Gå till innehåll

LÄNK: Artikel om "Online Poker Tells"


PeterD

Recommended Posts

Skulle vara intressant att höra vad ni på detta "expert forum" säger om Victor Chandlers undersökning. Pokeransikte behövs även online är den artikel jag skrev och i slutet av den finns också en länk till rapporten från undersökningen.

 

Hur många av er läser era motståndare och är uppmärksamma på att inte röja er när ni spelar online?

 

* Pillar lite i rubriken - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Att man svarar för snabbt på ett bet, sa 76 % i undersökningen – en mycket snabb syn (check) indikerar ofta en svag hand, snabba bet och höjningar vid Turn och River tyder mycket ofta på en stark hand. "

 

Ganska sant, ofta när det sitter en 3-4 vid floppen så kryssar vissa i checkboxen, de slöspelar den, skulle folda om det inte var gratis.

Har dock sett motsatsen ett par gånger, folk som snabbcheckat somtidigt som de suttit på nötterna.

 

"Automatiskt spel, sa 68 % av dem som svarade – detta är en attityd som tyder på lättja och spelaren låter sig glida in i ett visst mönster när de aktiverat någon av de funktioner som finns i poker rummen. Så fort mönstret på något sätt bryts sänds tydliga signaler ut."

 

Som ovanstående

 

 

Nog kan man läsa av motspelarna något på detta vis, men skulle inte tippa på att man spelar allt för mycket på detta, det kommer bita en i arslet.

 

 

 

“För det första, iaktta noga vad som händer runt bordet oavsett om du är delaktig i handen eller inte, du lär dig oerhört mycket om motståndarens spel och temperament. För det andra, för regelbundet noteringar på de spelare du ofta ser i poker rummet. Och avslutningsvis för det tredje, försök hela tiden variera ditt eget spel, genom att göra det undviker du att vara förutsägbar och sända ut för mycket information kring dig själv och din hand.”

 

 

Bra tips iallafall

 

 

Tyckte att artikeln var mest en mängd uppenbarheter som de flesta känner till, men kan ju tålas att tänka på om man spelar på det viset

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad säger du om detta att färre verkar studera motståndarna online mot offline? De som deltog i undersökningen var trots allt inga gröngölingar.

 

Håller med dig om att det mesta för en van pokerspelare bör vara självklarheter. Men knappast för en rookie som ni hajar käkar upp till nattvickning ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är helt övertygad om att färre studerar sina motspelare online, rådar nog inget tvivel om det. Särskilt som att man byter motspelare varje 10e minut, medans en offline session kan hålla på med samma personer timme in och timme ut, samt att många tecken är mycket tydligare offline.

 

Inte helt sällan spelar folk på 2 bord samtidigt också, eller gör något helt annat som kollar på tv och bara spelar sina kort och inte andra spelare alls.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att man svarar för snabbt på ett bet, sa 76 % i undersökningen ..... snabba bet och höjningar vid Turn och River tyder mycket ofta på en stark hand.

 

Att man dröjer med svaret, sa 73 % i undersökningen .... en fördröjning följt av en höjning indikerar styrka.

 

Är inte detta lite motsägelsefullt? Om man höjer snabbt så ha rman en bra hand och om man väntar med att höja så har man en bra hand.. inte så bra tell tycker jag eftersom det i praktiken innebär att en motståndare som höjer indikerar styrka hur kort eller lång tid han än väntar..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

går inte kolla reads på nätet. kan vara connection eller vad fan som helst. sen finns det andra som alltid sitter och tänker några sekunder oavsett vad de gör osv...

 

Jodå, visst går det att kolla reads. Det kan vara svårt att läsa en person som vanemässigt "tänker" i 10-15sek innan han gör något. Men en person som alltid agerar inom 2sek, för att helt plötsligt tänka i 10sek innan han storbettar, skickar ut en hel del signaler. Samma sak om en person som ofta "tänker" helt plötsligt agerar jättesnabbt.

 

Av egen erfarenhet så brukar höjningar efter ungefär 5sek betyda bluffar. Tänker de riktigt länge innan de höjer har de oftast en kvalitétshand. En direkthöjning kan betyda både och.. Det gäller att veta lite mer hur den andra brukar spela och vara observant

 

Visst är det svårare att hitta tells på nätet, men det går!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jodå, visst går det att kolla reads. Det kan vara svårt att läsa en person som vanemässigt "tänker" i 10-15sek innan han gör något. Men en person som alltid agerar inom 2sek, för att helt plötsligt tänka i 10sek innan han storbettar, skickar ut en hel del signaler. Samma sak om en person som ofta "tänker" helt plötsligt agerar jättesnabbt

 

Jag tänker sällan mycket om jag ska check/folda eller checka, brukar använda förvalsknappar då. I fixed tänker jag väldigt sällan då det sällan behövs. I NL blir det dock ofta så att jag agerar snabbt, men när jag ska beta en ansenligare summa än limitraise så skriver jag ofta in summan manuellt för att det inte ska bli fel med knepiga sliders.

 

Alltså tänker jag mycket längre när jag storbettar, oavsett om jag bluffar eller inte. Klassikern att autochecka bakom när man har nötterna för att inducera bluff är ju också ett guldkorn :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

går inte kolla reads på nätet. kan vara connection eller vad fan som helst. sen finns det andra som alltid sitter och tänker några sekunder oavsett vad de gör osv...

 

Jodå, visst går det att kolla reads. Det kan vara svårt att läsa en person som vanemässigt "tänker" i 10-15sek innan han gör något. Men en person som alltid agerar inom 2sek, för att helt plötsligt tänka i 10sek innan han storbettar, skickar ut en hel del signaler. Samma sak om en person som ofta "tänker" helt plötsligt agerar jättesnabbt.

 

Men du vet ju inte OM han tänker eller om det beror på att han har problem med linan för tillfället.

 

Det har hänt flera gånger att jag tryckt på Fold/Check/Bet/Raise knappen, men det har tagit ca 10 sek innan det har registrerats

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
en mycket snabb syn (check) indikerar ofta en svag hand
en paus följt av syn (check) tyder oftast på att du sitter med en svag hand

 

oooooookeeej... nu kommer jag kunna läsa mina motståndare som en öppen bok. :roll:

 

Sen blir i alla fall jag förvirrad när han pratar om att syna/checka, menar han call eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

en mycket snabb syn (check) indikerar ofta en svag hand
en paus följt av syn (check) tyder oftast på att du sitter med en svag hand

 

oooooookeeej... nu kommer jag kunna läsa mina motståndare som en öppen bok. :roll:

 

Sen blir i alla fall jag förvirrad när han pratar om att syna/checka, menar han call eller?

 

syn = call

pass = check.

 

undrar också vad han egentligen menar. Att någon som checkar snabbt skulle ha en svag hand stämmer verkligen inte. Om jag får nåt skitbra efter flopen och jag handlar först kan det mycket väl hända att jag bara lägger en check, för att sedan checkraisa när någon annan runt bordet höjer.

 

När jag har en dålig hand, så väntar jag ofta en stund innan jag checkar. Läste föresten idag att otåliga spelare oftare lägger sig om man väntar en stund innan man betar. Det borde ju också funka att om man väntar innan man checkar så kanske de "skiter" i att beta, och checkar de också?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...