Soni Postad 23 Augusti , 2009 Rapport Postad 23 Augusti , 2009 För att jag tycker man har sett förr att vissa HH-converters sätter ut dollartecken även om det är SEK, och ville vara säker på vad det var. Visste inte om han använt nån eller ej. Ganska stor skillnad på NL100$ och 100 på SvS. Ok då förstår jag:-) Citera
okocha Postad 23 Augusti , 2009 Rapport Postad 23 Augusti , 2009 @ starfitter: har du nån aning om vad du snackar om eller tror du bara att det är bäst för att det är "standard"? Citera
greywolf Postad 23 Augusti , 2009 Rapport Postad 23 Augusti , 2009 snillen spekulerar....c/c flop c/c turn och inte en jävel bryr sig om du höjer till 12 eller 14 där preflop. Citera
Laangnils Postad 23 Augusti , 2009 Rapport Postad 23 Augusti , 2009 snillen spekulerar....c/c flop c/c turn och inte en jävel bryr sig om du höjer till 12 eller 14 där preflop. Haha, så sant! Citera
speltorsk_LOL Postad 24 Augusti , 2009 Rapport Postad 24 Augusti , 2009 Jag bryr mig. Men som påpekats tidigare, du är en idiot. Citera
Starfitter Postad 24 Augusti , 2009 Rapport Postad 24 Augusti , 2009 @ starfitter: har du nån aning om vad du snackar om eller tror du bara att det är bäst för att det är "standard"? Skulle nog kunna hitta argument för vad jag tycker är men antagligen svaga, skulle ju inte kunna försvara det matematiskt tex... Citera
Trillske Postad 24 Augusti , 2009 Rapport Postad 24 Augusti , 2009 Men som påpekats tidigare, du är en idiot.Du är som två idioter i en idiot. Bonusfråga till starfitter: tycker du OOP och position är samma sak typ? Citera
Starfitter Postad 24 Augusti , 2009 Rapport Postad 24 Augusti , 2009 Du är som två idioter i en idiot. Bonusfråga till starfitter: tycker du OOP och position är samma sak typ? Nej det tkr jag inte. Generellt sätt synar jag tightare oop men däremot 3 betar jag ungefär med samma frekvens som ip och därför ser jag ingen anledning att betsiza mina 3 bets annorlunda... Citera
okocha Postad 24 Augusti , 2009 Rapport Postad 24 Augusti , 2009 Skulle nog kunna hitta argument för vad jag tycker är men antagligen svaga, skulle ju inte kunna försvara det matematiskt tex... okej. Citera
Starfitter Postad 24 Augusti , 2009 Rapport Postad 24 Augusti , 2009 okej. Hurså? Något du undrade om eller mest att du ville sätta mig på plats? Citera
okocha Postad 24 Augusti , 2009 Rapport Postad 24 Augusti , 2009 Hurså?Något du undrade om eller mest att du ville sätta mig på plats? nej, du verkade mest så säker på att du hade rätt och jag höll inte med dig så undrade om du hade några belägg för din åsikt. Citera
Starfitter Postad 24 Augusti , 2009 Rapport Postad 24 Augusti , 2009 nej, du verkade mest så säker på att du hade rätt och jag höll inte med dig så undrade om du hade några belägg för din åsikt. Angående 3betsize i och ur position? Min ståndpunkt var att det inte behövdes och att ca 3.5 ggr raisen är bra. Vilken del håller du inte med om? Citera
okocha Postad 24 Augusti , 2009 Rapport Postad 24 Augusti , 2009 Angående 3betsize i och ur position? Min ståndpunkt var att det inte behövdes och att ca 3.5 ggr raisen är bra. Vilken del håller du inte med om? tycker 3.5x raisen är för stort Citera
Starfitter Postad 24 Augusti , 2009 Rapport Postad 24 Augusti , 2009 tycker 3.5x raisen är för stort Iof spelar jag inte 200 bb poker som standard men för 100 bb tycker jag det är en grymt stabil riktlinje. Sitter på mobilen atm då kan inte räkna vad det borde vara men jag slår 3 till 11 3.5 till 12.5 4 till 14 som standard. Fi får inte odds att setminea för 100bb och ska han 4betbluffa så kramar jag ut lite extra när jag shovar över toppen samt att han inte kmr få samma utrymme att just 4betfolda. Citera
Trillske Postad 24 Augusti , 2009 Rapport Postad 24 Augusti , 2009 Gillar visserligen mantrat "fi har aldrig en hand någonsin", men ändå. Citera
Dead-Inside Postad 26 Augusti , 2009 Rapport Postad 26 Augusti , 2009 3beta större. checksyna flopp och utvärdera vad fi gör därefter. vi gör inte om får hand till bluff så blir nog checksyna 2 gator skulle jag tro men är inte säker Utan att blanda mig i bullshittet som tydligen kom efter så är det iaf den här linjen som gäller imo. Citera
Trillske Postad 26 Augusti , 2009 Rapport Postad 26 Augusti , 2009 Gäller och gäller, jag vill fortfarande betta. Mötte jag någon som äger upp mig om jag cbettar för light för värde är det klart jag checkar men random på nl100 har nog blivit duktigare på att utnyttja om vi checksynar light istället eftersom det är så öppet. Hela poängen med checksyn och grejer är ju att vi vill göra det med AA och sådär en hel del också och för att det ska vara vettigt behöver vi history som räcker längre än random nl100-spelares attentionspan på 4 minuter. imo. edit, missklick. Citera
heltok Postad 28 Augusti , 2009 Rapport Postad 28 Augusti , 2009 Lok1Olsson tycker jag var ett väldigt skönt nick! är det avsett att få in ett lol i nicket? polare har bekräftat -ryktena om honom. angåenden handen så +1 på alla som säger att någon annan är idiot. Citera
Staahla Postad 28 Augusti , 2009 Rapport Postad 28 Augusti , 2009 Hela poängen med checksyn och grejer är ju att vi vill göra det med AA och sådär en hel del också och för att det ska vara vettigt behöver vi history som räcker längre än random nl100-spelares attentionspan på 4 minuter. Vi checksynar svaga händer för att kunna checksyna med nuts? Duktigt bakvänt resonemang imo. Citera
dompan Postad 28 Augusti , 2009 Rapport Postad 28 Augusti , 2009 Givet att c/c flop för att inte sätta sig i en jobbig turn sits som nu och man vill inte bygga potten ur poss med denna sorts hand. som spelat nu c/c turn. Citera
Trillske Postad 28 Augusti , 2009 Rapport Postad 28 Augusti , 2009 Vi checksynar svaga händer för att kunna checksyna med nuts? Duktigt bakvänt resonemang imo.Nehe, vafan ska du checksyna då, eller tänkte du ha KK varje gång? Jag stoppar här, men du får gärna besvara den frågan. Citera
heltok Postad 29 Augusti , 2009 Rapport Postad 29 Augusti , 2009 Nehe, vafan ska du checksyna då, eller tänkte du ha KK varje gång? Jag stoppar här, men du får gärna besvara den frågan. checksyna 27o för att få mer värde de gånger vi har nuts ldo Citera
Recommended Posts