Krell Postad 20 September , 2009 Rapport Share Postad 20 September , 2009 Låter som att din kväll varit lika kall som min, lirade också live med utebliven framgång . Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Benny_81 Postad 20 September , 2009 Rapport Share Postad 20 September , 2009 Förvisso gangsterplus i Slanskys de senaste livepassen, men av någon anledning känns det satans mkt tyngre att förlora pengar live.. Förklara gärna för mig varför det är så. Känner igen fenomenet. Jag tror det beror på den sociala kopplingen och den är mycket starkare live helst om man spelar mot folk man är bekant med. Men än om man inte spelar mot bekanta så är den sociala kopplingen starkare imho. Jämför: Om du diskuterar politik på internet och märker att du inte får respekt för dina åsikter så kanske det inte är så kul. Det är inte heller speciellt kul att torska lite pengar på internetpoker. Men om du istället diskuterar politik på tex skolan och dina bekanta verkar tycka att du är en idiot så känns det jobbigare. På liknande sätt anser jag att det är jobbigare att torska live. Politik var bara ett exempel. Det är den sociala kopplingen jag belysa och det är den jag menar gör att det blir värre att torska live på poker. Låg det något i förklaringen i dina ögon eller tycker du jag svamlar? ... Jag har ju själv kommit hem från en livekväll och torskar 150:- och det har varit surt som fan. 150:- är ju knappt ett CB på internet och 150:- innebär bara 2 promille av min pokerrulle. Så ja jag känner som sagt igen fenomenet. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Partyjack Postad 20 September , 2009 Författare Rapport Share Postad 20 September , 2009 Jo Benny du har rätt, det är helt såklart så att alla intryck man har IRL ger starkare känslor åt båda håll också. Har varit i Uppsala nu under dagen, flickan handlade lite kläder och jag sonderade marknaden för soffbord.. Hittade ett som nu var slut på lager, därför får jag hålla till godo med mitt lilla hörnbord som soffbord än så länge.. Går väl ingen nöd på mig direkt, äter, spelar, sover och kollar på teve via datorn och skrivbordet så. Slog precis på teven och insåg att jag missat första 30 av Manchester-derbyt - Katastrof! Trodde matchen började 15 så tajmade rätt perfekt efter det. Slår på teven och dunkar volymen till nära på max så klart.. Sången om en av de mest hatade anfallarna på Old Trafford ekar i mina högtalare: Rysningar. Texten tänker jag inte skriva här. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Partyjack Postad 20 September , 2009 Författare Rapport Share Postad 20 September , 2009 Vilken jäääävla match... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Partyjack Postad 20 September , 2009 Författare Rapport Share Postad 20 September , 2009 Dra åt heelveete, må hända att det är min sömnbrist som gör sig påmind nu.. Men tamejfan, jag kan inte minnas att jag någonsin blivit så känslomässigt påverkad som jag blev av denna match. Helt brutalt ju. Vad fan håller Rio Ferdinand på med? Tycker Giggs på senare år börjat rasa samman del för del, och tyckte nog att förra årets utmärkelse som PLs bästa spelare inte var riktigt korrekt.. Men fy faan vilken match gubben gör alltså, längesen jag såg någon dominera en kant så som han gjorde i andra halvlek. Att han sen har världens bästa vänsterback som stöttar upp bakom gör ju inte saken sämre. Kul också att Ferguson formerar mittfältet som han gör, älskar Park på högern men framförallt Anderson och min personliga favorit Fletcher på mitten tycker jag kompletterar varandra riktigt bra.. Scholes har blivit mer och mer en temposänka där på mitten, därför mös jag riktigt när Fletcher fick trycka in två baljor! Nu ska jag slänga mig in i bilen igen, åka på söndagsmiddag hemma hos föräldrarna.. Sen blir det hemresa igen, får se hur mkt energi det finns kvar nu. Lider som sagt av ordentlig sömnbrist, blev väl 4 riktigt dåliga sömntimmar inatt så det är väl inte så konstigt.. Har konstant hunger, törst och sockersug oavsett hur mkt jag stoppar i mig. Något som för mig (och säkert alla andra) alltid kommer som ett brev på posten när jag sovit för lite. Inte jättetroligt att jag orkar spela något ikväll, men eftersom jag ska vara på sjukan större delen av dagen imorgon så borde jag egentligen trycka in ett gäng speltimmar ikväll. Får se hur jag orkar med helt enkelt. Var det någon som sa att Owen skulle bli fiask förresten? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
kingsofcards Postad 20 September , 2009 Rapport Share Postad 20 September , 2009 Enda fiaskot med den här matchen var 6 min övertid.. Jävla skandal. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
bigdwarf Postad 20 September , 2009 Rapport Share Postad 20 September , 2009 Enda fiaskot med den här matchen var 6 min övertid.. Jävla skandal. GLORY GLORY Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Partyjack Postad 20 September , 2009 Författare Rapport Share Postad 20 September , 2009 Enda fiaskot med den här matchen var 6 min övertid.. Jävla skandal. Mjo, jag var lite för uppskruvad över Rios fläsklobb för att uppmärksamma hur många minuter det skyltades för. Men hade jag varit City-supporter hade det säkert funnits rum för klagomål. Dock ska man ju tänka på att 3-3målet kommer på exakt 90-min och spelet går inte igång förrän närmare 92a minuten, så har man skyltat 4 minuter så är det ju helt korrekt, har man skyltat för mindre så kan inte jag se någon ursäkt. GLORY GLORY U know it! Orkar inte hitta grinden ikväll, känner att jag måste hitta en sömn ganska tidigt och sen sikta på att grinda imorgon istället.. Har ledigt hela veckan sen så får väl försöka kötta på rätt bra. Nu är detta väldigt hemskt tänkt och uttryckt, men mkt går med United idag.. Hinner knappt slå på teven förrän Drogba sparkar sönder något i benet/knät. Utan Drogba är Chelsea inte alls lika starka guldkandidater.. Anelka i all ära, men Drogba håller jag ändå som kanske världens bästa anfallare (före Zlatan bla), han har visat en helt sjuk effektivitet och håller uppe Chelseas spel extremt bra - ofta på nästan egen hand. Kvällen går nog i fotbollens och tevesoffans tecken återigen, Söndagen är trots allt vilodagen. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Orrarah Postad 20 September , 2009 Rapport Share Postad 20 September , 2009 Håller med om allt du skrev Som Anderson dominerade på mittfältet. Riktigt roligt att se. Och jag som har klagat på giggs... Länge sen jag såg honom lyckas med så många dribblingar Nae ojoj... Fyfan vilken match... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Partyjack Postad 21 September , 2009 Författare Rapport Share Postad 21 September , 2009 Håller med om allt du skrev Som Anderson dominerade på mittfältet. Riktigt roligt att se. Och jag som har klagat på giggs... Länge sen jag såg honom lyckas med så många dribblingar Nae ojoj... Fyfan vilken match... Mmm har sagt det länge nu.. Men Anderson kommer bli en av världens absolut bästa innermittfältare inom ett par år - kanske redan i år. Fletcher är redan där imo. Har varit på sjukhuset nu hela förmiddagen, gjorde återigen en satans massa tester.. Det handlade om >20 rör blod, en del urin, EKG osv osv, sen avslutade de med att skära bort en skinnbit på ryggen stor som en tumnagel för att kunna se om huden reagerar med den nya medicinen. Tog också de två första kapslarna av medicinen, och än så länge, efter 5 timmar känner jag inga direkta konstigheter. Ska bli intressant att se om jag kommer må bättre och om jag blir av med mina jävla utslag som hängt med mig de senaste 3-4 åren. Hann hem lagom till en utelunch med kapten Wigert, blev en räkfylld spätta för mig.. Riktigt, riktigt fint faktiskt. Tänkte köra en liten grind nu, ser redan att det ser helt brutalt tight ut.. Men ska väl göra ett försök iaf. Drog ett par sportsbet när Wiggan var här också, tror stenhårt på Almtunas lagbygge i år.. Känns som att de förstärkt laget på alla positioner och ikväll hade de Västerås hemma. Funderade på något i stil med 4-2 till 6-3, borde ge bra pröjs också då VIK går som favoriter. Det var fler som tänkte som mig, oddset på 6-3 var det näst högsta på 24ggr.. Däremot gav 5-3 124ggr pengarna, så slängde in 30kr där och 30kr på 3-1. Mestadels för att det skulle vara skoj om Almtuna började vinna direkt.. Men 30kr x 124 blir ju ändå en hygglig slant. Grind nu. