Gå till innehåll

Everest Poker Summit Points Race i September!


EverestPoker

Recommended Posts

Hej alla,

 

Hoppas sommaren varit bra och att ni fått några sköna veckor med ledighet.

 

Många av er har väntat på ett nytt race på Everest Poker och nu är det då äntligen dax! Septembers race kommer att ha en prispott på $3000 och startar onsdagen den 16:e september och avslutas den 30:e september.

 

De 20 spelare som tjänar ihop flest Summit Points, mellan den 16:e - 30:e september är garanterade en del av prispotten värd $3000! 1:an vinner hela $1000!

 

Racet är endast öppet för spelare som har öppnat sitt spelarkonto via Poker.se eller Pokerforum.nu.

 

När racet är avslutat kommer vinstfördelningen att se ut som följer:

 

Vinstfördelning:

1 - $1,000

2 - $500

3 - $300

4 - $150

5-9 - $100

10-20 - $50

 

Vi kommer att hålla en uppdaterad en ledarlista här på forumet så att ni kan se hur det går för just dig, och vilken placering du har för tillfället!

 

Har du inget Everest konto så öppna ett här och ange koden PSE1000 tillsammans med din insättning så får du $1000 i välkomstbonus. Inte illa jämfört med standardbonusen på $200!

 

Vi önskar alla lycka till! :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De stora hoppen jämfört med de andra racen ni kört

 

Du inser hur mkt whine de kommer bli om de inte kommer någon i oktober när du skriver så va? 8-)

 

allllldeles för stora hopp... gör det inte värt att grinda järnet för oss som vet att vi inte kommer hamna bland topp3.

 

dom sa samma sak om "efter sommaren"... orkar inte ens whina...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag tycker vi kan vara väldigt nöjda över att det överhuvudtaget anordnas sånt här för oss, man kan spela så mkt man vill och hinner med, får man inte pris så får man inte det, isf vill man bara inte nog mycket..

 

ytterligare bonusar välkomnas ju såklart alltid men inte kan vi ju börja kräva att det alltid ska vara så..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu när jag ändåp har dig på tråden om summit points. När man är i olika camp, 1,2,3 etc så finns det ju en max gräns för antalet summit points man får växla in för varje nivå.

 

Jag undrar ifall man tex har får växla in gamla poäng. låt säga att man är i camp 2 en månad och får in 30 poäng, välxar in 25000 som är max på den nivån till kontanter. Sen har man 5000 kvar. efter denna period spelar man inte mera på Everest på 2 månader säger vi. den tredjemånaden spelar man upp sig så att man är i camp 2 igen, får man använda dom poängen man hade sedan förr då eller måste dom var intjärnade under perioden så att säga ?

 

Hoppas ni hänger med på hur jag menar..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu när jag ändåp har dig på tråden om summit points. När man är i olika camp, 1,2,3 etc så finns det ju en max gräns för antalet summit points man får växla in för varje nivå.

 

Jag undrar ifall man tex har får växla in gamla poäng. låt säga att man är i camp 2 en månad och får in 30 poäng, välxar in 25000 som är max på den nivån till kontanter. Sen har man 5000 kvar. efter denna period spelar man inte mera på Everest på 2 månader säger vi. den tredjemånaden spelar man upp sig så att man är i camp 2 igen, får man använda dom poängen man hade sedan förr då eller måste dom var intjärnade under perioden så att säga ?

 

Hoppas ni hänger med på hur jag menar..

 

du får växla in vilka poäng du vill, när du vill. tänk dock på att om du inte spelar på en hel månad så ramlar du ner till "ingen" nivå och får då inte växla in några points alls.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

allllldeles för stora hopp... gör det inte värt att grinda järnet för oss som vet att vi inte kommer hamna bland topp3.

 

dom sa samma sak om "efter sommaren"... orkar inte ens whina...

 

Meningen med storre hopp ar ju att det ska ge spelarna incitament att spela mera. Annars e racen keffa om ja som lirar 50k hander for 15% mer an non som lirar 10k. Da ar det ju inget race.

 

Imo e stora hopp bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

allllldeles för stora hopp... gör det inte värt att grinda järnet för oss som vet att vi inte kommer hamna bland topp3.

 

dom sa samma sak om "efter sommaren"... orkar inte ens whina...

 

Hur får du ihop "grinda järnet" och "vi som inte är bland top 3"? De som är i top 3 kommer att ha grindat järnet och det är väl inte mer än rätt att de får mest tillbaka. Tycker det är en bra struktur, top 20 får pris så man behöver nog inte rejka jättemånga händer för att casha in $50 eller $100.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Meningen med storre hopp ar ju att det ska ge spelarna incitament att spela mera. Annars e racen keffa om ja som lirar 50k hander for 15% mer an non som lirar 10k. Da ar det ju inget race.

 

Imo e stora hopp bra.

 

du kommer inte ens lira så va bryr du dig?

 

Hur får du ihop "grinda järnet" och "vi som inte är bland top 3"? De som är i top 3 kommer att ha grindat järnet och det är väl inte mer än rätt att de får mest tillbaka. Tycker det är en bra struktur, top 20 får pris så man behöver nog inte rejka jättemånga händer för att casha in $50 eller $100.

 

de ja menar är att jag som lirar nl50 har 0% chans att komma topp3 även om jag lirar 8 bord och 10 timmar om dagen. därför har jag ingen anledning att göra det. senaste racen hade jag den anledningen då 4-6 gav ~$300 vilket är värt att grinda hårt för. hamnar jag topp20 så gör jag, men jag kommer inte att spela något mer bara för racets skull, vilket ju är precis meningen med racen... och jag tror att många andra känner likadant.

 

Räknas bonuspoäng in i racet, eller är det bara grundpoäng som räknas?

 

ne

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanske en dum fråga men har faktiskt inte koll på om jag regga mig via poker.se, hur kan jag kolla upp det?

 

Om det är så att jag reggat mig via poker.se, är man då automatiskt med eller var man tvungen att anmäla sig på något sätt? Som ni förstår har jag ingen större koll på detta:roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...