Elitloppet Postad 20 Juli , 2009 Rapport Postad 20 Juli , 2009 Syna turn/checka river bör vara bäst spel. Ja by far imo. Som Skumdum redan varit inne på bör inte fi ha speciellt många överpar i sin range om han inte är hestadålig, alltså har han typ tillräckligt starka händer för att dega river ändå, eller luft. I det första fallet kan vi ta in degen när som, men emot bluffarna tjänar vi givetvis på att syna turn och låta honom skjuta. Fwiw så foldar jag pre, och checkar flopp. Alternativet är väl att raisa men det tycker jag personligen är för brant. Kommer förvisso aldrig i detta läget flopp så behöver väl inte oroa mig så mkt för det, men har svårt att se att vi har en balanserad donkrange här. Citera
Skumdum Postad 20 Juli , 2009 Författare Rapport Postad 20 Juli , 2009 Kommer förvisso aldrig i detta läget flopp så behöver väl inte oroa mig så mkt för det, men har svårt att se att vi har en balanserad donkrange här. Kanske just därför man inte behöver vara balanserad... Citera
edsf Postad 20 Juli , 2009 Rapport Postad 20 Juli , 2009 Varför ha en openlimprange öht? Vi ger ifrån oss massor av info. Vår värderange på flopp i vår preflopraiserange kommer aldrig ha några låga set. Och vår prefloplimpsynrange kommer efter floppen enbart vara set eller inget. Inse att detta blir sjukt lätt att spela emot. osv. Förutom att någon aldrig någonsin kommer att (eller ens vet riktigt hur) använda den över huvudtaget om du inte spelar mot folk som verkligen försöker läsa av sina motståndare. Då kanske du kan få gissningsvis några notes i månaden. Citera
psykologas Postad 22 Juli , 2009 Rapport Postad 22 Juli , 2009 Största anledningen att höja skulle jag säga är att dölja handen och att bygga pott. håller med er om spel mot överpar, men vad är det som säger att han har ett överpar? har han inte spelat rätt märkligt då? Och nej, rubriken är heeeelt perfekt.... äähh så folk lirar ju. Jag är en simpel människa och går alltid efter devisen få in degen när du har nått bra, folk älskar att syna, men man måste tvinga dem att få in hela stacken. så många kan syna ned med skräp om du stoppar in och så många kan checka ned något bra (ja även en 8) för att det ska va klart värde att stoppa in. klart det e dåligt spelat med ett överpar men inte ovanligt för det. sen så får han ju va apdålig om han ska bluffa river oxå. Eller skulle inte du dra åt dig öronen om du var fi (limpsyn, donk, betsyn hm känns svårbluffat) Citera
sulla Postad 22 Juli , 2009 Rapport Postad 22 Juli , 2009 Varför ha en openlimprange öht? Vi ger ifrån oss massor av info. Vår värderange på flopp i vår preflopraiserange kommer aldrig ha några låga set. Och vår prefloplimpsynrange kommer efter floppen enbart vara set eller inget. Inse att detta blir sjukt lätt att spela emot. osv. Openlimprangen i tidigt skede i turre skulle ju kunna vara 22-1010, KJ+, A10-AQ + alla suited connectors så nej, jag tror inte vi blir speciellt lättlästa på flopp. Ingen har hunnit få read på dig och ingen kommer i nån större mån exploatera det. Citera
sulla Postad 22 Juli , 2009 Rapport Postad 22 Juli , 2009 Jag vet att han kan ha ett överpar i ursprungsrangen, ja. Det är trolgitvis en ganska stor del i den på första nivån. Men som spelat, syna flop, höja farlig turn? Med överpar? Varför skulle turn vara farlig för FI och varför skulle han sätta dig på en åtta då din range ser ut som den kan vara allt mellan himmel och jord. Han kan mycket väl göra detta move med KK,AA och en herrans massa andra händer Citera
Elitloppet Postad 22 Juli , 2009 Rapport Postad 22 Juli , 2009 Openlimprangen i tidigt skede i turre skulle ju kunna vara 22-1010, KJ+, A10-AQ + alla suited connectors så nej, jag tror inte vi blir speciellt lättlästa på flopp. Ingen har hunnit få read på dig och ingen kommer i nån större mån exploatera det. Känns verkligen iskallt att limpa in AJs+ och 77+ när ändå ett par spelar faktiskt redan vikt. Mkt mkt mkt bättre att raisa. Citera
Sorkoas Postad 22 Juli , 2009 Rapport Postad 22 Juli , 2009 Lite halvlustigt att det år 2009 fortfarande finns debatter huruvida man bör limpa vissa händer eller inte på det här forumet =D Citera