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Partyjack Postad 21 September , 2009 Författare Rapport Share Postad 21 September , 2009 Var verkligen dåligt med fisk ute nu måste man säga, hittade typ en per bord på de bord jag valde att spela.. De är tomma nu, sorgligt nog stackade jag bara en utav dem. Började annars passet så här, super-iskall bluff eller? ***** Hand History for Game 1122948498 ***** $500 NL Texas Hold'em - Monday, September 21, 14:02:52 ET 2009 Table Diana 25 (Real Money) Seat 1 is the button Total number of players : 5 Seat 1: Helpneeded ( $330.7 ) Seat 2: Partyjack ( $1554.11 ) Seat 3: Janne_B ( $202.57 ) Seat 4: Bajz ( $1135.6 ) Seat 5: RSBoris ( $1102.31 ) Partyjack posts small blind [$2.5]. Janne_B posts big blind [$5]. ** Dealing down cards ** Dealt to Partyjack [ 9h Ah ] Bajz raises [$17.5]. RSBoris calls [$17.5]. Helpneeded folds. Partyjack calls [$15]. Janne_B folds. ** Dealing Flop ** [ Th, 6d, 6h ] Partyjack checks. Bajz bets [$43.12]. RSBoris folds. Partyjack calls [$43.12]. ** Dealing Turn ** [ 7s ] Partyjack checks. Bajz bets [$107.8]. Partyjack raises [$310.6]. Bajz calls [$202.8]. ** Dealing River ** [ Qc ] Partyjack bets [$520]. Bajz calls [$520]. Partyjack shows [ 9h, Ah ] a pair of sixes. Bajz shows [ Ks, Ts ] two pairs, tens and sixes. Bajz wins $1789.94 from the main pot with two pairs, tens and sixes. Spelar nog alla trissar och kåkar precis likadant mot en någorlunda tänkande spelare som fi är.. Han kanske har lättare att lägga JJ/QQ då det är lättare för mig att reppa TT då.. Vet inte. Slaskade på rätt bra och efter att legat 1K back enda sen den första handen och några småpotter vänder jag lite i slutet och stannar nu med 600kr back. Tänkte ta en liten stund och "pimpa" upp klienten lite, såg en tråd om det här. Har alltid stört mig på den starka röda färgen på SvS.. Efter många timmars spel brukar det bli en saftig huvudvärk och det kanske man kan komma ifrån med en lite neutralare färg på bordet. Värt ett försök iaf. +17477:- för månaden, ska äta middag med tjejen om ett par timmar.. Sen lyckades föräldrarna lura med mig på flickan som lekte med elden kl 19. Kommer väl hem efter 21 nån gång och då borde det passa ganska bra att köra ett litet kvällspass där nånstans. Orka en backdag till... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Partyjack Postad 21 September , 2009 Författare Rapport Share Postad 21 September , 2009 Otroligt, tom en total datafisk som mig själv fixade att modifiera skinnet.. Sjukt skönt, känns väldigt mkt renare och snyggare. Detta lär öka spelsuget för iaf några dagar. Nojjig som man är måste jag nu grinda sommarborden några hundra händer eftersom jag läste nånstans att handrankingen kan vara felaktig. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Slasktratt Postad 21 September , 2009 Rapport Share Postad 21 September , 2009 Otroligt, tom en total datafisk som mig själv fixade att modifiera skinnet.. Sjukt skönt, känns väldigt mkt renare och snyggare. Detta lär öka spelsuget för iaf några dagar. Nojjig som man är måste jag nu grinda sommarborden några hundra händer eftersom jag läste nånstans att handrankingen kan vara felaktig. Jag funderade också på att modda lite men jag skummade lite och det såg jobbigt ut så jag sket i det. Men när t.o.m. en sån retard som du (jk) klarade det måste man ju nästan testa Än kan vi ju inte ropa hej dock. Du kanske har fuckat upp det ändå Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Partyjack Postad 21 September , 2009 Författare Rapport Share Postad 21 September , 2009 Jag funderade också på att modda lite men jag skummade lite och det såg jobbigt ut så jag sket i det. Men när t.o.m. en sån retard som du (jk) klarade det måste man ju nästan testa Än kan vi ju inte ropa hej dock. Du kanske har fuckat upp det ändå Hahaha.. första 100 händerna funkar handrankingen korrekt iaf, sen har jag inte riktigt fått det att starta korrekt en eller två gånger.. Men i övrigt verkar det som att det är helt okej, väldigt sugen på att fälla in en bmp-brynäsloga som dealerknapp, men det verkar vara lite överkurs för mig. Ska spela en timme nu innan ja drar ner till bion, för att försöka komma in i det.. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Partyjack Postad 21 September , 2009 Författare Rapport Share Postad 21 September , 2009 Trivs väldigt bra med gråa bord på svart bakgrund.. Extremt mkt mindre plotter på och kring borden.. Mkt skönt. Korten är också mkt tydligare där alla är helfärgade i blått, grönt, grått eller rött och allt blir bara mkt smidigare. Ser ut att jobba in backet plus lite till, inte stängt ner helt än dock.. Ska iväg och hämta ett paket åt tjejen innan jag rulalr vidare mot bion, sen blir det mer spel. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Snygglenn Postad 21 September , 2009 Rapport Share Postad 21 September , 2009 Trivs väldigt bra med gråa bord på svart bakgrund.. Extremt mkt mindre plotter på och kring borden.. Mkt skönt. Korten är också mkt tydligare där alla är helfärgade i blått, grönt, grått eller rött och allt blir bara mkt smidigare. Ser ut att jobba in backet plus lite till, inte stängt ner helt än dock.. Ska iväg och hämta ett paket åt tjejen innan jag rulalr vidare mot bion, sen blir det mer spel. Lust att printa och slänga upp bild med stats och så? Funderar på att ändra men inte bestämt mig än Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Partyjack Postad 21 September , 2009 Författare Rapport Share Postad 21 September , 2009 Lust att printa och slänga upp bild med stats och så? Funderar på att ändra men inte bestämt mig än Mmm.. tips om någon snabb och smidig site att lägga upp bilder på? Såklart, typ sista handen innan jag stänger ned: Betfold måste väl vara bättre än checksyn på river eller? Sizar ju lite under halvpott för att han inte ska orka slå om tvåpar, triss eller suckerstegar. ***** Hand History for Game 1123094284 ***** $500 NL Texas Hold'em - Monday, September 21, 18:07:37 ET 2009 Table Diana 25 (Real Money) Seat 4 is the button Total number of players : 4 Seat 1: Tobbe89 ( $455.73 ) Seat 3: Partyjack ( $1072.13 ) Seat 4: Danijela ( $1243.69 ) Seat 5: puss1 ( $112.15 ) puss1 posts small blind [$2.5]. Tobbe89 posts big blind [$5]. ** Dealing down cards ** Dealt to Partyjack [ Kc Kd ] Partyjack raises [$20]. Danijela calls [$20]. puss1 folds. Tobbe89 folds. ** Dealing Flop ** [ 9d, 6c, 8h ] Partyjack bets [$35.62]. Danijela calls [$35.62]. ** Dealing Turn ** [ 3h ] Partyjack bets [$80]. Danijela calls [$80]. ** Dealing River ** [ Td ] Partyjack bets [$120]. Danijela calls [$120]. Partyjack shows [ Kc, Kd ] a pair of kings. Danijela shows [ Ah, 7h ] a straight, six to ten. Danijela wins $505.78 from the main pot with a straight, six to ten. Back för dagen igen. Ikväll kommer det igen. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Snygglenn Postad 21 September , 2009 Rapport Share Postad 21 September , 2009 http://www.imageshack.us/ Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Hittapengarna Postad 21 September , 2009 Rapport Share Postad 21 September , 2009 Vänta nu! Kan man ändra tema på SvS? Utseende för kort och bord osv? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Orrarah Postad 21 September , 2009 Rapport Share Postad 21 September , 2009 Mmm.. tips om någon snabb och smidig site att lägga upp bilder på? Såklart, typ sista handen innan jag stänger ned: Betfold måste väl vara bättre än checksyn på river eller? Sizar ju lite under halvpott för att han inte ska orka slå om tvåpar, triss eller suckerstegar. ***** Hand History for Game 1123094284 ***** $500 NL Texas Hold'em - Monday, September 21, 18:07:37 ET 2009 Table Diana 25 (Real Money) Seat 4 is the button Total number of players : 4 Seat 1: Tobbe89 ( $455.73 ) Seat 3: Partyjack ( $1072.13 ) Seat 4: Danijela ( $1243.69 ) Seat 5: puss1 ( $112.15 ) puss1 posts small blind [$2.5]. Tobbe89 posts big blind [$5]. ** Dealing down cards ** Dealt to Partyjack [ Kc Kd ] Partyjack raises [$20]. Danijela calls [$20]. puss1 folds. Tobbe89 folds. ** Dealing Flop ** [ 9d, 6c, 8h ] Partyjack bets [$35.62]. Danijela calls [$35.62]. ** Dealing Turn ** [ 3h ] Partyjack bets [$80]. Danijela calls [$80]. ** Dealing River ** [ Td ] Partyjack bets [$120]. Danijela calls [$120]. Partyjack shows [ Kc, Kd ] a pair of kings. Danijela shows [ Ah, 7h ] a straight, six to ten. Danijela wins $505.78 from the main pot with a straight, six to ten. Back för dagen igen. Ikväll kommer det igen. Slår du om med hans hand på river? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
