Gå till innehåll

Crappy: Saitbyte. DB byte och klar för framtida fiske


Crappy

Recommended Posts

Nu är det risk att jag outar min okunskap om dig Crappy, men för min del kunde jag äta precis vad som fram tills jag fyllde 25, sedan dess har det bara gått utför (eller uppåt) och kan nog nästan dallra lite med magen nu om jag försöker...

 

Hehe nä du har så rätt så. Frånsett en sak.

Jag är nu 42 och kan fortfarande äta "vad fan om helst"

Egentligen kanske man ska vara tacksam, men jag känner mig helt enkelt lite "för klen"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 747
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Tack för alla tips, kom gärna med fler. Alla råd mottages tacksamt.

Jag behöver framförallt tips och råd om hur man bygger upp muskelmassan snabbast. Någon som har några bra övningar med hantlar?

Att äta mig "stor" har jag försökt i många år, det verkar vara en omöjlighet.

 

 

Hantlar är värdelöst, skivstången är din vän. Att föredra är övningar som innehåller stora rörelser så som knäböj och marklyft. Går lättare att gå upp kilon på benen än överkroppen men om den också är aktuellt så går det att komplettera med bänkpress och axelpress. Och drick massor av mjölk.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Goddag!

 

Kunde inte undga att det pagar en viktokningsdiskussion har i dagboken, ska foljas med intresse.

 

Mina stats for tillfallet ar ngt i stil med 21 ar, 1,83m, 63kg (kanske uppat 65 efter 2 manader i USA :D) sa kommer ivrigt lystra till tips och ideer!

 

Har funderat pa att borja aka skridskor pa vintrarna for att bygga s.k. "bandy-lar" da jag inbillar mej att de vager ett ansenligt antal kilon, men ar radd att det kan se ngt oproportioneligt ut, nagon som har input?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hantlar är värdelöst, skivstången är din vän. Att föredra är övningar som innehåller stora rörelser så som knäböj och marklyft. Går lättare att gå upp kilon på benen än överkroppen men om den också är aktuellt så går det att komplettera med bänkpress och axelpress. Och drick massor av mjölk.

 

Hmmm ok, men nu vill man ju ha en snygg överkropp på ålders höst också.

Dags att införskaffa en bänk då alltså.

Det känns som om det kommer att bli ett ev- rent ekonomiskt. Men det är iofs inte det viktigaste

DET VIKTIGASTE ÄR ATT VINNA :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha, Estrella nötter för min del

 

Varför djuparkschimpans? Nä jag hittar inga likheter er emellan. Det är något mer vilt över dig :=)

 

Däremot kanske man ska lägga focus mer på muskelvikt än dököttsvikt.

Man vill ju inte se ut som en djurparkschimpans med stor hängade buk. Det passar liksom inte till den övriga kroppen ;=)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

TF:

Du är inte helt fel ute angående nötterna faktiskt:

Däremot är det nästan 600 Kcal/100g så det är bara att äta mer.

Röd mjölk är också en klassiker.

 

Study authors concluded, "Frequent nut consumption was associated with a reduced risk of weight gain (5 kg or more). These results support the recommendation of nut consumption as an important component of a cardioprotective diet and also allay fears of possible weight gain."

 

The 28-month study involving 8,865 adult men and women in Spain, found that participants who ate nuts at least two times per week were 31% less likely to gain weight than were participants who never or almost never ate nuts.

Källa:

# Bes-Rastrollo M, Sabate J, Gomez-Gracia E, Alonso A, Martinez JA, Martinez-Gonzalez MA. Nut consumption and weight gain in a Mediterranean cohort: The SUN study. Obesity (Silver Spring). 2007 Jan;15(1):107-16. 2007. PMID:17228038.

 

Tänk dock på att gärna bumpa upp intaget av fet fisk om ni äter mycket nötter så att ni inte förstör omega 3/6 ration. Eller äta mer valnötter med höre koncentration omega 3.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sätter hela min stack på Crappys motståndare osedd i det här fallet. Vore kul om du hann smita in på facebook någon gång mellan bad-beatsen crappy. Vi får igång en del bra skämt där då och då.

 

WHAT?

Det kan inte bara vara allmän förvirring! Det måste vara total förvirring!

Jag har gått ut hårt idag

 

* Proviva activ

* Stabil frukost

* Mcdonalds (fy f-n äter folk det här frivilligt?)

 

Så du ser sotarn. Det är bättre du ger mig din rulle direkt. Så slipper du förlora den till någon mkt klokare och visare person än dig

Dessutom kan du då vinna tillbaka den sen. Bara att få mig till att tiltspela lite PLO hi/low

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oj Lelle, du har tagit dig vatten över huvud. Ett surebet på Valter. :evil:

 

Din enda chans heter Ben&Jerry eller någon annan livsfarlig kombination av socker och fett.

 

Alltså coachens tips: tryck i dig så jävla mycket glass du orkar, varje dag fram till avvägning. Och rör dig ännu mindre, om det är möjligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter 4 månader med 2 chips and cheese och 5-8 pints of stout om dagen såg jag en svag antydan till viktökning hos mig själv. Fick dock byta till lager, trots att jag inte var helt missnöjd med idéen om en lite kagge, eftersom WC-avloppet där vi bodde inte var dimensionerat för den volym restprodukt man fick på köpet. Kan vara värt ett försök, vi har bättre avlopp här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här ska det inte bli några restprodukter inte, allt ska tas tillvara! :mrgreen:

 

Dagens träningspass avklarat.

Jag behöver lite mer tips, eftersom jag än så länge bara har hantlar och ingen bänk, känner jag mig lite begränsad.

 

Jag har bara än så länge kommit på (med reservation för felaktiga uttryck och träning av "fel" muskel :roll: )

 

3*8 repetioner

Flyers? (Armarna rakt ut i sidled)

Rygg sida? (framåtlutad böjd arm och lyft "Rows"?)

Triceps (Hantel bakom huvudet och lyft)

Biceps (Curls lol)

 

2*Max

Sit ups

Puch ups

 

Låt säga så här.

Det fattas något :shock:

 

Tips och råd mottages tacksamt.

 

 

 

Poker då, fy f-n. Jag lyckades spela mot min gode vän "Sotarn"

Det är bara till att gratulera, inte nog med att han är en bättre pokerspelare än mig, han har ett kortsnitt av sällan skådat slag. Bla. 2 floppade kåkar.

JA JAG ÄR SUR :=)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

....all skill baby.

Håller med Basen; tror inte att träning är modellen för kortsiktigt viktökning. Plantera dig framför datorn hela semestern och bara knöla i dig kalorier, fett och Guinness. Ta helst rullstol, eller om din kvinna kan köra dig på en säckakärra, mellan sängen och skärmen. Du vill ju inte bränna ditt kapital.

Får kanske hålla med om att det var lite flyt inblandat där senast.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, men alltså. Jag sitter i soffan med datorn i knät, så jag inte behöver sträcka på mig.

Jag trycker i mig godis, jordnötter och chips. Dricker vanligtvis 2,8% Norrlands. 6 dagar i veckan!

Äter sen flera år tillbaka, Frukost, middag och kvällsmat bestående av en dj... massa skräpmat (fan bor 20m från en Pizzeria).

Jag har sen Lundatiden för drygt 20 år sen gått upp 2 kilo, och nere i Lund åt jag inte överhuvud taget, (en hel del öl dock)

Dom 2 kilona gick jag upp när jag små tränade för 2 år sen. Jag gick upp 2hg när jag slutade röka. Då åt jag allt, alltid.

Så mer "mat" och därmed lägga på sig "dö" vikt funkar inte för mig

 

Sen är kanske den totala poängen inte "dö" vikt utan faktiskt en snygg 20-års kropp :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här ska det inte bli några restprodukter inte, allt ska tas tillvara! :mrgreen:

 

Dagens träningspass avklarat.

Jag behöver lite mer tips, eftersom jag än så länge bara har hantlar och ingen bänk, känner jag mig lite begränsad.

 

Jag har bara än så länge kommit på (med reservation för felaktiga uttryck och träning av "fel" muskel :roll: )

 

3*8 repetioner

Flyers? (Armarna rakt ut i sidled)

Rygg sida? (framåtlutad böjd arm och lyft "Rows"?)

Triceps (Hantel bakom huvudet och lyft)

Biceps (Curls lol)

 

2*Max

Sit ups

Puch ups

 

Låt säga så här.

Det fattas något :shock:

 

Tips och råd mottages tacksamt.

 

 

 

Poker då, fy f-n. Jag lyckades spela mot min gode vän "Sotarn"

Det är bara till att gratulera, inte nog med att han är en bättre pokerspelare än mig, han har ett kortsnitt av sällan skådat slag. Bla. 2 floppade kåkar.

JA JAG ÄR SUR :=)

 

Vid avsaknad av skivstång så går det väl att göra step-ups och utfallssteg hållandes i hantlarna för träning av benen. Är du riktigt svag i benen kan knäböj fungera även utan stång.

 

Om målet är att är att bygga så mycket muskelmassa som möjligt och inte att bli så stark som möjligt så bör du använda tyngder där du klarar runt 10 reps per set. Det är också bra att superseta dvs att gå från en övning till en annan utan att vila emellan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vid avsaknad av skivstång så går det väl att göra step-ups och utfallssteg hållandes i hantlarna för träning av benen. Är du riktigt svag i benen kan knäböj fungera även utan stång.

 

Om målet är att är att bygga så mycket muskelmassa som möjligt och inte att bli så stark som möjligt så bör du använda tyngder där du klarar runt 10 reps per set. Det är också bra att superseta dvs att gå från en övning till en annan utan att vila emellan.

 

Källor?

 

Jag har bara för mig att få reps med tunga vikter ger störst procentuell ökning av muskelmassan. Jag kan dock ha fel så backa gärna upp det :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vid avsaknad av skivstång så går det väl att göra step-ups och utfallssteg hållandes i hantlarna för träning av benen. Är du riktigt svag i benen kan knäböj fungera även utan stång.

 

:oops: Borde jag givetvis tänkt på, men bröst känns viktigt?

 

Om målet är att är att bygga så mycket muskelmassa som möjligt och inte att bli så stark som möjligt så bör du använda tyngder där du klarar runt 10 reps per set. Det är också bra att superseta dvs att gå från en övning till en annan utan att vila emellan.

 

Källor?

Jag har bara för mig att få reps med tunga vikter ger störst procentuell ökning av muskelmassan. Jag kan dock ha fel så backa gärna upp det :)

 

Ja? Det trodde jag också?

 

TIll trådskaparna rekommenderar jag denna artikel som är skriven av en väldigt duktig kille:

 

http://traningslara.se/blogg/konkreta-tips-for-dig-som-vill-upp-i-vikt/

 

Bokmärkt, tack

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...