Runnerx2 Postad 4 Juli , 2009 Rapport Postad 4 Juli , 2009 Blinds: 125/250 Utg+1: 20000ish MP: 15000ish Hjälte: 6500ish Utg+1 öppnar med 750. Mp synar. Hjälten har på HJ. Hjälten gör vad och varför? Gillar inte min stack särskilt mycket och framför allt gillar jag inte MPs syn då nästan samtliga bakom MP har pushstackar och han verkar vara tänkande. Dynamiken vid bordet har varit ren överkörning från Utg+1 som raisar ca 7/10 händer senaste varven. Tack för svaren! Citera
ulaf Postad 4 Juli , 2009 Rapport Postad 4 Juli , 2009 Hade pushat in utan att tveka. Eftersom utg+1 öppnar så mycket leder du garanterat mot bådas range imo. Citera
Runnerx2 Postad 4 Juli , 2009 Författare Rapport Postad 4 Juli , 2009 Hade pushat in utan att tveka. Eftersom utg+1 öppnar så mycket leder du garanterat mot bådas range imo. Är väl en nobrainer men vilken range flattar en tänkande MP med här? Citera
ulaf Postad 4 Juli , 2009 Rapport Postad 4 Juli , 2009 Är väl en nobrainer men vilken range flattar en tänkande MP med här? Jag tror att det är olika från spelare till spelare. Öppnar han 7/10 som du säger tror jag man kan syna med ATs och massa andra medelhöga suited connectors också. Citera
mattiaz Postad 4 Juli , 2009 Rapport Postad 4 Juli , 2009 utg+1 raisar troligtvis pga sin stora stack o vill ta lite blinds, så han har bred range, och mp:s syn är en medelstark hand som vill se flop.. så all in är inte fel. Om det var djupt in i tuneringen hade jag tryckt, tidigt: synat flop , och spelat därefter.. Citera
Runnerx2 Postad 4 Juli , 2009 Författare Rapport Postad 4 Juli , 2009 utg+1 raisar troligtvis pga sin stora stack o vill ta lite blinds, så han har bred range, och mp:s syn är en medelstark hand som vill se flop.. så all in är inte fel. Om det var djupt in i tuneringen hade jag tryckt, tidigt: synat flop , och spelat därefter.. Mmm har inte odds och finns eg inga floppar jag gillar utan en tia. Vad gör vi om ngn pushar bakom då och Utg+1 el. Mp synar? Citera
Rebonius Postad 4 Juli , 2009 Rapport Postad 4 Juli , 2009 Är väl en nobrainer men vilken range flattar en tänkande MP med här? (I princip) samma range som han spelar vidare med. Citera
edsf Postad 4 Juli , 2009 Rapport Postad 4 Juli , 2009 Jag tror att det är olika från spelare till spelare. Öppnar han 7/10 som du säger tror jag man kan syna med ATs och massa andra medelhöga suited connectors också. Så om han öppnar T2s ska man lägga A9s. Mmm har inte odds och finns eg inga floppar jag gillar utan en tia. odds för vad? Citera
edsf Postad 4 Juli , 2009 Rapport Postad 4 Juli , 2009 (I princip) samma range som han spelar vidare med. varför skulle han göra det Citera
Runnerx2 Postad 5 Juli , 2009 Författare Rapport Postad 5 Juli , 2009 (I princip) samma range som han spelar vidare med. Möjligt... men då det sitter 4-5 bakom med pushstack? Citera
Runnerx2 Postad 5 Juli , 2009 Författare Rapport Postad 5 Juli , 2009 odds för vad? Vilken flopp är bra utan en tia? Citera
Rebonius Postad 5 Juli , 2009 Rapport Postad 5 Juli , 2009 varför skulle han göra det Inte speciellt vanligt (och sällan bra) att 3beta EP öppnare om man sitter i MP/EP inte har shovestack. Möjligt... men då det sitter 4-5 bakom med pushstack? Bara att anpassa genom att inte syna lika mycket händer som står sig så dåligt mot en med pushstacks range. Citera
ulaf Postad 5 Juli , 2009 Rapport Postad 5 Juli , 2009 Så om han öppnar T2s ska man lägga A9s. odds för vad? Har inte räknat och vet inte vad 70 % är, tänker mer "raisar väldigt ofta". Men spelar han just 70% från utg+1 så bör man väl spela fler händer det kan du ha rätt i. Citera
Danne980 Postad 2 Januari , 2010 Rapport Postad 2 Januari , 2010 Jag skulle resonerat så att om UTG+1 "kör över" så mycket tidigare så är det inte alls säkert att han har en speciellt bra hand. MP tror jag kan ha nästan vilka suited connector eller låga par som helst och vill se floppen billigt, Aj+ tror jag mp raisat med. Jag hade gått all in och tror att i västa fall hade det varit en flipp. Är väl en nobrainer men vilken range flattar en tänkande MP med här? Jag tror låga par eller mellankort SC typ. Skräckscenario vore dock JJ. Citera
Recommended Posts