Gå till innehåll

MytChillStar- 2k10 edition

Recommended Posts

• Svars 2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad

Blev ett pass på ca 1,1k händer idag. Haft match samt lite annat att göra, så inte haft tid. Plus att ja håller på att föra över pengar från goalwin till annat skin, så satt med den biten i förmiddags. Blev lite mailande och annat, alltid ska ngt krångla.

Blev iaf ett skönt grönt resultat idag efter en röd gårdag. Sprang bra idag, det mesta fick stå. Nästan 4 bi upp slutar dagen.

Vet inte riktigt varför folk får för sig att göra så konstiga spel, så frekvent, mot mig. Här är ett exempel där jag inte heller har varit överdrivet aktiv vid bordet, låg väl kring 25/20 vid tillfället då denna hand utspelade sig.

Otroligt att AKn även denna gång kammar hem det....

Fi är btw nittig oxå..vilket gör det hela ännu mera kul.

Ongame, $1/2 Hold'em Cash Games, 5 Players

Hand Converter by Pokerhand.org

Board:

SB: $221.05

BB: $238.70

UTG: $224.45

CO: $590.15

Button: $197

Dealt to CO K:club: A:heart:

Pre-flop:

(1 folds), CO raises to $6, Button calls $6, (1 folds), BB raises to $25, CO raises to $54, (1 folds), BB raises to $238.70, CO calls $184.70

Flop: ($486.40) J:heart: 5:heart: 2:heart: (2 Players)

Turn: ($486.40) K:heart: (2 Players)

River: ($486.40) 5:club: (2 Players)

Results:

BB Showed 8:heart: T:heart:

CO Showed K:club: A:heart:

CO wins $484.40

Nya tag imorgon!

Postad
Här verkar poker vara svårt! :)

;-)

Körde ett kort pass nyss, fick tyvärr inte springa ngt vidare men lyckades precis kriga till mig even resultat efter varit 2 bi back nästan hela passet. Mkt skönt.

Mer lir ikv!

Postad

Sjukt vad jag hatar poker atm. Är inne i min karriärs längsta downswing so far.

$25k under EV för året och därtill setup efter setup, mestadels på 2/4 och 3/6 och även lite 5/10. Minback årets första 3 månader. Är väldigt nöjd med min tiltkontroll som har sats hårt på prov år 2lax10, hade detta varit för ett år sedan hade jag varit gul 5x om. Tommy Angelos övningar är guld värda sas. Holla om nån vill veta mer om var de kan hitta info om dem.

Antar att sånna här downswings är något man kanske måste vänja sig med nu när gamesen blir tuffare och tuffare för varje dag?

Försöker tänka positivt efter varje skitsession men ibland pallar jag bara inte längre och tar en timmas dusch eller något annat som lugnar ner mig lite, hade jag haft något som tagit min tid utanför pokern hade jag troligtvis redan lagt ner skiten.

Dock har jag inget att göra om jag nu skulle sluta med pokern så satsar på att grinda mig ur den här skiten istället, längtar hursomhelst sjukt mkt till hösten nån gång då jag tänkte kombinera plugg och poker så att inte hela livet kretsar kring detta jävla skitspelet.

Alla tips uppskattas på hur jag skall överleva misären.

Kanske blev grötigt. Vet inte, orkar inte läsa igenom men var bara tvungen att få ur mig detta.

Postad

Har aldrig varit i din sits Henke, men på nivåerna du spelar blir gamesen tuffare och tyvärr edgen man har vid borden mindre. Kliv ner medans du är utomlands, kom tillbaka till Sverige och verkligen fokusera på pokern så är jag rätt övertygad om att du tar dig ur downswingen.

Att ta sig ur en downswing när man är utomlands i solen och med allt som händer runtomkring är ännu svårare än att ta sig ur en vanlig downswing, och bara det är nog ett jävla jobb. Att du spelar sämre än ATH tror jag är fallet, det händer nog i 99/100 längre downswings och sen att du springer röv on top of that är ju inte mycket att göra åt... hoppas det vänder, vilket jag som sagt är övertygad om att det gör. Får köra nått volymbet när du kommer hem sen.

Det finns mycket pengar att tjäna på poker än idag, går alltid att göra fina pengar också på NL100-NL200 och man behöver inte alls vara lika insatt och går nog utmärkt att kombinera med plugget. Att dra in ca 100 hunkor extra varje månad och vara student ju inte helt fel ;-), så det finns alltid flera utvägar OM det skulle strula... men det är nog chill.

Precis kommit hem från det förmodligen jobbigaste crossfitpasset jag varit på. Vi körde 4 varv med olika övningar och 30 sek vila mellan varje och mötte shahins blick efter varv 2, trodde seriöst han skulle dö på plats ;). Mår grymt bra just nu iallafall, känns som man bestigit ett stort berg...

Pokern har gått bra för mig sen jag bytte till 5max, rätt mkt swings i slutet hade en sesh där jag tappade 8bi satt i princip och skrattade och svor högt framför datorn efter alla sjuka händer så grannen tror säkert jag är nått psykfall.

Imorgon kommer tjejkusinen över och lär packa det sista innan det bär av till thailand med familj och släkt, kommer bli riktigt skönt och får se om man spelar nån pokerhand därnere annars blir det att fortsätta med pokerprojektet i Sverige. Har klarat 30bi+ på NL100 så ska kliva på NL200 där jag kör 50bi istället för tidigare 30bi.

NL100 30bi, NL200 50bi, NL400 50bi, NL400/NL600 50bi, sen NL1k och avgöra hur jag ska fortsätta.

