Gå till innehåll

$NL200 - Tricky play med QQ i bb


Recommended Posts

Spelar NL10 men jag vill ändå spåna lite på vad han hade och lära mig

 

Spelar man TP medium/top kicker på de sättet? Ett öppetstegdrag (som han då borde träffat)? 2par där han satte dig, konstigt nog på ett överpar?

 

De har jag inte förstått, har inte levt i pokerforumen så mycket, varför visar man aldrig resultatet, inte ofta iaf, i sina handanalyser?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

varför visar man aldrig resultatet, inte ofta iaf, i sina handanalyser?

 

För att många tenderar att tycka att det är ett uselt spel om du råkar förlora handen oavsett, och tvärtom. Om trådskaparen får veta vad fi har så skriver han det när han känner att folk har analyserat klart.

 

Edit: Här hade jag tänkt skriva nånting om handen också men är för trött för att komma på nåt vettigt. nn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra att ha lite stål i sin callingrange här men just QQ vill jag nog nästan alltid 3beta. Många som stackar lite extra "light" i en blindbattle och QQ floppar ju ganska ugly rätt frekvent.

Gillar det bättre med KK/AA.

Som spelat antar jag det är standard även om din floppraise känns väldigt mycket stål. Tror inte fi spelat tillbaks med så mycket som du slår om jag ska vara ärlig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Köper att det kanske är bättre att göra detta spel med AA/KK.

Men ville inte få bort honom fån handen här vilket jag tror 9/10 ggr jag hade fått.

 

Starfitter: Möjligt att min han kanske ser ut som stål, men vi kan ju inte bara syna här utan måste höja för att försvara våran hand och ta värde av de händer vi slår. Hur hade du spelat den då?

 

Ni som förespråkar större raise på flop, how much u want? $34?

 

Jag raisar nog till omkring 34 ja.

 

Visst passar det bättre att slowa AA och kanske även KK pre än QQ men jag ser inga problem med att göra det ändå då och då. Tror garanterat syn har ett högre ev i vakum, särskilt mot en reg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Asså jag försöker mest lista ut vad denna väldigt tighta "stabila vinnande regen" har. Får inte fram en hand i skallen förutom AA/KK som han skulle få för sig egentligen står bra mot din värderange. Skulle väl vara AJ då, när ni ändå är bvb.

 

Men jag tror alltså det handlar sjukt mycket om hur han uppfattar dig. För grejen är att din raise - på den torra floppen som bara nötter samt k och hans morsa gilllar - känns ju vansinnigt mycket starkare än en eventuell trebett preflop+cbet skulle göra i min mening.

 

Så tycker egentligen din tanke om raise/bet/shove skär sig lite med det faktum att du tycker att han är så tight att han autofoldar mot 3bets i bvb.

Om du inte råkar vara kännd för att göra såhär ofta med lite allt möjligt.

 

Notera dock att ovanstående kommer från en svs-action-donk-förstörd människa som lärt sig att de flesta highcards står sig preflop bvb, så utrymme för misstag finnes.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ni som tycker min flopraise ser sjukt stark ut, kan ju lika gärna göra detta med luft?

 

Samt hur hade ni spelat den själv postflop för att få mest värde enligt er?

Luft ja, men det kan man ju göra vart som helst nästan. Är ju lite det som är grejen är att du regel antingen har nöten eller luft där.

 

Vet inte om jag har något emot post-flopp egentligen, ville mest förespråka att jag tycker 3bet pre är mycket smidigare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...