Partyjack Postad 23 Mars , 2011 Författare Rapport Share Postad 23 Mars , 2011 Du rider på en stor våg av positiv varians iaf, så mycket kan vi säga Absolut, så mycket kan vi säga. Jag tänkte jag skulle komma med ett utförligare svar, men har varken tid, ork eller direkt lust att försvara mig i ämnet. Vi kan gott och väl säga att jag springer bra hela tiden och låta det vara så, finns liksom ingen anledning till att någon ska tycka något annat. Börjar resultaten och winraten minska så får man väl ta för givet att jag springer lite sämre.. Vad gäller pluswhinet ska jag hålla igen lite, jag vet ju själv när jag anser mig haft tur eller otur osv. Däremot tycker jag absolut inte att du ska "sluta störa" Okocha, gillar verkligen när folk som spelar högre kommenterar, oavsett i vilken form det är, då jag anser att jag har en hel del att lära. Har haft en riktigt lång och tung dag på jobbet, blir väldigt mycket ansvar och jobb att fylla i när man står utan butikschef, och eftersom jag vikarierat i rollen tidigare så faller en stor del av det automatiskt på mig då alla inte klarar av allt osv. Blir två dagar till heltid sen går jag tillbaka till mitt vanliga schema med ca 1½ dag/vecka i snitt. Ska spela 2 timmar nu innan jag försöker dra några timmars sömn. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Partyjack Postad 23 Mars , 2011 Författare Rapport Share Postad 23 Mars , 2011 Blev smått slaktad, riktigt dåligt värde och tröttma hjälpte nog till detta. Nyckelpotterna över 100bb ska jag nog inte lägga upp här.. Back 2300kr iaf och +17276:- för månaden. Försöka trötta ner mig och sen hitta grind igen vid 6-7 imorgon. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Benny_81 Postad 23 Mars , 2011 Rapport Share Postad 23 Mars , 2011 Vad gäller pluswhinet ska jag hålla igen lite, jag vet ju själv när jag anser mig haft tur eller otur osv. Du är nästan PF's svar på Peter Forsberg. När Foppa lirade kunde han ofta döma ut sig själv efter matchen trots att han var bäst på plan. Du kan ofta brutalwhina efter en pokerpass när i stort sett allting gått din väg. Då brukar jag tänka hur hårt PJ skulle whina när han har den brutala oturen som alla har ibland. Men jag ser inget fel i att pluswhina. Whina bäst du vill. Jag tycker hur som helst den här dagboken är den bästa på PF. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
exxent Postad 23 Mars , 2011 Rapport Share Postad 23 Mars , 2011 Du är nästan PF's svar på Peter Forsberg. När Foppa lirade kunde han ofta döma ut sig själv efter matchen trots att han var bäst på plan. Du kan ofta brutalwhina efter en pokerpass när i stort sett allting gått din väg. Då brukar jag tänka hur hårt PJ skulle whina när han har den brutala oturen som alla har ibland. Men jag ser inget fel i att pluswhina. Whina bäst du vill. Jag tycker hur som helst den här dagboken är den bästa på PF. +1 Hoppas en dag jag också kan plussa 4K på en session och ändå gå runt och vara småsur över att ha tappat 1-2K på slutet Alltid intressant läsning här imo Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
boman Postad 23 Mars , 2011 Rapport Share Postad 23 Mars , 2011 Du är nästan PF's svar på Peter Forsberg. När Foppa lirade kunde han ofta döma ut sig själv efter matchen trots att han var bäst på plan. Du kan ofta brutalwhina efter en pokerpass när i stort sett allting gått din väg. Då brukar jag tänka hur hårt PJ skulle whina när han har den brutala oturen som alla har ibland. Men jag ser inget fel i att pluswhina. Whina bäst du vill. Jag tycker hur som helst den här dagboken är den bästa på PF. mm peter forsberg ja fast nej hehe Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
DavidDuzak Postad 23 Mars , 2011 Rapport Share Postad 23 Mars , 2011 . Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
DavidDuzak Postad 24 Mars , 2011 Rapport Share Postad 24 Mars , 2011 . Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jlnsn Postad 24 Mars , 2011 Rapport Share Postad 24 Mars , 2011 Nej, det är absolut ingen skillnad i att dömma ut sig själv och sin motståndare. Tycker att det är ganska enformigt om jag ska vara ärlig. *partyjack plussar stadigt på sin tight/aggressiva spelstil *partyjack jobbar lite på konsum ibland *partyjack berättar en rolig konsumhistoria *partyjack och tjejen åker in till sthlm för att shoppa vet inte om jag fick med det i mitt förra inlägg men: yxel och limmet Hahahaha! Tack för detta. Nu släppte min tilt. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Benny_81 Postad 24 Mars , 2011 Rapport Share Postad 24 Mars , 2011 Nej, det är absolut ingen skillnad i att dömma ut sig själv och sin motståndare. Jo, det är det. Men fenomenen påminner om varandra. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
rAilFISH Postad 24 Mars , 2011 Rapport Share Postad 24 Mars , 2011 Jo, det är det. Men fenomenen påminner om varandra. Jag kanske är full men menar du att PJ är ett fenomen? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
kossan Postad 24 Mars , 2011 Rapport Share Postad 24 Mars , 2011 Jo, det är det. Men fenomenen påminner om varandra. Du påminner om en pappskalle. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Benny_81 Postad 24 Mars , 2011 Rapport Share Postad 24 Mars , 2011 Jag kanske är full men menar du att PJ är ett fenomen? Haha. Man kan tolka meningen så om man vill och det insåg jag när jag skrev texten. Men det var inte så jag tänkte utan jag menade att fenomenet "såga sig själv efter en vinst" (foppa) och fenomenet "gnälla på otur efter vinst" (pj) påminner om varandra. Båda fyller t.ex många funktioner. En sådan funktion är att man hejdar sig själv från att bli för nöjd. Du påminner om en pappskalle. ? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Partyjack Postad 24 Mars , 2011 Författare Rapport Share Postad 24 Mars , 2011 Du är nästan PF's svar på Peter Forsberg. När Foppa lirade kunde han ofta döma ut sig själv efter matchen trots att han var bäst på plan. Du kan ofta brutalwhina efter en pokerpass när i stort sett allting gått din väg. Då brukar jag tänka hur hårt PJ skulle whina när han har den brutala oturen som alla har ibland. Men jag ser inget fel i att pluswhina. Whina bäst du vill. Jag tycker hur som helst den här dagboken är den bästa på PF. Hehe, håller absolut inte i liknelsen.. Men tack ändå. Tycker att det är ganska enformigt om jag ska vara ärlig. *partyjack plussar stadigt på sin tight/aggressiva spelstil *partyjack jobbar lite på konsum ibland *partyjack berättar en rolig konsumhistoria *partyjack och tjejen åker in till sthlm för att shoppa vet inte om jag fick med det i mitt förra inlägg men: yxel och limmet Det är ju fritt fram att sluta läsa, men eventuellt anpassar jag mig och försöker få in lite mer dödsknark, gangsterrap och extrem skoteråkning. Sovit smått fantastiskt i sex timmar och känner mig otroligt utvilad.. Blir två timmars grind innan jobbet. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Saxofon Postad 24 Mars , 2011 Rapport Share Postad 24 Mars , 2011 Fortsätt i samma gamla goda anda PJ. Inspirerande för några av oss iaf som läser Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Yxel Postad 24 Mars , 2011 Rapport Share Postad 24 Mars , 2011 Nej, det är absolut ingen skillnad i att dömma ut sig själv och sin motståndare. Tycker att det är ganska enformigt om jag ska vara ärlig. *partyjack plussar stadigt på sin tight/aggressiva spelstil *partyjack jobbar lite på konsum ibland *partyjack berättar en rolig konsumhistoria *partyjack och tjejen åker in till sthlm för att shoppa vet inte om jag fick med det i mitt förra inlägg men: yxel och limmet Ja vad är det? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Partyjack Postad 24 Mars , 2011 Författare Rapport Share Postad 24 Mars , 2011 Efter att ha uppfört sig jävligt mysko under en tid lade min dator ner all verksamhet efter nästan 2 timmar spelade, var inte inne djupt i nån pott så slipper tilta över det iaf.. Ingen idé att logga in för att spela de kvarstående 10 minuterna utan gör det ikväll istället, plussade någonstans kring inköpet till sist iaf. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Level Postad 24 Mars , 2011 Rapport Share Postad 24 Mars , 2011 Tycker att det är ganska enformigt om jag ska vara ärlig. *partyjack plussar stadigt på sin tight/aggressiva spelstil *partyjack jobbar lite på konsum ibland *partyjack berättar en rolig konsumhistoria *partyjack och tjejen åker in till sthlm för att shoppa Haha spot on! No offence till PJ ofc Det är ju fritt fram att sluta läsa, men eventuellt anpassar jag mig och försöker få in lite mer dödsknark, gangsterrap och extrem skoteråkning. Ja tack! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
boman Postad 24 Mars , 2011 Rapport Share Postad 24 Mars , 2011 Tycker att det är ganska enformigt om jag ska vara ärlig. *duzak plussar mer än stadigt på sin loose/aggressiva spelstil *duzak behöver aldrig mer jobba, inte ens ibland *duzak berättar en rolig saabhistoria *duzak och tjejen åker in till luleå alt haparanda för att shoppa fyp Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Snusarn Postad 24 Mars , 2011 Rapport Share Postad 24 Mars , 2011 Snälla, inget knark, det är det tråkigaste som finns att läsa om när folk funderar på om de ska börja knarka lite. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
zorba Postad 24 Mars , 2011 Rapport Share Postad 24 Mars , 2011 Snälla, inget knark, det är det tråkigaste som finns att läsa om när folk funderar på om de ska börja knarka lite. Knark är jävligt kul, skojigare än sex. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Teh_MoUsE Postad 24 Mars , 2011 Rapport Share Postad 24 Mars , 2011 Tycker att det är ganska enformigt om jag ska vara ärlig. *Duzakk plussar monstersummor i smyg *Duzak drar till gymmet *Duzak whinar över spanjacker *Duzak köper hb av traktens brännare *Duzak glänser i guldkavaj *Duzak njuter av sin nyinköpta tischa fyp Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
speccan Postad 24 Mars , 2011 Rapport Share Postad 24 Mars , 2011 *partyjack plussar stadigt på sin tight/aggressiva spelstil *partyjack jobbar lite på konsum ibland *partyjack berättar en rolig konsumhistoria *partyjack och tjejen åker in till sthlm för att shoppa Måste desvärre, hålla med lite angående det här. No offence till dig jacken, du skriver precis vad du känner för men alltid känt att din dagbok är bland de tristare o monotomaste dagböckerna på forumet Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rammy Postad 24 Mars , 2011 Rapport Share Postad 24 Mars , 2011 Måste desvärre, hålla med lite angående det här. No offence till dig jacken, du skriver precis vad du känner för men alltid känt att din dagbok är bland de tristare o monotomaste dagböckerna på forumet Varför går man in och läser nånting som man tycker är bland de tråkigaste dagböckerna på PF? För att sen kommentera just detta? För mycket fritid? =) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Partyjack Postad 24 Mars , 2011 Författare Rapport Share Postad 24 Mars , 2011 Snälla, inget knark, det är det tråkigaste som finns att läsa om när folk funderar på om de ska börja knarka lite. Hehe jag tror jag tillhör de 5% på PF som är absolut minst trolig till att börja knarka.. Trodde så mkt av min tråkiga svensson-ness hade kommit fram att jag därför kunde kläcka ett litet skämt om det. Knark är jävligt kul, skojigare än sex. Prob sant förvisso.. Måste desvärre, hålla med lite angående det här. No offence till dig jacken, du skriver precis vad du känner för men alltid känt att din dagbok är bland de tristare o monotomaste dagböckerna på forumet Jag kan nog hålla med och förstå hur det kommer sig.. Dels lever jag ett ovanligt rutinbaserat liv för att livnära mig på poker, och dels skriver jag ensam så det inte alls blir samma typ av diskussioner i dagböcker där det är >2 pers som delar dagbok. Men som någon skrev, gillar man det inte så är man inte tvungen att läsa. försöka orka med 2 timmar grind nu, börjar kännas i kroppen då jag snart gjort 22 timmar konsum och 8 timmar poker på typ 38 timmar.. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
henjon Postad 24 Mars , 2011 Rapport Share Postad 24 Mars , 2011 Gillar som bekant också den här dagboken. Jacken är en god stilist till skillnad från alltför många andra dagboksinnehavare. Och jag gillar den närmast meditativa lunken som Duzak whinade över. Vilken idiot som helst kan få läsare med lite lagom kröka/brudar/knark/gymsnack. Att skriva läsvärt om en vanlig pokervardag är mycket svårare. Dessutom är det fan inte många dagböcker these days som verkligen har poker som ett huvudtema. Ok - det kanske är väldigt 2006 att skriva om poker och pokerresultat i sin pokerdagbok. Men jag gillart i alla fall. Å andra sidan är jag gammal och tråkig, har inte rökt en joint på 20 år, föredrar ett glas vin i soffan på fredan framför krogen och käkar bara alldeles vanligt kött och grönsaker när jag gymmat så jag räknas väl knappt. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts