Gå till innehåll

FLT - När sluta raisa HU utan nötterna?


Azaroth

Recommended Posts

Detta är ju något av ett lyxproblem men skulle ändå gärna vilja ha synpunkter. Man måste ju försöka optimera sitt spel i alla lägen.

 

Precis satt mig vid bordet, ingen read överhuvudtaget. Hamnar HU med en kille, jag har nötflushen, bordet är parat. Han slutar inte raisa så jag funderar på hur många bets man ska slänga in i denna situationen. Finns ingen "cap". Jag menar, vid någon punkt måste man börja oroa sig för en kåk. Jag vill veta hur ni andra skulle agerat och om jag spelar fullkomligt fel här? Dessutom ska man tänka på att nivån är låg och det finns många nötter här.

 

Game #429536984: Texas Hold'em Limit ($1/$2) - 2005/05/02 - 07:48:06 (ET) Table "FunnyCide"

 

Seat 7 is the button.

Seat 1: pickles ($49.25 in chips)

Seat 2: gontxalo ($46 in chips)

Seat 3: Umbriel ($59.75 in chips)

Seat 4: Scottie19 ($69 in chips)

Seat 5: Buck ($42 in chips)

Seat 6: Mr_Maniac ($40 in chips)

Seat 7: omgxi ($22 in chips)

Seat 8: ts911993 ($77.75 in chips)

Seat 9: Lucky-888 ($60 in chips)

Seat 10: templar ($37 in chips)

ts911993: posts small blind $0.50

Lucky-888: posts big blind $1

 

----- HOLE CARDS -----

 

dealt to Lucky-888 [A :spade: 2 :spade: ]

templar: folds

pickles: calls $1

gontxalo: folds

Umbriel: folds

Scottie19: folds

Buck: folds

omgxi: folds

ts911993: folds

Lucky-888: checks

 

----- FLOP ----- [Q :heart: 6 :spade: Q :spade: ]

 

Lucky-888: bets $1

pickles: raises $2

Lucky-888: calls $1

 

Semibluff misslyckas. Lättast att sätta han på en dam eller sexa här. eventuellt ett lågt till mediokert pocketpar.

 

----- TURN ----- [Q :heart: 6 :spade: Q :spade: ][K :spade: ]

 

Lucky-888: bets $2

pickles: raises $4

Lucky-888: raises $4

pickles: raises $4

Lucky-888: raises $4

pickles: raises $4

Lucky-888: calls $2

 

Sätter ju nötflushen, men då han inte slutar raisa mig så måste jag ju vid någon punkt börja oroa mig för en kåk. Sannolikt 66 på handen. även Q6 (jo jag vet patetiskt). KQ är ju också möjligt men många brukar raisa den handen pre-flop. Slutar upp och ser vad rivern ger.

 

----- RIVER ----- [Q :heart: 6 :spade: Q :spade: K :spade: ][A :club: ]

 

Lucky-888: bets $2

pickles: raises $4

Lucky-888: raises $4

pickles: raises $4

Lucky-888: raises $4

pickles: raises $4

Lucky-888: raises $4

pickles: raises $4

Lucky-888: calls $2

 

Ett ess, en mycket ofarlig river alltså, AQ och AA är ju ytterst ossannolika händer även om vissa väljer att limpraisa AA i tidig position (dessutom har ju undertecknad ett av essen). De pockets jag är orolig för är dock 66, Q6, alternativt KQ vilket skulle ge han båten. De sannolika händer jag slår är Qx samt en lägre färg. Detta är en väldigt svår avvägning tycker jag. Skall jag raisa mer rakt in i en eventuell kåk tills han slutar betta eller får slut på chips eller själv sluta raisa? Tyckte det räckte med 8 big bets och synade bara där.

 

Hur skulle ni ha spelat i en dylik situation utan read? Är detta svagt spelat av mig?

 

Showdown är ju inte så viktig men jag kan presentera den för dom nyfikna senare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle ha slutat tidigare än dig att betta. Om han kör på som han gör och inte slår dig så är det ju en tomte större än de flesta men jag skulle ej ta den risken.

 

Jag skulle också ha slutat betydligt tidigare. Du har ingen read på honom alls men du höjer och höjer som om du visste att han var en super-tomte. Efter den bettningen på turnen skulle jag ha synat hans första raise på rivern.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe, jo. Nu blev det ju så att jag till och med ångrade att jag inte höjde mer när han visade upp K6 på showdown, patetiskt. Satte han främst på Qx och därmed trissen. Vet att många spelar sådan här trissar riktigt hårt (speciellt HU) även med en kass kicker. Han hade alltså tvåpar i damer och sexor på floppen och plockade upp ett högre tvåpar på turn. Undrar vilket hand han satte mig på som han måste varit övertygad om att kunna slå 6x =?

 

Men visst, ni kan mycket väl ha rätt i att jag spelade handen för hårt fastän jag egentligen funderade på om jag skulle spelat den hårdare, utgick ifrån tidigare erfarenheter på crypto.

 

----- SHOW DOWN -----

 

pickles: shows [Kd 6c] (Two Pairs, Kings and Queens, Ace high)

Lucky-888: shows [As 2s] (A Flush, Ace high)

Lucky-888 collected $59.50 from Main pot

----- SUMMARY -----

Total pot $62.50 Main pot $59.50 Rake $3

Board [Qh 6s Qs Ks Ac]

Seat 1: pickles lost

Seat 2: gontxalo folded before Flop (didn't bet)

Seat 3: Umbriel folded before Flop (didn't bet)

Seat 4: Scottie19 folded before Flop (didn't bet)

Seat 5: Buck folded before Flop (didn't bet)

Seat 7: omgxi (button) folded before Flop (didn't bet)

Seat 8: ts911993 (small blind) folded before Flop (didn't bet)

Seat 9: Lucky-888 (big blind) showed [As 2s] and won ($59.50) with A Flush, Ace high

Seat 10: templar folded before Flop (didn't bet)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe, jo. Nu blev det ju så att jag till och med ångrade att jag inte höjde mer när han visade upp K6 på showdown, patetiskt. Satte han främst på Qx och därmed trissen. Vet att många spelar sådan här trissar riktigt hårt (speciellt HU) även med en kass kicker. Han hade alltså tvåpar i damer och sexor på floppen och plockade upp ett högre tvåpar på turn. Undrar vilket hand han satte mig på som han måste varit övertygad om att kunna slå 6x =?

Tomterekord ... Men tre par måste ju vara bättre än två par. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

lol han limpar med K6 off ur early och 9-betar på river med i princip handen som ligger på bordet.

 

För att sen kommentera handen hade jag nog inte vågat beta lika många bets som dig. Hade varit speciellt rädd när A föll på river, även om han borde höjt med AQ pre. Fast då lirar jag lite högre limits så folk spelar inte som pickles gör.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...