Richwald Postad 13 Augusti , 2009 Rapport Postad 13 Augusti , 2009 Hej! Jag undrar vad som menas med 4bers strategi ? Citera
JesperPV Postad 13 Augusti , 2009 Rapport Postad 13 Augusti , 2009 en raise preflop är en 2bet (men så säger man aldrig), när du höjer en raise preflop så blir det en 3bet (som är vanligt i dagens spel) och ytterligare en raise preflop blir en 4bet. så en 4betsstrategi behandlar just den sortens bets. 4beta mkt, inget alls eller bara göra det ur position eller nån annan variant blir en strategi. folk som har funderat mkt på det här och lagt ner tid på det kommer nog inte att ge dig en färdig formel. den bygger dessutom på hur de spelar preflop innan det är dags för 4beten så den passar inte ditt spel antagligen. förstod jag din fråga rätt? Citera
Juggler Postad 13 Augusti , 2009 Rapport Postad 13 Augusti , 2009 Trams raderat, nybörjar och spelberoendedelarna modererars hårt. Citera
Nirwanda Postad 13 Augusti , 2009 Rapport Postad 13 Augusti , 2009 Vet inte riktigt hur du menar OP, men... Först kom någon på att om man höjer först (2bet) t.ex från knappen så kan man stjäla motståndarnas blinds även om man inte har några bra kort. Sen kom nån på att om man sitter på big blind mot en spelare som gör så här ofta så kan man återhöja honom för att stjäla tillbaka blindsen plus hans bet, även om han själv kanske inte har några bra kort (3bet). Sen kan ju knappen återhöja big blind igen (4bet) för att åter stjäla tillbaka. I detta läget kan big blind faktiskt återhöja mot big blind igen (5bet). Men detta 5bet brukar bli all-in med normalt stackdjup. Sen kan man ju spela såhär med bra händer också. Nu kanske jag missade din fråga helt, men men... Citera
Teredo Postad 13 Augusti , 2009 Rapport Postad 13 Augusti , 2009 Jag tror TS vill veta när läge finns för att 4beta, dvs. vad för strategi i förhållande till position, stackdjup, motståndare etc... eller så missuppfattar jag oxå fråga=)? Eller så är frågan rent ut vad det är? Lite difust av Richwald men det kanske har framkommit. Citera
Nirwanda Postad 13 Augusti , 2009 Rapport Postad 13 Augusti , 2009 Btw Richwald, du kan redigera ditt inlägg (eftersom jag såg att du hade gjort en ny som blev lockad, misstänker att det var pg.a stavfelet). Citera
matjo Postad 13 Augusti , 2009 Rapport Postad 13 Augusti , 2009 På de lägsta nivåerna så återhöjer (3b) folk tämligen sällan. Oftast är det kanske bara med sina bästa händer såsom AA, KK, QQ o AK (2.45% av alla händer). När man kommer upp i nivå och när det blir färre och färre spelare på borden så kommer folk öppna upp sin 3b range upp mot i vissa extrema fall 15%+ Det är ju ganska uppenbart att den största delen av dessa korten är skräp (1/6 är QQ+ AK). Så för att slå tillbaks mot folk som 3bar så brett så använder man sig av 4bets strategier. Dessa kan se helt olika ut och är ofta spelarberoende, även om man kan ha generella strategier. Hur man skall göra detta är en hel vetenskap i sig själv. /M Citera
Recommended Posts