affe2000 Postad 7 September , 2009 Rapport Share Postad 7 September , 2009 Hur motiverar man sig rent ekonomiskt för att spela på så låg sit & go nivå som 5-dollars? Jag kan komma på en sak och det är att man vågar gå all in lite mer frimodigt vilket kan löna sig i vissa lägen . Men att spela i 40-60 minuter för att kunna vinna 30 dollar eller vad det nu rör sig om, det är inte särskilt kul och att multitabla sngs innebär sämre fokus per bord. Särskilt vid finalspelet är det för mig svårt att hålla många bollar i luften på ett ultimat sätt. Du motiverar det med att du antingen inte har rulle för högre nivå eller inte slår högre nivåer. Det är roligare att vinna lite pengar än att förlora mycket. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MJ Postad 7 September , 2009 Rapport Share Postad 7 September , 2009 Hur motiverar man sig rent ekonomiskt för att spela på så låg sit & go nivå som 5-dollars? Jag kan komma på en sak och det är att man vågar gå all in lite mer frimodigt vilket kan löna sig i vissa lägen . Men att spela i 40-60 minuter för att kunna vinna 30 dollar eller vad det nu rör sig om, det är inte särskilt kul och att multitabla sngs innebär sämre fokus per bord. Särskilt i finalspelet är det för mig svårt att hålla många bollar i luften på ett optimalt sätt. Varför inte LÄRA SIG att multitabla? LÄRA SIG poker är inte aktuellt då du redan kan detta. En ytterligare reflektion: Någon som har dåligt MM och som vi antar är vinnade sng spelare (vi drar till med ROI 7%). Kommer denna spelares BR alltid att minska? Han kommer alltid att busta? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
FiSherman63 Postad 7 September , 2009 Rapport Share Postad 7 September , 2009 Vad har mina teoretiska uppfattningar med den speltekniska förmågan att göra?? Du menar att trots att man inte kan läsa en karta (eller i ditt fall: lägger kartan på bordet med baksidan upp och kliar sig i huvudet i 5 år) så hittar man ändå fram till målet om man inte har otur? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Partyjack Postad 7 September , 2009 Rapport Share Postad 7 September , 2009 Sjuukt imponerande att OP lyckas komma in i "en lång svacka" flera gånger i veckan. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Jennez Postad 7 September , 2009 Rapport Share Postad 7 September , 2009 Nu slutar vi mata trollet. Han säger att han vill ha hjälp och när han får det vill han inte ha det. Han är ett hopplöst fall. Varenda gång han startar en tråd tycker jag synd om honom men jag blir lika tiltad varje gång. Jag hoppas verkligen, verkligen, verkligen att du hittar superklonken. Det hade gett dig ökat självförtroende och hela vinsten hade kräkts ut över väntande, bättre spelare. Så pojkar och flickor, knacka inte på akvarieglaset, det är dåligt för oss alla... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
AccessGranted Postad 7 September , 2009 Rapport Share Postad 7 September , 2009 1. All den erfarenhet jag har skaffat mig under 5 års tid går ju till spillo, hur förlikar man sig med att allting var förgäves? Jag spelade faktiskt väldigt bra i åtskilliga sit & goes men nu ska jag alltså strunta i den förmågan.Förmågan att göra vad? Vad är det som går till spillo? Tiden har möjligtvis gått till spillo men enligt dig själv har ju förmågan inte varit något värt så den kan knappast gå till spillo. Hur kan något som inte är värt något gå till spillo? 2. Alla pengar som har gått åt genom åren för att jag aldrig lyckades tillhöra de "10 procenten" långtidsvinnare. Hur bör man tänka för att kunna acceptera istället för att försöka spela tillbaka åtminstone en tredjedel?Tänk att: varje spel jag gör med nuvarande förmåga kostar mig pengar. 3. Att sluta som en loser känns väldigt personligt och är svårt att smälta så jag ber om enbart konstruktiva förslag. Vid det här laget bör ni ha förstått att hånfulla kommentarer inte hjälper utan snarare får mig att vilja motbevisa.Du är egentligen bäst, men är dömd till livslång otur. Inte ditt fel och inget att göra åt. Det är ett sätt att se på det, eller så får du acceptera vissa saker och mer objektivt försöka granska dig själv och ditt spel. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Staahla Postad 7 September , 2009 Rapport Share Postad 7 September , 2009 Efter att läst otaliga poster av dig under alla dina olika nick du figurerat här med såsom Henke-Jo, Riggdevil etc så finns det bara en slutsats jag kan dra - du är helt enkelt för korkad för att lyckas med något du tar dig för som kräver minsta tankeverksamhet. Sluta spela poker och skriv in dig på traineeprogrammet till Samhall, sök tjänsten i Icas kyldisk eller vad som nu kan passa istället. Notera att detta inte är menat som ett personangrepp utan bara ett konstaterande som antagligen framgått för 9/10 aktiva läsare här på forumet. Tyvärr kommer du vara för korkad för att förstå det. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
hampulito Postad 7 September , 2009 Rapport Share Postad 7 September , 2009 Måste du ta i från tårna? . Vem har påstått att jag skulle ha kunnat vara miljonär idag om jag bara hade haft ett bättre MM? Poker är lätt att lära sig men tar en livstid att bemästra. Det är alltså ingen som helst självklarhet att bli jättebra inom en 5-årsperiod. Efter att läst otaliga poster av dig under alla dina olika nick du figurerat här med såsom Henke-Jo, Riggdevil etc så finns det bara en slutsats jag kan dra - du är helt enkelt för korkad för att lyckas med något du tar dig för som kräver minsta tankeverksamhet. Sluta spela poker och skriv in dig på traineeprogrammet till Samhall, sök tjänsten i Icas kyldisk eller vad som nu kan passa istället. Notera att detta inte är menat som ett personangrepp utan bara ett konstaterande som antagligen framgått för 9/10 aktiva läsare här på forumet. Tyvärr kommer du vara för korkad för att förstå det. Wörd. Om du inte har lärt dig att slå ens dom lägsta av nivåer efter 5 års spelande så borde du nog sluta inbilla dig att du besitter någon speltekniskförmåga som det vore synd och skam att kasta bort. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Sh4rkbite Postad 7 September , 2009 Rapport Share Postad 7 September , 2009 Så pojkar och flickor, knacka inte på akvarieglaset, det är dåligt för oss alla... +1 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Hittapengarna Postad 7 September , 2009 Rapport Share Postad 7 September , 2009 Tycker inte du behöver slå ner dig själv under marken och söka " diverse kyljobb på ICA " bara för att du inte lyckats i pokern. Det kan absolut stämma att du inte har det i dig att slå motståndet, oavsett nivå. Precis som allt annat här i världen är man inte bra på allt och det finns säkert något du klarar av bättre. Det du iof också kan göra är att lägga bort alla idér om att du ska bli framgångsrik på poker och istället spela lägsta spelen lugnt och sansat och iallafall dra in en månadshyra på 3-5000 kronor i månaden. Kan säga att i princip alla icke-pokerspelande människor utan tvekan skulle vilja slippa lägga pengar från jobb-lönen på hyran varje månad. Och jag är övertygad om att du klarar det om du håller dig lågt och inte blir girig. Lycka till! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Luap Postad 7 September , 2009 Rapport Share Postad 7 September , 2009 Tycker inte du behöver slå ner dig själv under marken och söka " diverse kyljobb på ICA " bara för att du inte lyckats i pokern. Det kan absolut stämma att du inte har det i dig att slå motståndet, oavsett nivå. Precis som allt annat här i världen är man inte bra på allt och det finns säkert något du klarar av bättre. Det du iof också kan göra är att lägga bort alla idér om att du ska bli framgångsrik på poker och istället spela lägsta spelen lugnt och sansat och iallafall dra in en månadshyra på 3-5000 kronor i månaden. Kan säga att i princip alla icke-pokerspelande människor utan tvekan skulle vilja slippa lägga pengar från jobb-lönen på hyran varje månad. Och jag är övertygad om att du klarar det om du håller dig lågt och inte blir girig. Lycka till! AHHAAHAHAHAHAHAHSAHAHAHHAAHHASHSHH ASFHAGAGAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHAHAHAHA Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Nidson Postad 7 September , 2009 Rapport Share Postad 7 September , 2009 Och jag är övertygad om att du klarar det om du håller dig lågt och inte blir girig. -1 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Riggdevil Postad 7 September , 2009 Författare Rapport Share Postad 7 September , 2009 Varför inte LÄRA SIG att multitabla? LÄRA SIG poker är inte aktuellt då du redan kan detta. En ytterligare reflektion: Någon som har dåligt MM och som vi antar är vinnade sng spelare (vi drar till med ROI 7%). Kommer denna spelares BR alltid att minska? Han kommer alltid att busta? Intressant frågeställning Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Riggdevil Postad 7 September , 2009 Författare Rapport Share Postad 7 September , 2009 Du motiverar det med att du antingen inte har rulle för högre nivå eller inte slår högre nivåer. Det är roligare att vinna lite pengar än att förlora mycket. Bra svar för jag har inte rulle ens för mellanhöga nivåer och även om jag är bra så krossar jag inte allt motstånd på låga nivåer. När man väl är så pass skicklig är det dags att kliva upp och visa de stora pöjkarna. Men jag testade på lite 5-dollars idag och det kändes så oerhört segt att spela om småpengar. Fast det är säkert en vanesak så nu ska jag verkligen försöka hålla fast vid bankrullekrav på åtminstone 15 inköp (har satt in 100 dollar). Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Riggdevil Postad 7 September , 2009 Författare Rapport Share Postad 7 September , 2009 Du menar att trots att man inte kan läsa en karta (eller i ditt fall: lägger kartan på bordet med baksidan upp och kliar sig i huvudet i 5 år) så hittar man ändå fram till målet om man inte har otur? En så dålig liknelse borde jag inte ödsla tid på att besvara men jag kan iallafall säga att jag nästan alltid har vunnit en sit & go då jag har varit helt fokuserad på att ta 1:aplatsen. Då jag har åkt före pengarna har jag antingen multitablat och inte kunnat spela mitt A-game vid de olika borden (eftersom jag inte är särskilt stresstålig) eller så har jag haft grymt oflyt och blivit utdragen o s v. Förvisso även spelat dåligt när jag har varit trött och/eller deppig men det är jag knappast ensam om. Många av mina uttalanden i forumet har blivit feltolkade redan från början och sedan har andra hängt på och skyfflat skit utan att fundera närmare över vad jag faktiskt menade. Som om det är givet att jag alltid har fel. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Macke_ Postad 7 September , 2009 Rapport Share Postad 7 September , 2009 Det bästa för OP är att: 1) Låsa alla pokerkonton permanent. 2) Låsa den här tråden. 3) Säga till en mod att banna honom permanent från pokerforum. 4) Ringa Statoil/ICA/whatever och be om ett jobb. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Riggdevil Postad 7 September , 2009 Författare Rapport Share Postad 7 September , 2009 Nu slutar vi mata trollet. Han säger att han vill ha hjälp och när han får det vill han inte ha det. Han är ett hopplöst fall. Varenda gång han startar en tråd tycker jag synd om honom men jag blir lika tiltad varje gång. Jag hoppas verkligen, verkligen, verkligen att du hittar superklonken. Det hade gett dig ökat självförtroende och hela vinsten hade kräkts ut över väntande, bättre spelare. Så pojkar och flickor, knacka inte på akvarieglaset, det är dåligt för oss alla... Men vad i h-e begär du då?!! Att jag blint ska hålla med alla som kommenterar mig utan att få skriva några egna synpunkter?! Du har uppenbarligen väldigt höga tankar om dig själv som begär att jag ska buga för dig som någon jävla knähund. Fattar du inte själv hur hånfullt det är att uttala sig så som du gör? Som om jag inte hade någon talan ihuvudtaget. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
GulaGreger Postad 7 September , 2009 Rapport Share Postad 7 September , 2009 Kan du inte bara inse att du suger på poker? Fan jag har vetat hela tiden att jag suger, du har inte insett det efter fem år. Vad är problemet? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rocker10 Postad 7 September , 2009 Rapport Share Postad 7 September , 2009 Jag spelade i början mycket SNG som du. Och vet du vad det tråkade ut mig totalt. Som du säger mycket tid för lite pengar. Börja med cashgame istället. Börja med fullring. Går du med vinst efter 25K händer, gå då över till shorthand. Och du ett tips, spela enbart händernas värde och skit i reads eller känsla. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Riggdevil Postad 7 September , 2009 Författare Rapport Share Postad 7 September , 2009 Förmågan att göra vad? Vad är det som går till spillo? Tiden har möjligtvis gått till spillo men enligt dig själv har ju förmågan inte varit något värt så den kan knappast gå till spillo. Hur kan något som inte är värt något gå till spillo? Tänk att: varje spel jag gör med nuvarande förmåga kostar mig pengar. Du är egentligen bäst, men är dömd till livslång otur. Inte ditt fel och inget att göra åt. Det är ett sätt att se på det, eller så får du acceptera vissa saker och mer objektivt försöka granska dig själv och ditt spel. Men snälla nån! Har jag någonstans ens antytt att jag är bättre än dom flesta? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
keftwe Postad 7 September , 2009 Rapport Share Postad 7 September , 2009 Å du, glöm inte Omega 3. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Riggdevil Postad 7 September , 2009 Författare Rapport Share Postad 7 September , 2009 Efter att läst otaliga poster av dig under alla dina olika nick du figurerat här med såsom Henke-Jo, Riggdevil etc så finns det bara en slutsats jag kan dra - du är helt enkelt för korkad för att lyckas med något du tar dig för som kräver minsta tankeverksamhet. Sluta spela poker och skriv in dig på traineeprogrammet till Samhall, sök tjänsten i Icas kyldisk eller vad som nu kan passa istället. Notera att detta inte är menat som ett personangrepp utan bara ett konstaterande som antagligen framgått för 9/10 aktiva läsare här på forumet. Tyvärr kommer du vara för korkad för att förstå det. Varför skulle jag ta åt mig av någon som är så blåst att han uppenbarligen aldrig har förstått budskapet i mina uttalanden? Jag tycker ärligt talat synd om dig som saknar den öppensinnade förmågan att kunna tänka längre än näsan räcker. Endast döda fiskar flyter med strömmen. Sådana som du utgår gärna från andras uppfattningar utan egentlig reflektion. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Hittapengarna Postad 7 September , 2009 Rapport Share Postad 7 September , 2009 AHHAAHAHAHAHAHAHSAHAHAHHAAHHASHSHH ASFHAGAGAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHAHAHAHA Förklara gärna vad som är så kul? Det faktum att jag är den enda som inte kissar på OP´s självförtroende av nöje? Det bästa är att du skriver sådär enbart för att du märker att du har majoriteten med dig och hade det varit tvärtom hade du antagligen försökt slänga ihop något snällt att säga istället. Den typiska forum-mentaliteten. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Crappy Postad 7 September , 2009 Rapport Share Postad 7 September , 2009 Bara en enkel påminnelse Trams i spelberoende delen är totalt förbjudet! Nästa tramsare får ta en paus! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Luap Postad 7 September , 2009 Rapport Share Postad 7 September , 2009 Förklara gärna vad som är så kul? Det faktum att jag är den enda som inte kissar på OP´s självförtroende av nöje? Det bästa är att du skriver sådär enbart för att du märker att du har majoriteten med dig och hade det varit tvärtom hade du antagligen försökt slänga ihop något snällt att säga istället. Den typiska forum-mentaliteten. Det handlar inte om att ha majoriteten med sig. Det handlar om att OP antingen är ett trollgeni eller rejält hjärnskadad. Han har bett om råd, fått flertalet, och inte tagit till sig det minsta. Vilket det än må vara, så är det ändå sjukt kul. Dig ser jag mest som en bonus. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts