Gå till innehåll

MytChillStar- 2k10 edition


Myt4z

Recommended Posts

Hemma nu efter 2 veckors sol och hade glömt bort att det faktiskt var snö i Sverige :(. Har haft det riktigt kul och lär nog göra en liknande resa snart igen.

 

Men nu är det tillbaka till verkligheten, kommer nog bara grinda+träna några veckor framöver nu vilket ska bli intressant. Har ett pokerbet mot geewhizm8 men det är fortfarande lite oklart över villkoren, ska också lägga ett träningsbet med shahin89 så jag verkligen kommer igång med träningen. Har tappat så otroligt mycket sen jag kom hem från Australien att jag nästan skäms, men har mitt första CrossFit pass imorgon så uppdaterar nog mer om det sen.

 

Har väl inte så mycket mer att säga... sova och rehabilitering it is.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Fått in 3 pass idag, gått trögt idag också, hittills. Var som mest ner 6-7 ink. Avslutade nu 1 ink ner. Ska ta en paus och sen ösa på några timmar till. Mkt nöjd med spelet idag iaf, spelat bättre än igår iaf.

 

Fick även svar på min ansökan ang att sluta på mitt jobb. Kunde ta del av ett frivillighetserbjudande, och det nappade jag på. Fick idag ansökan godkänd. Så ska skriva på papper inom kort, och därefter är man arbetslös. Har väl haft det som "mål" en längre tid, men kmr ändå kännas konstigt utan säkerheten som det ändå innebar. Har ju hela tiden haft i bakhuvudet att kunna gå tillbaka till jobbet om pokern går trögt.

 

Nåväl, får ekonomisk ersättning för detta, och det kmr dinga in fint på kontot.

 

Paus nu, sen blire mer lir.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nötbild Arvin nötbild!

 

Det är vi om några år :).

 

Försökte ta tag i första grinden sen semestern, får såklart action av megafiskar som drar ut och återigen drar ut sen droppar. Måste ge credd till alla HU bumhunters hur dem orkar med...

 

Fick action av en reg på nl200 också, började rätt kasst men hittade bra momentum och skåpade honom i slutet då han droppade pga "gym" :(. Han ville ha rematch iallafall, skoj det. Märks att jag haft semester har inte samma säkerhet i spelet som jag brukar ha men det kommer nog, nu är jag taggad att grinda iallafall :D!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är så tiltad nu att det är helt sinnessjukt...var verkligen länge sedan jag var så tiltad att jag inte vet vart jag ska ta vägen. Hittade en ny trevlig bugg på Ongame, och det är väl den som är tjuven i dramat. Började fint med ett superkort pass tidigare idag, plussade snabbt 2 bi, och la ner. Körde senare ett längre pass där jag hittade ytterligare ett ink. Och nu skulle jag köra sista passet för kvällen.

 

Detta är upphovet till tilten, och den fina buggen som har gjort att ett av mina bord, börjat folda av sig själv lite spontant. Märkte av det under förra passet, men var inte inblandad i ngn spec pott när det inträffa, så tänkte inte så mkt mer på det.

 

Här kmr handen där det autofoldades.

 

Ongame, $1/2 Hold'em Cash Games, 4 Players

Hand Converter by Pokerhand.org

 

Board:

CO: $287.80

Button: $206

SB: $200

BB: $198

 

Dealt to SB T:heart: 9:heart:

 

Pre-flop:

CO raises to $6, Button calls $6, SB calls $5, (1 folds)

 

Flop: ($20) 8:diamond: Q:diamond: J:heart: (3 Players)

SB checks, CO bets $12, (2 folds)

 

Results:

CO wins $20

 

Handen efter blir jag översettad. Och av bara farten torskar jag ytterligare ett ink. Slutade drygt 1 ink upp för dagen. Är så tiltad att jag inte vet vart jag ska ta vägen, ännu mer tiltande att det är fantastiskt värde, men jag kan bara inte fortsätta spela idag, går bara inte. Är så sjukt jövaåfmapfanfnoa

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jobbaaaa Myt4z. Fet chill i thai. Grillfest i vårat hus idag för typ 20pers och blir nog 5e utgången i rad nu, satsa på perfect week kanske? :lol: Butabi nekar pga av "sjukdom" obv. Var nåt jävla 22nd anniversary på reggae pub igår, sjukt mkt folk och galet bra fyrverkerier. Jag och Nelson träffade 8 thaibrudar som var på semester från bangkok, vi stod för typ hela kvällen och det kostade lika mkt som en utekväll i Sverige typ lol. Snacka om good girls gone wild också! 8-)

 

Om jag skall sammanfatta hur 2k10 har börjat pokermässigt så får det bli med denna handen. Väntar nog med att grinda tills vi e i Kuala Lumpur nu tror jag för finns så mkt annat att göra här nere ändå.

