trexter Postad 2 Maj , 2005 Rapport Share Postad 2 Maj , 2005 Hur länge spelar ni i streck innan ni tar paus? Hur länge tror ni at man kan spela innan koncentrationen tryter? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Stoneburg Postad 2 Maj , 2005 Rapport Share Postad 2 Maj , 2005 1. Varierar extremt mycket. Nu för tiden lirar jag sällan mer än en timma eller två i sträck, utan oftast i flera korta perioder istället. 2. Varierar extremt mycket. En del människor kan spela sitt A-spel i 10 timmar, en del inte ens i en timma. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
trexter Postad 2 Maj , 2005 Författare Rapport Share Postad 2 Maj , 2005 1. Varierar extremt mycket. Nu för tiden lirar jag sällan mer än en timma eller två i sträck, utan oftast i flera korta perioder istället. 2. Varierar extremt mycket. En del människor kan spela sitt A-spel i 10 timmar, en del inte ens i en timma. Vilken nivå spelar du på? Sedan undrar jag också om ni har några fasta "principer" ni följer - t ex att ni alltid slutar vid det klockslaget eller liknande. Eller fortsätter ni hela natten om förutsättningarna är de rätta? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Stoneburg Postad 2 Maj , 2005 Rapport Share Postad 2 Maj , 2005 Varierar extremt mycket Eller inte så extremt. 0.05/0.1 (Omaha Hi/Lo) till 0.5-1 som mest (NL Texas), SnGs och MTT's $5-30. Jag brukar spela medan jag tankar ner serier. Spelar en turnering eller två (ett cashgame samtidigt), när touren är klar så fimpar jag cashgamet och kollar serier tills suget kommer tillbaka. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
bzkt Postad 2 Maj , 2005 Rapport Share Postad 2 Maj , 2005 Brukar köra sessioner på 1-2h, sen gör jag något annat en stund för att rensa skallen. Träning är ett mycket bra sätt att hålla sig mentalt skärpt på. Gå till gymmet, ut och cykla lite, ta en promenad. Vad man nu känner för. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Largo-Sama Postad 2 Maj , 2005 Rapport Share Postad 2 Maj , 2005 Jag brukar aldrig bestäma någon speciell tid, men jag stannar nästna alltid på några minuter över en timme. Det blir lite långtråkigt att sitta för länge Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gyre Postad 3 Maj , 2005 Rapport Share Postad 3 Maj , 2005 45 min till 2 timmar. Händer att man sitter 3-4 timmar om det går riktigt bra eller om en bonus är på väg att gå ut Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Scudmissile Postad 3 Maj , 2005 Rapport Share Postad 3 Maj , 2005 Allt från 5 sekunder till 3 timmar. Får inte spela hemma så därför blir det aktuellt ibland att akutstänga skiten. Sen pallar jag inte mer än 3 timmar då blir jag för lös och vill gå och göra annat Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Che Postad 3 Maj , 2005 Rapport Share Postad 3 Maj , 2005 När man väl sätter sig brukar det bli några timmar. Längsta passet är väl runt en 20h kanske. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
cazacu Postad 3 Maj , 2005 Rapport Share Postad 3 Maj , 2005 spelar sj bajs på cashtables, så d blir sng's , långa 30 manna på eurobet ^^ Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Pettson00 Postad 5 Juni , 2005 Rapport Share Postad 5 Juni , 2005 orka Scudmissile spela när du inte får. Skulle då inte gå bra för mig då iallfall... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ruff Postad 5 Juni , 2005 Rapport Share Postad 5 Juni , 2005 Jag unviker att spela längre än 3 timmar. Det ultimata är väl 1,5 - 2 timmar så jag kan behålla fokus och har bra koll på spelarna vid borden. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
fl0w Postad 5 Juni , 2005 Rapport Share Postad 5 Juni , 2005 Efter 40 minuter börjar jag alltid förlora. Alltid, vareviga gång. Innan dess går jag oftast plus ett inköp, så jag har sett till att inte spela mkt längre då, isf ta en paus och sen spela senare. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
lethe Postad 5 Juni , 2005 Rapport Share Postad 5 Juni , 2005 Två sessioner a 2 timmar tis-lör. Vanligen frukost vid arbetsplatsen under första passet. Sedan en paus för att kolla forum, läsa nyheter, ta en bensträckare och laga lunch. Äter min lunch under andra passet. Eftersom jag är en så otroligt fiffig person så spelar jag nästan all min poker under dygnets absolut sämsta pokertid. Förmiddagen svensk tid. Det gör table selection till en riktig utmaning. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
fl0w Postad 6 Juni , 2005 Rapport Share Postad 6 Juni , 2005 Förmiddagen svensk tid. Bästa tiden, trötta/fulla amerikaner som lirar! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
fraallan Postad 6 Juni , 2005 Rapport Share Postad 6 Juni , 2005 brukar spela ungefär 8-12 h när jag pselar sit n goes.. spelar ungefär 4-5 st samtidigt. när jag lirar cashgame så är d ungefär 2h .. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
lethe Postad 6 Juni , 2005 Rapport Share Postad 6 Juni , 2005 Förmiddagen svensk tid. Bästa tiden, trötta/fulla amerikaner som lirar! Det är mer så i arla morgonstund. När man vaknar 05:00 av någon outgrundlig anledning har man ju ett par gyllene timmar framför sig... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
zToZ Postad 12 Juni , 2005 Rapport Share Postad 12 Juni , 2005 vilka spelformer drar NI in mest pengar på: "cash-games" eller "Sit N Go:s"? Själv funderar jag på att börja lira lite turneringar...har inte blivit EN ENDA sen jag började spela för ett par månader sen... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
summlan Postad 13 Juni , 2005 Rapport Share Postad 13 Juni , 2005 kollade PT. snittet ligger på 40 mins, längsta va 190 mins. normalt inte mer än 1.5 timmar iaf. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
GiLLo Postad 13 Juni , 2005 Rapport Share Postad 13 Juni , 2005 Varierar grymt mycket ^^ Allt från 10 minuter till 4 timmar.. (beror på om det finns pengar att tjäna) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jackbalsam Postad 13 Juni , 2005 Rapport Share Postad 13 Juni , 2005 kollade PT. snittet ligger på 40 mins, längsta va 190 mins. normalt inte mer än 1.5 timmar iaf. var kollar men det? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
vivi Postad 17 Juni , 2005 Rapport Share Postad 17 Juni , 2005 Jag har tydligen ett snitt på 0.87 timmar. Där ser man. I verkligheten blir det dock mer, då jag gärna spelar en turnering eller två om dagen, vilka gärna drar ut på tiden. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Dahlberg Postad 17 Juni , 2005 Rapport Share Postad 17 Juni , 2005 Hur länge spelar ni i streck innan ni tar paus? Hur länge tror ni at man kan spela innan koncentrationen tryter? 1) 3 timmar är en normal session 2) 4 timmar, då börjar allting tryta... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
madigan Postad 21 Juni , 2005 Rapport Share Postad 21 Juni , 2005 En fråga på en tidigare persons fråga, när är bäst att spela i Sverige? Alltså när är mest fiskar ute och simmar? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Preacher Postad 22 Juni , 2005 Rapport Share Postad 22 Juni , 2005 En fråga på en tidigare persons fråga, när är bäst att spela i Sverige?Alltså när är mest fiskar ute och simmar? Det där märker man väl av ganska fort om man sitter och spelar? Lördagar har iaf jag upplevt som absolut tokigast spel, samtidigt kan det vara svårt att sätta folk på en hand när dom callar preflop raises med vilka två kort som helst (bara dom är suited). Många tjatar om mornarna när amerikanerna är trötta, men ärligt talat så märker iaf inte jag skillnad på om man sitter vid ett bord proppat med amerikaner eller om det är fullt av svenskar. Bästa är väl att lira när man själv är pigg och har lust/tid. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts