame.basics calls $0.75

FLOP ($1.50) 6d Tc 7c (POTT $2)

Ferna123 bets $1.75

lame.basics raises to $5.25

Ferna123 raises to ALL IN.

 

Tänkbart scenario om du höjer 4bb istället, och att få in det med JJ här ska vi vara nöjda med. I SB vs. BB först in ser jag gärna att man ökar på sin standardhöjning för att på såvis ge BB sämre odds. Brukar du raisa $.75 så lägg på ytterligare en BB.

 

Som spelat nu så pushar vi turn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej. Det är samma klient, och de flesta som ogillar Svenskaspel gör det p.g.a klienten. Om han nu uppenbarligen klarar av klienten så tycker jag att han ska spela där rejken är lägst, och motståndarna är sämst.

 

+1

 

Men om man får en schyst deal på ett annat skin på Boss, med ex. 50% RB, tjänar man inte på att ha en smula högre i rejk då när man ändå få tillbaka 50%?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för alla respons grabbar :-D Det var vänligt!

 

Men angående klienten som jag ska skyffla in rullen på, har inte bestämt mig ännu. Sedan jag började på stars tycker jag att 6-manna nästan är lite skönare än 5-manna som Boss media har, därför att man behöver inte köra lika hyper aggro då!

 

Jag skulle gärna vilja spela på Full Tilt som någon av er här nämnde men tyvärr så har jag redan ett konto där som jag använt en bonus kod på innan :evil:

Så nu kan jag inte skaffa RB där :-(

 

Så vad vet ni annars för klienter med 6-man, mycket trafik, bra RB deal, och ganska fishy såklart :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...