 

 

$50/$100 No Limit Holdem

2 Players

Hand Conversion Powered by weaktight.com

 

Stacks:

SB Vendicta ($2,449)

BB Hero ($5,536)

 

Pre-Flop: ($150, 2 players) Hero is BB K:diamond: K:spade:

Vendicta raises to $200, Hero raises to $400, Vendicta goes all-in $2,449, Hero calls $2,049

 

Flop: 9:diamond: 6:heart: 9:heart: ($5,098, 2 players, 1 all-in)

 

Turn: 10:spade: ($5,098, 2 players, 1 all-in)

 

River: J:spade: ($5,098, 2 players, 1 all-in)

 

Final Pot: $4,898

Hero shows TWO_PAIR KING NINE

K:diamond: K:spade:

Vendicta shows TWO_PAIR ACE NINE

A:club: A:diamond:

 

Vendicta wins $5,047 (net +$2,348)

 

Hero lost $2,549

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är så tiltad nu att det är helt sinnessjukt...var verkligen länge sedan jag var så tiltad att jag inte vet vart jag ska ta vägen. Hittade en ny trevlig bugg på Ongame, och det är väl den som är tjuven i dramat. Började fint med ett superkort pass tidigare idag, plussade snabbt 2 bi, och la ner. Körde senare ett längre pass där jag hittade ytterligare ett ink. Och nu skulle jag köra sista passet för kvällen.

 

Detta är upphovet till tilten, och den fina buggen som har gjort att ett av mina bord, börjat folda av sig själv lite spontant. Märkte av det under förra passet, men var inte inblandad i ngn spec pott när det inträffa, så tänkte inte så mkt mer på det.

 

För mig var det inte autofold utan det var som att allt speedades upp något enormt så på någon sekund checkade jag och blev sitout när det var min tur :S Helt sinnes verkligen... Stängde ner det bordet och märkte inget mer sen iallafall

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tog en turrekväll idag, var länge sedan. Körde 11 turrar, kom itm i 2.

 

Såhär avslutades min PS turre. Fi öppnar minst 6 bb hela tiden. Kolla in hans öppningssize. 26e/6741 plats och typ 70$ fick jag för det.....

 

PokerStars Spel #39765521800: Turnering #284010427, $5.00+$0.50 USD Holdem No limit - Nivå XXV (8000/16000) - 2010-02-14 19:46:55 ET

Bord '284010427 80' 9-max Plats #7 har knappen

Plats 1: Gieselbart (236208 i marker)

Plats 2: Sonny_ro777 (377676 i marker)

Plats 3: weed0226 (1825199 i marker)

Plats 4: markus1869 (845230 i marker)

Plats 5: Myt4z (667288 i marker)

Plats 6: pkwo (228480 i marker)

Plats 7: Wendelin70 (911544 i marker)

Plats 8: flaco_ubeda (138212 i marker)

Plats 9: Meinzel04 (329808 i marker)

Gieselbart: lägger ante 1600

Sonny_ro777: lägger ante 1600

weed0226: lägger ante 1600

markus1869: lägger ante 1600

Myt4z: lägger ante 1600

pkwo: lägger ante 1600

Wendelin70: lägger ante 1600

flaco_ubeda: lägger ante 1600

Meinzel04: lägger ante 1600

flaco_ubeda: lägger lilla mörken 8000

Meinzel04: lägger stora mörken 16000

*** HÅLKORT ***

Utdelat till Myt4z [Qc Qd]

Gieselbart: lägger sig

Sonny_ro777: lägger sig

weed0226: höjer 192000 till 208000

markus1869: lägger sig

Myt4z: höjer 457688 till 665688 och är all-in

pkwo: lägger sig

Wendelin70: lägger sig

flaco_ubeda: lägger sig

Meinzel04: lägger sig

weed0226: synar 457688

*** FLOPP *** [Jd Th 9h]

*** TURN *** [Jd Th 9h] [Tc]

*** RIVER *** [Jd Th 9h Tc] [Kc]

*** VISNING ***

weed0226: visar [Ts 9s] (kåk, tior över nior)

Myt4z: visar [Qc Qd] (stege, nia till kung)

weed0226 vann 1369776 från potten

Sonny_ro777 sa, "wtf"

*** SAMMANFATTNING ***

Total pott 1369776 | Avgift 0

Bord [Jd Th 9h Tc Kc]

Plats 1: Gieselbart lade sig innan Flopp (satsade inte)

Plats 2: Sonny_ro777 lade sig innan Flopp (satsade inte)

Plats 3: weed0226 visade [Ts 9s] och vann (1369776) med kåk, tior över nior

Plats 4: markus1869 lade sig innan Flopp (satsade inte)

Plats 5: Myt4z visade [Qc Qd] och förlorade med stege, nia till kung

Plats 6: pkwo lade sig innan Flopp (satsade inte)

Plats 7: Wendelin70 (knappen) lade sig innan Flopp (satsade inte)

Plats 8: flaco_ubeda (lilla mörken) lade sig innan Flopp

Plats 9: Meinzel04 (stora mörken) lade sig innan Flopp

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanske fel läge men whatever, ni som fortsätter lira på Ongame: Vad håller ni på med? Bojkotta skiten fort som fan, så länge ni accepterar deras pinsamma strulande kommer de aldrig öka takten och få rätt på sina problem.

 

+1

 

Kommer troligtvis byta nätverk i Mars lr nåt. Ongame verkar ju inte ens försöka gör någonting åt skiten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har känt mig allmänt seg och småsjuk på sistonde så har knappt spelat någon poker. Ligger lite back sen jag kom hem från GC men har sprungit apa dem få händerna jag spelat så inte alls farligt. Vänder nog tillbaka det på några dagar...

 

Har börjat ändra lite i kosten också, hela crossfitgrejjen tror jag kommer vara riktigt intressant och ser enormt fram emot det. Förhoppningsvis är jag läskigt vältränad till beach 2010 :).

 

Jag spelat en del fifa10 till PS3, rätt skoj i brist på annat att göra. Fick action av en p12 precis som kaxade sönder i chatten, tror jag har hela meddelande korgen full killen har ca 350k points och jag har 800 points mao har han spelat fifa online sen han föddes och jag har spelat 10 gånger online första matchen vann han 1-0 med tur så fort målet kom haglade det i chatten...

 

Spelat 4 matcher nu, han har vunnit alla och senaste med 4-0, är EXTREMT tiltad va riktigt nära att kasta kontrollen rakt in i TV:n efter att jag pepprat på x-knappen pga repris och sen sparkade min målvakt ut bollen automatiskt till honom och han nätade varpå han kaxade sönder i chatten. Skoj kille detta, nolifer som tiltar upp mig :). Fantastiskt att man ens tiltar på ett TV-spel, måste börja med grinden igen asså... btw så får jag en ny 24" skärm imorgon!

 

http://accessories.euro.dell.com/sna/products/Bildsk%C3%A4rmar/productdetail.aspx?c=se&l=sv&cs=sedhs1&sku=294998

 

Ser verkligen fram emot den, har redan en WP2408 som jag är väldigt nöjd med men nu blir det verkligen en grindhörna i min lägenhet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte lirat så mkt cg senaste dagarna, men tog nya tag idag. Plussade 4 ink på dryga timmen, tog paus. Sen tog jag ett till pass, ofc tappar jag alltid då, som det ska vara. 1k ner på typ 32 minuter, tror det är rekord för mig i antal inköp på kortast tid. Njöt av passet i typ 2,5h till och gnetade bort ytterligare ett ink.

 

Ett rent nöje att lira just nu. Slutade dagen 2 ink ner över ca 2 k händer. Ner 11.5ink för månaden över 19k händer. Yeeey

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick min iphone + nya 24" skärm idag, riktigt nöjd med båda. Enda nackdelen med iphonen är kameran (3gs) men det funkar. Spotify, oändlig surf, bra bildkvalitè osv fördelarna är många.

 

Tog lite bilder på grindhörnan iaf:

 

Pic1:

tn_005.JPG

 

Pic2:

tn_002.JPG

 

Maskot obv:

tn_004.JPG

 

Hoppas få lite motivation nu, har bara haft undanflykter på sistonde för att inte grinda men får vara nog med det.

Måste också orka städa+diska lägenheten vilket är en pina speciellt när man har träningsvärk i hela överkroppen :roll: .

 

Yeye, grindmode imorgon, beware fishes!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm, märks att man är lite ringrostig... gått helt ok idag ändå. Men några lägen där jag va osäker, hur vill forumet spela här?

 

Ongame Network $400.00 No Limit Hold'em - 2 players - View hand 546743

The Official DeucesCracked.com Hand History Converter

 

Hero (BB): $915.00

BTN/SB: $402.00

 

Pre Flop: ($6.00) Hero is BB with 6 :club: T :club:

BTN/SB raises to $12, Hero calls $8

 

Flop: ($24.00) 9 :club: J :heart: 5 :club:(2 players)

Hero checks, BTN/SB bets $18.00, Hero calls $18

 

Turn: ($60.00) Q :heart:(2 players)

Hero checks, BTN/SB bets $52.00, Hero ?

 

Alltid c/r eller kan vi ta andra linjer? fi är väl ganska solid bara spelat 50 händer.

 

Sen denna handen va ju rolig, hade read på fi att han minraisar flop efter 3bet (hade gjort det 2/3 gånger innan), och sen pushar allin på river så valde att fullfölja, obv drar han runner... kunde lika gärna vart tom.

 

Entraction $200.00 No Limit Hold'em - 2 players - View hand 546748

The Official DeucesCracked.com Hand History Converter

 

BTN/SB: $284.90

Hero (BB): $322.57

 

Pre Flop: ($3.00) Hero is BB with A :club: Q :club:

BTN/SB raises to $6, Hero raises to $20, BTN/SB calls $14

 

Flop: ($40.00) 3 :heart: Q :spade: J :diamond:(2 players)

Hero bets $24.00, BTN/SB raises to $56, Hero calls $32

 

Turn: ($152.00) 5 :spade:(2 players)

Hero checks, BTN/SB checks

 

River: ($152.00) 7 :club:(2 players)

Hero checks, BTN/SB bets $208.90, Hero calls $208.90

 

Final Pot: $569.80

BTN/SB shows 5 :heart: 7 :heart:

Hero shows A :club: Q :club:

BTN/SB wins $569.05

(Rake: $0.75)

 

Break nu, mer grind l8trs.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ah borde helt klart 3bettat T6s, trebettade kanske 10% igår och försvarade mycket mer kan bli jobbigt om man möter solidare spelare. Funkar dock bra mot fisk men denna killen va helt ok.

 

Misshandlade den handen tyvärr, check synade turn och river blev en treoutare Ks då jag CRAIade mot hans ATo...

 

Galet träningspass imorse, vi hade först genomgång sen träning sen efteråt stod dem och snackade om allmän information men det enda jag tänkte på var vart närmaste papperskorg låg och hur jag skulle göra för att inte spy. Andas sakta, fokusera blicken i marken och höll för munnen med tröjan just in case... :)

 

Sov väl tills 21 typ och nu käkat+railat EPT och spelat lite fifa10. Go AnteSvante!

 

Dags o lira, lördagsvärde 8-) .

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

yeaah, upp 600$ på 5 minuter mot en fisk, samma kille sitter in och plockar 1k$ av mig och sen runnar.

 

Ongame Network $400.00 No Limit Hold'em - 2 players - View hand 548902

The Official DeucesCracked.com Hand History Converter

 

BB: $552.10

Hero (BTN/SB): $468.10

 

Pre Flop: ($6.00) Hero is BTN/SB with A :diamond: Q :heart:

Hero raises to $12, BB calls $8

 

Flop: ($24.00) 7 :diamond: 8 :spade: 5 :diamond:(2 players)

BB bets $24.00, Hero calls $24

 

Turn: ($72.00) T :spade:(2 players)

BB bets $36.00, Hero raises to $90, BB calls $54

 

River: ($252.00) 2 :spade:(2 players)

BB checks, Hero bets $190.00, BB calls $190

 

Final Pot: $632.00

BB shows K :diamond: 8 :diamond:

Hero shows A :diamond: Q :heart:

(Rake: $1.00)

 

Hyfsad sizetell på turn, va riktigt nära på att pusha river tänkte potta men har per automatik 3/4 knappen från 5max och ångrade mig direkt efter betet. Tror han "tiltsynar" där, han slår ju generellt inget efter mitt spel...

 

Några minuter senare pushar han in AK på 78T mot min QT och rivrar esset innan han drar... nu sitter han och donerar mina pengar till en annan reg, fml.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...