Gå till innehåll

Partyjackattacken


Partyjack

Recommended Posts

  • Svars 4,2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Hade en trevlig gårdagskväll där jag kollade på hockeyn med svärföräldrarna (stenhårda brynäsare) medan tjejen var hos nån polare.. Va en jävla usel match, men ett par fina öl och lite skitsnack samt en fin sista period gjorde det hela till en fantastisk Torsdag.

 

Som det ser ut nu så kan Brynäs verkligen bli ett hot i slutspelet, om Svedberg håller den nivå som han haft senaste 10 matcherna så kan dom rå på alla lag över 7 matcher.

Vore ju lite häftigt om de kan kriga sig till topp 4 då man realistiskt faktiskt skulle kunna snegla mot nästan en SM-final.

 

Finns inte många lag Brynäs har haft jätteproblem med på hela säsongen, förrutom SSK som jag inte tror fixar slutspel.. Och med alla unga hungriga spelare som SAMTLIGA verkar formtoppa, Silvferberg, Järnkrok, Rödin och Ekholm har varit ruskigt vassa på slutet - samtidigt som de äldre, Dackell, Jonsson, Somervuori, Kahnberg, Lauritzen och Nordquist samtliga bara blir bättre och bättre för varje match som går nu.

 

Vill också påpeka för dom som bryr sig att när mina närmsta Brynäskompisar raljerade som värst och svor över att Svedberg/Bjurling var det sämsta målvaktsparet i ES historia så svarade jag oftast ordagrant; "Om Pecka Alcén vill ha Svedberg så finns det en anledning, och då kommer han formas till en stormålvakt."

Och förhoppningsvis är det just det som håller på att hända i Gävle.

 

Har spelat poker också, 3 timmar blev det.. Mestadels äckliga setups, här de två tyngre.

Alltid lika skönt att tvåouta sig själv:

 

***** Hand History for Game 1480156482 ***** (Party)

$500.00 USD NL Texas Hold'em - Friday, February 04, 10:14:38 ET 2011

Table Diana Turbo 3 (Real Money)

Seat 3 is the button

Seat 1: Wite_Co ( $1851.54 USD )

Seat 2: Hossmo ( $751.89 USD )

Seat 3: Partyjack ( $1802.98 USD )

Seat 4: Rewind ( $516.09 USD )

Seat 5: Gruk ( $120.69 USD )

Rewind posts small blind [$2.50 USD].

Gruk posts big blind [$5.00 USD].

** Dealing down cards **

Dealt to Partyjack [ 9c 9d ]

Wite_Co folds

Hossmo calls [$5.00 USD]

Partyjack raises [$22.50 USD]

Rewind folds

Gruk folds

Hossmo calls [$17.50 USD]

** Dealing Flop ** [ Jh, 7c, 4c ]

Hossmo checks

Partyjack bets [$39.37 USD]

Hossmo calls [$39.37 USD]

** Dealing Turn ** [ 9h ]

Hossmo checks

Partyjack bets [$98.43 USD]

Hossmo raises [$196.86 USD]

Partyjack raises [$1642.68 USD]

Hossmo calls [$493.16 USD]

** Dealing River ** [ 5c ]

Hossmo shows [Jc, Js ]

Partyjack shows [9c, 9d ]

Partyjack wins $1051.09 USD from main pot

Hossmo wins $1496.28 USD from main pot

Här var jag förbannat jävla säker på att jag var slagen, vet att Vanial får in det sjukt tungt mot mig eftersom jag är rätt säker på att han anser mig vara typ sajtens största postflop-nit.. Men det finns ju inte att vika då han kanske tar samma linje med ett par av de starkaste essen i hans range.

 

***** Hand History for Game 1480133844 ***** (Party)

$400.00 USD NL Texas Hold'em - Friday, February 04, 08:35:23 ET 2011

Table Cleopatra 21 (Real Money)

Seat 1 is the button

Seat 1: delija_84 ( $723.38 USD )

Seat 2: riverjack ( $901.75 USD )

Seat 3: VaNiaL ( $798.00 USD )

Seat 5: Partyjack ( $934.85 USD )

riverjack posts small blind [$2.00 USD].

