Gå till innehåll

Vinnare på SH 2,5/5 och 5/10 SVS


Rocker10

Recommended Posts

Jag har väl iofs bara typ 1K händer på NickLeeson, där han dock spelar 22/19.. Vet inte varför han blivit någon allmän hack-kyckling när man ska nämna någon nit på svs, finns ju tusentals mkt tightare grinders isf.

 

Det är för att han plussar bra, och är trevlig. Folk brukar inte gilla det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 71
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Samtidigt, 2:- per hand är ändå bara halvhyfsat. Jag tror att en stabil 2.5/5 grinder kan komma upp i 150-200k i månaden om han ser till att få in en cirka 55k givar.

 

2kr/hand= 40 bb/100 (20 ptbb/100)

 

150-200ksek /55k hh= 30000-40000 bb /55k hh=55-73bb/100 (27-36 ptbb/100)

 

 

Måste vara bra värde på SvS

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har väl iofs bara typ 1K händer på NickLeeson, där han dock spelar 22/19.. Vet inte varför han blivit någon allmän hack-kyckling när man ska nämna någon nit på svs, finns ju tusentals mkt tightare grinders isf.
1anet är skönare. Upp på mig dock mest för att får jag för mig att han/non är så nitig att jag försöker bluffa bort AA preflop lite för ofta.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2,5/5 kr är inte poker. Gäller bara att undvika marginella spots och ta ut mycket pengar för sina stora händer, jag spelar äckligt tight men ligger ändå på 12ptbb/100, förvisso över endast 10k händer men jag är inte speciellt duktig och ändå plussar jag fint på nivån. ABC poker helt enkelt. Tråkigt som fan men att göra pengar är roligt. Klart jag 4bettar light ibland och squeezar å grejer men det behövs verkligen inte för att slå nivån. Mycket fiskregs också. Finns endast ett fåtal bra (Elderserbo, Csproffs) typ.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min rekordmånad på 2.5/5 var i juni, vann 82K. Jag är helt säker på att jag kan fixa en 100k månad (minst) på 2.5/5 om jag spelar 5-6 timmar per dag.

Här är de händer jag har på min stationära, tror inte att jag vill avslöja mitt nick dock.

 

23926523.jpg

 

du har verkligen inte skottat något öht på högre nivåer under tiden?

 

är 81k händer allt du har på nivån?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Börjar ditt nick på s så tror jag att jag kan komma ihåg dig från juni king. =)

 

Börjar inte på s, och är aldrig omnämnd i någon svs-tråd här på pf heller. Har inte skottat högre bortsett från några hundra händer på 7.5/15 där jag är plus. Brukar casha ut och resa några månader för pengarna. Men det börjar bli dags att kliva upp i nivåer i höst och testa vingarna tror jag, har demolerat 2.5/5 för länge nu.

Måste dock ha en bra budget för några resor i höst/vår också så särskilt mkt skottande kommer det inte att bli, målet är i iaf 10/20 inom en snar framtid.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

donk,

Om du har längre samples liknande den där får du gärna posta. Vore sjukt intressant. Redan det dubbla, 160k händer, vore riktigt coolt.

 

Det där var alla händer jag hade på min stationära, har även ca 20-30k händer på min gamla laptop där jag ligger på 40-45 bb/100 från januari/februari liret, tyvär är laptopen i föräldrarhemmet. Spelade en del på SvS 2.5/5 2008 också, men de händerna är borta pga omformatering, men jag vann inte lika mkt förra året som jag har gjort i år.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Finns ingen möjlighet i världen att hålla ~40BB/100 som winrate på 2.5/5 över en större sample. Även om spelarpoolen på SvS spelmässigt håller en mkt låg nivå är allt över en förväntad winrate på 20BB/100 enbart resultat av positiv varians imo. Finns riktlinjer vad gäller winrate på olika nivåer och 20BB/100 (10ptBB) är ungefär vad man ska kunna förvänta sig på NL$10 om man "krossar" den nivån..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns ingen möjlighet i världen att hålla ~40BB/100 som winrate på 2.5/5 över en större sample. Även om spelarpoolen på SvS spelmässigt håller en mkt låg nivå är allt över en förväntad winrate på 20BB/100 enbart resultat av positiv varians imo. Finns riktlinjer vad gäller winrate på olika nivåer och 20BB/100 (10ptBB) är ungefär vad man ska kunna förvänta sig på NL$10 om man "krossar" den nivån..

 

alltså lol...ENBART positiv varians..jag har fortsatt med väldigt liknande siffror sen jag postade mitt resultat t o m på högre nivåer. "finns ingen möjlighet att hålla 40bb över större sample", seriöst vad vet du om detta? Du gissar ju bara. "Finns riktlinjer vad gäller winrate", vadå, tror du att det finns någon universiell regel som säger att de bästa spelarna bara kan vinna max 20bb i långa loppet? jag lovar dig att skulle spelarna hålla samma kvalite för all framtid (kommer inte att hända i know) skulle min winrate hålla en rätt så lik nivå...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

alltså lol...ENBART positiv varians..jag har fortsatt med väldigt liknande siffror sen jag postade mitt resultat t o m på högre nivåer. "finns ingen möjlighet att hålla 40bb över större sample", seriöst vad vet du om detta? Du gissar ju bara. "Finns riktlinjer vad gäller winrate", vadå, tror du att det finns någon universiell regel som säger att de bästa spelarna bara kan vinna max 20bb i långa loppet? jag lovar dig att skulle spelarna hålla samma kvalite för all framtid (kommer inte att hända i know) skulle min winrate hålla en rätt så lik nivå...

 

Snälla, snälla, snälla outa ditt nick!?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

alltså lol...ENBART positiv varians..jag har fortsatt med väldigt liknande siffror sen jag postade mitt resultat t o m på högre nivåer. "finns ingen möjlighet att hålla 40bb över större sample", seriöst vad vet du om detta? Du gissar ju bara. "Finns riktlinjer vad gäller winrate", vadå, tror du att det finns någon universiell regel som säger att de bästa spelarna bara kan vinna max 20bb i långa loppet? jag lovar dig att skulle spelarna hålla samma kvalite för all framtid (kommer inte att hända i know) skulle min winrate hålla en rätt så lik nivå...

 

Ok, vad har du för sample?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ElderSerbo och CS_PROFFS är väl de två bästa på 2.5/5-nivån.

 

Svårt att ge utlåtande om nivån i övrigt, de med samma winrate som KINGDONK (som jag måste missat helt om det inte är någon av de ovan nämnda) är få och kliver upp till den mer behagliga nivån 5/10 efter ett tag. Finns några på nivån som spelat där sen hedenhös dock.

 

BONNJOE är rätt duktig på HU, även STAR_K när han sitter på nivån. Baloo, Geller, POTTODDS, Chrille91 etc ger väl helt okej action och är rätt solida spelare, även om det två förstnämnda ibland flippar ur.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...