JagGårGul Postad 21 September , 2009 Rapport Share Postad 21 September , 2009 Mmm.. tips om någon snabb och smidig site att lägga upp bilder på? Såklart, typ sista handen innan jag stänger ned: Betfold måste väl vara bättre än checksyn på river eller? Sizar ju lite under halvpott för att han inte ska orka slå om tvåpar, triss eller suckerstegar. ***** Hand History for Game 1123094284 ***** $500 NL Texas Hold'em - Monday, September 21, 18:07:37 ET 2009 Table Diana 25 (Real Money) Seat 4 is the button Total number of players : 4 Seat 1: Tobbe89 ( $455.73 ) Seat 3: Partyjack ( $1072.13 ) Seat 4: Danijela ( $1243.69 ) Seat 5: puss1 ( $112.15 ) puss1 posts small blind [$2.5]. Tobbe89 posts big blind [$5]. ** Dealing down cards ** Dealt to Partyjack [ Kc Kd ] Partyjack raises [$20]. Danijela calls [$20]. puss1 folds. Tobbe89 folds. ** Dealing Flop ** [ 9d, 6c, 8h ] Partyjack bets [$35.62]. Danijela calls [$35.62]. ** Dealing Turn ** [ 3h ] Partyjack bets [$80]. Danijela calls [$80]. ** Dealing River ** [ Td ] Partyjack bets [$120]. Danijela calls [$120]. Partyjack shows [ Kc, Kd ] a pair of kings. Danijela shows [ Ah, 7h ] a straight, six to ten. Danijela wins $505.78 from the main pot with a straight, six to ten. Back för dagen igen. Ikväll kommer det igen. Känns som standard på svs, att nån har en stege på dessa brädor,,,, Trist att de går svängigt, då skulle ju passerat 30K strecket vid det här laget. För oss dödliga känns det nog lite pushande.... ( förstå mig rätt ) att den härliga variansen i poker även drabbar jacken ibland! Du har ju varit ganska bortskämd på det planet, hehe Kom igen nu, o ruscha sista veckorna,,,,,,, Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Partyjack Postad 21 September , 2009 Författare Rapport Share Postad 21 September , 2009 http://www.imageshack.us/ Visserligen inte med stats, men blir ganska fräckt med GT+ gröna och gula lys-siffror över den bakgrunden.. Slängde bara upp första bästa bord jag hittade nu. Vänta nu! Kan man ändra tema på SvS? Utseende för kort och bord osv? Japp! Tror tråden ska ligga under 10 senaste inlägg. Slår du om med hans hand på river? Nej det tvivlar jag starkt på, absolut inte mot en spelare som mig.. Vad ska han få betalt av där? Däremot om jag får den checkad till mig sizar jag större än vad jag gjorde OOP i just denna hand, därför tror jag det är bättre än checksyn? Känns som standard på svs, att nån har en stege på dessa brädor,,,, Trist att de går svängigt, då skulle ju passerat 30K strecket vid det här laget. För oss dödliga känns det nog lite pushande.... ( förstå mig rätt ) att den härliga variansen i poker även drabbar jacken ibland! Du har ju varit ganska bortskämd på det planet, hehe Kom igen nu, o ruscha sista veckorna,,,,,,, Hehe, alltså, detta är ju trots ett par tröga veckor fortfarande en helt okej månad för min del.. Borde med normalt springande kunna landa 25-35K till slut och då är jag typ kring eller över mitt snitt.. Så denna månad har inte varit sämre än någon annan egentligen. Fattar fortfarande inte att du tror att jag är bortskämd av variansen mer än någon annan.. Förstår verkligen inte hur du resonerar när du tänker så? Nåja, hemma från bion som varken var en besvikelse eller någon positiv chock.. Ungefär vad jag väntade mig kan man nog säga. Tråkigt att Almtuna lyckades vinna med 2-1 när jag hade både 5-3 till monsterodds och 3-1 till ett stabilt plus.. Visserligen gjorde de 2-1 med mindre än 2 min kvar så det känns inte superkasst heller. Ska dra i mig en kaffe för att hitta några timmars kvällsgrind. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Neuen Postad 21 September , 2009 Rapport Share Postad 21 September , 2009 inte för att jag påstår något nu, men, tror du att det är omöjligt för någon att ha mer tur än andra? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Partyjack Postad 21 September , 2009 Författare Rapport Share Postad 21 September , 2009 inte för att jag påstår något nu, men, tror du att det är omöjligt för någon att ha mer tur än andra? Hahaha, absolut inte.. Jag är bara glad om hela PF tror att jag har mer tur än hela PF iofs.. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Partyjack Postad 21 September , 2009 Författare Rapport Share Postad 21 September , 2009 Här med stats, jävligt fräscht imo.. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts