The Law Postad 30 Oktober , 2006 Rapport Share Postad 30 Oktober , 2006 Trevligt och läsvärt nummer! Stort plus för fint foto. Minus för de usla bikini-annonserna. Jag instämmer, och gör gärna ett litet utlägg om annonserna. Är det bara jag som känner en olustkänsla när företagen får för sig att sunkiga, halvnakna slitz-brudar hjälper dem att kränga sin pokerprodukt? Visst, kvinnorna blir objektifierade, men JAG som läsare och (i deras ögon presumtiv) man, känner mig också grymt objektifierad och nedvärderad. Eftersom majoriteten pokerspelare är män, då måste ju givetvis lite tuttar och nakna skinkor vara bästa sättet att sälja sin produkt. Produkten handlar visserligen om att få folk att spela mer kort, men ändå. Äh, jag skulle kunna härja om det här betydligt mer, men för allas skull lämnar vi ämnet. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Sisko Postad 31 Oktober , 2006 Rapport Share Postad 31 Oktober , 2006 Det verkar onekligen som att det är en medveten strategi för att kontra den kommande konkurrenten Slitzpoker. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Nickefik Postad 31 Oktober , 2006 Rapport Share Postad 31 Oktober , 2006 Är det bara jag som känner en olustkänsla när företagen har får för sig att sunkiga, halvnakna slitz-brudar hjälper dem att kränga sin pokerprodukt? Det blir ju lite knäppt, när man som jag gjorde i söndags, satt och läste tidningen medan pojken tränade. Bredvid mig satt två damer och en tjej. Undrar vad de trodde att jag läste... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
raptorjr Postad 31 Oktober , 2006 Rapport Share Postad 31 Oktober , 2006 Kan bara hålla med. Har inget emot snygga tjejer iofs. Men inte är jag så jäkla blåst att jag springer och köper nåt bara för att det är en avklädd tjej i en annons. Då blir jag bara förbannad och kommer definitivt inte köpa nåt, eller registrera mig på den sidan. Avklädda tjejer har inget att göra i annonser i Poker Magazin. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
johansen Postad 31 Oktober , 2006 Rapport Share Postad 31 Oktober , 2006 Förstår inte hur dem tänker, varför skulle jag vilja spela på en sida för att dem har en halvnaken tjej som reklam? Jag associerar då det omedvetet till porrindustrin = oseriöst = ingenstans var jag vill sätta in mina pengar. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
TotalFarsa Postad 31 Oktober , 2006 Rapport Share Postad 31 Oktober , 2006 Fråga till någon med mer insikt i vad som är tillåtet/icke tillåtet i reklamsammanhang: Man får väl inte göra reklam som objektifierar kvinnor? Annonsen i PM är väl utformad, rätta mig om jag har fel, på så sätt att man ser överkroppen på en kvinna med brösten som enda blickpunkt? Ta bort reklamtexten så finns där ingenting som gör att man skulle sammankoppla annonsen med poker? Alltså torde det vara tillräckligt för att "fälla" annonsen om någon skulle anmäla den? Har inget belägg, mer än att jag har för mig att det är så det fungerar Nån som vet mer? /TF Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
dr_kvist Postad 31 Oktober , 2006 Rapport Share Postad 31 Oktober , 2006 Det verkar onekligen som att det är en medveten strategi för att kontra den kommande konkurrenten Slitzpoker. Förstår inte den här typen av kommentarer. Det är ju knappast PM som utformat annonserna.... Och jag tror knappast PM skulle skaffa sig många vänner om de skulle börja lägga sig i sina annonsörers (läs:viktigtaste inkomstkälla) utforming av reklam. Ska ni hacka på nån så borde det väl vara spelbolagen som försöker marknadsföra sina siter med den här typen av reklam. Skulle PM börja sätta in annonser för porrtidningar eller callgirls eller liknande hade det varit en annan sak. Nu är ju reklamen relevant för tidningens syfte då de promotar pokersiter i en pokertidning. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
baller Postad 31 Oktober , 2006 Rapport Share Postad 31 Oktober , 2006 Självklart har PM inflytande om hur annonserna utformas, de kan om inte annat be annonsörerna omforma sina annonser. Nu är ju reklamen relevant för tidningens syfte då de promotar pokersiter i en pokertidning. Exakt på vilket sätt är tutt/ass relevant i reklamen? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
dr_kvist Postad 31 Oktober , 2006 Rapport Share Postad 31 Oktober , 2006 Självklart har PM inflytande om hur annonserna utformas, de kan om inte annat be annonsörerna omforma sina annonser. Nu är ju reklamen relevant för tidningens syfte då de promotar pokersiter i en pokertidning. Exakt på vilket sätt är tutt/ass relevant i reklamen? Tits och ass, inte alls. Men reklamens syfte är ju trots allt att promota pokersiter (hur väl dom lyckas med detta syfte är en helt annan sak). Och återigen så är ju pokermagazine väldigt beroende av sina inkomster från annonsörerna och jag tror därför inte att man vill lägga sig i deras arbete i särskillt stor utsträckning. De man ska klaga på är ju pokersiterna som promotar sig själva med den här typen av reklam. Det är ju dom (eller eventuellt reklambyrån dom anlitar) som tror/hoppas/vet att sån här reklam lockar kunder till sidorna. Att ge sig på PM är lite som att skjuta budbäraren. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Sisko Postad 31 Oktober , 2006 Rapport Share Postad 31 Oktober , 2006 Förstår inte den här typen av kommentarer. Normalt sett hade jag kanske hållt med dig dr_kvist. Men varför dyker dessa annonser upp just nu och i klump? Jag har prenumererat från starten och det har inte vart speciellt många (några?) av denna typ av annonser tidigare. Det är väl hög tid för PM att bemöta kritiken tycker jag. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
raptorjr Postad 31 Oktober , 2006 Rapport Share Postad 31 Oktober , 2006 Att ge sig på PM är lite som att skjuta budbäraren. Vet inte riktigt om jag håller med där. Nu finns det ju inte direkt massor med pokertidningar att göra reklam i för att komma åt svenska konsumenter. Visst, PM behöver reklamintäkterna, men om PM skulle säga att dom inte tar in sån reklam som mer fokuserar på avklädd tjej än poker så tror jag bolagen skulle ändra på sin reklam. Har svårt att tänka mig att dom skippar att köpa reklamplats i PM istället för att göra om annonsen. Är också övertygad om att om nån skulle anmäla reklamen så skulle den nog bli fälld. Annonser med mindre hud än så har fällts. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Flodan Postad 31 Oktober , 2006 Rapport Share Postad 31 Oktober , 2006 PM behöver annonserna mer än vad annonsörerna behöver PM. Så enkelt är det nog, tyvärr. Det bästa sättet att få bolagen att ändra utformningen på sina annonser är om ni som läsare reagerar och slänger i väg ett mail med vad ni tycker till annonsören. Om ni är så upprörda så är det väl upp till er att reagera, varför ska PM göra det åt er??? Har mycket svårt att tänka mig att PM ringer till annonsören och säger åt dem att nu ändrar ni er annons annars får ni inte betala oss pengar för att vi ska ta in er annons. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
dr_kvist Postad 1 November , 2006 Rapport Share Postad 1 November , 2006 Word! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
baller Postad 1 November , 2006 Rapport Share Postad 1 November , 2006 dom tar alltså in vilken typ av annonser som helst menar ni? hör ni inte själva hur det låter? Det innebär inte att PM inte kan ha åsikter om utformeningen av reklamen som annonseras i tidningen. Om inte PM kan göra något åt det kanske de inte förtjänar en prenumeration eller att köpas/läsas (eftersom de enligt er utsago inte kan förändra innehållet i sin egen utgåva)... OCH det är därför PM skall göra något åt det OM det är tillräckligt många som tycker att det är ett problem dvs... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Loveless Postad 1 November , 2006 Rapport Share Postad 1 November , 2006 Tyvärr är det väl så att sådan här reklam fungerar. På rak arm kan jag inte påminna mig vilka sajter det var som hade reklamen, men om jag skulle lista upp de första tio sajter som jag kommer på så skulle det inte förvåna mig om två eller tre av dessa kryper in på listan. Bara för att det medvetna valet är avsky, betyder det inte att det omedvetna valet är det. Ett bra exempel på detta var ju t.ex. Benettons smaklösa reklam under 90 talet. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
raptorjr Postad 1 November , 2006 Rapport Share Postad 1 November , 2006 Iofs att PM kanske är mer beroende av annonser än annonsörerna är att få vara med i PM. Men om PM nu skulle be dom att ändra i sina annonser för att PM vill ha ett litet seriösare innehåll så tycker jag det verkar konstigt om dom skulle vägra? "Våran produkt är så jäkla kass så vi måste ha med nakna brudar för att kunna locka in nån idiot." Tror nog dom skulle kunna tänka sig att ändra upplägget på annonsen om PM bad dom. Inte för att jag lusläst varenda tidigare nummer nu av PM, men har det verkligen varit lika mycket avklätt förut i annonserna? Visst, nån kanske, men nu var det ju flera stycken med mer tjejer än poker i annonserna. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Flodan Postad 1 November , 2006 Rapport Share Postad 1 November , 2006 Tråkigt att så många är rörande överens om att det är PM som ska ställas till svars för något som annonsörerna själva rimligen bör vara ansvariga för. Å andra sidan är det också ganska typiskt svenskt, när det gnälls mycket över hur fel saker och ting är men vi förväntar oss att någon annan ska fixa det. En tidnings inflytande över utformningen av annonser är i det närmaste obefintlig då tidningarna helt enkelt inte överlever utan annonser. Det enda de kan göra är att tacka nej, men då går de miste om stora pengar. Konsumentens makt över annonsören är då desto större, då vi kan "rösta" med våra plånböcker. Hur svårt är det att förstå? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Sisko Postad 2 November , 2006 Rapport Share Postad 2 November , 2006 Tilt. Det är ju inte så enkelt att annonsören har makten. Ifall tillräckligt många av oss läsare bestämmer oss för att inte köpa tidningen längre på grund av osmakliga annonser så kan inte tidningen längre få in lika mycket annonser. Hur svårt är det att förstå? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
RikardPM Postad 2 November , 2006 Rapport Share Postad 2 November , 2006 Hej kära läsare Vi på Poker Magazine lägger all vår kraft på att förse våra läsare med det bästa pokervärlden har att erbjuda. Att producera Poker Magazine kostar väldigt mycket pengar. Att lägga ner all kraft och pengar på att göra en så högkvalitativ tidning som möjligt kräver att vi är annonsbaserade. Utan annonser i tidningen kommer tidningen inte att överleva. Dessutom är det ett bra forum för annonsörer att komma med sina budskap till just er som är pokerspelare. Det är också väldigt svårt att tala om för våra annonsörer hur de ska forma sitt material, men vi har tagit den senaste tidens kritik till oss angående annonser. Att Poker Magazine skulle ha ändrat inriktning på annonser bara för att Slitz startar en pokertidning som en av er menade, är självklart helt fel. Vi välkomnar konkurrens på marknaden, men anpassar oss inte efter någon annan. Poker Magazine står för stil och klass och vi gör allt för att ge er de bästa och mest läsvärda reportagen och intervjuerna. Vi hoppas och tror att de flesta av er uppskattar det. Vi tycker att det är roligt att göra Poker Magazine och nästa år kommer vi att utöka till 9 nummer istället för som nu 6 nummer per år. Ni får gärna komma med konstruktiv kritik och önskemål till oss här på forumet. På så vis formar vi oss och fortsätter att utveckla tidningen så att vi alla till slut kan få en så perfekt pokertidning som möjligt. Bästa hälsningar Vi som arbetar med Poker Magazine Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
KungXerxes Postad 2 November , 2006 Rapport Share Postad 2 November , 2006 Hej kära läsare Vi på Poker Magazine lägger all vår kraft på att förse våra läsare med det bästa pokervärlden har att erbjuda. Att producera Poker Magazine kostar väldigt mycket pengar. Att lägga ner all kraft och pengar på att göra en så högkvalitativ tidning som möjligt kräver att vi är annonsbaserade. Utan annonser i tidningen kommer tidningen inte att överleva. Dessutom är det ett bra forum för annonsörer att komma med sina budskap till just er som är pokerspelare. Det är också väldigt svårt att tala om för våra annonsörer hur de ska forma sitt material, men vi har tagit den senaste tidens kritik till oss angående annonser. Jag förstår att ni måste ta in annonserna så som annonsören vill ha dessa, men givetvis går det att påverka annonsörerna genom att påpeka för dom att era läsare inte uppskattar tits and ass. Att Poker Magazine skulle ha ändrat inriktning på annonser bara för att Slitz startar en pokertidning som en av er menade, är självklart helt fel. Vi välkomnar konkurrens på marknaden, men anpassar oss inte efter någon annan. Det hade varit dummaste ni kunde göra Poker Magazine står för stil och klass och vi gör allt för att ge er de bästa och mest läsvärda reportagen och intervjuerna. Vi hoppas och tror att de flesta av er uppskattar det. Vi tycker att det är roligt att göra Poker Magazine och nästa år kommer vi att utöka till 9 nummer istället för som nu 6 nummer per år. Ni får gärna komma med konstruktiv kritik och önskemål till oss här på forumet. På så vis formar vi oss och fortsätter att utveckla tidningen så att vi alla till slut kan få en så perfekt pokertidning som möjligt. Låter riktigt bra det! Lättare att ha aktuella nyheter då dessutom. Hoppas ni inte tummar på kvalitén för att kunna producera fler nummer bara. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Flodan Postad 2 November , 2006 Rapport Share Postad 2 November , 2006 Tilt. Det är ju inte så enkelt att annonsören har makten. Ifall tillräckligt många av oss läsare bestämmer oss för att inte köpa tidningen längre på grund av osmakliga annonser så kan inte tidningen längre få in lika mycket annonser. Hur svårt är det att förstå? Det som jag har jävligt svårt att förstå är att ni i så fall väljer att straffa fel part istället för de som bär ansvar för att annonserna ser ut som de gör. Vad jag däremot förstår är att ni som gnäller på PM för hur annonsörerna utformar sina annonser uppenbarligen inte har en susning om hur det fungerar att driva en tidning och hur lite inflytande en redaktion har över hur annonsmaterial utformas. Det enda de kan göra är att föra kritiken vidare till annonsörerna, vilket de antagligen också har gjort, men det är också allt. Återigen... Gör någonting själva istället för att förvänta er att någon annan gör det åt er och framförallt, gå på rätt instans. Men det är väl för jobbigt... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
baller Postad 2 November , 2006 Rapport Share Postad 2 November , 2006 De som bär det yttersta ansvaret för hur tidningen utformas är PM, OM så inte är fallet well då kanske PM inte är så mycke att ha. Sen är det upp till tidnignen om det är viktigt eller inte, men självklart kan man påverka utformningen av både annonser och annat innehåll genom att kommunicera med PM. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Sisko Postad 2 November , 2006 Rapport Share Postad 2 November , 2006 Återigen... Gör någonting själva istället för att förvänta er att någon annan gör det åt er och framförallt, gå på rätt instans. Men det är väl för jobbigt... Jag anser att gå på PM i det här fallet är det enda konstruktiva jag kan göra. Jag förmodar att annonsörerna tycker att det är en bra marknadsstrategi att ha dessa annonser, varför skulle de annars publicera dem? Tror du att de ändrar sig för att jag skriver ett mail till deras support? Tillåt mig småle. Hursom, PM har svarat så jag lägger ner debatten för min räkning. Fortsätter annonserna i samma stil så tappar de mig som prenumerant. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
kharma Postad 2 November , 2006 Rapport Share Postad 2 November , 2006 Okej, nu är första numret av Poker Magazine släppt. Vad tyckte ni? rätta mig om jag har fel men har inte poker magazine funnits i typ 1 år nu??? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Loveless Postad 2 November , 2006 Rapport Share Postad 2 November , 2006 Okej, nu är första numret av Poker Magazine släppt. Vad tyckte ni? rätta mig om jag har fel men har inte poker magazine funnits i typ 1 år nu??? Ungefär sedan 2005-05-03, när Sagge skrev inlägget. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts