Gå till innehåll

AQ i turbo SNGs


MacDaddy

Recommended Posts

Utan att lägga mig i själva sakfrågan så kan jag rekommendera Arnold Snyders bok "The poker tournament formula" som intressant läsning för dem som är intresserade av detta ämne. Han argumenterar (helt i strid med det normala hand-för-hand/ICM-perspektivet på turneringspoker) bland annat just för att brantare blindstrukturer kräver "snabbare" spel redan från början.

 

Nu har jag ju inte läst hans argument, men jag har verkligen svårt att se det. Till exempel spelade i princip alla riktigt vinnande spelare på Ongames Turbos fullständigt snortajt i början.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag ju inte läst hans argument, men jag har verkligen svårt att se det. Till exempel spelade i princip alla riktigt vinnande spelare på Ongames Turbos fullständigt snortajt i början.

 

Det har jag också, men det är precis därför boken var intressant att läsa. Den är mer en argumentation på strategisk/taktisk än operativ nivå så att säga. Där finns inte särskilt många handexempel och knappast någon direkt matematik.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag ju inte läst hans argument, men jag har verkligen svårt att se det. Till exempel spelade i princip alla riktigt vinnande spelare på Ongames Turbos fullständigt snortajt i början.

 

Det där talar ju i o f s för att man ska va lös om alla andra är snortajta.

 

Ang din tidigare fråga tror jag att folk pushar en vidare range i turbo-SNG än annars just pga att de upplever en större tidsstress.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det där talar ju i o f s för att man ska va lös om alla andra är snortajta.

 

Ang din tidigare fråga tror jag att folk pushar en vidare range i turbo-SNG än annars just pga att de upplever en större tidsstress.

 

Alla är inte snortajta, tvärtom... men de bra är det.

 

Det är möjligt att vissa resonerar så, men som sagt så har jag fortfarande inte sett något rationellt argument för att pusha bredare vid snabb struktur.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alla är inte snortajta, tvärtom... men de bra är det.

 

Det är möjligt att vissa resonerar så, men som sagt så har jag fortfarande inte sett något rationellt argument för att pusha bredare vid snabb struktur.

 

Saken är att det är 12 BB och handen är AQ. Så där värst bred är man inte i rangen här ändå, AQ ligger ju rätt bra till mot de flesta ranger.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...