VaNiaL posts big blind [$4.00 USD].

** Dealing down cards **

Dealt to Partyjack [ 7c 7d ]

Partyjack raises [$14.00 USD]

delija_84 folds

riverjack folds

VaNiaL calls [$10.00 USD]

** Dealing Flop ** [ Qc, 7h, Ad ]

VaNiaL checks

Partyjack bets [$22.50 USD]

VaNiaL calls [$22.50 USD]

** Dealing Turn ** [ As ]

VaNiaL checks

Partyjack bets [$56.25 USD]

VaNiaL raises [$132.50 USD]

Partyjack calls [$76.25 USD]

** Dealing River ** [ 6d ]

VaNiaL bets [$260.00 USD]

Partyjack raises [$765.85 USD]

VaNiaL calls [$369.00 USD]

VaNiaL shows [Ah, Qd ]

Partyjack shows [7c, 7d ]

Partyjack wins $136.85 USD from main pot

VaNiaL wins $1583.00 USD from main pot

 

 

Var ett galet svängigt pass återigen, smällde rätt fisk då fredagar alltid betyder många actionkåta idioter av nån anledning.

Känner mig dock väldigt nöjd att stanna efter tre timmar med +1800:- efter att ha varit riktigt illa ute ett tag.

 

Funderar på att väcka tjejen (!!!) och föreslå en utelunch (brunch i hennes fall) och en promenad för att sedan spela några timmar till i eftermiddag alternativt framåt sena kvällen.

+3260:- för månaden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelat två förbannat lökiga timmar.

Ingenting satt, sprang in i övernöt varje gång jag träffa något osv osv.

 

Börjar bli sjukt bra värde nu när det är dags att laga middagen.

 

Ska också dricka lite vin och spela guitar hero, som tjejen kom på att hon hade hemma hos sina päron.. Jag säger det.. Denna damen är en guldgruva.

 

Får se om jag pallar spela lite inatt också, blir oavsett ett morgonpass imorgon innan vi bussar/ölar till Gävle för BIF-DIF.. Kan bli sjukt skoj.

 

Back typ 800kr för passet och +2443kr för månaden.. Börjat bra hackigt, så dags att börja ösa nu!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Syn > Raise på river med 77?

 

Det är absolut ett bättre alternativ just här, den kommer att föras i bruk.

 

Gläds med både ditt och BIf's resultat, trots att jag är smålänning.

=)

Heja Ove Molin!

 

Ja då är vi minst två! :)

 

Tycker föreningen är väl värd lite framgång nu snart.

Någon gång i början på 2000-talet (minns inte exakt när), bestämdes det att Brynäs skulle vara sveriges bästa hockeylag lagom till 100års-jubileumet 2012.

 

Nu kommer det naturligtvis inte bli så, men det har ändå börjat hända grejer.

En av de första kullarna som gick ut hockeygymnasiet efter denna hockey-gymnasie-satsningen innehöll Nicklas Bäckström.. Strax därefter kom Markströms kul, och nu verkar det fylla på nerifrån för varje år som går.

 

Att killar som Silvferberg och Järnkrok nu är på det klara att de ska utbildas färdigt i föreningen, och vara mogen för NHL innan man åker över dit är ett jävligt stort steg också det.

Detta innebär ju att de betalar tillbaka för utbildningen på ett väldigt fint sätt.. Får man kvar dessa även nästa år så har man haft en toppspelare i två år och kommer förmodligen få det i 2-3 år efter att NHL-karriären är avslutad.

Så 5 år av en riktigt ledande elitseriespelare, vilket är en fantastisk återbetalning på satsningen som har gjorts.. Även om jag har rätt dålig insikt i vad specifikt som är gjort och vad det kostat osv.

 

Nu kommer som sagt inte Brynäs vara riksledande nästa år, förmodligen inte om 3-4 år heller.. Men jag tror heller inte att de kommer vara något kvalseriegäng vilket känns kul.

 

Haft en trevlig afton med tjejen, käkat gott, spelat guitar hero osv osv.

 

Blir slaggen nu och sen morgongrind tidigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett mycket kämpigt 4-timmarspass är nu avslutat.. Sprang riktigt tungt bitvis.

