Gå till innehåll

MikeTime & Friends diskuterar droger


GG

Recommended Posts

  • Svars 233
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Vänligen förklara med max tio ord vad du arbetar med.

 

Hur svår är du att ersätta på jobbet?

 

Jobbar du kvar om fem år?

 

Vad är det högsta du har spelat, trn/cg? Följdfråga; hur onykter var du?

 

Behövde du söka bygglov för pokerbygget?

 

Hur orolig är du, på en skala mellan 1-10, att jag ska krypa ner i din sovsäck?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om jag är narcissist är jag en sämre människa då?

En fråga till. Vart fan är min mobilladdare?

 

Nej, det är först när du framhäver din självgodhet (på t.ex ett forum) och vägrar diskutera andras åsikter som det övergår till att vara något dåligt.

Din mobilladdare ligger på ett ställe där du även förvarar någon typ av media, cdställ, dvdställ, bokhylla eller liknande.

 

Vänligen förklara med max tio ord vad du arbetar med.

 

1. Övervakar

2. och

3. styr

4. tågtrafik

5. i

6. mellansverige

7. med

8. hjälp

9. av

10. dataställverk.

 

Hur svår är du att ersätta på jobbet?

Innan utbildning fick man göra ett test där dom mäter stresstålighet, simultankapacitet och logiskt tänkande och där c:a 2/10 klarar testet. Internutbildningen är runt 8-12 månader och svindyr. Det är alltså inte speciellt svårt att ersätta mig men det tar tid och kostar pengar.

 

Jobbar du kvar om fem år?

 

Ja, om inget oförutsett inträffar.

 

Vad är det högsta du har spelat, trn/cg? Följdfråga; hur onykter var du?

 

MTT´s upp till 2K. Cg 20/20. I nyktert tillstånd. I onyktert tillstånd blir det mest spewlir på låga nivåer.

 

Behövde du söka bygglov för pokerbygget?

 

Ja. Frågan är dock fel ställd... ;-)

 

Hur orolig är du, på en skala mellan 1-10, att jag ska krypa ner i din sovsäck?

 

1. (Du får ju inte rum i den.)

Krypa ner under täcket - där blir det nog däremot en svag 2:a. Mycket snack och liten verkstad liksom... :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vart spelar du online?

 

vilka stakes och lifetime winnings ungefär?

 

När jag spelar seriöst blir det SvS. Har dock konton på i princip alla nätverk för att kunna slaska forumturrar, satelliter och liknande.

 

Spelar i huvudsak Dons (100-500:- ) samt lite MTT´s (50-1K). Live blir det uteslutande MTT´s upp till 1K - aldrig cg.

Har kanske plussat på sin höjd 20-30K online sedan jag började lira på nätet för ungefär 3 år sen.

Live något mindre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ägnar du dig på hyfsat seriös basis åt några andra spel (inte nödvändigtvis om pengar) förutom poker?

 

Skulle du sitta direkt till höger eller direkt till vänster om mig vid ett pokerbord om du fick välja? Varför?

 

Vad syftar 'Time' på i ditt nick?

 

På en skala 1-10, hur kul är det att spela DoN, en i taget på lägsta nivån, utan möjlighet att göra någonting annat under tiden?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att det behövs lite inlägg från individer som inte tror att de är störst, bäst och vackrast och som inte lider av självcentrering och narcissism för att väga upp trådarna lite.

 

Jag skulle i och för sig kunna posta länkar till diverse intellektuella skrifter och använda mig av ord som bara 4% av sveriges befolkning förstår innebörden av, men tycker att man gott kan argumentera på vanlig svenska. Det är ju liksom inte Mensas privata forum det här.

aha, så du har gjort det till din uppgift att representera den dumma människan i debatten. det är ju lovvärt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilka droger har du testat?

 

Alkohol & tobak.

 

Vad tycker du om gretko.?

 

Alldeles för liberal inställning till droger, annars tycker jag inget speciellt om honom. Har läst lite i gamla db där han medverkat och han kan vara riktigt kul ibland.

 

Vad tror du gretko har testat för droger?

 

Ingen aning. Antalet gissar jag däremot på fler än 5, färre än 10.

 

Om du fick banna 5 personer från forumet, vilka skulle du då banna och varför?

För tillfället ingen jag kan komma på. Tycker väl däremot rent allmänt att vissa forumiter som bevisligen är vassa på poker borde kunna tillföra mer till forumet än bara dryga kommentarer här och var som inte ger någon något.

Varför tycker du poker live är roligare än online?

 

Förmodligen för att jag är ganska social och gillar skitsnacket och stämningen runt ett pokerbord. Jag spelar, som säkert du och fler med dig förstått, inte poker för att tjäna en massa pengar utan för att det är en rolig hobby och i bästa fall ett lönsamt tidsfördriv och då passar livepokern mig bättre.

 

Uppskattat pokerresultat online? live?

 

Redan svarat på den frågan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Svara på din egna vanliga wellpost

 

Om du postar den. Tänker inte sitta och ställa frågor till mig själv i en Well jag inte ens skapat själv... ;-)

 

Vad är grejen mellan dig och gretko.? Utförligt svar tack.

 

Enkelt svar. Jag stör(de) mig på hans hyperliberala inställning till droger och han stör sig på min konservativa hållning till skiten. Tror det faktiskt bara är det det handlar om egentligen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

MikeTimes vanliga Well-inlägg:

 

Jäklar - du har blivit strandsatt på en otroligt öde ö och vet dessutom att du aldrig kommer att komma härifrån. Till råga på allt är du oförmögen att ta livet av dig och kommer att leva på ön tills du är 80 år då du avlider smärtfritt i sömnen en natt, dessutom har du mist förmågan att onanera!

Du har obegränsad tillgång till färskvatten, frukt & gnagare på ön men inget annat i matväg.

En dag kommer det fram en god fé som låter dig välja ett av nedanstående alternativ, vilket väljer du? Motivera ditt svar.

 

~Varje fredag kl 12:00 flyter det iland en låda med 25 st Pripps starköl och en flaska Grants.

~Varje kväll kl 19:00 kommer Eurythmech fram och drar en ironisk oneliner för dig.

~Du får tillgång till en TV som du kan titta 30 minuter på varje dag - dock får du bara in The Voice & SVT24.

~Greta Johansson, 76 år, 1,64 lång & 86 kg, kommer en gång i månaden och erbjuder dig en avsugning. En gång om året ingår även samlag.

~På lördagkvällar kan du önska dig precis vilken trerättersmiddag du vill. Till maten kan du välja mellan vin eller cider. 1 snaps ingår också.

 

Övriga frågor;

* För eller emot dödsstraff?

* För eller emot aktiv dödshjälp?

* Om 20 år gör du förhoppningsvis vad?

* Blondiner eller brunetter?

* Stora starköl eller groggar?

* Favvofilm?

* Nånsin haft ett finger i rectum? Om ja - vems?

* Nånsin hånglat med en kille?

* Vad heter du på riktigt i förnamn?

* Största MTT-klonken?

* Bäst / sämst med pf.nu?

* Coca-cola eller Ramlösa?

* Big Mac eller Whopper?

* AKo eller 99 50 ggr på raken i ett cg?

* Vilken mobiltelefon har du nu?

* Har du någonsin provat att suga av dig själv? Om ja - lyckades du?

* Vem är mest överskattad på pf?

* Vem är mest underskattad på pf?

* Hur många på pf känner du irl?

* Vem tror du har tjänat mest $ på poker på pf?

* Vem ljuger mest på pf?

* Om du blev tvungen att tillbringa en längre tid med en av dessa - vem skulle du välja?

CDS, Eury, Hjort, Ola (gdaily), söderkrippa, nebbis, juggler, klyka, mig, Emilio15 eller Ängeln17

* Vem/vilka av ovanstående tror du att du vinner över i HU for rollz (texas nl)?

* Finns det någon på pf som du skulle vilja banna omgående om du fick chansen att välja?

* Anser du att du är bättre än 75% av pf`s medlemmar? (På poker alltså)

* Tillhör du de 90% av befolkningen som tror sig vara smartare än 90% av befokningen?

* Om du var tvungen (do it or die) att ge en medlem på pf en riktig örfil - vem skulle du välja?

* Om du dör och återföds - vilket av dessa saker skulle du helst vilja återfödas som; en tampax, en digitalkamera, en kudde, en sportbil, ett jaktplan eller en tablett xtc?

* Har du testat några droger förutom alkohol / tobak? Om ja - vad / varför?

* Tre sämsta modsen på pf och varför?

* Skulle du kunna tänka dig att coacha i Dons och isf - vad skulle timpengen ligga på?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ägnar du dig på hyfsat seriös basis åt några andra spel (inte nödvändigtvis om pengar) förutom poker?

 

Nej. Mina övriga intressen är jakt, fiske, film, böcker och att pula på gården (snickra och liknande).

 

Skulle du sitta direkt till höger eller direkt till vänster om mig vid ett pokerbord om du fick välja? Varför?

 

Faktiskt inget av alternativen. Skulle föredra en tre-fyra platser bort.

