Gå till innehåll

Jonas spelar PLO


Zalon

Recommended Posts

Helt ok flyt nu ...

 

Table 'Pallas IV' 6-max Seat #4 is the button

Seat 1: chrisz1983 ($50 in chips)

Seat 2: homeboy27 ($21.40 in chips)

Seat 3: Zalon ($44.25 in chips)

Seat 4: u4fzh ($56 in chips)

Seat 5: stratyBoy ($45.60 in chips)

Seat 6: murri ($65.20 in chips)

stratyBoy: posts small blind $0.25

murri: posts big blind $0.50

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Zalon Ace of SpadesJack of Hearts10 of ClubsAce of Hearts

chrisz1983: folds

homeboy27: folds

Zalon: raises $1.25 to $1.75

u4fzh: calls $1.75

stratyBoy: calls $1.50

murri: calls $1.25

*** FLOP *** Ace of Clubs10 of Spades3 of Diamonds

stratyBoy: checks

murri: checks

Zalon: bets $5

u4fzh: folds

stratyBoy: calls $5

murri: folds

*** TURN *** Ace of Clubs10 of Spades3 of Diamonds7 of Spades

stratyBoy: checks

Zalon: bets $15

stratyBoy: raises $23.85 to $38.85 and is all-in

Zalon: calls $22.50 and is all-in

Uncalled bet ($1.35) returned to stratyBoy

*** RIVER *** Ace of Clubs10 of Spades3 of Diamonds7 of Spades9 of Clubs

*** SHOW DOWN ***

stratyBoy: shows 3 of Spades8 of Diamonds8 of Spades3 of Hearts (three of a kind, Threes)

Zalon: shows Ace of SpadesJack of Hearts10 of ClubsAce of Hearts (three of a kind, Aces)

Zalon collected $89 from pot

 

 

Det här är två händer efter. Sätter honom på AAxx men inte nödvändigtvis färgdraget. Har så klart tur, kanske borde lägga på flopp?

 

 

Table 'Pallas IV' 6-max Seat #6 is the button

Seat 1: chrisz1983 ($50 in chips)

Seat 2: homeboy27 ($21.40 in chips)

Seat 3: Zalon ($89 in chips)

Seat 4: u4fzh ($52.25 in chips)

Seat 5: stratyBoy ($37.55 in chips)

Seat 6: murri ($63.20 in chips)

chrisz1983: posts small blind $0.25

homeboy27: posts big blind $0.50

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Zalon 8 of ClubsJack of Clubs9 of Diamonds10 of Spades

Zalon: raises $1 to $1.50

u4fzh: calls $1.50

stratyBoy: raises $5.25 to $6.75

murri: calls $6.75

chrisz1983: folds

homeboy27: folds

Zalon: calls $5.25

u4fzh: folds

*** FLOP *** 7 of DiamondsKing of DiamondsQueen of Clubs

Zalon: checks

stratyBoy: bets $21.40

murri: folds

Zalon: raises $21.40 to $42.80

stratyBoy: calls $9.40 and is all-in

Uncalled bet ($12) returned to Zalon

*** TURN *** 7 of DiamondsKing of DiamondsQueen of ClubsAce of Clubs

*** RIVER *** 7 of DiamondsKing of DiamondsQueen of ClubsAce of Clubs3 of Clubs

*** SHOW DOWN ***

Zalon: shows 8 of ClubsJack of Clubs9 of Diamonds10 of Spades (a flush, Ace high)

stratyBoy: shows 5 of Diamonds10 of HeartsAce of DiamondsAce of Hearts (three of a kind, Aces)

Zalon collected $81.10 from pot

 

 

Table 'Pallas IV' 6-max Seat #5 is the button

Seat 1: chrisz1983 ($50 in chips)

Seat 2: homeboy27 ($18.40 in chips)

Seat 3: Zalon ($136.25 in chips)

Seat 4: u4fzh ($51 in chips)

Seat 5: Moneydog ($14.25 in chips)