 

Blev totalt slagen av häpnad när jag stängde ner och såg att jag var upp 1400kr.. Hade då blivit fullständigt våldtagen i två 400bb-potter och fått in det med AK mot TT på AT9 vilken förvisso var jävligt dåligt spelad.

 

De små potterna gör mer verkan än man tänker på medan man sitter och spelar, känns väldigt bra att jag börjat lära mig sluta tänka på resultatet medan jag spelar då min pessimism nästan alltid gör att jag blir glatt överraskad efter passet.

 

Nu blir det lite lunch snart och sen bussa upp till Gävle och kolla på vad jag tror kan bli en riktigt bra match.

Efteråt blir det prob rätt lugnt, men ingen poker.

 

Mer grind imorgon bitti.

 

+3800kr

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Typ 10e raka passet som utformat sig nästan identiskt; Första halvan av passet går rakt utför, springer som skit och dundrar rätt in i nötterna i varje hand typ.

 

Därefter vänder det sakta, men jag känner mig ändå superback vid utloggning.. Dock ser jag +700kr efter att tappat några stora potter precis i slutet, glatt överraskad mao.

 

Ska köra en lunch snart, sen lite plugg (mkt plugg) för att sedan kliva på ett pass till ikväll eventuellt.

 

Har mkt jobb i veckan, och lär dessutom kötta på med pluggandet så jag hinner komma ikapp innan köpenhamn-resan.. Därför räknar jag med att det blir ganska lite spel i veckan, ska försöka krama ur de bästa tiderna och maximera värdet på så vis.. Men har ju sagt att jag inte kommer göra någon supermånad pokermässigt, så får ta igen detta i Mars om jag inte hittar nån form av super-rush.

 

+4506:-

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sitter och eftersvettas från min fjärde löptur sedan knäoperationen, känns onekligen bättre och bättre och idag kändes det öht inte alls särskilt stelt.. Däremot om jag tappade koncentrationen och sätter steget lite lite snett så knät inte belastar helt rakt så strålar det till i hela benet, men går liksom över till nästa steg.

 

Nu kan man väl räkna med att det stelnar till ett par procent imorgon bitti, men i denna återhämtningstakt borde jag kunna vara ute på min reguljära 5km-runda redan innan all snö är borta.

 

Ska plugga lite matte i soffan med kvinnan, sen laga ihop en kycklinggryta som kommer bli något alldeles extra.. Därefter blir det grind/söndagstv i den eller omvänd ordning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ojoj, två dagars ordentlig tröttma har satt stopp för de tänkta grindpassen.

 

Först en förnedrande paltkoma i Söndags efter maten, sen igår jobbade ja först 9 timmar och drog sen vidare till föräldrarna för middag.. Återigen blev det en liten paltkoma, och var lite på det sociala humöret vilket frambringade att tjejen och jag började kika igenom gamla spel till mitt gamla PS2. Det blev ett par timmars GTA-grind.. Hade fan glömt hur roligt det kan vara.

 

Ska köra i mig lite frukost och sen blir det mer grind, ikväll ska även tjejen fly fältet till nån polare, så även om jag ska ner och jobba 3 timmar så kommer detta bli en >8timmarsdag plus lite plugg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så kommer det igen.. Jag börjar med att släppa ett antal inköp i små och stora potter, fullt ös och inte en enda pott på min sida.

 

Detta pågår i ca tre timmar, innan jag sakta börjar vinna småpotter och när den fjärde timmen är avslutad är jag breakeven för passet.

 

Känns jävligt segt, men som de första timmarna kändes hade jag kunnat vara back 3-4 inköp också så det får funka.

 

Ska luncha och göra mig ordning för jobbet.

Ska ner och köra tre timmar då vi har fått kontrakt med Posten och ska sköta posthanteringen i vår lilla stad i några år, vilket innebär att vi måste utbildas i några timmar.. Kan väl bli spännande att lära sig något nytt, verkligen inte varje dag på det där stället kan jag lova.

 

Mer grind ikväll efter middagen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

man vet man springer bra när man whinar över att ha legat back 4 inköp för att till slut nå breakeven...

