Gå till innehåll

Sluttiltat för Yurrrf!


Yurrrf

Recommended Posts

Gul.

Tänker aldrig mer sätta in en krona på en pokersida. Ska blockera mig nu från alla pokersidor jag är reggade på också. Tur att jag har sommarjobb så jag inte behöver hoppa från ett höghus nu. ;)

Grejen är ju att man alltid intalar sig att aldrig mer spela poker när man gulat rullen, men den här gången så tror jag att jag ska klara det om jag blockerar mig från alla sidor. Har de senaste två dagarna suttit och lirat poker i 5-7 timmar i sträck, utan att ens gått pluss mer än i nån timme, annars har det bara gått utför. Poker är nog inte min grej. Visst har jag haft otur många händer, men om jag verkligen satsar och startar en dagbok för att hålla koll på min rulle, och efter två dagar blir av med allt, så är det något fel på mitt spel helt klart. Näe, fuck poker från och med nu. Jävligt trött på att sitta och stirra in i datorskärmen hela tiden och kämpa för att vinna några kronor/inte backa. På något sätt tror jag att jag ständigt fortsätter spela för att jag läser pokertidningar som first poker och så vidare, där det står om pokerprofsen som satte in 50 dollar och gjorde dom till miljoner. Nu var ju inte det mitt mål, men just att man tror att alla kan klara det om man ger sig fan på det. Men inte jag.

 

Om jag lyckas hålla mig borta från pokern nu så är det ju "sluttiltat" i alla fall, höhö. Nu ska jag gå ut och se om världen utanför datorskärmen fortfarande finns kvar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har de senaste två dagarna suttit och lirat poker i 5-7 timmar i sträck, utan att ens gått pluss mer än i nån timme, annars har det bara gått utför.

 

Det här kan vara en av anledningarna till att du backar. Man mår inte bra av att sitta och stirra på skärmen i 5 timmar i sträck. Man mår inte bra av att behöva vara på helspänn så länge heller. Med största sannolikhet har du inte spelat ditt A-game hela tiden.

 

Trist att höra att du ska sluta. Om du skulle försöka dig på det igen skulle jag råda dig att spela max 2 timmar i sträck, för att sedan pausa i minst en timme och göra något annat. Det kan göra dig gott.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det här kan vara en av anledningarna till att du backar. Man mår inte bra av att sitta och stirra på skärmen i 5 timmar i sträck. Man mår inte bra av att behöva vara på helspänn så länge heller. Med största sannolikhet har du inte spelat ditt A-game hela tiden.

 

Trist att höra att du ska sluta. Om du skulle försöka dig på det igen skulle jag råda dig att spela max 2 timmar i sträck, för att sedan pausa i minst en timme och göra något annat. Det kan göra dig gott.

 

Jag tror det ligger något i det du säger! Jag spelar jävligt bra och plussar i början, sedan efter kanske 2 timmar så tänker jag "varför lirar jag ens" och spelar knappast mitt "a-game" som du säger. Ska ta en paus nu i alla fall och kanske göra ett nytt försök, men i sådana fall med en mindre bankrulle än 1000 kronor att starta med. För jag tror det är som du skrev på föregående sida Pingvinen, att vissa spelar bättre med "pressen" att ha en liten bankrulle, och jag tror jag är en sådan människa. Vi får se, nu är jag i alla fall trött på poker som bara fan! Men det är inte nyttigt att lira typ 8 timmar i sträck. Helt sjukt egentligen. Med andra ord klarade jag inte av mitt mål om att endast spela när jag var sugen på det. :-P Tänkte igår att om jag inte kan hålla mina mål och begränsa så kanske jag inte är en person som klarar av att bli bra i poker eller vad säger du pingvinen? För att bli bra i poker är så mycket mer än att lära sig spelet och göra de rätta besluten. Jag anser att det som skiljer proffsen och vanliga personer som förstår spelet åt, är att proffsen kan ta smällarna och gå vidare. Okej, kanske inte Hellmuth och många andra, men det är ju otroligt viktigt att kunna ta badbeats och fortsätta spela. Men pingvinen, tror du att jag kan lära mig att inte tilta eller är det helt enkelt kört? Har ju försökt så många gånger och så slutar det såhär. :-( Om jag bara kunde ta suckouts lite bättre så hade jag kunnat bli en mycket bättre spelare, det vet jag. När jag lirar cg med polare så vinner jag alltid överlägset (de är dock dåliga så det kanske inte är en bra jämförelse), men jag har också lyckats göra 40 dollar till 400 dollar på ca 3 dagar då jag spelat bra. Dock har jag då lirat "farligt" och spelat med för stora blinds, enda upp till NL50. När jag spelade upp det till 400 dollar så tog jag ut 250 dollar från bankrullen och sedan spelar jag om en gris och lirar bort de pengarna som är kvar på mindre en än dag. Jag har i alla fall självinsikt och överskattar inte hur bra jag är på poker, men verkar inte klara att inte spela bort bankrullen när jag är inne i en dålig period. Så då är det väl helt enkelt kört?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har tänkt lite mer på det och har beslutat att inte spela mer. Måste ta slut någongång när det inte funkar. Får väl vara glad att inte förlorat mer än några tusenlappar på pokern. Finns dom som förlorat betydligt mer... Näe, slutspelat för min del.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror det ligger något i det du säger! Jag spelar jävligt bra och plussar i början, sedan efter kanske 2 timmar så tänker jag "varför lirar jag ens" och spelar knappast mitt "a-game" som du säger. Ska ta en paus nu i alla fall och kanske göra ett nytt försök, men i sådana fall med en mindre bankrulle än 1000 kronor att starta med. För jag tror det är som du skrev på föregående sida Pingvinen, att vissa spelar bättre med "pressen" att ha en liten bankrulle, och jag tror jag är en sådan människa. Vi får se, nu är jag i alla fall trött på poker som bara fan! Men det är inte nyttigt att lira typ 8 timmar i sträck. Helt sjukt egentligen. Med andra ord klarade jag inte av mitt mål om att endast spela när jag var sugen på det. :-PTänkte igår att om jag inte kan hålla mina mål och begränsa så kanske jag inte är en person som klarar av att bli bra i poker eller vad säger du pingvinen? För att bli bra i poker är så mycket mer än att lära sig spelet och göra de rätta besluten. Jag anser att det som skiljer proffsen och vanliga personer som förstår spelet åt, är att proffsen kan ta smällarna och gå vidare. Okej, kanske inte Hellmuth och många andra, men det är ju otroligt viktigt att kunna ta badbeats och fortsätta spela. Men pingvinen, tror du att jag kan lära mig att inte tilta eller är det helt enkelt kört? Har ju försökt så många gånger och så slutar det såhär. :-( Om jag bara kunde ta suckouts lite bättre så hade jag kunnat bli en mycket bättre spelare, det vet jag. När jag lirar cg med polare så vinner jag alltid överlägset (de är dock dåliga så det kanske inte är en bra jämförelse), men jag har också lyckats göra 40 dollar till 400 dollar på ca 3 dagar då jag spelat bra. Dock har jag då lirat "farligt" och spelat med för stora blinds, enda upp till NL50. När jag spelade upp det till 400 dollar så tog jag ut 250 dollar från bankrullen och sedan spelar jag om en gris och lirar bort de pengarna som är kvar på mindre en än dag. Jag har i alla fall självinsikt och överskattar inte hur bra jag är på poker, men verkar inte klara att inte spela bort bankrullen när jag är inne i en dålig period. Så då är det väl helt enkelt kört?

 

Det jag framför allt vill säga är att jag tycker att dina inlägg tyder på mogenhet. Jag vill inte lobba för mycket för att du ska fortsätta spela, för att kunna ta beslutet själv att sluta är starkt. Däremot så tror jag faktiskt att du skulle kunna lära dig, för du verkar öppen för input och att utvecklas.

