Gå till innehåll

MytChillStar- 2k10 edition


Myt4z

Recommended Posts

Tjupp,

 

blev ett pass idag också, började fin fint och plockade 2 bi av en fisk inom 10 min. Därefter hände inte så mkt, droppade sakta men säkert och slutade ca 1.5bi plus. Nöjd med spelet, och fick springa fortsatt bra idag.

 

Har även börjat coacha, har en spelare just nu, ska bli riktigt kul att se hur det hela utvecklar sig!

 

Imorgon blir det nog inge lir, möjligtvis lite på förmiddagen. Efter träningen så blire bio med damen, Green zone med Matt Damon, ser jag fram emot!

 

På återseende!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Hej!

Idag gick jag upp klockan 08.00 och tog en promenad utmed vattet här i Bondi. Svinigt bra väder, sjukt grymma stränder, feta klippor, vågor osv. Surfarna var redan ute.

 

Sen var jag €3k i hålet men lyckades vända till €350 upp!

Nu ska jag ner med BagIt, denario och skotten och ta en hamburgare, dricka corona och kolla på surftävling.

 

Riktigt najs å ha bra dygnsrytm och kunna få gjort lite saker under dagen. Ska se till att fixa lite sådana rutiner hemma sen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Idag gick jag upp klockan 08.00 och tog en promenad utmed vattet här i Bondi. Svinigt bra väder, sjukt grymma stränder, feta klippor, vågor osv. Surfarna var redan ute.

 

Sen var jag €3k i hålet men lyckades vända till €350 upp!

Nu ska jag ner med BagIt, denario och skotten och ta en hamburgare, dricka corona och kolla på surftävling.

 

Riktigt najs å ha bra dygnsrytm och kunna få gjort lite saker under dagen. Ska se till att fixa lite sådana rutiner hemma sen.

 

Livin life! Låter extremt nötigt fkt, är avis!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

bondi... inte fel :).

 

Skönt att börja grinda igen, spelade nl100 för jag var rädd att det skulle bli för mkt spew vilket det blev men va mest positivt. 6-7 inköp upp slutade sessionen, blir nog mer spel senare lite HH.

 

Ongame Network $100.00 No Limit Hold'em - 5 players - View hand 585773

The Official DeucesCracked.com Hand History Converter

 

SB: $104.20

Hero (BB): $185.25

UTG: $101.20

CO: $101.50

BTN: $112.85

 

Pre Flop: ($1.50) Hero is BB with 4 :heart: 4 :club:

2 folds, BTN raises to $2.50, SB calls $2, Hero calls $1.50

 

Flop: ($7.50) K :diamond: 4 :spade: T :heart:(3 players)

SB checks, Hero checks, BTN bets $5.00, SB raises to $10, Hero raises to $20, BTN raises to $110.35, SB calls $91.70 all in, Hero calls $90.35

 

Turn: ($329.90) 8 :heart:(3 players - 1 is all in)

 

River: ($329.90) A :heart:(3 players - 1 is all in)

 

Final Pot: $329.90

SB shows K :spade: T :diamond:

Hero shows 4 :heart: 4 :club:

BTN shows T :club: K :club:

(Rake: $3.00)

 

Skönt att vara på rätt sida, BTN va supernit så blev lite orolig men kan ju inte vika set...

 

Ongame Network $100.00 No Limit Hold'em - 5 players - View hand 585774

The Official DeucesCracked.com Hand History Converter

 

Hero (BB): $161.60

UTG: $224.20

CO: $257.05

BTN: $123.65

SB: $115.25

 

Pre Flop: ($1.50) Hero is BB with T :heart: A :club:

3 folds, SB raises to $3.50, Hero calls $2.50

 

Flop: ($7.00) 8 :heart: J :spade: J :club:(2 players)

SB bets $5.50, Hero calls $5.50

 

Turn: ($18.00) 3 :club:(2 players)

SB bets $13.50, Hero calls $13.50

 

River: ($45.00) 6 :diamond:(2 players)

SB bets $34.00, Hero raises to $139.10, SB folds

 

Final Pot: $113.00

Hero wins $105.10

(Rake: $3.00)

 

lite spew också... mer grind senare, skönt att vara tillbaka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hehe det kanske inte ser så bra ut? :).

 

Hur vill du lira 44an?

 

ATo va ett explospel, kunde väl gått fel men han sköt väldigt ofta och jag reppar nöt så ska mkt till för honom att syna där.

 

Alltså du är ju med 100% säkerhet bättre än mig på 5-max, men cb-ar alltid 44 där och får in det. ATo är mer in my neighbourhoods, men känns ändå fel. Du vet inte riktigt var du står, synar ner lite halvt för att du tror att det står om inte annat för att du har outs, när det missar så bluffar du. Känns obalanserat bara, men antagligen inte jättedåligt.

 

Bara mina 2 cents, inte att lägga för stor värdering i dock (=

 

Edit: Har absolut ingenting med ditt spel att göra, men har personligen väldigt få nöthänder som spelat i rangen om jag spelar som du gör. Inte meningen att klanka ner eller ngt, är nog rätt lost på 5 max. Shippa msn starv? (=

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

lol padde tar verkligen inte illa upp osv, bryr mig inte på det sättet bara kul att höra andras åsikter :).

 

Tror inte det finns så mkt felaktiva alternativ med 44an, är väl bara fold som är helt fel grejjen med att flatsyna är att jag ger BTN bra odds att syna in med nått AJ liknande som kan turna in hålpipan, och flattar jag blir min hand faceup och jag måste flatta turn för att locka med BTN hela vägen och då riskerar jag ytterligare chans att bli utdragen. SB va fisk så vet att vi kommer skeppa oavsett, det va väl min tanke.

 

Tror ärligt inte ATo handen är bra spelad, hade bara sett den killen skjuta hejvilt hela tiden och va blindsbattle så tror inte han har J tillräckligt ofta, trodde jag ledde på turn men gjorde om handen till en bluff på river. Om det är balanserat eller inte vetefan, inget standardspel men gjorde en hel del spew denna sessionen :).

 

Pmar msn!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Första handen har ju samma ev hur du än spelar den i detta fallet iom att båda fi's kommer stacka på vilken gata som helst så länge det inte kommer två scarecards. Just i denna handen blev det ju optimalt men om man tänker att vi spelar mot hela deras range så synar jag nog hellre sb's reraise på flopp. Om det är någon gång som du gör din hand face up är det när du 3b där imo. Om du är säker på att du kommer få in det mot sb när han c/r där så tycker jag verkligen du skall 3b dock.

 

Gillar AT handen. Vad ska han ha liksom :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just denna killen tror jag skjuter med rätt mycket, han foldade blixt när jag pushade känns ju mer vettigt att han checksynar river med värdehänder typ 99/TT/QQ/KK/AA när han skjuter river så sätter jag honom på antingen nöt eller ren luft typ 9T eller en pure bluff med AQ/AK typ.

 

Tänkte inte så mycket när jag lastade utan bara, "vad har du lixom?" ;). Ett spel som detta gör jag aldrig mot en som inte skjuter hejvilt eller fisk, skulle lätt kunna tänka mig lasta river mot nån tightare reg då folk har en tendens att folda för mkt på nl100.

 

Tänkte köra ett projekt, 30bi på varje nivå sen kliver jag upp. Börjar på nl100, och all rakeback cashar jag ut medans spelpengarna behåller jag. Anser mig slå nl400 5max men vill hitta stabiliteten och har börjat få lite ont om pengar pga alla resor och skit så varför inte grinda, man blir riktigt motiverad av att köra projekt också :).

 

Vakna precis, blir ett träningspass sen två sessioner får se hur det slutar... gogo :).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just denna killen tror jag skjuter med rätt mycket, han foldade blixt när jag pushade känns ju mer vettigt att han checksynar river med värdehänder typ 99/TT/QQ/KK/AA när han skjuter river så sätter jag honom på antingen nöt eller ren luft typ 9T eller en pure bluff med AQ/AK typ.

 

Tänkte inte så mycket när jag lastade utan bara, "vad har du lixom?" ;). Ett spel som detta gör jag aldrig mot en som inte skjuter hejvilt eller fisk, skulle lätt kunna tänka mig lasta river mot nån tightare reg då folk har en tendens att folda för mkt på nl100.

 

Tänkte köra ett projekt, 30bi på varje nivå sen kliver jag upp. Börjar på nl100, och all rakeback cashar jag ut medans spelpengarna behåller jag. Anser mig slå nl400 5max men vill hitta stabiliteten och har börjat få lite ont om pengar pga alla resor och skit så varför inte grinda, man blir riktigt motiverad av att köra projekt också :).

 

Vakna precis, blir ett träningspass sen två sessioner får se hur det slutar... gogo :).

 

GL med projektet mr!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tyty ;).

 

Såg melodifestivalfinalen igår med päronen, tyckte faktiskt salem al fakirs bidrag va nice men såklart röstar svenska juryn på nått crap som kommer sluta i bottenskiktet, std.

 

Pokermässigt har jag startat bra, vaknade ~06 imorse och hitta 10bi plusset ska nog dra och träna och chilla några timmar sen grinda på hela dagen. Värdet va ju fint, visserligen lördagnatt/söndagmorgon så kan inte klaga fick springa bra också för en gångs skull.

 

Lolaments:

 

Ongame Network $100.00 No Limit Hold'em - 5 players - View hand 588311

The Official DeucesCracked.com Hand History Converter

 

CO: $73.80

BTN: $78.50

SB: $86.20

Hero (BB): $244.15

UTG: $114.80

 

Pre Flop: ($1.50) Hero is BB with 8 :spade: 3 :spade:

3 folds, SB raises to $2, Hero calls $1

 

Flop: ($4.00) 3 :club: 8 :heart: 7 :spade:(2 players)

SB bets $7.00, Hero raises to $14, SB raises to $21, Hero raises to $30, SB raises to $84.20, Hero calls $54.20

 

Turn: ($172.40) 6 :club:(2 players)

 

River: ($172.40) A :spade:(2 players)

 

Final Pot: $172.40

SB shows Q :spade: T :club:

Hero shows 8 :spade: 3 :spade:

(Rake: $3.00)

 

Ongame Network $100.00 No Limit Hold'em - 4 players - View hand 588312

The Official DeucesCracked.com Hand History Converter

 

CO: $129.10

BTN: $45.65

SB: $75.65

Hero (BB): $404.65

 

Pre Flop: ($3.00) Hero is BB with 8 :club: 8 :diamond:

CO checks, 1 fold, SB raises to $2.50, Hero calls $1.50, 1 fold

 

Flop: ($6.50) 7 :spade: J :club: 2 :club:(2 players)

SB bets $2.50, Hero raises to $8, SB calls $5.50

 

Turn: ($22.50) 5 :diamond:(2 players)

SB bets $7.00, Hero raises to $20, SB calls $13

 

River: ($62.50) Q :diamond:(2 players)

SB bets $10.00, Hero calls $10

 

Final Pot: $82.50

SB shows K :club: A :spade:

Hero shows 8 :club: 8 :diamond:

(Rake: $2.00)

 

Vill tillägna en låt åt mina motspelare:

 

 

Ska inte jinxa för mkt utan kör på, åker till thailand på torsdag lär nog klara av 30bi på nl100 innan dess men kör nog vidare och cashar ut överskottet och sen kliver jag på nl200. Känns bra att ha hittat rytmen igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Avsluta nyss 2 tim pass, gick inge vidare. Började fint men sedan fick man smaka duktigt. Slutade ca 600 ner, så ingen större fara. Haft sån medrigg senaste tiden så dags för lite motrigg i guess:)

 

Är stört osugen att spela poker just nu, vet inte varför fkt. Är bra upp denna månad, och åker iväg om en vecka, på träningsläger utomlands. Ändå helt osugen. O då har jag inte lirat sen i torsdags heller, tills nyss dårå.

 

Aja, får väl ta nya tag imorgon igen.

 

Gn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Myt4z va i samma period förut, vann hela tiden men hade inget sug att spela sjukt störande då det är under den perioden man borde lira hela tiden... tvinga dig själv!

 

88 handen haha, kan inte riktigt försvara mig pokerteoretiskt utan han va fisk. Min tankegång:

 

Flop, han kommer syna med fd/J eller lägre par typ A7 det enda han slår om är set/tvåpar eller överpar och han synar, perfekt.

 

Turn, han donkar och nu är jag rätt övertygad om att jag leder om han inte sitter med nått 99/TT så gör väl om min hand lite till en bluff samtidigt som jag är rätt säker på att jag leder mot hans drag.

 

River, måste följa mina reads och synar.

 

Slutar dagen ~20bi+ och ändå under EV, skön edge man har på nl100...

 

Nu sömn sen grind imorn, kanske kliver upp på nl200 redan på tisdag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja för ditt Ev ligger säkert på 20+ inköp.

 

va precis det jag skrev, ja. Egentligen spelar EV ingen roll, blev bara utrdragen i två större potter innan jag la av igår därför jag nämde det...

 

Så jävla djup linje :mrgreen:

 

:), på tal om djupa linjer...

 

No-Limit Hold'em, $1.00 BB (5 handed) - Hold'em Manager Converter Tool from FlopTurnRiver.com

 

SB ($99)

BB ($102.65)

UTG ($56.05)

MP ($38.35)

Hero (Button) ($157.35)

 

Preflop: Hero is Button with Qdiamond.gif, 9diamond.gif

1 fold, MP bets $4, Hero calls $4, 2 folds

 

Flop: ($9.50) Qspade.gif, 6diamond.gif, 8heart.gif(2 players)

MP bets $4, Hero calls $4

 

Turn: ($17.50) 10heart.gif(2 players)

MP bets $4, Hero calls $4

 

River: ($25.50) 7diamond.gif(2 players)

MP checks, Hero bets $19, MP raises $26.35 (All-In), Hero calls $7.35

 

Total pot: $78.20

 

Results:

Hero had Qdiamond.gif, 9diamond.gif (straight, ten high).

MP had Jspade.gif, Adiamond.gif (high card, Ace).

Outcome: Hero won $75.20

 

Har börjat vakna runt 8-9 varje morgon nu känns jävligt bra faktiskt, dessutom har solen börjat titta fram :).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...