Gå till innehåll

Tilt-kontroll..


ryanatwood

Recommended Posts

Som rubriken lyder har jag under mina år jag spelat online poker fruktansvärt svårt att kontrollera mig när Fru.Fortuna pissar mig rakt i ansiktet.

 

Grindat upp mig till 5/10$ - 10/20$ nivåer ex antal gånger.

Sen kommer flera dagar irad när man springer ca 100 ink under EV. Upp på 25/50$ & 50/100$ sen PANG på några dagar är rullen borta. Vilket i sin tur resulterar i brutna knogar, spyor på väggarna, datorer sönderslagna, men framförallt handlar det om mycket pengar...

 

Måste lära mig tilt-kontroll och finna harmoni även fast 1- och 2-outarna haglar in var och varannan minut.

Nu är jag påväg upp igen, och denna gången ska det bli annorlunda (som sagt förr...)

 

Några tips/hints av hur NI hanterar er för att inte spränga bort rullen på några dagar som man byggt upp i år/månader/veckor?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som rubriken lyder har jag under mina år jag spelat online poker fruktansvärt svårt att kontrollera mig när Fru.Fortuna pissar mig rakt i ansiktet.

 

Grindat upp mig till 5/10$ - 10/20$ nivåer ex antal gånger.

Sen kommer flera dagar irad när man springer ca 100 ink under EV. Upp på 25/50$ & 50/100$ sen PANG på några dagar är rullen borta. Vilket i sin tur resulterar i brutna knogar, spyor på väggarna, datorer sönderslagna, men framförallt handlar det om mycket pengar...

 

Måste lära mig tilt-kontroll och finna harmoni även fast 1- och 2-outarna haglar in var och varannan minut.

Nu är jag påväg upp igen, och denna gången ska det bli annorlunda (som sagt förr...)

 

Några tips/hints av hur NI hanterar er för att inte spränga bort rullen på några dagar som man byggt upp i år/månader/veckor?

 

 

 

Skaffa Deucescracked och kolla Tommy Angelos serie, speciellt avsnitten Quitting och Mindfullness/Mindlessness.

Tror det är 4an å 5an i serien.

Ganska sjukt serie imo!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lås pengarna på något sätt. Be någon du känner och litar på ta hand om dem. Spendera pengarna på annat än gambling kan väl inte vara så svårt? Sedan kan du ju alltid försöka spela upp dig igen.

Har du ingen du känner, så pm:a mig och du får mitt bankkontonummer. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Joeduck: Självklart tar jag ut pengar från rullen 1-2ggr i månaden, det är återstående $$ på kontot som ryker när variansen slår in. Istället för att gå ner till låt säga, 2/4 eller 3/6 och grinda tillbaka förlusterna så låter 25/50 bättre. Tiltad funkar ju inte detta i teorin för man spelar som en pung rent ut sagt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det låter som att du får en kick av att gambl:a. Känner igen mig mycket i det andra som du beskriver, fast jag klättrar inte upp&ner i nivå så ofta. Då lägger jag hellre av ett tag.

Jag väntar med spänning på någon som har en lösning på detta svindyra problem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...