heltok Postad 28 Augusti , 2009 Rapport Postad 28 Augusti , 2009 Väl talat.. Besökte Madeira förra året och deras hembrygd går inte av för hackor. Nu finns det iofs väldigt varierande kvalite´ , men rätt Madeiravin är MYCKET gott. detta? http://systembolaget.se/SokDrycker/Produkt?VaruNr=7822&Butik=0&SokStrangar= Citera
xlars Postad 28 Augusti , 2009 Författare Rapport Postad 28 Augusti , 2009 Vad är grappa? Ska absolut testa Madeira. Och Larzz jag har sett länken men det jag köpte kostade lite mer. Var väl någon annan variant. Såg att mitt lokala systembolag hade 15 flaskor av den sorten Bowmore, förstår inte hur jag missat det. Dricker Grants när jag kunde druckit Bowmore för samma peng, fyfan. Citera
Slasktratt Postad 28 Augusti , 2009 Rapport Postad 28 Augusti , 2009 detta? http://systembolaget.se/SokDrycker/Produkt?VaruNr=7822&Butik=0&SokStrangar= Inte ens riktig madeira De hade cossart gordon (malvasia) förut som faktiskt smakar riktigt bra. Verkar inte gå att få tag i nu dock Citera
xlars Postad 28 Augusti , 2009 Författare Rapport Postad 28 Augusti , 2009 Så vad ska jag köpa för Madeira, gäller ju att det är nått bra så man kanske kan börja gilla det? Citera
Larzzon67 Postad 28 Augusti , 2009 Rapport Postad 28 Augusti , 2009 detta? http://systembolaget.se/SokDrycker/Produkt?VaruNr=7822&Butik=0&SokStrangar= Är tyvärr alldeles för okunnig för att svara. Vi drack lite hipp som happ och några var riktigt fina. Dock dålig koll på olika sorter , men en genrell tumregel är normalt ju äldre desto bättre. Den du har i länken är 5-årig och säkert ingen av dom bättre. Har för mig minsta lagringstid är just 5 år så upp emot 20börjar det bli klass. Det märks ju på priset också tyvärr.. Citera
Slasktratt Postad 28 Augusti , 2009 Rapport Postad 28 Augusti , 2009 Är tyvärr alldeles för okunnig för att svara. Vi drack lite hipp som happ och några var riktigt fina. Dock dålig koll på olika sorter , men en genrell tumregel är normalt ju äldre desto bättre. Den du har i länken är 5-årig och säkert ingen av dom bättre. Har för mig minsta lagringstid är just 5 år så upp emot 20börjar det bli klass. Det märks ju på priset också tyvärr.. Den måste vara 5 år och gjord på någon av de ursprungliga druvsorterna för att kallas madeira. "Blandy's" är den största och äldsta tillverkaren på ön tror jag och borgar för kvalitét. Har inte druckit jättemånga sorter men när man köper 10 åriga viner och betalar lite mer pengar så tror jag inte att man kommer att hitta särskillt många som smakar dåligt. Den största skillnaden mellan vinerna är förmodligen druvan de är gjorda av. Jag t.ex. föredrar den söta malmsey/malvasia. Flaskan jag dricker av nu är en 10-årig Blandy's Sercial inhandlad på ön. Tyvärr är det svårt att få tag i bättre madeiror i Sverige men om man pratar med Systembolaget kan de säkert beställa hem. Blandy's borde inte vara några som helst problem att få. Om någon har någon kanal för att importera bättre viner är jag väldigt intresserad! Citera
heltok Postad 28 Augusti , 2009 Rapport Postad 28 Augusti , 2009 Inte ens riktig madeira De hade cossart gordon (malvasia) förut som faktiskt smakar riktigt bra. Verkar inte gå att få tag i nu dock http://systembolaget.se/SokDrycker/Produkt?VaruNr=7846&Butik=0&SokStrangar= Citera
Slasktratt Postad 28 Augusti , 2009 Rapport Postad 28 Augusti , 2009 http://systembolaget.se/SokDrycker/Produkt?VaruNr=7846&Butik=0&SokStrangar= Den är kanon imo. Det ska finnas 12 flaskor på nordstan i Göteborg. Tyvärr finns inga i närheten av mig Citera
Larzzon67 Postad 28 Augusti , 2009 Rapport Postad 28 Augusti , 2009 Den måste vara 5 år och gjord på någon av de ursprungliga druvsorterna för att kallas madeira. "Blandy's" är den största och äldsta tillverkaren på ön tror jag och borgar för kvalitét. Har inte druckit jättemånga sorter men när man köper 10 åriga viner och betalar lite mer pengar så tror jag inte att man kommer att hitta särskillt många som smakar dåligt. Den största skillnaden mellan vinerna är förmodligen druvan de är gjorda av. Jag t.ex. föredrar den söta malmsey/malvasia. Flaskan jag dricker av nu är en 10-årig Blandy's Sercial inhandlad på ön. Tyvärr är det svårt att få tag i bättre madeiror i Sverige men om man pratar med Systembolaget kan de säkert beställa hem. Blandy's borde inte vara några som helst problem att få. Om någon har någon kanal för att importera bättre viner är jag väldigt intresserad! Thx för utförlig lektion Citera
xlars Postad 29 Augusti , 2009 Författare Rapport Postad 29 Augusti , 2009 Eftersom hassan vägrar erkännna sina missag sa jag att han skulle dö. Han sa att han skulle till gottsunda och jag blev glad över att slippa åka ner till lidköping. Hur mkt sanning det finnas bakom när det gäller han vetifan. Ska ta livet av svinet i vilket fall.. Citera
Larzzon67 Postad 29 Augusti , 2009 Rapport Postad 29 Augusti , 2009 Eftersom hassan vägrar erkännna sina missag sa jag att han skulle dö. Han sa att han skulle till gottsunda och jag blev glad över att slippa åka ner till lidköping. Hur mkt sanning det finnas bakom när det gäller han vetifan. Ska ta livet av svinet i vilket fall.. Ehh... to much Lagavulin ?? Citera
Rooney Postad 29 Augusti , 2009 Rapport Postad 29 Augusti , 2009 Ehh... to much Lagavulin ?? jobbig avatar Citera
Larzzon67 Postad 29 Augusti , 2009 Rapport Postad 29 Augusti , 2009 jobbig avatar Haha håller med.. Valde den för att hedra minnet av mina enda (obegripliga) varning någonsin här på PF.. Citera
Burning Postad 29 Augusti , 2009 Rapport Postad 29 Augusti , 2009 xlars, dags o vända skutan kanske? Citera
Burning Postad 29 Augusti , 2009 Rapport Postad 29 Augusti , 2009 var i uppsala bor du förresten? Citera
xlars Postad 29 Augusti , 2009 Författare Rapport Postad 29 Augusti , 2009 Vet inte varför men det kändes rätt just då??? Citera
xlars Postad 29 Augusti , 2009 Författare Rapport Postad 29 Augusti , 2009 var i uppsala bor du förresten? Jadu om du visste det ) Citera
Recommended Posts