 

Hehe hade du läst här oftare så hade du förstått att

1: Jag ligger inte back 4 inköp ofta öht, vilket oftast innebär att jag sprungit på rätt mkt skit.

Och 2: När jag whinar så märker du att ovanstående inte var whine! :)

 

Jobbat av några timmar och intagit en snabb middag i form av Chorizo och Bulgur, simpelt, helt ok gott och tillräckligt lätt för att man ska kunna skotta in en stor portion utan att känna sig spyfärdig.

 

Grind strax.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelade två timmar efter middagen, fortsatte precis lika segt som tidigare pass så efter den drog jag med tjejen på en redig powerwalk genom ett mörkt blåshål vid namn Östhammar.

 

Det är väl allmänt känd, men blir ändå ibland smått chockad av vad en vinterpromenad kan göra för sinnet..

Tillbaka i lägenheten kände jag mig fräsch som aldrig förr, tog en kopp kaffe till det och körde två timmar till varpå allt bara vände rätt upp och ner.

 

Nu blev det iofs bara +3500:- då jag tappade en färg mot färg mot monsterfisken typ näst sista handen (att man aldrig får gå o lägga sig med total sinnesro).

Men ändå skönt att få lite gas på grejerna, har varit enormt segt senaste 15-20 timmarna.

 

+7177:- för månaden.

 

Ska försöka hålla igång och köra lite matte så här på kvällskvisten, blir väl inte pokerpro-sent då jag ska göra veckans sista konsumpass imorgon kl 8.. Därefter blir det prob mer grind och/eller bara lite plugg.

Har insett att det är lite för mkt grind, både poker och konsum för att jag ska hinna med matten varpå jag börjar skjuta på sömnen och ta med mig böckerna till konsumlunchen osv.. Kanske inte jättebra, men ska göra någon form av muntligt slutprov på det hela i mitten av Mars och sen har jag inget mer plugg planerat i vår så det känns chill.

 

Ska förmodligen kika på möjligheterna att plugga lite högskolekurser på distans bara för att komma in i det ytterligare, kul med lite nytt helt klart.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är väl allmänt känd, men blir ändå ibland smått chockad av vad en vinterpromenad kan göra för sinnet..

 

Instämmer. Var ute i kväll och gick också. Riktigt härligt. Men skidåkning är ännu bättre.

 

Nu blev det iofs bara +3500:- då jag tappade en färg mot färg mot monsterfisken typ näst sista handen (att man aldrig får gå o lägga sig med total sinnesro).

Men ändå skönt att få lite gas på grejerna, har varit enormt segt senaste 15-20 timmarna.

 

Det är väl rätt bra. Grattis till ett bra dagsresultat!

 

Ska förmodligen kika på möjligheterna att plugga lite högskolekurser på distans bara för att komma in i det ytterligare, kul med lite nytt helt klart.

 

GL, HF.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är väl rätt bra. Grattis till ett bra dagsresultat!

 

lite kaxigt o dra till med "bara 3.5k" :lol:

är det inte mycket pengar för dig längre? ;-)

får hoppas det fortsätter rulla på

 

Insåg det i efterhand.. Borde prob ha satt det inom "situationstecken" då jag förstod att det skulle snedtolkas.

Anledningen till "bara" 3,5K var för att jag hade varit upp så pass mycket mer typ bara kvarten innan men tappade sista 15 minuterna typ.

 

Nåja, jobbat mina timmar idag, 8,5 tror jag det blev.. Sen en middag hemma hos svärmor och nu blir det alldeles strax lite grind, bara lite kaffe för att komma igång först!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 timmar spelade.. Ännu ett otroligt trögstartat pass.

Börjar med denna fina:

 

***** Hand History for Game 1484416434 ***** (Party)

$500.00 USD NL Texas Hold'em - Wednesday, February 09, 08:47:32 ET 2011

Table Diana Turbo 8 (Real Money)

Seat 3 is the button

Seat 1: Kees ( $2781.24 USD )

Seat 2: alba21 ( $1007.32 USD )

Seat 3: Partyjack ( $1152.77 USD )

Seat 4: Calzone1 ( $335.81 USD )

Seat 5: pb30 ( $408.76 USD )

Calzone1 posts small blind [$2.50 USD].

pb30 posts big blind [$5.00 USD].