okocha Postad 22 Juli , 2009 Rapport Postad 22 Juli , 2009 Lite halvlustigt att det år 2009 fortfarande finns debatter huruvida man bör limpa vissa händer eller inte på det här forumet =D Haha, tänkte precis skriva att diskussionen är såååå 2006 Citera
sulla Postad 22 Juli , 2009 Rapport Postad 22 Juli , 2009 Lite halvlustigt att det år 2009 fortfarande finns debatter huruvida man bör limpa vissa händer eller inte på det här forumet =D Är ingen som förespråkat limp, bara förklarat att trots limp han man inte utesluta alla händer utom PP Citera
Skumdum Postad 22 Juli , 2009 Författare Rapport Postad 22 Juli , 2009 Varför skulle turn vara farlig för FI och varför skulle han sätta dig på en åtta då din range ser ut som den kan vara allt mellan himmel och jord. Han kan mycket väl göra detta move med KK,AA och en herrans massa andra händer Jag tycker mer det är dåligt ur den synvinkeln att han själv i princip representerar en åtta men gör det med en hand som är sämre än så men fortfarande väldigt bra. Citera
okocha Postad 22 Juli , 2009 Rapport Postad 22 Juli , 2009 Är ingen som förespråkat limp, bara förklarat att trots limp han man inte utesluta alla händer utom PP jo. Jag hade spelat pre som dig så jag tycker inte det är tveksamt spel. Varför höja i detta tidiga skede. Höja för att stjäla blindsen är väl inte direkt värt något. Höja för värde tycker jag handen blir alltför svårspelad på flopp och framåt. Jag limp/synar för set men är nog beredd att ge upp handen om jag inte träffar. Citera
sulla Postad 22 Juli , 2009 Rapport Postad 22 Juli , 2009 Jag tycker mer det är dåligt ur den synvinkeln att han själv i princip representerar en åtta men gör det med en hand som är sämre än så men fortfarande väldigt bra. Jag tycker inte han reppar en 8, bara att han visar att han vet att du inte har en och därför är slagen och varför ska han inte kunna värdebetta ett högre PP eller liknande. Finns säkert tom spelare som hade lirat AK/AQ som FI nu gjort. Citera
sulla Postad 22 Juli , 2009 Rapport Postad 22 Juli , 2009 jo. OK, trodde det var riktat till mig, jag förespråkar inte limp här men tycker inte att det blir lättläst bara för att man limpar. Citera
Sorkoas Postad 22 Juli , 2009 Rapport Postad 22 Juli , 2009 Är ingen som förespråkat limp, bara förklarat att trots limp han man inte utesluta alla händer utom PP Har ej läst vad du har skrivit, faktiskt! Citera
Skumdum Postad 22 Juli , 2009 Författare Rapport Postad 22 Juli , 2009 Jag tycker inte han reppar en 8, bara att han visar att han vet att du inte har en och därför är slagen och varför ska han inte kunna värdebetta ett högre PP eller liknande. Finns säkert tom spelare som hade lirat AK/AQ som FI nu gjort. Finns i princip ingen logik i det där för mig. Tror han inte att jag har en åtta så vad sätter han mig på? Och vad förväntar han sig att få värde av? Av vilken anledning är det bättre att höja än att syna med ett högt pp här? Är det en hederlig gammal klassisk "info-raise" på g... Citera
Ängeln17 Postad 22 Juli , 2009 Rapport Postad 22 Juli , 2009 jo. Jag förspråkar inte, jag skriver att jag spelar så på låga nivåer. Stor skillnad. Finns i princip ingen logik i det där för mig. Tror han inte att jag har en åtta så vad sätter han mig på? Och vad förväntar han sig att få värde av? Av vilken anledning är det bättre att höja än att syna med ett högt pp här? Är det en hederlig gammal klassisk "info-raise" på g... Tycker som psykologas klart det e dåligt spelat med ett överpar men inte ovanligt för det. sen så får han ju va apdålig om han ska bluffa river oxå. Eller skulle inte du dra åt dig öronen om du var fi (limpsyn, donk, betsyn hm känns svårbluffat) Jag tror inte du får in mer av FI genom syn-check (om han inte har nöten). Däremot tror jag du får syn av hyffsat antal händer. Tycker inte man blir klok på hur folk spelar på de första nivåerna. Citera
sulla Postad 22 Juli , 2009 Rapport Postad 22 Juli , 2009 Finns i princip ingen logik i det där för mig. Tror han inte att jag har en åtta så vad sätter han mig på? Och vad förväntar han sig att få värde av? Av vilken anledning är det bättre att höja än att syna med ett högt pp här? Är det en hederlig gammal klassisk "info-raise" på g... Finns ju en pott att ta hem? Likna det vid ett fördröjt CB. Varför Cbettar du AK nomalt på en bräda utan träff? Värde, jo, men inte alltid eller? AK raisar för bluff, FE, och för att slippa ge gratiskort om du drar Alla pockets värdebettar + att det ju finns FE om de möter spelare som dig. Möjligen kan man också se det som ett stoppbet, du kommer troligen checka river efter detta och han får billig showdown istället för att han ska behöva syna dyrt på river och ställas inför tufft beslut. Citera
Skumdum Postad 22 Juli , 2009 Författare Rapport Postad 22 Juli , 2009 Finns ju en pott att ta hem? Likna det vid ett fördröjt CB. Varför Cbettar du AK nomalt på en bräda utan träff? Värde, jo, men inte alltid eller? AK raisar för bluff, FE, och för att slippa ge gratiskort om du drar Alla pockets värdebettar + att det ju finns FE om de möter spelare som dig. Möjligen kan man också se det som ett stoppbet, du kommer troligen checka river efter detta och han får billig showdown istället för att han ska behöva syna dyrt på river och ställas inför tufft beslut. Men du vill ju inte "ta hem" potten? Han sätter mig antagligen på nötter eller bluff eftersom det bara finns ett avlägset stegdrag ute. Så vad tjänar det då till att höja? Raisa bort bluffarna? Höja in i nötterna? Det är ju ett läge här där man troligtvis antingen ligger långt före eller långt efter. "Alla pockets värdebettar + att det ju finns FE om de möter spelare som dig" Vadå, bluffar han? Citera
sulla Postad 22 Juli , 2009 Rapport Postad 22 Juli , 2009 Men du vill ju inte "ta hem" potten? Han sätter mig antagligen på nötter eller bluff eftersom det bara finns ett avlägset stegdrag ute. Så vad tjänar det då till att höja? Raisa bort bluffarna? Höja in i nötterna? Det är ju ett läge här där man troligtvis antingen ligger långt före eller långt efter. "Alla pockets värdebettar + att det ju finns FE om de möter spelare som dig" Vadå, bluffar han? Han sitter på KK typ, tror att han värdebettar men i själva verket bluffar han och han får dig att vika seminötter. Är väl inte så jävla svårt att inse att han kan ha 99+/AK här och spela som han gjort och samma sak med dig du kan också ha 99+ samt 67 och såelat som du gjort. Då finns det en del händer han kan sitta med som han värdebettar. EDIT: Det finns inget som kan få mig att överhuvudtaget tänka tanken att jag är slagen här. Endast hur jag ska få max betalt och det är imo dega rätt av. Finns inget som säger att han kommer betala av me de händer jag nämnt men de gör han troligen inte hellr om du synar. Syn ser starkare ut än deg här. Citera
Skumdum Postad 22 Juli , 2009 Författare Rapport Postad 22 Juli , 2009 Han sitter på KK typ, tror att han värdebettar men i själva verket bluffar han och han får dig att vika seminötter. Är väl inte så jävla svårt att inse att han kan ha 99+/AK här och spela som han gjort och samma sak med dig du kan också ha 99+ samt 67 och såelat som du gjort. Då finns det en del händer han kan sitta med som han värdebettar. Vi diskuterar ju huruvida det skulle vara dåligt att höja turn här med ett överpar eller inte. Om han kan ha det eller inte har jag ingen aning om, inga reads. Citera
greywolf Postad 22 Juli , 2009 Rapport Postad 22 Juli , 2009 få in degen genom att ställa turn ..ingen vet vad han vill utom han själv när han klickar turn men tycker det är troligare att han har ett överpar som kan checka ner river oförbättrad än att det han skulle ta denna linje med luft imo. Citera
sulla Postad 22 Juli , 2009 Rapport Postad 22 Juli , 2009 Vi diskuterar ju huruvida det skulle vara dåligt att höja turn här med ett överpar eller inte. Om han kan ha det eller inte har jag ingen aning om, inga reads. Ja och eftersom du funderar mot att vika kåk mot bet antar jag att det är riktigt bra att betta oavsett vad man har. Citera
Skumdum Postad 22 Juli , 2009 Författare Rapport Postad 22 Juli , 2009 Ja och eftersom du funderar mot att vika kåk mot bet antar jag att det är riktigt bra att betta oavsett vad man har. Vad snackar du om? Jag har aldrig snackat om att vika nån kåk... Citera
Recommended Posts