Seat 6: murri ($44.10 in chips)

murri: posts small blind $0.25

chrisz1983: posts big blind $0.50

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Zalon 7 of Spades4 of Diamonds3 of Spades5 of Hearts

homeboy27: folds

Zalon: calls $0.50

u4fzh: calls $0.50

Moneydog: folds

murri: raises $1.50 to $2

chrisz1983: folds

Zalon: calls $1.50

u4fzh: folds

*** FLOP *** 2 of Diamonds9 of Spades6 of Spades

murri: bets $4

Zalon: raises $12 to $16

murri: raises $26.10 to $42.10 and is all-in

Zalon: calls $26.10

*** TURN *** 2 of Diamonds9 of Spades6 of Spades9 of Hearts

*** RIVER *** 2 of Diamonds9 of Spades6 of Spades9 of Hearts3 of Hearts

*** SHOW DOWN ***

murri: shows Jack of Hearts8 of Hearts9 of Clubs7 of Hearts (three of a kind, Nines)

Zalon: shows 7 of Spades4 of Diamonds3 of Spades5 of Hearts (a straight, Deuce to Six)

Zalon collected $86.20 from pot

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 153
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Några händer från den senaste veckans spel:

 

Table 'Ismene VII' 6-max Seat #3 is the button

Seat 3: Zalon ($96.15 in chips)

Seat 4: dadpietx ($25.20 in chips)

Seat 5: markoes1 ($50 in chips)

Seat 6: Ca$hHomie ($77 in chips)

dadpietx: posts small blind $0.25

markoes1: posts big blind $0.50

shag: sits out

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Zalon Jack of ClubsQueen of Diamonds10 of Hearts8 of Clubs

Ca$hHomie: calls $0.50

snoeiboer has returned

Zalon: raises $1.50 to $2

dadpietx: folds

markoes1: calls $1.50

Ca$hHomie: calls $1.50

*** FLOP *** Ace of Spades10 of Clubs8 of Diamonds

markoes1: bets $5.95

Ca$hHomie: calls $5.95

Zalon: calls $5.95

*** TURN *** Ace of Spades10 of Clubs8 of Diamonds7 of Clubs

markoes1: checks

Ca$hHomie: checks

Zalon: bets $15

markoes1: folds

Ca$hHomie: calls $15

*** RIVER *** Ace of Spades10 of Clubs8 of Diamonds7 of Clubs6 of Diamonds

Ca$hHomie: checks

Zalon: bets $36

 

Okej bluff?

 

 

 

Seat 1: inuba ($49.45 in chips)

Seat 2: drykillogic ($61.45 in chips)

Seat 3: floopsee77 ($101.50 in chips)

Seat 4: ZZnimabi ($9.25 in chips)

Seat 5: Zalon ($54.40 in chips)

Seat 6: biood1 ($50 in chips)

floopsee77: posts small blind $0.25

ZZnimabi: posts big blind $0.50

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Zalon 6 of Hearts8 of Spades7 of Spades10 of Hearts

Zalon: raises $1 to $1.50

biood1: folds

inuba: calls $1.50

drykillogic: folds

floopsee77: calls $1.25

ZZnimabi: folds

*** FLOP *** 7 of ClubsKing of Hearts6 of Diamonds

floopsee77: checks

Zalon: bets $4.50

inuba: folds

floopsee77: calls $4.50

*** TURN *** 7 of ClubsKing of Hearts6 of Diamonds9 of Diamonds

floopsee77: checks

Zalon: bets $12

floopsee77: calls $12

*** RIVER *** 7 of ClubsKing of Hearts6 of Diamonds9 of DiamondsAce of Diamonds

floopsee77: bets $36.15

 

Han instapottbettar river. Potbet brukar betyda styrka men färgen är ju ett otroligt bra bluffkort.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är nästan emot dig helt Thornie:

 

Första handen: Han synar med en straight tror jag. Däremot slår du det mesta han kan ha annars som han spelat. Iochmed att det var två fi med till turn och en la sig när det låg ett fett stegdrag men den andra synade känns det som att han borde ha en straight nu, som rivern ser ut. Däremot om han faktiskt missade så kan ditt tvåpar absolut vinna handen.

 

Andra handen: Vad synar han dig med på flopp och turn? Visst, han kan ha dragit in runner-runner med tvåpar på flopp och färgdrag på turn men jag tycker nog att du kan syna här, du har ju bästa straighten, och han kanske har en sämre? plus att han kan bluffa som sagt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hand 1 så tror jag inte han checkar med stegen, däremot tror jag nog att jag kan få honom att vika händer som tvåpar och set. Han foldade för övrigt.

 

Hand 2. Jag är lite inne på Andreas spår här. