Gå till innehåll

QQ får en tråkig flopp och turn mot fisk


Recommended Posts

Fi har 76/49/1.6 efter 80 händer...

 

***** Betfair Poker Hand History for Game 533213470 *****

NL $0.25/$0.50 Texas Hold'em - Monday, June 08, 22:46:06 GMT 2009

Table Neon 196 6-max (Real Money)

Seat 1 is the button

Total number of active players : 4

Seat 1: provigold7 ( $50.70 )

Seat 2: HERO ( $75.13 )

Seat 4: marc3l000 ( $25 )

Seat 5: MoneyShot ( $66.23 )

theBernt posts small blind [$0.25]

marc3l000 posts big blind [$0.50]

** Dealing down cards **

Dealt to HERO [ :Qc:, :Qs: ]

MoneyShot raises to [$1.75]

provigold7 folds

HERO raises to [$6]

marc3l000 folds

MoneyShot calls [$4.25]

** Dealing Flop ** [ :Ks:,:2h:, :Kd: ]

HERO bets [$9.37]

MoneyShot calls [$9.37]

** Dealing Turn ** [ :Ah: ]

HERO ???

 

Verkligen inte jätteroligt att få in degen här även om han är fisk. Checka floppen? Han synade rätt hög % av CBs minns jag. Linje på turn?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som Emilio säger, vad hoppas du få ut av en bet i det här laget? Du får aldrig action av en sämre hand. Mardrömsbräda helt enkelt, bara att checka o vänta in nästa hand imo.

 

flop vill jag beta för värde. han kan syna med alla PP. turn handlade mer om att kanske kapa motståndarens möjlighet att bluffa bort mig, checkar jag kanske han testar mig...? nä jag är nog bara för rädd att bli utspelad, min red line i hold em manager tyder på att jag redan blir det...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

flop vill jag beta för värde. han kan syna med alla PP. turn handlade mer om att kanske kapa motståndarens möjlighet att bluffa bort mig, checkar jag kanske han testar mig...? nä jag är nog bara för rädd att bli utspelad, min red line i hold em manager tyder på att jag redan blir det...

 

Om du tror att du har bästa hand på flopp, så betar du för värde. I detta fall är nog beten mest för att kolla hur damerna står sig. Du fick syn och rimligen borde det var check på turn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du inte hittat nån kul historik att spela mot eller så håller jag med de flesta om c/f.

 

Mitt spontana spel var just så

 

** Dealing Turn ** [:Ks:,:2h:,:Kd: ][ :Ah: ] (Pot: $29.69)

HERO checks

MoneyShot bets [$15.62 USD]

HERO folds

MoneyShot wins $15.62 USD

MoneyShot wins $29.69 USD from main pot

 

Min 3bet-range är rätt konservativ (normalt 5%) så det finns inte supermånga A i min range, nästan bara AQ+ i Fis ögon (även om jag såklart hade iso3bettat bredare mot nån som raisat så mycket). Och vid checken kändes det som att det var att öppna sig för en bluff från en så lös spelare, det är ju såhär de tjänar sina pengar (bluffa halvpott). Jag har kollat lite djupare på Fis stats nu och h*n har 70% call mot 3bet och bara 25% fold mot cb på flop... Så å ena sidan hade det kanske varit värt att själv göra den där halvpotbetten. Å andra sidan blir det ju så dyrt...:-(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mitt spontana spel var just så

 

** Dealing Turn ** [:Ks:,:2h:,:Kd: ][ :Ah: ] (Pot: $29.69)

HERO checks

MoneyShot bets [$15.62 USD]

HERO folds

MoneyShot wins $15.62 USD

MoneyShot wins $29.69 USD from main pot

 

Min 3bet-range är rätt konservativ (normalt 5%) så det finns inte supermånga A i min range, nästan bara AQ+ i Fis ögon (även om jag såklart hade iso3bettat bredare mot nån som raisat så mycket). Och vid checken kändes det som att det var att öppna sig för en bluff från en så lös spelare, det är ju såhär de tjänar sina pengar (bluffa halvpott). Jag har kollat lite djupare på Fis stats nu och h*n har 70% call mot 3bet och bara 25% fold mot cb på flop... Så å ena sidan hade det kanske varit värt att själv göra den där halvpotbetten. Å andra sidan blir det ju så dyrt...:-(

 

Enda alternativet till checkfold är iaf checksyn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du ska betta halvpott måste du nog syna push..

 

Jag ser egentligen bara två linjer, antingen c/f, eller c/c och c/c alla rivers (finns inget riverkort som pajar vår hand egentligen). Sistnämnda bara om du har koll på hur han spelar och vet att han kommer göra sådär med air.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...