anth Postad 21 Augusti , 2009 Rapport Postad 21 Augusti , 2009 Hur mycket skicklighet är det i dtta spel och vari ligger skickligheten? Citera
sulla Postad 21 Augusti , 2009 Rapport Postad 21 Augusti , 2009 Hur mycket skicklighet är det i dtta spel och vari ligger skickligheten? I tells, flesta öppnar med en sten. Citera
hampulito Postad 21 Augusti , 2009 Rapport Postad 21 Augusti , 2009 Det beror välldigt mycket på hur många game och set man kör osv. Kör man först till 3 och 11 set så är det mycket skicklighet. Skickligheten ligger obv i mönsterigenkänning. Citera
R_Cruiser Postad 21 Augusti , 2009 Rapport Postad 21 Augusti , 2009 Live vill jag påstå att det 100% skicklighet. Läsa små fysiska tells och sätta sig in i FI tankesätt. Online behöver man ett par omgångar för att läsa FI medans man live nog kan ha fett edge från kluns ett . Citera
Memory Postad 21 Augusti , 2009 Rapport Postad 21 Augusti , 2009 http://pokerforum.nu/forum/videoanalyser/34535-rubbe-spelar-sten-sax-pase.html Citera
Ola Brandborn Postad 21 Augusti , 2009 Rapport Postad 21 Augusti , 2009 Live vill jag påstå att det 100% skicklighet. Läsa små fysiska tells och sätta sig in i FI tankesätt. Online behöver man ett par omgångar för att läsa FI medans man live nog kan ha fett edge från kluns ett . Lol, fienden kan lätt göra sina drag sllumpmässigt. Citera
hampulito Postad 21 Augusti , 2009 Rapport Postad 21 Augusti , 2009 Lol, fienden kan lätt göra sina drag sllumpmässigt. Möjligt, men det tjänar dom ju obv ingenting på om dom inte är medvetna om att dom är sämmre än sin motståndare. Så dom flesta försöker att exploatera motståndaren genom mindgames vilket resulterar i att någon av spelarna troligvis kommer ha edge. Citera
sneakycastro Postad 21 Augusti , 2009 Rapport Postad 21 Augusti , 2009 I tells, flesta öppnar med en sten. De flesta öppnar med sax. Citera
nordkvist Postad 21 Augusti , 2009 Rapport Postad 21 Augusti , 2009 Det var VM i sten, sax, påse i Kanada för något år sen. =) Citera
Drunken_Penguin Postad 21 Augusti , 2009 Rapport Postad 21 Augusti , 2009 Det var VM i sten, sax, påse i Kanada för något år sen. =) Hålls inte det relativt regelbundet? Citera
nordkvist Postad 21 Augusti , 2009 Rapport Postad 21 Augusti , 2009 Hålls inte det relativt regelbundet? Gör det troligtvis. =) Läste om VM i Kanada i Metro för ca två år sen bara. Citera
klippan Postad 21 Augusti , 2009 Rapport Postad 21 Augusti , 2009 o jag som trodde de flesta öppnar med påse, där ser man =) Turspel för övrigt Citera
Rosco Postad 21 Augusti , 2009 Rapport Postad 21 Augusti , 2009 Möjligt, men det tjänar dom ju obv ingenting på om dom inte är medvetna om att dom är sämmre än sin motståndare.Så dom flesta försöker att exploatera motståndaren genom mindgames vilket resulterar i att någon av spelarna troligvis kommer ha edge. Förklara för en nybörjare. Oftast brukar jag köra typ 4, 2, 4 eller 3,1,5 när jag möter ngn okänd. Dvs sten 4ggr, sax 2 & påse 4 ggr oavsett vad som händer. Var kommer edgen in?? Citera
bossbaver Postad 21 Augusti , 2009 Rapport Postad 21 Augusti , 2009 Det är väl som poker..? Du kan väl för fan inte på fullaste allvar mena att du kan klonka en stege eller floppa set i sten sax påse? Citera
XeroxFin Postad 21 Augusti , 2009 Rapport Postad 21 Augusti , 2009 http://www.gt.se/poker/pokernyheter/pokertavlingar/1.756155/varldsbast-pa-kluns "- En bra variant är att ta en dollarsedel och låter siffrorna i serienumret avgöra vilket drag du ska göra. Räkna bort nollan och låt 1-3 vara sten, 4-6 sax och 7-9 påse, säger Annie Duke." Citera
kresch Postad 21 Augusti , 2009 Rapport Postad 21 Augusti , 2009 Förklara för en nybörjare. Oftast brukar jag köra typ 4, 2, 4 eller 3,1,5 när jag möter ngn okänd. Dvs sten 4ggr, sax 2 & påse 4 ggr oavsett vad som händer. Var kommer edgen in?? När du inte är okänd för okänd... själv gillar jag 1,2,3. Citera
Soni Postad 22 Augusti , 2009 Rapport Postad 22 Augusti , 2009 Gjorde en undersökning på det här i skolan för något år sedan, och vad jag kom fram till var att 80% av mina försökskaniner öppnade med sax. De som inte öppnade med sax öppnade med sten, och hade sax som andrahandsval, 3%(!!!) öppnade med påse. Efter öppning med sax kom sten,påse,påse,sax, i 3/4 av fallen. Ganska rolig undersökning faktiskt:-D Citera
boman Postad 22 Augusti , 2009 Rapport Postad 22 Augusti , 2009 bossbäver: du kan inte på fullaste allvar mena att det är skicklighet att klonka stegen eller kåken i poker? (; Citera
Teredo Postad 22 Augusti , 2009 Rapport Postad 22 Augusti , 2009 Gjorde en undersökning på det här i skolan för något år sedan, och vad jag kom fram till var att 80% av mina försökskaniner öppnade med sax. De som inte öppnade med sax öppnade med sten, och hade sax som andrahandsval, 3%(!!!) öppnade med påse.Efter öppning med sax kom sten,påse,påse,sax, i 3/4 av fallen. Ganska rolig undersökning faktiskt:-D Hur många personer innefattade undersökningen? Citera
Recommended Posts