Gå till innehåll

Varför tappar SvS mest? Kommer raset fortsätta?


FriedLiverAttack

Recommended Posts

Svs tappar för att pokerintresset i Sverige är på väg rakt ner i källaren.

I Sydeuropa, ex Italien och Spanien, är det som det var i Sverige för tre år sedan, alla springer omkring och snackar poker. Men poker i Sverige är så 2006

 

Det tillkommer inga nya spelare i Sverige (det är inte så coolt att vara nät-pokerproffs som 2005). Det är de förut vinnanade spelarna som är kvar och spelmissbrukarna.

 

Personligen spelare jag hellre mot en färsk Fransman än en Svensk med 3-5 års pokererfarenhet som tar lågnivå pokern på största allvar, skriver pokerdagbok och bor hos mamma.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Personligen spelare jag hellre mot en färsk Fransman än en Svensk med 3-5 års pokererfarenhet som tar lågnivå pokern på största allvar, skriver pokerdagbok och bor hos mamma.
Visst är det så, för några år sedan så diskuterade NL50-spelarna här på forumet varför färg var högre än stege när man har nio outs för ett färgdrag och bara åtta för ett stegdrag, medan samma nivå nu diskuterar hur man ska balansera sitt spel på bästa sätt.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sommar alla är ute, och lågkonjukturen som alla svenska är så förbannat rädda för, folk håller så jävla hårt i pengar nu!

 

Lirar inte på SvS för tillfället, men rent generellt tycker jag det brukar va bra värde på sommaren. På Boss tycker jag det har varit klart större andel fiskar vid borden senaste veckan, synd bara att man själv har så dålig arbetsdisciplin när det är så fint väder.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...