Gå till innehåll

Börja om på nytt bord efter större vinst?


Poker_Andy

Recommended Posts

Finns det fördelar respektive nackdelar med att lämna ett bord där man har dubblat sitt inköp.

 

Själv så spelar jag lösare när jag vinner mer pengar och brukar oftast lämna mitt bord och börja om på ett nytt när jag börjar närma mig min dubbla buy in. Dels för att jag är rädd att möta andra stora stackar och bli utdragen och dels för att jag spelare lösare ju mer pengar jag sitter med.

 

Vad tycker ni ?

 

* RP - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker det är helt upp till var och en, det är dina pengar gör det som känns bäst, om du sitter och är rädd vid bordet så ska du byta. Men att kunna spela med en djup stack tycker jag ger många fördelar. Du kan dominera bordet dit du vill ha det känns det som.

 

Prova att gå ner i blinds och testa lite om det är nått du vill kunna, för spelet blir faktiskt annorlunda med en djupare stack.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stanna absolut kvar på bordet. Du har fått en image som vinnare, vilket är guld värt. Att börja spela lite lösare är väl helt naturligt, du har råd att slänga iväg ett par blinds för ett läge att få motståndarna all in när du sitter på nötterna, du täcker dem ju i marker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker det är helt upp till var och en, det är dina pengar gör det som känns bäst, om du sitter och är rädd vid bordet så ska du byta. Men att kunna spela med en djup stack tycker jag ger många fördelar. Du kan dominera bordet dit du vill ha det känns det som.

 

Prova att gå ner i blinds och testa lite om det är nått du vill kunna, för spelet blir faktiskt annorlunda med en djupare stack.

 

Hur då? Klart att det blir skillnad om en annan spelare också har stor stack, implicita odds o d, men inte kan man sitta och köra runt folk som man vill. Snarare då att motståndarna är MER benägna att syna, eftersom det vet att de kan få in hela sin stack mot en om de träffar. Åtminstone jag synar hellre stackar som täcker min än sådana som inte gör det (främst preflop, men alla drag o d går ju upp i värde mot en stack som täcker en).

 

Hur resonerar du?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Jag brukar alltid sitta kvar, speciellt om det sitter en annan storstack vid bordet, då sitter jag och limpar och kommer med i potter på händer som är lite lagom osannolika, allt för att lyckas knipa den andra storstacken, lyckas men ta hem en pott på 4x inköpet så kan man ju vara nöjd i dagar :}

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

93

 

Poker_Andy

 

Våga lita på dig själv här. Har det kännts rätt det som du hittills har gjort? Har det inte funkat? Blanda inte in människor i ett fungerande koncept, om du vill förbättra det, gör det utifrån dina egna premisser, men fråga inte oss, det enda vi vill är att få ned dig till att förlora så att vi kan ta dina pengar.

 

93 93/93

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En stor stack inger mer respekt när den bettar eller höjer, är det väl det allmänt erkända.

 

Vilket jag ser som enda nackdelen med att sitta med flera *inköpet vid ett bord, visst man kan sno många småpotter preflop eller på floppen, men samtidigt får man inte betalt när man väl träffat. Så upplever iaf jag det, gäller kanske inte när man "bara" dubblat upp.

 

Poker_Andy: Spelar du sämre med större stack så är det ju bara fortsätta som du gör, dubbla upp byt, dubbla upp byt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På de lägsta nivåerna på nätet där maxinköpet är 2$ och där det är 100% fisk kan man ju gå in och 8 dubbla inköpet under en timma vid vissa tillfällen. Där har vi en värdestegring hög i % räknat. Men det går ju inte ens att jämföra med att dubbla upp på ett 0.5/1 bord. =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...