 

Men som sagt, att lägga pokern på hyllan är bättre. Lycka till med vad du än tar dig för istället. :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Angående att du inte kan ta bad beats på ett bra sätt, anser jag inte gör något. Jag är riktigt dålig på detta också och brukar oftast stänga ner det bordet jag får en bad beat på mig. Ett tips är att bara sluta spela för 5 minuter och då kommer jag oftast tillbaka med ännu mer sug att ta tillbaks pengarna man förlorat tidigare.

Testa på en ny site? Svenska spel är en bra site att börja på. Sätt in en 500 kr och spela 0.25/0.5 kr borden? Eftersom du inte hade så många inköp på din nivå ska man inte ta beslutet "jag kan inte spela poker".

Kämpa vidare och ta hjälp av freeplopps hjälp ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är kul att ni peppar mig. Men det är så svårt för mig att begränsa tiden jag spelar vilket reslulterar i att jag sitter många timmar i sträck och lirar kasst efter ett tag. :-( Eftersom flickvännen är utomlands i en månad och jag jobbar i sommar så har jag vääldigt mycket dötid på kvällarna vilket slutar med att om jag spelar poker, så går jag verkligen in för det och spelar mycket. Jag har inga svårigheter att inte lira om jag bestämmer mig för det, men samtidigt så kommer ju alltid suget att lira, och kärleken för spelet växer sakta fram. Egentligen sån jävla hatkärlek för poker :mrgreen:. Kan ena stunden sitta och tänka att poker verkligen är världens roligaste spel och känna mig hur bra som helst och plussa fint medans alla nybörjare svär åt mig på chatten, för att senare samma kväll tänka att poker är det mest värdelösa man kan göra. Just nu känns det som att jag vet att jag skulle klara att inte tilta och spela för mycket, men om jag sätter in nya pengar så blir det ju säkert som förut skulle jag tro. :-P Igår natt när jag blev utdragen hand efter hand då jag "borde" vunnit så var jag nere på runt 350 spänn, och tror ni inte det slutar med att jag blir så less på spelet att jag sätter mig i ett 0.50bb hubord och mer eller mindre medvetet spelar bort pengarna. Jag har väl inte det som krävs för att bli en vinnande spelare, antar att detta är inget jag kan lära mig? Om jag loggar ut efter två timmars otur, tex går ut och joggar/umgås med vänner, så tänker jag bara på skithänderna och längtar att komma tillbaka till datorn och knäcka idioterna som slog mig. Denna känsla kan väl inte vara "nyttig" så att säga. :-P

 

Live är det lättare att ta nya tag och köpa in sig på nytt. En kille hade en kung som kunde hjälpa honom på rivern (all in på turnen) killen slår ihop sin stack på kanske 120 spänn och börjar puta den mot mitt håll medans dealern vänder det sista kortet och självklart kommer kungjäveln. Då garvade jag bara och köpte in mig på nytt och en timme senare hade jag alla grabbens pengar. :mrgreen:

 

När det kommer till onlinepokern så vet jag inte just nu om jag "tror" på mig själv tillräckligt för att ta nya tag. Får väl se vad FreePlopp skriver om han kan övertala mig. ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är villig att stödja dig vilket beslut du än tar. :-D Jag vill säga det igen att jag tycker att du verkar ha en mycket mogen inställning till ditt pokerspelande. Att känna ett tvång att spela är aldrig bra. Däremot så måste man ju inte vara en vinnande spelare för att faktiskt spela poker. Har du bara en budget så gör det inget om du gular varje månad (så länge du har en inkomst givetvis).

 

Jag kan inte lova dig någon coachning då jag själv inte är så särskilt bra, men vill du ha nån att snacka poker över msn med får du gärna PM:a din hotmail.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...