Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Crypto £1/2 Hold'em (10 handed)

Inga specifika reads.

Preflop: Hero is CO with T :club: 8 :club:

UTG calls, UTG+1 calls, UTG+2 calls, MP1 calls, MP2 calls, MP3 calls, Hero calls, Button raises, SB folds, BB calls, UTG calls, UTG+1 calls, UTG+2 reraises, MP1 calls, MP2 calls, MP3 calls, Hero calls, Button caps, UTG calls, UTG+1 calls, UTG+2 calls, UTG+3 calls, MP1 calls, MP2 calls, MP3 calls, Hero calls.

Första och sista synen jag gör är ju självklara. Frågan här är om man skall syna 2 bets med 21 bets i potten och med ursprungshöjaren kvar att snacka. Å ena sidan har man finfina odds, å andra sidan så innebär en syn här förmodligen att man blir i princip tvungen att syna ett par gånger till då pottoddsen kommer vara enorma.

Flop: 5 :heart: K :heart: T :spade: (36 SB) (9 players)

BB checks, UTG bets, UTG+1 calls, UTG+2 calls, MP1 calls, MP2 calls, MP3 calls, Hero calls, Button raises, BB calls, UTG calls, UTG+1 calls, UTG+2 reraises (and is all in), MP 1 calls, MP2 calls, MP3 calls, Hero calls, Button reraises, BB calls, UTG calls, UTG+1 calls, MP1 calls, MP2 calls, MP3 calls, Hero calls. ,

Mellanpar utan bakdörrsdrag och med taskig kicker är ju absolut ingen höjdar hand. Men när jag får ungefär 41 mot 1, 52 mot 1½ och 63 mot 1 i pottodds på mina calls så kan jag ju inte gärna lägga mig?

Turn: 7 :diamond: (32 BB) (9 players)

BB bets, UTG calls, UTG+1 calls, MP1 calls, MP2 calls, MP3 calls, Hero calls, Button calls,

Samma visa igen, handen har förmodligen inte stor chans men med potodds 38 mot 1 känner jag mig tvungen att syna.

River: 5 :diamond: (41 BB) (9 players)

BB bets, UTG calls, UTG+1 folds, MP1 calls, MP2 calls, MP3 folds, Hero calls, Button calls

Här är det nog igentligen fel med en overcall trotts att jag får 45 gånger pengarna. Chansen att mina tior står sig känns så här i efterhand helt försumbar.

Stora frågan i den här handen är ju andra synen preflop. Gör man den ser inte jag att man kan kliva ur handen någonstans förens på river.

/Bjorn

Postad

Tveklös syn av alla höjningar preflop med så mycket pengar i potten och en hand med potential i bra position men sedan tveklös fold på den floppen. Visst, det är en gigantisk pott, men det är långt ifrån omöjligt att du inte har en enda levande out.

Postad
Hej Björn. Du har redan svarat på din fråga i rubriken ! Undvik att bli fångad av pottoddsen igenom att inte spela såna starthänder.

Jag hoppas inte du menar att man ska slänga T8s i CO efter sex limpare?

Björn,

Jag skulle nog ha lagt mig när det var två bets tillbaka till mig. Anledningen är väl det som sedan faktiskt hände i handen. Det är lätt att man fastnar med ett svagt drag som kan bli mycket dyrt. Med ett pocket par är det däremot OK att syna (som du säkert vet) i det läget. Med PP är det inte lika lätt att fastna utan man kan köra "fit or fold" på floppen. Antingen träffar man sitt set och man har en monsterhand, eller check/foldar man i regel.

Postad

Jag tycker att resonemang om värdehöjning borde dyka upp på floppen. Visserligen så har man nästan säkert inte bäst pottandel, men bättre än 1/9 kan man väl tänkas ha? Bara en tanke, med trefärgen (om man hade en alltså) så tror jag det börjar luta åt en klar höjning.

Plus att knappen kan ha AA, trebeta och få ut lite folk och det är ju rimligen bra, sämsta möjliga oddsen man kan få på floppen blir ju något i stil med 10:1 så man har ju gott som alltid odds att försöka dra ut. Problemet är väl kanske de effektiva oddsen över turn och river, de kan dra ned värdet rätt rejält om man betalar av.

Postad

Pre-flop tycker jag spelet är ok. Det är ju bara att hänga med. Sedan är det ju riktigt extremt spel. Har nog aldrig hänt mig. Sannolikheten att det räcker med TTT är kanske inte så stor?. Jag röstar på felspelat med tanke på dåliga implicita odds. :?

Postad

Klart att han kan ha det. Men allvarligt talat, trots att det cappas preflop ser nio(!) spelare floppen. Sannolikheten att inte en enda av dem har Kx eller AA/KK/QQ/JJ eller AT/QT/JT/T9 bör vara tämligen minimal.

Och om paret i tior mot förmodan skulle vara den bästa handen på floppen bör risken vara sjukt stor att bli utdragen.

Postad

Min snabba gissning på floppen då jag spelade var att min hand är värd i genomsnitt 2 outs ungefär. I praktiken är det ju omöjligt att veta om man har 0, 2, 3 eller 5 live outs här så jag tog någon slags snabbt medelvärde.

Lutar nog lite åt PPs linje att man bör folda preflop när det kommer tillbaks trebet (med trolig cap bakom).

/Bjorn

Postad
Lutar nog lite åt PPs linje att man bör folda preflop när det kommer tillbaks trebet (med trolig cap bakom).

Jag vill inte påstå att det är en solklar fold eftersom potten redan är gigantisk. MEN det är fel att jämföra med t.ex. pocket par och basera sin syn på att man har en hand med stor potential som kan floppa en mycket stark hand som färg eller stege. Träffar du floppen kommer det oftast vara i form av svaga draghänder: hålstegar, botten- eller medelpar, eller en backdoor flush. Potsizen kommer sedan tvinga dig att syna och det är därför lätt att det blir MYCKET dyrt, vilket den här handen är ett skräckexempel på.

Postad

Jag vill inte påstå att det är en solklar fold eftersom potten redan är gigantisk.

Jag tycker inte alls om fold preflopp, med åtta motståndare så bör man ju nästintill ha pottandel nog att värdehöja.

Postad
Hej Björn. Du har redan svarat på din fråga i rubriken ! Undvik att bli fångad av pottoddsen igenom att inte spela såna starthänder.

Jag hoppas inte du menar att man ska slänga T8s i CO efter sex limpare?

Björn,

Jag skulle nog ha lagt mig när det var två bets tillbaka till mig. Anledningen är väl det som sedan faktiskt hände i handen. Det är lätt att man fastnar med ett svagt drag som kan bli mycket dyrt. Med ett pocket par är det däremot OK att syna (som du säkert vet) i det läget. Med PP är det inte lika lätt att fastna utan man kan köra "fit or fold" på floppen. Antingen träffar man sitt set och man har en monsterhand, eller check/foldar man i regel.

T8s är en mycket marginell hand. Inte alls fel att folda den tycker jag. Den är definitvit helt ospelbar för tre betar preflop. Suited connectors är överskattade.

Postad

Jag vill inte påstå att det är en solklar fold eftersom potten redan är gigantisk.

Jag tycker inte alls om fold preflopp, med åtta motståndare så bör man ju nästintill ha pottandel nog att värdehöja.

Jag skulle nog ha höjt preflopp innan BB gjorde det faktist. Jag skulle ha höjt T9s och 87s i det läget, så T8s är nog också OK. Däremot tycker jag det är helt uppåt väggarna att cappa när det kommer tillbaka. Orkar inte gå in på varför nu..

T8s är en mycket marginell hand. Inte alls fel att folda den tycker jag. Den är definitvit helt ospelbar för tre betar preflop. Suited connectors är överskattade.

Köp en pokerbok. Seriöst. (Jag är trött o full så ha överseende ;) )