123asdf Postad 23 November , 2012 Rapport Share Postad 23 November , 2012 Sålde 100% av inköpet för 80% av intäkter så jag freerollar för 20% av vinsterna. ^ Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
diazo Postad 24 November , 2012 Författare Rapport Share Postad 24 November , 2012 a Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ViktorH Postad 24 November , 2012 Rapport Share Postad 24 November , 2012 obehaglig situation uppstod igår när jag var ute och satt och snacka med en tjej om musik, så frågar hon vad jag har för guilty pleasures, svarar att jag hade velat skjuta heroin och suga av en hemlös, blev tyst nån sekund där... mvh måste sluta trolla folk live Jag som ändå lärt känna dig en del gillar att du använder formuleringen "trolla" för att beskriva vad du berättade för tjejen. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
diazo Postad 25 November , 2012 Författare Rapport Share Postad 25 November , 2012 a Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
diazo Postad 25 November , 2012 Författare Rapport Share Postad 25 November , 2012 a Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
boman Postad 25 November , 2012 Rapport Share Postad 25 November , 2012 du bokar a om du dingar flygbiljettspengar ikväll! jobba. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
KallOödmjukDiva Postad 26 November , 2012 Rapport Share Postad 26 November , 2012 livet <3 Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
diazo Postad 26 November , 2012 Författare Rapport Share Postad 26 November , 2012 a Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
diazo Postad 26 November , 2012 Författare Rapport Share Postad 26 November , 2012 a Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
wheelinho Postad 26 November , 2012 Rapport Share Postad 26 November , 2012 red av den med maizena om den känns blaskig ba lite socker brukar man nog ha i btw synd de tar sån tid göra smaskiga grytor, de e så jävla gött ju! Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Opteron Postad 27 November , 2012 Rapport Share Postad 27 November , 2012 Spontant skulle jag jobba ner antalet ingredienser betydligt, gl hursom (: Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
emilio_15 Postad 27 November , 2012 Rapport Share Postad 27 November , 2012 Kött, fransyska Flingsalt med chilismak peppar vanlig och cayenne mjöl tomatpuré vinäger buljong rött vin svamp (kantareller eller nått skoj) pressad vitlök (mycket) röd & vit lök sidfläsk habanero (frisk mängd) chili persilja timjan lagerblad whisky? morötter vet inte om man ska ha lite mjöl/kokosmjölk/gräddfil eller liknande för att få grytan mer krämig, misstänker att den blir lite "blaskig" om man bara har vin i. Funderar även på att kasta i lite linser red av den med maizena om den känns blaskig ba lite socker brukar man nog ha i btw + potatis imoimoimo Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
thefman Postad 27 November , 2012 Rapport Share Postad 27 November , 2012 ta inte bort sidfläsket imo. skippa dock mjöl/maizena. kan bli lite tråkig smak av det. bättre att ha grädde som redning utifall den inte reduceras som du vill! Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
wheelinho Postad 27 November , 2012 Rapport Share Postad 27 November , 2012 ta inte bort sidfläsket imo. skippa dock mjöl/maizena. kan bli lite tråkig smak av det. bättre att ha grädde som redning utifall den inte reduceras som du vill! -1 Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
SasaMatic Postad 27 November , 2012 Rapport Share Postad 27 November , 2012 ingen grädde fan. och dra i socker och lite extra salt, bra för fylligheten. och ta bort sidfläsket imo Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Level Postad 27 November , 2012 Rapport Share Postad 27 November , 2012 Tycker lite av charmen är att lägga lite tid på matlagningen, känner mig väldigt harmonisk när jag får laga mat och det är oftast en av få tillfällen jag verkligen är avkopplad men ändå får något gjort Känner exakt tvärtom. Tur man blir bjuden på dina stekiga middagar . Är ju förövrigt enda gången jag lyckas komma mindre än 3h sent. Så mkt gillar jag dem! Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Opteron Postad 27 November , 2012 Rapport Share Postad 27 November , 2012 Skäms inte annars för att kopiera ett snofsigt recept, precis som med poker är det svårt att hitta n-gto utan en vettig coach. Min analys av ditt recept är att du, för att tala i pokertermer ligger på nivån: Wow, jag plussar ju raakt ut om jag bara raisar allt och bettar varje gata, år 2007. Det stämmer absolut, man plussar, men man plussar inte maximalt så En riktig vinnare ser till att utvecklas även när det går bra och inte bara längst ner i downswingen (: Edit: sen generellt plus 1 på mira nedan Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
mira Postad 27 November , 2012 Rapport Share Postad 27 November , 2012 Kött: Tycker att högrev är det bästa för grytor. Köp aldrig s k grytbitar. Tomatpure: Ska man ha tomatpure så ska man alltid ha i socker för att ta bort lite av syran. Sidfläsk: Gillar att ha rökt sidfläsk (bacon) i grytor. Bryn köttet i fettet efter baconet. Redning: Man ska väl egentligen göra en bottenredning (mjöl) men tycker att det är lättast att få rätt konsistens med toppredning. Maizena utrört i lite vatten så att det inte blir mjölklumpar. Koka någon min. Vitlök: Jag tycker att det blir godare att lägga i hela klyftor istället för pressad. Blir lite söta och inte så skarp smak. Kryddor: Använd helst inte malda kryddor.Gör en kryddbukett. "Bundna" purjolöksblad är väl originalet men gå med annat med. Lägg i lagerblad, hel peppar mm. Du skrev kummin, perfekt i kryddbukett. Man vill ha smaken med inte kumminfröna i grytan. Persilja kan man ha med stjälkar för dom ska ändå ut från grytan. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
diazo Postad 27 November , 2012 Författare Rapport Share Postad 27 November , 2012 a Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
boman Postad 27 November , 2012 Rapport Share Postad 27 November , 2012 nej Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
diazo Postad 27 November , 2012 Författare Rapport Share Postad 27 November , 2012 a Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
123asdf Postad 27 November , 2012 Rapport Share Postad 27 November , 2012 Bottenredning är verkligen onödigt i ett amatörkök. Toppredning med maizena som några nämnt är absolut det bästa. Grädde går fet bort och att en toppredning skulle förstöra smaken på något vis är ganska lolkommentar. Kockbranschen suger f.ö mkt slit för lite pengar, är dessutom rätt olikt hobbymatlagning. GL! Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts