Gå till innehåll

Crappy: Saitbyte. DB byte och klar för framtida fiske


Crappy

Recommended Posts

Beware Valterego, nu har uppgången börjat! (1 hg)

 

Jag måste säga att det är rätt trevligt att gå och småäta oavbrutet.

Det är ju iofs trevligt med något som går bra. Poker spelar jag som, ja f-n vet, vinner gör jag inte iallafall.

Jag är oerhört trött på att få in det med nästnöten :=(

 

***** Hand History for Game 1068404118 ***** (Party)

$200.00 USD NL Texas Hold'em - Saturday, July 11, 10:02:10 ET 2009

Table Britta 18 (Real Money)

Seat 5 is the button

Seat 1: crappy ( $214.06 USD )

Seat 2: _krabban_ ( $121.15 USD )

Seat 3: Sebbe_M ( $326.20 USD )

Seat 4: P0ker2k ( $101.00 USD )

Seat 5: autocall ( $395.27 USD )

crappy posts small blind [$1.00 USD].

_krabban_ posts big blind [$2.00 USD].

** Dealing down cards **

Dealt to crappy [ Th Kh ]

Sebbe_M folds

P0ker2k folds

autocall calls [$2.00 USD]

crappy calls [$1.00 USD]

_krabban_ checks

** Dealing Flop ** [ 9h, 3h, Td ]

crappy bets [$4.50 USD]

_krabban_ folds

autocall raises [$17.00 USD]

crappy calls [$12.50 USD]

** Dealing Turn ** [ 7h ]

crappy checks

autocall bets [$30.00 USD]

crappy raises [$195.06 USD]

autocall calls [$165.06 USD]

** Dealing River ** [ Tc ]

crappy shows [Th, Kh ]

autocall shows [Qh, Ah ]

autocall wins $419.37 USD from main pot

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 747
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Nja, så hårt straffad bör jag väl ändå inte bli?

 

Det berodde nog snarare på att du aldrig bettade mer än halvpott, och aldrig la in en riktig raise. Desperationen lyste i ögonen hos dessa/den värna motspelerska så jag var ju tvungen att betta fullt ut på rivern efter det slowspelet.

Resultatet blev ju att du foldade och jag vann storklonken. Vill jag minnas iaf. :mrgreen:

 

Edit: Jag har nu fått bekräftat mina farhågor, Valterego har samma resultat

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul sait Jennez börjat på.

Minst en triss i kvarten, medrigg för nyregade spelare?

Synd bara att jag inte lyckades förvalta alla.

Men efter 6 spelade SG så är det 5 itm :=) Det låter iofs bättre än det är, det är nämligen 5 spelare 3 payouts :=)

Jag insåg detta lite sent, men eftersom motståndet var lite mediokert minst sagt. Ja faktiskt sämre än vad jag är, så jag blev kvar.

 

Mat, njae. Jag har nog gett Valterego en "Walk" idag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man ska ha husvagn, så är semestern redan körd!

 

Packat och klart, imorgon bär det iväg till Örns Camping utanför Kungshamn.

Vi lär väl stanna sisådär en tio dagar så har någon vägarna förbi sätter vi snabbt upp en "camping game" Kortleken

 

Annars lär det nog bli tunt med poker, (om ingen har något bra tips?) det får bli sena nätteroch då några få timmar.

 

Men ev. utebliven inkomst får jag ta ut i viktvadet, det lär bli gott om grillat med goda såser, mkt mkt mkt öl och rött vin.

Så det ska nog bli minst ett par kilo runtmagen. Så du lär få ligga i Valterego!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kom på en sak, Jag gjorde en snabb koll på lite random konton, (fick iden från en av "vi som SKA till tallin" spelarna)

Jag hittade bla, 50€ på bojkottade Norrinders Unibet. De passar säkert utmärkt på Jennez nya sait.

Så mao pojkar jag fuskar lite, men eftersom jag i princip tappar 10 dagar så hoppas jag ni förlåter mig

 

Eller va f-n Jag kör en T-F helt enkelt :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ju märkligt att alla moderatorer som är med i vårt lilla Tallinnsällskap ska fuska genom att skeppa in hutlösa summor på sajten ifråga.

Nåja, vi som bara höstat in 9-25€ får mer respekt sen, när vi väl sitter i baren på Park Reval och dricker Blodiga Maror och dyr rysswhisky.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vill aldrig höra talas om att jag har tur vid borden Crappy. Förlorade två, TVÅ, gånger med nötfärg mot färgstege idag. Har således officiellt både otur i kärlek (Med undan tag för min fru men det var från min sida att jämföra med att gå allin utan att kolla på korten och floppa kåk med 27 och nu får hon dras med mig som en bad-beatstory) och spel.

