Gå till innehåll

Försörja sig på poker


swahnroger

Recommended Posts

  • Svars 323
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Snacka om väldigt dålig anledning att inte försörja sig på poker.

 

Du kan ju applikera den regeln på vem som helst. T.ex. Phil Ivey.

 

-Nej Phil! Du bör absolut inte fortsätta som pokerproffs. Tänk på att ju längre du är ifrån arbetsmarknaden, ju svårare blir det att få jobb på ICA om du slutar spela poker!

 

:roll:

 

Du anser alltså dig vara lika bra på poker som Phil Ivey. Verklighetsanknyting?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att?

 

Du verkar inte ta till dig några av de goda råden som finns i tråden. Skulle kunna ta upp en mängd exempel, men eftersom du har visat att du inte är mottaglig för argument eller bara allmänt trollar ser jag ingen anledning att lägga ner tid på det.

 

Men lycka till med heltidspokern, kommer säkert gå jättebra för dig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om en seriös tjej(eller kille) kommer fram och frågar vad du jobbar med och du säger att du är arbetslös och bara spelar poker på nätet, så tror jag 99% anser att du har allvarliga problem(spelberoende, socialt missanpassad, lat eller helt enkelt inte klarar av att få ett bra jobb).

 

Men det finns som tur är rätt dumma brudar också som tror det är glamoröst :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du verkar inte ta till dig några av de goda råden som finns i tråden. Skulle kunna ta upp en mängd exempel, men eftersom du har visat att du inte är mottaglig för argument eller bara allmänt trollar ser jag ingen anledning att lägga ner tid på det.

 

Så med andra ord. Du har inga bra exempel.

 

Men lycka till med heltidspokern, kommer säkert gå jättebra för dig.

 

Tack, det tror jag också!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om en seriös tjej(eller kille) kommer fram och frågar vad du jobbar med och du säger att du är arbetslös och bara spelar poker på nätet, så tror jag 99% anser att du har allvarliga problem(spelberoende, socialt missanpassad, lat eller helt enkelt inte klarar av att få ett bra jobb).

 

Då har jag iaf outs...

 

Men allvarligt talat. Det är möjligt att dom skulle tycka det. Men nu har jag redan en brud, så who cares? 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snacka om väldigt dålig anledning att inte försörja sig på poker.

 

Du kan ju applikera den regeln på vem som helst. T.ex. Phil Ivey.

 

-Nej Phil! Du bör absolut inte fortsätta som pokerproffs. Tänk på att ju längre du är ifrån arbetsmarknaden, ju svårare blir det att få jobb på ICA om du slutar spela poker!

 

:roll:

 

Du anser alltså dig vara lika bra på poker som Phil Ivey. Verklighetsanknyting?

 

Nu bär det i väg för dig.

 

Phil Ivey är antagligen bättre än mig, men så tjänar han mer också. Men att han tjänar mer på poker lär ju inte hjälpa om han försöker få jobb på ICA som blekfet och pank 37-årig f.d. pokerspelare (som ju ditt exempel var).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu bär det i väg för dig.

 

Phil Ivey är antagligen bättre än mig, men så tjänar han mer också. Men att han tjänar mer på poker lär ju inte hjälpa om han försöker få jobb på ICA som blekfet och pank 37-årig f.d. pokerspelare (som ju ditt exempel var).

 

Snackar du om!? Det är dig vi talar om hela tiden och det är du som snackar om ICA. Varför skulle Phil någonsin söka ett normalt jobb? För övrigt, om jag hade haft en ICA-butik och Phil hade sökt jobb så hade jag instaanställt honom:mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du spelat mycket poker?

 

Anledningen att jag frågar är att du inte verkar förstå hur poker fungerar. Du söker en exakt formel på vad du behöver tjäna per månad med minimala marginaler. Den typen av beräkningar funkar bra på vanliga inkomster som är någorlunda stabila. Inte för poker.

 

Vet du vad varians är? Är du vinnande? Hur vet du det? Har du haft en downswing på 50k händer nån gång? Spelade du bra då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror du får det svårt få jobb på ICA om du är 37 år och din enda arbetslivserfarenhet är poker. ICA behöver ju faktiskt betala dig högre lön för att du är äldre så varför då välja dig framför en 20'åring som utöver lägre lön också ger intrycket av att vara mer intresserad då de inte lagt 15 år på poker. Dessutom lär du få svårt konkurrera med 20-åriga tjejer då söta 20-åriga tjejer lockar mer kunder till en affär än en 37-årig kille, möjligen med skillnad om man har tvättbräda. Och de flesta arbetsgivare är så ytliga vare sig man gillar det eller inte ...

 

Så jag tror din diskussion om jobb på ICA idag eller om 17 år är en rätt dålig diskussion då dina chanser försämras till sånt jobb ju längre du är ifrån arbetsmarknaden.

 

Snacka om väldigt dålig anledning att inte försörja sig på poker.

 

Du kan ju applikera den regeln på vem som helst. T.ex. Phil Ivey.

 

-Nej Phil! Du bör absolut inte fortsätta som pokerproffs. Tänk på att ju längre du är ifrån arbetsmarknaden, ju svårare blir det att få jobb på ICA om du slutar spela poker!

 

:roll:

 

Nu bär det i väg för dig.

 

Phil Ivey är antagligen bättre än mig, men så tjänar han mer också. Men att han tjänar mer på poker lär ju inte hjälpa om han försöker få jobb på ICA som blekfet och pank 37-årig f.d. pokerspelare (som ju ditt exempel var).

 

Snackar du om!? Det är dig vi talar om hela tiden och det är du som snackar om ICA. Varför skulle Phil någonsin söka ett normalt jobb?

 

Det är Fredde som yrslar om att jag inte ska försörja mig på poker. Hans argument om arbetslivserfarenhet är ju dock helt uppåt väggarna. Om det stämde borde ingen vara pokerproffs.

 

För övrigt, om jag hade haft en ICA-butik och Phil hade sökt jobb så hade jag instaanställt honom:mrgreen:

 

Äntligen något vettigt ur din mun :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du spelat mycket poker?

 

Skiter björnarna i skogen?

 

Anledningen att jag frågar är att du inte verkar förstå hur poker fungerar. Du söker en exakt formel på vad du behöver tjäna per månad med minimala marginaler. Den typen av beräkningar funkar bra på vanliga inkomster som är någorlunda stabila. Inte för poker.

 

Måhända. Men en bra början är väl ändå att lista ut hur mycket man behöver dra in för att ersätta det vanliga kneget? Sen kan man lägga till extra för variansen.

 

Vet du vad varians är?

 

Ja. Varians är t.ex. när man får en massa korkade svar på sina frågor, men förr eller senare så vänder det och du får den beröm du förtjänar.

 

Är du vinnande?

 

Ja

 

Hur vet du det?

 

Min bankrulle viskade det i mitt öra.

 

Har du haft en downswing på 50k händer nån gång?

Nej, så sopig är jag inte. Har du? I så fall kanske du ska ta och jobba med tilten lite?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...