Gå till innehåll

Emilio_15 + hangaround


emilio_15

Recommended Posts

  • Svars 1,8k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

om detta endast e ett tillfälligt problem så:

gå upp när du brukar även om du sovit dåligt.

försök ät extra bra trots att du e trött. framförallt skippa chips läsk etc som man gärna trycker i sig extra mkt vid trötthet (obv inget kaffe red bull etc).

 

ligg inte kvar i sängen om du inte kan sova utan gå upp efter en kvart om du inte somnat. va uppe en stund och prova igen. inga onyttigheter och inget som skapar spänningar (ingen poker alltså). ligg inte kvar i sängen och gör aktiviteter. Använd sängen endast för att sova i.

Gör något behagligt men lite småtråkigt (t.ex läs tidning eller lös korsord:shock: )

försök att inte nåjja på att allt du inte kommer kunna göra om du e trött nästa dag. Bestäm dig istället för att att alla beslut om morgondagen tar jag när jag vaknar nästa dag (alt vid den tid jag skulle vaknat om jag fortfarande inte va uppe;))

det e bra att du inte kan få mediciner på en gång. det går över av sig själv sånt här och bättre ha krångel ett tag än öka risken att få långvarigt krångel.

gl

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I högstadiet berättade min lärare om hur han fått hjälp med att somna på kvällarna. När du lägger dig för att sova så lägg all fokus på att ta så djupa andetag som möjligt. Andas in så mycket som går och andas ut långsamt. Fokuserar man på detta så kopplar man bort allt annat och kroppen går ner i varv.

 

Testade detta och sen dess har jag typ aldrig haft problem med att jag luggigt och vridit mig i sängen i flera timmar.

 

Något annat som funkar är givetvis att läsa något i sängen en stund. Gå från datorn för att sedan däcka rakt av funkar inte så jävla ofta för min del. Läs då helst givetvis något lättsamt. Eller något värdelöst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

emil, det är mkt lättare att få stilnoct utskrivet om du går till en privatläkare. jag fick mina på första försöket. försök få det tillsammans med propavan för att hålla dig sovande.

 

usch jag vet hur du menar emil.. vara nervös för att gå och lägga dig för du vet att du inte kommer kunna sova.. man bara ligger å tänker dåliga tankar å får ångest över allt möjligt.. så jävla hemskt. blir en ond cirkel till slut och kan vara svår att ta sig ur..

röka är absolut inte att reka i det läget.. funkar tillsammans med tex stilnoct men bättre att skippa rökat helt imo.. rättså inviduellt iofs.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

emil, det är mkt lättare att få stilnoct utskrivet om du går till en privatläkare. jag fick mina på första försöket. försök få det tillsammans med propavan för att hålla dig sovande.

 

usch jag vet hur du menar emil.. vara nervös för att gå och lägga dig för du vet att du inte kommer kunna sova.. man bara ligger å tänker dåliga tankar å får ångest över allt möjligt.. så jävla hemskt. blir en ond cirkel till slut och kan vara svår att ta sig ur..

röka är absolut inte att reka i det läget.. funkar tillsammans med tex stilnoct men bättre att skippa rökat helt imo.. rättså inviduellt iofs.

 

Mm tror inte heller det är nå höjdare då det förstärker känslor, både bra och dåliga. Sov 5-6h inatt iaf :) Vaknade upp 3-4 gånger dock men känns som att det var OK kvalitet på sömnen ändå och kände när jag var tvungen att gå upp att jag hade kunnat sova ganska många fler timmar om jag hade haft tid. Tror melatoninet hjälpte ganska mycket även om det prob var lite placebo också, men tycker definitivt du ska testa det iaf metadict....bara pma om du vill ha länk till var jag köpte, tror dock det finns billigare ställen men det funkade smidigt iaf.

 

Ska till örebro med sorkis och två andra polare nu

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sett men vet inte vad du menar :P

 

buuu! killen fejkar ju att han har massa sjukdomar för att få gå på möten för folk som verkligen har dessa sjukdomar så att han kan släppa loss och bara gråta vilket tydligen hjälper mot hans insomnia. sedan upptäcker han fight club vilket löser hans sömnproblem och han kan sluta gå på mötena.

 

nu blev det inte lika roligt :-(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I min pf-dröm inatt var jag hemma hos ferna som anordnade en liten turnering. Spelade dock inte utan var bara där för att raila pokeremil som hamnade på samma bord som ferna och haslo. Ferna fuskade dock och kollade på folks händer som dom muckat pre vilket jag påpekade men detta var tydligen okej eftersom det var han som anordnade turren.

 

Efter ett tag hoppade jag in som dealer vilket inte gick så bra då jag flippade korten åt fel håll rätt ofta. Märkte även efter ett tag att det saknades massa kort och hela bordet började leta och hittade att haslo och ferna hade gömt undan vissa av sina hålkort. Detta var också okej eftersom ferna som sagt anordnade skiten, men jag som dealer påpekade att det inte fanns tillräckligt med kort för att alla skulle få så jag fick tillkalla tourney managern (som för övrigt var en gammal låg och mellanstadielärare till mig) för att få en ny lek, hon låtsades dock som att hon inte visste vem jag var :(

 

Efter det blev det FT och break, och det beslutades att turren skulle spelas vidare i en säng hemma hos min mormor och morfar då fernas bord var för dåliga. Efter det minns jag inget mer :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...