Ät på och kom ihåg; Guinness.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ju märkligt att alla moderatorer som är med i vårt lilla Tallinnsällskap ska fuska genom att skeppa in hutlösa summor på sajten ifråga.

Nåja, vi som bara höstat in 9-25€ får mer respekt sen, när vi väl sitter i baren på Park Reval och dricker Blodiga Maror och dyr rysswhisky.

 

Det är ju för att dom inte kan spela poker som dom blir moderatorer Mike. Därav fusket :D!

 

Min plan är att försöka spela upp till €650 på sng o mtt. Det troliga är dock att jag gular ett par 7 gånger innan jag köper in mig ändå :). Har ca €70 utspritt på diverse siter.

 

Några pep(trash)talk-spelplaner ikväll?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Brrrrr iskallt!

Ett och ett halvt dygn utan internet! Ångesten kom krypande, svettningar och darrningar.

Tänk tanken inte kunna logga in på forumet?

 

Camping eländet tar 149 kr för 24 timmar, iofs, effektiv tid. Men man får 512/128kb Det är ett stort skämt.

Nåväl som tur är är man utrustad med en vettig telefon, Windows 6,1 och internet delning. Snabbt går det inte, det är urusel mottagning men det funkar.

 

Men för första gången under semestern, solen lyser ute! Så lite positivt är det allt. Men en sak är säker.

JAG ÄR INGEN HUSVAGNS MÄNNISKA, Jag saknar bla träningsoverallen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha, det kan bli lite tvetydligt ibland. Jag "saknar" inte träningsoverallen. Jag har ingen.

 

Men däremot saknar jag poker och forum. Det är lite skrämmande att man på något sätt faktiskt saknar själva tillgången till det.

Visst utan poker ett par dagar är väl ok, men att inte "kunna" spela när man vill,

att inte "kunna" vara uppkopplad när man vill.

 

Men åter till huvudämnet.

 

VIKT

 

Det här börjar inget vidare, för Valterego. :mrgreen:

Massor av grillat, iofs var det lite kyckling inblandat, men i huvudsak medium grillad ryggbiff med bernesås på burk!!!! Det bara måste ge några hekto!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Det här börjar inget vidare, för Valterego. :mrgreen:

Massor av grillat, iofs var det lite kyckling inblandat, men i huvudsak medium grillad ryggbiff med bernesås på burk!!!! Det bara måste ge några hekto!

 

Jag äter chokladbitar, grekisk potatissallad, hotdogs, laxsmörgås, pannkakor. Ryggbiff är GI; jag riktigt ser hur dina kilon följer dina euros bort från dig :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gi? Pfftttsss

 

Jo mört kött är det allt, men såserna till, det är inte för inte värdinnan är dotter till kocken/kallskänkan på Kobergs golfbana. :mrgreen: Här används enbart riktiga ingridienser, med massor av grädde.

 

I övrigt är det inte en hand poker spelad, inte en rad pokerteori läst, utöver Ängelns "badbeats" förstås. :mrgreen:

Nä här sysslar vi med Yattsy, Geni, och TP. Storstryk i dom alla självklart.

-Vem f-n kan "vem i den engelska kungahuset fotoraferades toppless kyssandes sin älskare? NÅ????

 

Nåja, jag kommer mer taggad än någonsin tillbaka till viktökning och ska till tallin!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Eller iaf. ett par dagar för omlastning. Torsdag =>Ängelholm för att kolla grabbens fotboll

 

Men tills dess blir det Jobb, poker och poker.

Men det stundar en kontroll av viktuppgången i morgon bitti, darra Valterego! :mrgreen:

 

 

 

Edit: Vägning avklarad. +13 hg!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Katastrof!

Jag fick igår frågan på msn, om

"hur bra är man egentligen, om det är så att man förtränger att man torskar rakt ut?"

Jag svarade kort & gott

"Jag är kass!"

Det bevisade jag igår! Helt otroligt, jag "skottade vilt" med min "Tallinrulle" på nordicbet. Det betyder NL20:=) eftersom rullen där bestod av dryga $30

 

Jag slog på stort, satte mig vid ett bord, undertiden jag railade T-F i en feeder.

Jag dubblade omgående, otroligt var usla spelare det var :shock:

Startade upp 2!!! bord lite senare fulla inköp. Nu gällde det bara att plocka 2 inköp till så kunde man sätta sig vid Tallin satelliten idag. Inga problem med tanke på fiskarna på Nordicbet.

 

Opsss vem var fisken???? Efter att förlorat ett antal mindre potter, började åsnespelet. Otroligt hur illa man kan spela när högmodet/tilten sätter in.

2 inköp back på <10 min

 

I ren frustration öppnar jag upp ett Omaha hi/low eftersom min gode vän spikmannen sitter där. Åsnespel där också! Dock inga större förluster, men vad sägs om.

Syn med 15:- i en pott på 50 för att vinna enbart låghanden? Hade A4 En trevägs pott dessutom vill jag minnas

Syn med 25:- i en pott på 75 för att ev vinna hög, med ett 2par :roll: och vinna låg med A3? Denna mot bordets "gigant"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, nu behöver jag onekligen hjälp, jag slår inte 0,5-1Sek längre.

Jag har väl iofs aldrig varit en stor vinnare. Men förr blev det iaf lite.

Men nu? Icke, nänä stopp nu, inga slantar får lämna bordet.

 

Jag kommer fel i allt, stora potter med små händer, stora potter med "second best" Rundfold med AA.

Dessvärre leder det till uselt spel, vinner man inga potter med bra spel har man inte råd med utdragningarna

 

Ett exempel, kanske delvis uselt spelat. Men tomtefan har donkat en AI med 66 mot min triss tidigare

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $1(BB) Replayer

SB ($341)

Hero ($156)

UTG ($80)

CO ($201)

BTN ($148)

 

Dealt to Hero 2:spade:A:spade:

 

check, CO calls $1, BTN calls $1, SB calls $0.50, check,

 

FLOP ($5) 4:diamond:A:heart:6:spade:

 

check, Hero bets $3.75, UTG folds, CO raises to $7.50, BTN folds, SB folds, Hero calls $3.75,

 

TURN ($20) 4:diamond:A:heart:6:spade:2:heart:

 

check, CO bets $20, Hero raises to $80, CO calls $60,

 

RIVER ($180) 4:diamond:A:heart:6:spade:2:heart:3:spade:

 

Hero bets $67.97 (AI), CO calls $67.97,

 

Hero shows 2:spade:A:spade:

(Flop 75.2%, Turn 86.4%)

 

CO shows 6:diamond:5:diamond:

(Flop 24.8%, Turn 13.6%)

 

CO wins $308

 

Så, jag har 5K att "avvara" till seriös coachning

Så förslagsvis, ett par timmar vid borden. All "vinst" oavkortat till Coachen?

Eller hur f-n man nu lägger upp det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror inte att problemet är att du spelar sämre utan att du är i en downswing. Du grindar ju inte så mycket heller så den blir ju längre då också. Handen du postade var en cooler helt klart men du kunde ju inte ha spelat den annorlunda heller imo.

 

Spela in en film när du lirar på ca 30 min? Inte för att jag är speciellt bra men jag kan kolla på den och kanske ge några tips

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stort tack i förväg. Jag ska bara få igång "camsta????" på nya datorn.

 

Btw. Sotarn plockar ju alla mina pengar och här är förklaringen

 

Menar du på allvar att du inte spelar med en synkroniserad spegelgenerator?

Det är ju bara en brute-force crack på ASF´s deterministiska pseudo-RNG-algoritm. Sedan en enkel konvergering för att hitta systemklockans seed.

Det är ju fan helt omöjligt att vinna om man inte får se turnen och rivern i förväg. Varför tror du jag synar tokhöjningar på floppen med 5-8 klöver?

 

F-n inte konstig man förlorar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev lite livepoker på klubben idag, säkert en 5-6 månader sen jag var där sist.

Spelade väl hyffsat, inte inblandad i några större potter första timmen.

Jag misstänker att dom ser mig som tait och till viss del, en vek fisk. Vilket iofs inte är så långt ifrån sanningen.

 

Det blev inte så många intressanta händer, dock en jag funderar på.

Finalbord, 8 spelare kvar. Blinds 300-600

Jag har SB och Fi position 4

Familjepott efter att alla limpat.

Jag med A 10 i klöver

 

Flopp

Ax Qx Knk

Check till Fi som bettar 2000

Fold till mig som synar efter lite fundering

Resterande foldar

Turn 7k

Check från mig till Fi som ställer med sina 20k (average ca 15k)

Jag täcker honom precis

 

Jag ??????

 

Till saken hör att Fi är en kille som gillar att spela många potter och gärna hårt.

Jag har några händer tidigare tvingat honom att vika ett färgdrag, efter att jag ställt AI på turn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...