lnvincible Postad 30 April , 2005 Rapport Share Postad 30 April , 2005 Hej Game # 65288297 - Texas Hold'em No Limit EUR 0,50/1,00 - Table "La Carolina" Game ended 2005-04-30 13:15:31 UTC Players: blubba9 (EUR 52,25 in seat 1) invincible (EUR 96,75 in seat 2) Conano (EUR 74,00 in seat 3) Palace7 (EUR 80,75 in seat 4) ufd (EUR 86,50 in seat 5) lazzarus1 (EUR 81,75 in seat 6) Dealer: lazzarus1 Small Blind: blubba9 (0,50) Big Blind: invincible (1,00) invincible was dealt: A - 8 Conano Fold Palace7 Fold ufd Fold lazzarus1 Call (1,00) blubba9 Call (0,50) invincible Check Flop 3 - 7 - 8 blubba9 Check invincible Bet (1,50) lazzarus1 Raise (3,00) blubba9 Fold invincible Raise (3,00) lazzarus1 Call (1,50) Turn 3 - 7 - 8 - T Aj, mardrömskort! invincible Check lazzarus1 Check Han förstår själv att det skulle vara för uppenbart att höja nu om draget satt och visste att jag skulle folda om han höjde. River 3 - 7 - 8 - T - 8 ojdå! Vill inte checka med Triss med A i kicker så jag kommer fram till att jag betar och lägger mig om han slår om. Såhär i efterhand ser jag att det enda han skulle syna min 8.5 bet med är triss i 8or eller möjligtvis stege. Resten skulle han folda eller höja. Hur skulle jag agerat på rivern? invincible Bet (8,50) lazzarus1 Raise (26,00) invincible Fold lazzarus1 Payback (17,50) lazzarus1 didn't show hand lazzarus1 wins: EUR 28,00 Rake: EUR 1,00 Visst att detta ingen jätte pott men jag tycker det ofta uppstår liknande situationer där man lägger in en bet och hoppas på syn men samtidigt inte vill ha omslag. Det är svårt att veta vad som är rätt. Om man väljer att ta det lugnt i sådana lägen så minimerar man visserligen förlusten men samtigt maximerar man inte den eventuella vinsten. Många tycker säkert att ens read ska avgöra ens beslut i dessa lägen men oftast spelar jag 3 bord och hinner inte bilda mig en uppfattning om alla spelare utan utgår istället från att: Djup stack = bra Liten stack = mindre bra tack o hej! / Invincible * RP - QoS * Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
iremmats Postad 30 April , 2005 Rapport Share Postad 30 April , 2005 Du insåg ju att du var slagen när turnen kom... så varför helt plötsligt byta linje och tro att du leder? Har checkat mycket bättre händer än triss i åttor på rivern för att lägga mig för minibet. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ades_va Postad 30 April , 2005 Rapport Share Postad 30 April , 2005 Om du tror det finns en chans för att du har den bästa handen på river så är nog check/call för att frammana bluff mkt bättre än bet/fold. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
baller Postad 30 April , 2005 Rapport Share Postad 30 April , 2005 Lyssna på ades_va och sluta miniraisa på turn, skall du raia/beta gör det ordentligt. Du får ingen info med den typ av raise, du får ingen att lägga sig och bygger bara pot med en medelmåttighand. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Kotoryu Postad 30 April , 2005 Rapport Share Postad 30 April , 2005 På turn checkar han ju? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
the_dafvud Postad 30 April , 2005 Rapport Share Postad 30 April , 2005 VAAAAD ändå in i glödheta helgonnamn sysslar du med??? hur kan du folda på river??!?!?!? all in enligt min mening, och jag tror att jag talar för för oss övriga p.f:are, förrutom de föregående fiskarna som betalar bra pokerspelares hyror, som mig då höhöhö Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
kamimen Postad 30 April , 2005 Rapport Share Postad 30 April , 2005 Check, call om beten inte är för stor. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
flibben Postad 30 April , 2005 Rapport Share Postad 30 April , 2005 Om du tror det finns en chans för att du har den bästa handen på river så är nog check/call för att frammana bluff mkt bättre än bet/fold. Håller helt med, bättre check/call när färgen är ute VAAAAD ändå in i glödheta helgonnamn sysslar du med??? hur kan du folda på river??!?!?!? all in enligt min mening, och jag tror att jag talar för för oss övriga p.f:are, förrutom de föregående fiskarna som betalar bra pokerspelares hyror, som mig då höhöhö Du var mig då en otrevlig typ, gå och bete dig sådär någon annanstans Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
the_dafvud Postad 30 April , 2005 Rapport Share Postad 30 April , 2005 förlåt , jag tyckte bara att Invincible missade ett guldläge där han kunde dratt hem en riktigt fin pott, eftersom den andra antagligen också sitter med triss fast sämre kicker Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
gdaily Postad 30 April , 2005 Rapport Share Postad 30 April , 2005 Jag brukar syna i dom där lägena. Det brukar vara fel. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Krissan Postad 1 Maj , 2005 Rapport Share Postad 1 Maj , 2005 förlåt , jag tyckte bara att Invincible missade ett guldläge där han kunde dratt hem en riktigt fin pott, eftersom den andra antagligen också sitter med triss fast sämre kicker Det finns ruskigt många händer som slår Invicibles som stämmer bra in med betsekvensen. Jag hade förmodligen check-callat på rivern, och precis som gdaily säger så brukar det vara fel. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ades_va Postad 1 Maj , 2005 Rapport Share Postad 1 Maj , 2005 Jag brukar syna i dom där lägena.Det brukar vara fel. Heh, skön kommentar. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts