Gå till innehåll

NL200 - MÅSTE jag verkligen folda rivern?!


Recommended Posts

Tjo! NL200 hans första hand... Jag har J9s i spader

 

Nä, spader J ligger på bordet. Om du menar att 9:an var spader och knekten var nåt annat tycker jag personligen det är en något löst att höja UTG, men hey, to each his own.

 

Jag skulle inte bli helt överraskad om han spelar riktigt dåliga knektar och en hel del mellanpar, typ 77-99.

Är väl inte alls omöjligt att din hand står en gång av tre vilket gör den åtminstone breakeven. Syna på, hade jag gjort iaf. Iom att det är första handen får du info om framtida spel också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Första handen verkligen med han så jag spelar lite halvt avvaktande. Gissning på range från mig för han är aj, ajs, kjs, qjs, qj, jt, jts, j9s, JJ, TT, 99, 88, 77, 66, 55, 44, 67s, 56s, 32s? kan säkert missat nåt typ ak och liknande. Av dessa är om han inte har VPIP över 30 och inte är jättefisk vilket om han nu skulle vara det kanske ger oss lite odds att syna. aj, ajs, kjs, qjs, jts, j9s, 67s, TT, 99, 88, 55, 44 är troliga skulle jag gissa då han betar rivern kan det stämma? Varav vi bara slår 2 händer eller så...

 

Edit: Hehe får ursäkta mig med J9spader mindes fel, va nog klöver... iaf inga färgdrag för mig på turn =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan föreställa mig att han är regular då kanske 3/5 är det och kanske 1/5 har en VPIP en bit över 35 på sidan gissningsvis, min databas har försvunnit och inte lirat på sidan på ett tag så har inga stats på någon i princip, också köpte han in fullt vilket mer tyder på att han är regular om man nu kan kalla detta en read. =)

Bra tanke med att ta synen för att få pli på vad det är för en spelare. J9s varierar jag lite med, men med tanke på bordet är det en bra raise... Känns konstigt att han raisar river som en halvbluff, vad ska jag syna med som han kan få värde av om han har något mellanpocketpar tro? Finns knappt något bluffkort han kan ha som synar flop och inte träffat tills på rivern.. hmm sp vinner jag den tror du verkligen 1/3?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nä, spader J ligger på bordet. Om du menar att 9:an var spader och knekten var nåt annat tycker jag personligen det är en något löst att höja UTG, men hey, to each his own.

 

Jag skulle inte bli helt överraskad om han spelar riktigt dåliga knektar och en hel del mellanpar, typ 77-99.

Är väl inte alls omöjligt att din hand står en gång av tre vilket gör den åtminstone breakeven. Syna på, hade jag gjort iaf. Iom att det är första handen får du info om framtida spel också.

 

Räcker att den står 1/4 (var ju bara halvpott på river)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag menar att det inte spelar någon roll om det är första handen eller inte. Vi söker att spela ett balanserat jämviktsspel.
Ok, då är jag med.

Jag skrev visserligen att jag synar för att se handen men det är den sämsta anledningen man kan ha, tycker jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm får väl tacka för inputen då förstår inte hur det kan vara en katastrofal fold, lär inte vara någon större EV- eller EV+ på beslutet, brukar syna här men kunde inte hitta någon vettig anledning just denna gång där river vägde över... väääldigt ofta man blir valuetownad här känns det som mot svagare bets, vet inte hur ofta man synar för att veta vad killen egentligen har. =/

 

Puni: Förstår absolut vad du menar men får inte värde av någon hand förrän i framtiden(balans etc) om jag exempelvis betar j9s här på turn. Föredrar gärna check för att syna rivern då istället, betar hellre Ak igen på turn än j9s - låter det bra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förstår absolut inte vart du vill komma har förklarat mycket väl just varför jag gör såhär, maximera värdet mot de flesta tänkbara händer i den här handen - varav jag inte finner mycket värde att beta turn då inte fanken jag kan föreställa mig en sämre hand som synar två gator när jag donkar ut mot två motståndare på floppen om nu inte någon typ jt, qj combo skulle få för sig att folda givetvis...

 

Frågan var om man verkligen kan med rätt syna rivern där det tydligen är så om än hyffsat marginellt. Min plan är givet att få värde av sämre händer och drag på floppen och få händer med akq och inga egentliga drag att lägga sig. Hade betat rivern om han checkar givet allt annat känns ganska korkat... men nu donkar han ut och jag känner mig ganska slagen men har hyffsade odds.

 

Förklara gärna vad för problem jag kan tänkas ha missat och inte tänkt på i det jag skrivit känns som jag tyyyp maximerar värdet fram till rivern...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...