 

Vad syftar 'Time' på i ditt nick?

 

Enkelt - mitt namn.

 

På en skala 1-10, hur kul är det att spela DoN, en i taget på lägsta nivån, utan möjlighet att göra någonting annat under tiden?

 

Sällan jag spelar Don en i taget och nästan aldrig på lägsta nivån. Oftast 100-300:- och två-fyra bord i taget. Skulle jag däremot tvingas att göra det du skrev så skulle jag troligtvis lida av uttråkning som i förlängningen även skulle leda till en smärre depression.

Dons är inte jättekul liksom.

 

Vad kostar Taxi från Tågstationen till ditt hem?:D

 

Fråga Emilio_15. Sista gången vi körde turren här gled han in med taxi, sittandes i baksätet...:-D

Skulle dock tro att det rör sig om ~300:-. Är c:a 10 km.

 

aha, så du har gjort det till din uppgift att representera den dumma människan i debatten. det är ju lovvärt.

 

Nja, du tror ju uppenbarligen att du representerar Gud eller till och med är Gud och det är i mina ögon värre.

Jag ser mig själv mer som jordnära än dum och vad du sen tycker berör mig inte nämnvärt. Kul att du bidrar med lite signaturmaterial i alla fall, det är nog det enda du bidrar med på det här forumet nu för tiden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man har valt dölj på en bekant i Facebook, så man slipper se personens uppdateringar (ingen nämnd, ingen glömd), kan man få tillbaka personen som odold?

 

Gå så långt ner du bara kan där du ser själva flödet, sedan finns det en länk som heter Redigeringsinställningar klicka på den och det löser sig.

 

:-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man har valt dölj på en bekant i Facebook, så man slipper se personens uppdateringar (ingen nämnd, ingen glömd), kan man få tillbaka personen som odold?

 

Jag kan!

 

Gå så långt ner du bara kan där du ser själva flödet, sedan finns det en länk som heter Redigeringsinställningar klicka på den och det löser sig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

MikeTimes vanliga Well-inlägg:

 

Jäklar - du har blivit strandsatt på en otroligt öde ö och vet dessutom att du aldrig kommer att komma härifrån. Till råga på allt är du oförmögen att ta livet av dig och kommer att leva på ön tills du är 80 år då du avlider smärtfritt i sömnen en natt, dessutom har du mist förmågan att onanera!

Du har obegränsad tillgång till färskvatten, frukt & gnagare på ön men inget annat i matväg.

En dag kommer det fram en god fé som låter dig välja ett av nedanstående alternativ, vilket väljer du? Motivera ditt svar.

 

~Varje fredag kl 12:00 flyter det iland en låda med 25 st Pripps starköl och en flaska Grants.

~Varje kväll kl 19:00 kommer Eurythmech fram och drar en ironisk oneliner för dig.

~Du får tillgång till en TV som du kan titta 30 minuter på varje dag - dock får du bara in The Voice & SVT24.

~Greta Johansson, 76 år, 1,64 lång & 86 kg, kommer en gång i månaden och erbjuder dig en avsugning. En gång om året ingår även samlag.

~På lördagkvällar kan du önska dig precis vilken trerättersmiddag du vill. Till maten kan du välja mellan vin eller cider. 1 snaps ingår också.

 

Väljer käket på lördagskvällen. Kommer iofs att sakna både whiskyn och ölen. Kan vara skoj att ha något att se fram mot under veckan.

 

Övriga frågor;

* För eller emot dödsstraff? För

* För eller emot aktiv dödshjälp? För

* Om 20 år gör du förhoppningsvis vad? Ungefär det jag gör idag men är dessutom fri från huslån och andra trista utgifter.

* Blondiner eller brunetter? Föredrar svart, rakt, långt hår på en smal och kort tjej med mörka ögon. (Hoppas inte sambon läser här...:oops: )

* Stora starköl eller groggar? Beror på tillfället men oftast öl.

* Favvofilm? Redan svarat

* Nånsin haft ett finger i rectum? Om ja - vems? redan svarat.

* Nånsin hånglat med en kille? Ja.

* Vad heter du på riktigt i förnamn? Micke

* Största MTT-klonken? Redan svarat

* Bäst / sämst med pf.nu? Bäst är väl att det är ett skoj tidsfördriv och att man faktiskt har lärt känna en hel del ppl irl på sistone också. Snart även dig! :-) Sämst? Kanske lite väl mycket levlingar till höger och vänster och folk som uppenbarligen ligger strax under prepubertal nivå som ska in och röja.

* Coca-cola eller Ramlösa? Cola ffs!!

* Big Mac eller Whopper? Whopper. (Men helst en Sibyllaburgare med gurkmajjo och räksallad.)

* AKo eller 99 50 ggr på raken i ett cg? AK

* Vilken mobiltelefon har du nu? En Ericsson av något slag. Den har en 5 megapixelkamera iaf...?

* Har du någonsin provat att suga av dig själv? Om ja - lyckades du? Ja och ja.

* Vem är mest överskattad på pf? Ett gäng duktiga highstakeslirare som inte tillför ett dyft till forumet

* Vem är mest underskattad på pf? Ingen aning men jag tror Skanke är betydligt bättre på poker och drar in mer flis än de flesta tror... ;-)

* Hur många på pf känner du irl? Jag har väl träffat 15-20 st irl. Än så länge faktiskt bara positiva upplevelser - t.o.m Djens och Okocha :mrgreen:

* Vem tror du har tjänat mest $ på poker på pf? Nebbis? Hjort? Rebonius? Gissar bara.

* Vem ljuger mest på pf? Det är nog många. Framförallt om hur mycket de plussar när de i själva verket knappt är BE. Kommer inte på någon specifik just nu. CDS låg ju bra till ett tag men han verkar ha skärpt sig rätt rejält. Sen tror jag det fuskas betydligt mer bland MTT-snubbarna än vad som dras fram i dagsljus...

* Om du blev tvungen att tillbringa en längre tid med en av dessa - vem skulle du välja?

CDS, Eury, Hjort, Ola (gdaily), söderkrippa, nebbis, juggler, klyka, mig, Emilio15 eller Ängeln17 Nja, har ju träffat Juggler, Klyka, Emil och Ängeln så dom går ju bort. Vill ju träffa någon ny, intressant person... Eury eller dig kanske? Eury för intressanta samtal och dig för att du verkar vara en rätt sympatisk snubbe.

* Vem/vilka av ovanstående tror du att du vinner över i HU for rollz (texas nl)? Ingen faktiskt.

* Finns det någon på pf som du skulle vilja banna omgående om du fick chansen att välja? Redan svarat

* Anser du att du är bättre än 75% av pf`s medlemmar? (På poker alltså) Tveksamt. Måste tyvärr svara nej där. (10-30% kanske?)

* Tillhör du de 90% av befolkningen som tror sig vara smartare än 90% av befokningen? Nja, ligger väl kanske inte så högt. 70%?

* Om du var tvungen (do it or die) att ge en medlem på pf en riktig örfil - vem skulle du välja? Skanke - för att han återigen svek oss när det blir liveturredags! ;-)

* Om du dör och återföds - vilket av dessa saker skulle du helst vilja återfödas som; en tampax, en digitalkamera, en kudde, en sportbil, ett jaktplan eller en tablett xtc? Sportbil.

* Har du testat några droger förutom alkohol / tobak? Om ja - vad / varför? Nej.

* Tre sämsta modsen på pf och varför? Gillar faktiskt alla modsen och har träffat de flesta irl. Kan man inte få ge guldstjärnor istället?

* Skulle du kunna tänka dig att coacha i Dons och isf - vad skulle timpengen ligga på?

Nej, har inte tillräckliga coachingskillz för det. Kan på sin höjd lära upp en n00b. Ingen skulle betala för det så timlönsfrågan kan vi stryka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur ofta dricker du?

Alkolist?

 

Beror på vad du menar med att dricka? Tar en whisky på kvällen kanske 2-4 ggr/vecka och några öl lika ofta. Om du däremot menar dricka som i att dricka sig mer eller mindre berusad så är det inte så ofta nuförtiden. Kanske 2 ggr/månad?

 

Nej, ser mig inte som alkoholist. Har liksom inget sug efter alkohol på det sättet. Eftersom jag är storrökare vet jag hur det känns att ha sug efter något... :-(

 

Edit. Sitter faktiskt och smuttar på min favoritlikör just nu i väntan på Everests forumrulle.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nja, du tror ju uppenbarligen att du representerar Gud eller till och med är Gud och det är i mina ögon värre.

Jag ser mig själv mer som jordnära än dum och vad du sen tycker berör mig inte nämnvärt. Kul att du bidrar med lite signaturmaterial i alla fall, det är nog det enda du bidrar med på det här forumet nu för tiden.

närå, jag tycker bara att saklighet, faktaargument och sådana saker är relativt viktiga i en diskussion, och kan man överhuvudtaget inte framföra sina åsikt utan de sakerna i åtanke (eller iaf en fyndig poäng) så bör man låta bli. har inget alls emot dumma, eh jordnära, individer så länge de kniper igen, alltså.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...