Gå till innehåll

Är du spelberoende?


psykologen

Recommended Posts

  • Svars 105
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

fick 8 men några av dom frågorna är inte driekt riktade åt just pokerspelare eftersom testet förutser naturligtvis att du i längden går back på spela. Vilket inte måste stämma med poker. Tex:

 

 

 

Har det hänt att du tagit tid från arbete/skola för att kunna spela?

SVAR: Bra ide om man tex heter DURRRR.

 

Har du någon gång spelat längre än du tänkt?

SVAR: (ca 30sek in) http://www.pokertube.com/Movies.aspx?movie=10691&title=This_Man_Is_A_Baller&player=1&page=3&FreeText=ivey&list=9

 

Har du någon gång känt att du vill fira en bra vinst efter några timmars spelande?

SVAR: Efter en bracelet, va tror ni?

 

Har det hänt att du spelat för att få pengar till räkningar eller andra utgifter?

SVAR. Well Doyle, have you?

 

Brukar du låna pengar för att kunna spela?

SVAR: Highstakespoker?

 

Spelar du tills alla dina pengar är slut?

SVAR: ...nå...Jonny Lodden?

 

Har spelandet påverkat ditt anseende?

SVAR:http://www.youtube.com/watch?v=zcUxKtoa108

 

 

Fick 15 på aspbergers men till min stora förvåning och missnöja fanns inget testt för om man e psykopat eller liknande. För jag kännerett stortt behov av åka land och rike runt och döda random folk :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

skumma frågor på vissa test, få nyanser när man bara kan svara ja eller nej och "en gång i veckan" eller " varje dag" eller "aldrig"....finns ju mycket däremellan. Många frågor är så situationspecfika så t ex en grav alkoholist skulle kunna svara sanningsenligt och få låg poäng.

 

Hade ju velat se test för sexmissbruk, psykopati och liknande...:lol:

 

Tydligen har jag inga spelproblem (2p),sen har jag tydligen vissa tecken på borderline och depression samt tendenser till att vara paranoid.....jäkla psykologer, dom försöker sätta dit mig!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Smällde in en helt ok 9:a. Tänkte köra Asperger-testet men så mindes jag ett stort personlighetstest jag gjorde för några år sedan och fick 0 poäng på empati, inte ens en störning utan en helt blind fläck. Tog fan flera veckor att rationalisera det till en god egenskap. Vad man inte vet har man inte ont av.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

12 på spelberoende.

 

24 på asperger? behöver väl inte vara negativt eller?

 

20 på tångstankar/ocd, tror inte jag är en perfektionist i alla fall :-)

att vara "känslokall" kan väl vara bra i pressade situationer.

har för mig att jag läste en artikel för några år sen som visade att det var vanligt bland chefer och andra höga poster typ ministrar och liknande att ha en viss grad "asperger".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...