Ungefär så lär väl klättringsstegen se ut, va ju målet detta året att kliva upp i nivåer men har latat mig för mycket med pokern men nu blire som sagt att köra for real. Ses om nån vecka förmodligen 8-) .

Postad

Körde 3 pass idag, första timmen hittade jag 850 upp, sprang hur mysigt som helst. Men då jag fått in så dåligt med volym så intalar jag mig själv att ösa vidare, och tappar direkt 400 andra passet på ca 40 min. Tog paus då jag var tiltad, gör ett nytt försök och tappar ca 200 till nu på 1 timme. La ner efter det, orkade inte lira mer... fick in pinsamt lite händer idag också.

Nåja, ska inte klaga då ja springer löjligt bra senaste tiden. Men tyvärr e man ju aldrig nöjd:(

Nä, låter lite väl negativt nu. Nya tag imorgon:)

Postad

Blä, taggad till att få in lite händer ikv, rekordbackar 8 ink på under 750 händer, 3.5 bi under ev. Rekord för mig gällande hur snabbt jag tappat ink iaf.

Inte mkt att göra, spelade helt ok, men jämnar ut sig då ja sprungit så bra, i guess. Trist, var på G mot en riktigt bra månad, nu är det fortf en godkänd månad, men långt ifrån bra.

Nåja, nya tag imorgon. Vore kul att nå rekordmånad innan jag åker på tisdag, eller åtminstone få avsluta månaden bra så man har en skön känsla när man kmr tebax. Nu känns det riktigt trist, synd att plusdagarna aldrig väger upp dessa minusdagar.

Postad

Shu! Jag har hittat 2 raka plusdagar nu. Minplus men ändå på rätt väg sas. Fortf €12k från månadens peak dock så har lite kvar. :rolleyes:

Bokade hemresa precis, 3 april. Ska bli jävligt gött faktiskt, så sjukt trött på laptop-grind. Ciao

Postad
Shu! Jag har hittat 2 raka plusdagar nu. Minplus men ändå på rätt väg sas. Fortf €12k från månadens peak dock så har lite kvar. :rolleyes:

Bokade hemresa precis, 3 april. Ska bli jävligt gött faktiskt, så sjukt trött på laptop-grind. Ciao

Hej Chillarn7!

Ville bara säga att jag saknat dig medan du var borta :oops:.

Mvh

Postad

Avsluta precis ett pass på ca1,2k händer, knep 3 bi, känns väldigt najs efter 8 bi tappet igår.

Har även satt in lite deg på microgaming som jag lirade lite på häromdagen. Ska nog kika efter lite värde där snart, och riva av ett pass till.

Later

Postad
Sweeeet!=)

Droppade 1.6$k igår, så är väl inte riktigt samma res.

Knep 200€ på microgaming nu också. Var ingen vidare trafik där, fick mestadels bli NL100, bara ngt enstaka bord NL200.

Är sjukt trött, haft match, så blir nog inge mer lir idag. Tar nya tag imorgon ist, har tänkt lira mkt på eftermiddagen.

Inte lång tid kvar tills man åker iväg på träningsläger, ska bli jävligt najs. Hoppas som sagt ha en positiv känsla från pokern innan tisdag, då ja är sugen på att ta helt off från pokerspel online när jag väl är där. Bara köra lite live med lagkamraterna samt köra teori. Fick in dryga 3 timmar spel idag iaf, fördelat på 2 pass.

Postad
Droppade 1.6$k igår, så är väl inte riktigt samma res.

Knep 200€ på microgaming nu också. Var ingen vidare trafik där, fick mestadels bli NL100, bara ngt enstaka bord NL200.

Är sjukt trött, haft match, så blir nog inge mer lir idag. Tar nya tag imorgon ist, har tänkt lira mkt på eftermiddagen.

Inte lång tid kvar tills man åker iväg på träningsläger, ska bli jävligt najs. Hoppas som sagt ha en positiv känsla från pokern innan tisdag, då ja är sugen på att ta helt off från pokerspel online när jag väl är där. Bara köra lite live med lagkamraterna samt köra teori. Fick in dryga 3 timmar spel idag iaf, fördelat på 2 pass.

Hur har du tänkt att köra teori?

Postad
Hur har du tänkt att köra teori?

Läsa lite böcker jag har liggandes hemma, kolla lite videos på DC. Det är väl främst det tror jag. Troligtvis kmr jag inte ha sådär sjuuukt mkt tid över, då det är rätt mkt träningar under veckan.

Postad

Ohoj chaps!

Blev inte så mkt lir igår, körde lite turneringar med en lagkamrat. Klonkade inget, även fast polarn kom långt i SundayM, åkte på 206e plats tillslut. Trist, men men.

Avrunda månadens spel nu, då jag har en del att packa och ordna med innan avresan sker tidigt imorgon.

Har inte kollat exakt antal händer, men ligger nog kring 22-23k händer, och resultatet landar på kring 51k sek ink rbn. Är väldigt nöjd med resultatet, men inte med volymen. Varit på tok för lat. Ska bli ändring på det i April, då är det dags att ha en månad med mkt volym.

Är som sagt borta 1 vecka , då det är träningsläger på Cypern, får se om man kikar in här och uppdaterar lite under resans gång.

edit; var visst bara 21 655 händer, trodde det var mer. lol, nåväl.

Tjipp!

Postad

Här var det visst inte mkt drag:)

Kom hem igår iaf, har varit jäklit najs. Var pokerfritt bortsett från lite livespel.

Drar igång med pokern igen 1a april, så har fortf lite semester kvar.