BERTlL Postad 8 September , 2009 Rapport Postad 8 September , 2009 Nej, jag har inte postat i fel forum. Vilken musik man lyssnar på när man spelar är helt klart en del av pokerstrategi. Vissa lyssnar inte på musik när de spelar, dessa påstår oftast att musiken tar del av deras uppmärksamhet, dvs koncentration och fokus från spelet. Låter logiskt. De flesta lyssnar dock på musik under tiden? De flesta utan någon tanke på varför mer än att man gillar musik? Jag har dock läst artiklar om hur musik skulle höja ens förmåga att koncentrera sig då det lösgör hormoner som främjar koncentrationsförmågan. Vidare i artikeln kunde man läsa om hur många takter etc musiken optimalt skulle innehålla. Ovanstående är mest kuriosa för att komma fram till: Vad lyssnar du på när du spelar? Spotifylänkar uppmuntras. Och om det finns någon tanke bakom musikvalet, dela gärna med er... Citera
rAilFISH Postad 8 September , 2009 Rapport Postad 8 September , 2009 house typ enbart för att det är skönt att ha i bakgrunden samt att det är så lite sång som möjligt i många fall. Citera
Emilio Postad 8 September , 2009 Rapport Postad 8 September , 2009 det måste vara låtar som man kan utan och innan annars tappar man fokus Citera
lojsan Postad 8 September , 2009 Rapport Postad 8 September , 2009 Jag brukar sjunga...sjukt störande, men kan inte sluta. Citera
exxe Postad 8 September , 2009 Rapport Postad 8 September , 2009 Panflöjtsfavoriter, eller havsbrus/åskväder är nöten Citera
BERTlL Postad 8 September , 2009 Författare Rapport Postad 8 September , 2009 Jag brukar sjunga...sjukt störande, men kan inte sluta. Hah, när jag springer bra brukar jag alltid sjunga med i låtarna. Inte alltid så populärt om min kombo springer kallt Panflöjtsfavoriter' date=' eller havsbrus/åskväder är nöten.[/quote'] Har även hört att det finns en del som sätter på "låtar" med 1h ljud från djungeln etc. Havsbrus låter som något för mig från västkusten... Citera
Bergmannen Postad 8 September , 2009 Rapport Postad 8 September , 2009 Metallica, Disturbed, Ill Nino och In Flames. Alla deras låtar och på med shuffle så har man den perfekta grindmusiken. Citera
Caroline87 Postad 8 September , 2009 Rapport Postad 8 September , 2009 house typ enbart för att det är skönt att ha i bakgrunden samt att det är så lite sång som möjligt i många fall. varför inte pete doherty? en mkt fin grabb! Citera
rAilFISH Postad 8 September , 2009 Rapport Postad 8 September , 2009 varför inte pete doherty? en mkt fin grabb! ohyes det är han ...han funkar nog alltid för mig iallfall. Citera
klanton Postad 8 September , 2009 Rapport Postad 8 September , 2009 Metallica, Disturbed, Ill Nino och In Flames. Alla deras låtar och på med shuffle så har man den perfekta grindmusiken. Jag lyssnar på dem i vanliga fall. Men när man grindar tycker jag det blir lite svårt att koncentrera sig på spelet och lyssna på tung musik. Så när jag grindar brukar jag lyssna på mestadels halvlugn melodisk musik. Musik som inte kräver särskilt mycket tankeverksamhet Citera
Haslo Postad 8 September , 2009 Rapport Postad 8 September , 2009 Att lyssna på låtar man känner glädje av är nog det bästa oavsett vad det är för slags musik. Citera
jutteson Postad 8 September , 2009 Rapport Postad 8 September , 2009 Metallica, Guns n Roses, Kate Perry, Robbie Williams bla. funkar fint för mig vid grindkvällarna Citera
bigdwarf Postad 8 September , 2009 Rapport Postad 8 September , 2009 Panflöjtsfavoriter, eller havsbrus/åskväder är nöten p-bay lr vart får man tag i dessa? kan du reka nån? Citera
BERTlL Postad 8 September , 2009 Författare Rapport Postad 8 September , 2009 Metallica, Disturbed, Ill Nino och In Flames. Alla deras låtar och på med shuffle så har man den perfekta grindmusiken. Mycket bra musiksmak, framförallt disturbed och In Flames. Fast lyssnar jag på sån musik när jag spelar blir jag spewtard-deluxe som bara tycks ha en raise-knapp. p-bay lr vart får man tag i dessa? kan du reka nån? <-- Havsljud <-- Regnskog <-- Åska Alla ca 1h långa... Citera
Bodinarn Postad 8 September , 2009 Rapport Postad 8 September , 2009 http://pokerforum.nu/forum/poker-off-topic/34848-vad-lyssnar-ni-pa-foer-musik-naer-ni-spelar.html http://pokerforum.nu/forum/off-topic/51503-musiktips-spotify.html gamla trådar där de kanske finns några tips Citera
Pold Postad 8 September , 2009 Rapport Postad 8 September , 2009 Vi går mot att bli exakt som flashbacks pokerforum.. Citera
Skwatte Postad 8 September , 2009 Rapport Postad 8 September , 2009 Har en radiokanal på digitalboxen som heter "cool jazz", bara skön soft gangsterjazz/hissmusik, perfekt till grinden. Citera
BERTlL Postad 8 September , 2009 Författare Rapport Postad 8 September , 2009 Vi går mot att bli exakt som flashbacks pokerforum.. Antar att även de på flashbacks pokerforum lyssnar på musik... Citera
heltok Postad 8 September , 2009 Rapport Postad 8 September , 2009 denna playlisten har bra rigg: Citera
bossbaver Postad 8 September , 2009 Rapport Postad 8 September , 2009 <-- Havsljud <-- Regnskog <-- Åska Alla ca 1h långa... haha, klockrena juh diggar o lira till housemusik. kommer in i rätt "pokergung" då annars lyssnar jag på det jag gärna vanligtvis lyssnar på. typ rage, metallica, mm mm mm Citera
apekatt Postad 8 September , 2009 Rapport Postad 8 September , 2009 Att lyssna på låtar man känner glädje av är nog det bästa oavsett vad det är för slags musik. +1 Citera
Nice Hand GG Postad 8 September , 2009 Rapport Postad 8 September , 2009 <-- Havsljud <-- Regnskog <-- Åska Alla ca 1h långa... Vilken lounge musik, skall spelas på kontoret sedan. Citera
BERTlL Postad 8 September , 2009 Författare Rapport Postad 8 September , 2009 denna playlisten har bra rigg: Mycket fin lista. Jag tror du kommer gilla min egen, många likheter: Har även en annan, liknande men med lite upptempo inslag. Tycker det är skönt att få något rockigare/svängigare emellanåt för att vakna till. Citera
apekatt Postad 8 September , 2009 Rapport Postad 8 September , 2009 denna playlisten har bra rigg: Tackar för att du fick mig att komma ihåg Kruder and Dorfmeister igen Citera
Recommended Posts