Gå till innehåll

Hur överleva på Poker?


Dahlberg

Recommended Posts

kan man vara proffs och turist samtidigt?

 

t ex som man spelar in $20 om dagen genom att multitabla 0.5/1 någon timme varje morgon och lever gott resten av dagen i t ex asien?

 

hmm har kommit fram att du är helt klart ett proffs!

 

Och jag jobbar på Mcdonalds enbart för att de en så inihe****te snygg tjej som jobbar där. Men ska sluta så snart jag stekt henne.

 

Så jag äntligen får bli proffs.

 

Är det nån som har en ordbok hemma? Kan ni slå upp ordet proffs eller proffessionell?

 

Vore kul tycker jag.

 

Förövrigt dahlberg...känner du att du är en vinnande spelare och kan plocka ut varje månad så äre väll bara och köra på som vanligt? Eller har du jobb nu och ska säga upp dig? Vad vinner du i månaden nu? Plus att du borde ha en buffert redan nu ifall nån månad skulle gå dåligt.

Sen det där du skrev om att jaga drag tar jag som ett skämt. Vadå om poten är 2000$ och det kostar 10$ agtt syna och du har str8flushdrag plus top par lägger du dig då eller?

 

Läs lite om pot odds innan du satsar fullt ut på pokern. jagar drag gör man ju för att maximera vinster. Eller tja i cashgames så är det ju när man sätter drag som man kan vinna stora potter?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 75
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Att leva på pokern är enligt min mening inte speciellt svårt då det finns otroligt mkt nötter som spelar de lägre nivåerna. Då talar jag om att plocka ut mellan 10-20 tusen kronor i månden.

 

Men det handlar om att inte ta vatten över huvudet och kliva upp nivåer för snabbt. Jag började med 40 € och tjärnar nu mellan 15-20 tusen kronor i månaden på att lira på den lägsta möjliga nivån .25-.5 € NL. Mitt tips är som sagt att inte GÅ UPP EN NIVÅ FÖR SNABBT.. Börjar gärna med billiga sit&goes om din rulle är begränsad!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan ni slå upp ordet proffs eller proffessionell?

 

Det stavas professionell... ;)

 

Hehe visste bara att det var två av massa bokstäver i professionell så jag drog till med några och hoppades att det inte skulle synas.

 

Men tack för hjälpen, lägger det på minnet och klättrar lite mot proffs nivån 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Lira ett par draghänder? Om du verkligen menar allvar så föreslår jag starkt att du skaffar ett jobb först och främst vid sidan om pokern, och inte hoppas på storkovan.

 

 

Vad jag menar med draghänder är inte t.ex om jag har färgdrag på flopen eller stegdrag eller dylikt, utan jag menar mer sådana händer som TJ CLoutier och Doyle Brunson förespråkar. T.ex 89s, när dom träffar så träffar dom hårt och när dom missar så torskar man lite. Tror du missuppfattade min andemening.

 

För övrigt så var det jag egentligen behövde var tips och tricks för sådana som överlever på pokern för att se om mina Rulle kriterier osv var hyffsade.

 

Tack för alla seriösa svar som kan hjälpa mig. Jag uppskattar kritik och inser visst att en eller två frågor var banala, men faktum är faktiskt att jag aldrig har livnärt mig på pokern och vet därför ingenting om det. Därför kom dessa frågor, jag har bara satt in 50$ ibland för att spela upp dom till 300$ och sen ta ut dom för mitt ändamål (en middag eller krogkväll).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan dra ett citat i "championship no limit and pot limit hold em" om jag bara hittar boken....

 

 

 

*edit* en kompis har den. Men Gdaily du har säkert rätt som vanligt, men skam den som ger sig. Jag ska leta efter det citatet när jag får boken...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att leva på pokern är enligt min mening inte speciellt svårt då det finns otroligt mkt nötter som spelar de lägre nivåerna. Då talar jag om att plocka ut mellan 10-20 tusen kronor i månden.

 

Du får det att låta som om vem som helst skulle kunna leva på att spela poker. Så enkelt tror inte jag det är.

 

Siffran som brukar figurera här är att 10% är vinnande spelare och 90 % är förlorande spelare. Hur pass verklighetsförankrad den är vet jag inte, men det bör i alla fall vara så att en väldigt stor del av spelarna försörjer de spelare som kan leva på det.

 

Du har rätt i att det finns många dåliga spelare, men jag tror inte man ska ta det som en självklarhet att man kan ta hem 10-20 tusen kronor i månaden.

 

Lyckas man så är ju det fint, men har man inte vunnit de summorna föregånde månader/år så bör man nog inte heller sätta sig ner och förvänta sig att vinna dessa under de månader man har tänkt sig att sommarjobba.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det går inte riktigt jämföra 45s och 10Js. Jämför tex antal nötstegar de olika händerna kan få och deras färgvärde.

 

Räknar du AK som en draghand också?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

asså snälla nån. ska jag köra drag händer eller inte. Det kanske inte är den lättaste frågan i början men du har ju säkert mycket att lära. Sen så måste du anpassa dig till ditt eget spel eller tvärsom. Vissa kör draghänder vissa inte, men ett tips kör dom i sen pos om det är några som är med i potten eller sno blindsen med handen. Men att börja höja utg för att mixa upp ditt spel och alla ska tro att du är tomte på 0.00025/0.00005 tror jag inte är nån bra ide gl anyway

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det går inte riktigt jämföra 45s och 10Js. Jämför tex antal nötstegar de olika händerna kan få och deras färgvärde.

 

Räknar du AK som en draghand också?

 

Jag ser den som en draghand, och det är ju precis vad den är.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det går inte riktigt jämföra 45s och 10Js. Jämför tex antal nötstegar de olika händerna kan få och deras färgvärde.

 

Räknar du AK som en draghand också?

 

Jag ser den som en draghand, och det är ju precis vad den är.

 

HMm det håller jag inte med om. AK är en bombar hand som jag själv säger. Du träffar ditt par och betar sen kommer dom andra DRA in stegar och FÄRGER medans du sitter där med ditt fjuttiga par i ess.

Därför tycker jag inte AK är en sån dragig hand. Klart man måste ju dra preflop och träffa A eller K lr om du nu så vill dra på hålstege men jag klassar faktiskt inte AK som dragar hand

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Största grejjen är att TJ spelar tävlingar, medan Doyle spelar cashgame. I cashgame är draghänder och djupa stackar guld värd. I tävlingar är blindarna för höga för att spela draghänder över huvud taget.

 

Och nej, AK är ingen draghand utan en färdig hand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Får komma med en lite brasklapp att jag syftade på AKs. Den ser jag som en draghand. Givetvis har den andra kvaliter också som gör den stark.

 

För övrigt har jag medhåll från Jennifer Harman som skriver detta is FL-delen av SS2

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dahlberg: Alla frågor utom en (den första) är banala, därför hade Froggy väldigt rätt när han skrev sitt inlägg. Den första frågan är en bra fråga, de andra ska DU ha svaren på. Om DU inte har svaren på dessa måste DU testa dig fram. Det handlar om att testa sng, cashgame och tourneys.

 

P.S Hur har du lyckats med 75% ITM på sng? D.S

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Verkar som om de flesta som börjar med poker är VÄLDIGT konservativa med sin bankroll när de börjar spela. Som Hjort skrivit nån gång så är det inte nödvändigt att ha en rulle om man ska spela lågt eller om det är pengar som man kan förlora. När jag började spela satte jag in 500 och började med 2/4 fl för att sen relativt snabbt gå upp till 5/10.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här är mitt råd. Ha pokern vid sidan om och fortsätt med vad du nu gör annars. När du a) själv vet svaret på alla frågor du nyss ställt, och b)regelbundet snittar på ett par tusen dollar inspelade i månaden, kan du börja fundera på att göra det till en heltidssysselsättning.

 

Var beredd på att kunna hantera perioder där du förlorar rejält, det händer alla. Att du skrivit att du "aldrig" förlorat när du koncentrerar dig... vad ska jag säga... det kan helt enkelt inte vara sant. Inte om du spelat i ett år. Kanske är det så att du ursäktar förluster med att du "inte koncentrerat dig"? I så fall har du en lång väg att gå vad gäller att ta ansvar för dina beslut vid bordet innan kan börja tänka på att bli proffs.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

LOL! Okej, det var en underhållande tråd. Och jag kan säga att jag också jobbar på McDonald's och jag har inget annat jobb i sommar, så jag har faktiskt också funderat på att skita i det och lira poker och försöka plussa lite. Faktum är att om jag plussar 200D/vecka - vilket är 40 dollar om dagen vardagar, vilket jag tjänar på låglimit Omaha - så tjänar jag bättre än på McD. Och även om jag inte gör det så är det egentligen ingen fara - jag bor hemma och går ut gymnasiet om några månader.

 

Förresten, kan inte förstå hur ni kan tjäna så mkt på holdem. I omaha är fiskidioterna så mycket mer lönsamma när man har nötterna imo. Låg PL omaha, framtidens spel :lol:

 

Och det där om tjejen, det känner jag igen. Vafan, varför är det alltid snygga tjejer på McD? Hon ska dock inte jobba i sommar, så nu finns det inget som håller mig kvar där heller.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det enda jag undrar över efter att ha läst den här tråden är vad fasen ni babblar om? Varför denna diskussion om, när man och huruvida man är proffs eller ej. Vad spelar det för roll? Ni kan väl kalla er för vad ni vill när som helst? Vem bryr sig? Huvudsaken är väl att ni är nöjda med ert spel, varför sätta en etikett på det? Det känns ju bara löjligt, Töntigt.

 

Själv så är jag en kaffedrickande pokerspelare som spelar poker på kaffetid. Faktum är att jag fick en kopp kaffa idag ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

HMm det håller jag inte med om. AK är en bombar hand som jag själv säger. Du träffar ditt par och betar sen kommer dom andra DRA in stegar och FÄRGER medans du sitter där med ditt fjuttiga par i ess.

 

lol? Vad säger att du träffar ditt "par"?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

If you don't try, then you loose.... Okay här var det många bra inlägg som du borde beakta. Har du läst någon bok om poker som du tycker ger sig självkänsla och en stabil grund att stå på? Jag kan bara tipsa om en länk som jag hittade där det finns många bra tips.

http://www.learn-texas-holdem.com/index.htm

 

Jag antar att du redan läst allt men det är bara att läsa,spela,laäsa,spela och sen hoppas att du hittar känslan. Det sägs att Chris Moneymaker inte kan spela poker men han har ändå vunnit det största, eller? Jag rekomenderar att du spelar det som känns bäst men var på din vakt och ligg på varje nivå tills du bar känner att nu är det dags att prova en högre nivå några dagar. Loosar du, gå ner och tanka nytt kapital, prova sen igen.

 

Jag råder dig att inte sluta jobba ännu, utan prova att om du skulle råka få ont i ryggen under 2 veckor eller så. Sjukskriv dig då och vila ryggen. Jag menar om detta händer så kan du då prova att köra på heltid dessa veckor. Du borde då få någon indikation på om dina tankebanor håller. Jag vet inte hur bra du är men det har alltid funnits rookies som ingen trott på. Okay, visa dom vad du kan...Hoppas något var vettigt ur din synpunkt. Kör på...

 

Lycka till och du! Berätta hur det har gått.

 

COOLPOKER

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett tips som du kanske klarar dig 3 meter på är ju att glömma Brunsons 6,7 överhuvudtaget då tomtarna på din nivå inte lägger sig förrän mamma rycker ur sladden till datorn när det är dags för godnattsagan....

 

Just därför ska man ju spela alla suited connectors. Du får ju megabetalt när du träffar bra med dom på låga nivåer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...