** Dealing down cards **

Dealt to Partyjack [ 9c 9h ]

Kees raises [$17.50 USD]

alba21 folds

Partyjack calls [$17.50 USD]

Calzone1 folds

pb30 calls [$12.50 USD]

** Dealing Flop ** [ Ks, 3d, 9s ]

pb30 checks

Kees bets [$30.00 USD]

Partyjack raises [$87.50 USD]

pb30 folds

Kees raises [$270.00 USD]

Partyjack calls [$212.50 USD]

** Dealing Turn ** [ 4h ]

Kees bets [$491.25 USD]

Partyjack raises [$835.27 USD]

Kees calls [$344.02 USD]

** Dealing River ** [ 2c ]

Kees shows [Kh, Kd ]

Partyjack shows [9c, 9h ]

Kees wins $2310.54 USD from main pot

 

 

Får sen upp lite fart och jobbar tillbaka till ca +500kr.

 

Ska powersova ordentligt nu, mkt krafter som måste jobbas ikapp som det känns.. Sen en morgondag som borde innebära tonvis med poker, men också en hel del plugg då jag totalt ignorerat det faktum att jag har två veckor till nästa inlämning och har massor kvar att köra igenom innan dess.

 

+7528:- för månaden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej, jag är inte så smart. Tänk att du pratar till någon som är väldigt väldigt grundläggande i sina kunskaper om datorer osv. Jag har spelat en del på svenska spel , jag har hm installerat med kod osv. Jag lyckas importera från andra sidor, men inte från svenska spel. Skulle du kunna hjälpa mig? Jag vore grymt tacksam. Tack på förhand. PS. Jag använder Vista.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

no offence PJ men du har fan spelat trehundra0000000000 händer senaste åren och plussat konstant, har du haft en backmånad ens? sluta lägg upp en massa tråkiga händer, det är ju sånt sjukt pluswhine så det inte är sant

 

Kanske en ban på det här Tramset ? :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

 

Grattis,Herr Moderator!! ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Modewhaaaat?!? :D

 

Hehe ungefär så jag reagerade också när jag fick PMet igår kväll, där jag tillfrågades.

 

Känner väl personligen att man kanske har grävt lite väl långt ner i högen efter folk som kan passa till att moderera forumet, men samtidigt har PF och främst dess medlemmar givit mig så jävla mycket genom åren att jag inte kan låta bli att tycka att jag betalar tillbaka lite genom att tacka ja.

 

Har också sagt att om det tar väldigt mycket mer tid än jag tror, så kommer det inte fungera.. Men vad jag förstått är det inte överjävligt med jobb, och då kan jag tycka att det är en skön grej.

 

Förhoppningsvis gör tiden modereringen kommer kräva att jag inte har tid att slänga upp en massa pluswhine (som verkar svida i ögonen på en del) heller.. :D

 

Riktigt snygg färg på texten till avataren :mrgreen:

 

Då menar jag INTE på loggan :evil:

Här är det Leksand in till döden.

 

Vi kan prata om Leksand när de spelar i rätt serie. :)

 

 

Idag var det då tänkt att jag skulle spela massvis med poker, men efter en snabb hit&run imorse kände jag mig extremt sliten och hade också lite ångest över att jag inte rört matten på typ en vecka så satte mig för att köra på där istället.

 

Hade väl jobbat i en halvtimme när damen droppade in och det hela slutade med soffhäng, lite tevespel och allmänt skitsnack typ.

Därför spelade jag nu en timme nyss, ska slänga ihop en liten lax-wok och skyffla i mig innan jag går på en kvällsgrind.. Förhoppningsvis orkar jag kriga in 3-4 timmar ikväll.

Oavsett blir det mer spel imorgon.

 

Upp ca 2K iaf, räknar med att börja spela till SWE-CZE i LG Games.. Prob den tråkigaste hockeymatchen jag har sett fram emot på 10 år, men det är klubba, puck och skridskor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...