Gå till innehåll

br krav på mtt´s och sitngo´s 90+?


Soni

Recommended Posts

Sdre1: För egen del hade jag nog inte kört med några br krav på den nivån, men vet att många här inte tycker det är ok att förlora pengar på spel (det ska byggas från frirullar).

 

Jo det verkar ju vara så. Men då är det ju bara att börja om på nya frirullar :-)

 

Vill bara poängtera att om du spelar på en nivå där du kan stoppa in nya pengar från din vanliga lön etc utan att det drabbar din hushållskassa så gäller inte bankrullekrav. I alla fall inte om du genom att stoppa in en tusenlapp eller två (eller vad du kan undvara från nöjeskontot) kan spela en månad till på din nivå.

 

Jag menar, inte spelar jag på 1 dollars nivån istället för 10 dollars bara för att jag har 300 istället för 3000 dollar i rullen. Om jag får ut 15.000 i lön är det ju helt ointressant att spela på 1 dollars nivån så länge jag känner att jag behärskar nivån jag hellre spelar på.

 

Om jag däremot är duktig nog att komma upp till säg 100 dollars inköp så är ju mina 2000 kr ur nöjeskontot helt otillräckligt för att fylla på rullen och jag måste planera på ett helt annat sätt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visst du har rätt, men det spelar väll ingen roll vilken nivå det är? br krav är väl ändå br krav?

 

 

Det finns ingen lag som säger att man måste ha br krav. Som det har påpekats så har många ekonomin att fylla på när inköpen ligger på 30kr/st.

 

Edit: På sätt och vis är det lika onödigt för en vinnande spelare på låg nivå att ha väldigt strikta br krav, som en förlorande spelare att ha strikta br krav (han kommer ändå förlora sin br).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns ingen lag som säger att man måste ha br krav. Som det har påpekats så har många ekonomin att fylla på när inköpen ligger på 30kr/st.

 

Edit: På sätt och vis är det lika onödigt för en vinnande spelare på låg nivå att ha väldigt strikta br krav, som en förlorande spelare att ha strikta br krav (han kommer ändå förlora sin br).

 

Bra uttryckt. Är du förlorande spelare så är det ju egentligen bättre att ha liten rulle. Du förlorar ju mindre då. Hur många är förlorande? 80%? På låga nivåer är det också ointressant så länge inte alla andra pengar du får in går till livsnödvändigheter. Är det 80% av resten som spelar på så låga nivåer? Då är det 20% av 20% som behöver bekymra sig om bankrulle. 4% av alla spelare alltså.

 

Återigen den dag du spelar så högt att dina övriga intäkter inte räcker för att fylla på kassan då blir det oerhört viktigt. Innan dess har du förhoppningsvis större bekymmer både i pokerlivet och i övrigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns ingen lag som säger att man måste ha br krav. Som det har påpekats så har många ekonomin att fylla på när inköpen ligger på 30kr/st.

 

Edit: På sätt och vis är det lika onödigt för en vinnande spelare på låg nivå att ha väldigt strikta br krav, som en förlorande spelare att ha strikta br krav (han kommer ändå förlora sin br).

 

 

Jovisst känns det onödigt när inköpen är 30kr/st. Men man måste ju börja någonstans om man ska bygga rulle för eventuella framtida högre inköp? om man ska grinda 50-100 dollar turneringar varje dag så behöver man ju då kanske en rulle på 5 000-10 000 dollar, O de är ju inte lika lätt att pumpa in på sitt PS konto som 200 dollar är, så någonstans måste man väl börja?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är inte alls fel att tänka på rulle när man spelar på en så låg nivå att det är lätt att göra en ny insättning. Din BR är INTE de pengar du har på ditt poker konto utan de pengar du har avsatta till poker. Om du dedikerar din månadspeng på 100kr hela året kan du spela som om du hade en rulle på 1200, mer eller mindre. Du kan alltså räkna in framtida insättning i din rulle. Analogt betyder det att pengar du tar ut inte nödvändigtvis behöver lämna rullen uta de kanske bara ska ge avkastning på ett annat vis.

 

Alternativet är att inse att man är en förlorande spelare men vill låta sin hobby kosta $x perr månad och se det som en utgift. Rullekravet i detta fall blir helt annorlunda då "nöje" och inte tillväxt ska maximeras. Är det roligare att ta en HU4Rollz per månad eller att nöta NL1 även dagen före lön?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker att bankrulletänkandet är en del av helhetspokerupplevelsen. Men så är jag väl förmodligen en jävla tråkmåns också :-)

 

Allvarligt så tror jag att bankrulletänkande också kan bidra till att du rör dig uppåt i nivå i en lagom takt som matchar din spelmässiga utveckling. Och det kan också hjälpa dig att ta det kloka beslutet att gå ner i nivå om och när det visar sig att du slagit i taget; antingen det nu är "motrigg" eller helt enkelt att du plumsat ner i ett akvarium med alldeles för mycket haj.

 

Ni som är unga grabbar har väl på sin höjd hört talesättet om att alla befordras upp till sin inkompetensnivå. Men när man hängt med ett tag så inser man att det ligger en stor sanning i det ordspråket och jag är efter ett drygt halvårs pokerspelande övertygad om att det gäller mer än på många andra ställen i pokervärlden. Jag har inga illusioner om att jag själv är något undantag. Jag har hittills rört mig från $2,50 nivån och upp till $10 i SnG och tror att jag kanske kan klättra några nivåer till och fortfarande plussa. Men om tid, tålamod och bankrulletillväxt tillåter så vet jag att en dag kommer nivån där jag inte klarar att plussa längre. Då kommer bankrulletänkandet förhoppningsvis hjälpa mig att ta det rätta beslutet att gå ner så långt det krävs.

 

Omvänt så tror jag att mer än en gulning på högre nivåer beror på just att man låtit bli att lägga sig till med sunda vanor från början, utan låtit sig förledas av att det gått så lätt på lägre nivåer.

 

Sen verkar det ju också finnas åtskilliga spelare som skulle behöva en money management i stil med den som min morfar och farfar båda var underkastade: Dvs en sträng men rättvis "förvaltare" håller i rullen och delar bara ut fickpengar och till sådant som är kontrollerade utgifter. Allt för att undvika tiltskottning och liknande dumma tilltag som kan göra att gulningen är där fortare än man anar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...