brainslicer Postad 22 Augusti , 2009 Rapport Postad 22 Augusti , 2009 Lika bra att vänta tills måndag då dom ger mig dom exakta portarna som ska öppnas. Men skumt att dom ökade varje omstart Det är väl snarare normalt att det är olika portar lokalt, med servrar är det ju annorlunda. men du kan ju testa själva med "netstat -b" och kolla anslutningen som poker.exe gör i kommandotolken Citera
Diamondbet Postad 23 Augusti , 2009 Rapport Postad 23 Augusti , 2009 Hej -mega-! Skicka gärna in dina användaruppgifter till mig genom PM eller mail till vip@diamondbet.com så ska jag försöka hjälpa till så gott som det går. Så vitt jag vet så är det ingen av våra spelare som haft problem med portarna tidigare så jag väntar på lite assistans från nätverkets teknik-support. Med vänliga hälsningar Juha Citera
hubbahubba Postad 23 Augusti , 2009 Rapport Postad 23 Augusti , 2009 För nöjjes skull starta jag en boss klient o starta om lobbyn några gånger: varierade vilka portar som användes + att det kommer ny port för varje bord... 3100-3180 nånstans va jag nu testade, verkade öka med +10 för varje omstartat av klienten. Ditt test visade alltså att 443 används. Citera
-mega- Postad 24 Augusti , 2009 Författare Rapport Postad 24 Augusti , 2009 Man skulle tydligen inte öppna några portar på boss vilket inte är fallet hos alla klienter. Får se hur det går ska testa i dagarna. Vill även passa på att tacka brainslicer & Juha från diamondbet för hjälpen. Citera
Recommended Posts