Gå till innehåll

Är du spelberoende?


psykologen

Recommended Posts

http://www.psykologitest.se/test/spelmissbrukare.php

 

Jag fick 9 poäng och är i riskzonen vilket nog får ses som normalt för en gambler.

 

(Förövrigt så skall ni nog hålla er borta från Comunicera men testerna verkar vara hyvsade)

 

edit

 

Kan väl även tillägga att jag tidigare kommit fram till att det finns två stycken av pokerspelare. De med ADD/ADHD och de med Asperger (man skall inte ta detta för allvarligt). Jag fick 8 poäng på Asperger och 18 på ADD/ADHD. Jag är nog mer åt ADD hållet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 105
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Fick 12 poäng och tar "täten".

Har dock knappt spelat på en månad så jag vet inte hur seriöst man ska ta det där testresultatet.

 

 

Gilla att fira en bra vinst kanske inte var något positivt (Med pizza!.):-D

 

Att man tagit spelvinster för att betala utgifter tror jag inte heller var positivt:-D

 

Har det hänt att du spelat för att få pengar till räkningar eller andra utgifter?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det räcker med att gå långt i en stor söndagsturnering en enda gång så har man fått tre poäng på testet. "Spelat längre än du tänkt, svårt att sova, tid från arbete och skola" (finalbordet går ju på arbets/skoltid).

 

Med det sagt vill jag minnas att det är en kopia av testet som finns på gamblers anonymous.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...