Rubicon Postad 15 Maj , 2007 Rapport Share Postad 15 Maj , 2007 Detta är ingen pokervideo utan en sten, sax, påse-video, så den ligger väl i gränslandet för vad som kan accepteras på detta forum. Men jag tyckte mig ändå se ett behov att försöka höja gemene mans sten, sax, påse-kompetens. Så jag hoppas att denna ganska korta video ska ge en liten inblick i vad man bör tänka på under en sten, sax, påse session. http://www.megaupload.com/se/?d=JIN9T0AC Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Juggler Postad 15 Maj , 2007 Rapport Share Postad 15 Maj , 2007 Hur kompenserar du för förlusten av tells som man har vid live-spel? Jag tycker det är svårt att få en bra edge när man bara har bettingmönster att gå på. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rubicon Postad 15 Maj , 2007 Författare Rapport Share Postad 15 Maj , 2007 Hur kompenserar du för förlusten av tells som man har vid live-spel? Jag tycker det är svårt att få en bra edge när man bara har bettingmönster att gå på. Jag tycker att bettingmönstret är den klart viktigaste "tellen" och tror att det räcker bra för att få en helt okej edge. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
DaPine87 Postad 15 Maj , 2007 Rapport Share Postad 15 Maj , 2007 Är det inte en sån sjuk rejk så att man inte kan ha EV+? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rubicon Postad 15 Maj , 2007 Författare Rapport Share Postad 15 Maj , 2007 På ultimate bet ligger raken på $0.15 i en $2 pott. Alltså behöver du vinna 54,05% av dina matcher för break even, vilket nog mycket riktigt dödar sten, sax, påse som spel, iaf på ultimate bet. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
P-O Postad 15 Maj , 2007 Rapport Share Postad 15 Maj , 2007 WP!! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
gaffeln Postad 15 Maj , 2007 Rapport Share Postad 15 Maj , 2007 WP Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
gdaily Postad 15 Maj , 2007 Rapport Share Postad 15 Maj , 2007 Men, det är ett jävligt kul spel, och jättebra att tilta loss på. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
slaskpoker Postad 15 Maj , 2007 Rapport Share Postad 15 Maj , 2007 skitkul film, måste testa lite sten sax påse på internet nån gång spela lite highstake SSP och gör en till film Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Pold Postad 15 Maj , 2007 Rapport Share Postad 15 Maj , 2007 mkt vackert.. skulle iofs vilja se en video med kanske 10 matcher för att se hur stabil din spelidé och tankegång är. Lägg gärn upp en till Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gyre Postad 15 Maj , 2007 Rapport Share Postad 15 Maj , 2007 Rolig film Dags att gå upp i nivå, eftersom spelet är helt variansfritt måste din edge vara sjukt stor om du plockar 4 matcher på raken. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Max Cady Postad 15 Maj , 2007 Rapport Share Postad 15 Maj , 2007 Helt fantastiskt underbart! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
glasse Postad 15 Maj , 2007 Rapport Share Postad 15 Maj , 2007 haha underbar film ! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Lolle Postad 15 Maj , 2007 Rapport Share Postad 15 Maj , 2007 Trodde detta gällde pokerfilmer Men jag har överseende med detta då den här filmen faktiskt var grymt underhållande, ser starkt fram emot nästa film! GJ! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ulaf Postad 15 Maj , 2007 Rapport Share Postad 15 Maj , 2007 Fin film. När SSP-VM gick av stapeln på wsop för ett par år sedan har jag för mig att Annie Duke vann genom att på något vis slumpa fram sitt drag. Att vara oläsbar måste väl vara den största edgen i SSP, så är inte den ultimata metoden att ta en tärning, låta 1-2 vara sten, 3-4 sax och 5-6 påse? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
KimHartman Postad 15 Maj , 2007 Rapport Share Postad 15 Maj , 2007 Fin film. När SSP-VM gick av stapeln på wsop för ett par år sedan har jag för mig att Annie Duke vann genom att på något vis slumpa fram sitt drag. Att vara oläsbar måste väl vara den största edgen i SSP, så är inte den ultimata metoden att ta en tärning, låta 1-2 vara sten, 3-4 sax och 5-6 påse? Vilka strategier räknar du med att sla? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
eurythmech Postad 15 Maj , 2007 Rapport Share Postad 15 Maj , 2007 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
heltok Postad 15 Maj , 2007 Rapport Share Postad 15 Maj , 2007 bra spelat rakt igenom, men lite slarv där med med saxen vid 2.30. mer filmer av denna typen. :lol: Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
DaPine87 Postad 15 Maj , 2007 Rapport Share Postad 15 Maj , 2007 Mer sten, sax och påse åt folket Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
P-O Postad 15 Maj , 2007 Rapport Share Postad 15 Maj , 2007 Kan det vara läge att sadla om till RPS-proffs? Bara att skaffa bra rakeback.. Finns det turneringar? Kvala till WSOP-RPS-tävlingen kan ju inte vara så svårt! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
greywolf Postad 15 Maj , 2007 Rapport Share Postad 15 Maj , 2007 intressant! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
dlinder Postad 15 Maj , 2007 Rapport Share Postad 15 Maj , 2007 Synd att det är så mördande hög rake. Hur höga inköp finns det? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ulaf Postad 15 Maj , 2007 Rapport Share Postad 15 Maj , 2007 Vilka strategier räknar du med att sla? Hehe, så långt tänker inte jag. Du kommer iaf inte att torska! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
mr-flow Postad 15 Maj , 2007 Rapport Share Postad 15 Maj , 2007 haha, verkligen sjukaste filmen jag sett. "Det här är ju då om man motståndaren har någon aning om vad han gör" . Äre bara jag som tänker att man sätter sig nog där och bara slaskar bort sina vinst/tilt sessioner ?, då borde ingen ha någon koll på nått Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rubicon Postad 15 Maj , 2007 Författare Rapport Share Postad 15 Maj , 2007 Okej, spoilervarning i denna post... Här kommer en redogörelse av kasten samt lite statistik ifrån videon, jag lämnar resonemanget för mitt spel öppet. Bäst av 3 kast i alla matcher mot Diaz0 Kast 1: påse mot sten... 1-0 Kast 2: sax mot sax... push Kast 3: sax mot påse... 2-0 vinst mot clashex Kast 4: påse mot påse... push Kast 5: påse mot påse... push Kast 6: sten mot sten ... push Kast 7: påse mot sten... 1-0 Kast 8: sten mot sax... 2-0 vinst mot THE_VON69 Kast 9: sax mot sax... push Kast 10: sax mot sax... push Kast 11: påse mot påse... push Kast 12: påse mot sax... 0-1 Kast 13: påse mot sten... 1-1 Kast 14: sten mot sax... 2-1 vinst mot THE_VON69 Kast 15: påse mot sax... 0-1 Kast 16: påse mot sten... 1-1 Kast 17: sten mot sax... 2-1 vinst Statistik Matcher: 4-0 Kast: 8-7-2 Antal sten: 4 Antal påse: 9 Antal sax: 4 Angående de två kast jag förlorar så är det inte mycket att göra mot kast 12 annat än att säga "wp", det kändes mycket oväntat att fi skulle kasta sax i det pressade läget. När det häller kast 15 däremot så är det svagt spel av mig, jag borde helt klart själv ha öppnat med sax eller möjligen sten och absolut inte påse som jag gjorde, ren okoncentration helt enkelt. När det gäller saxen i kast 2, så var det ett safe-kast.. jag kände mig ganska säker på att inte möta en sten, men var osäker på om fi skulle välja påse eller sax även om det var störst sannolikhet för att han skulle välja sax. Men genom att själv välja sax så säkrade jag upp minst en push. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts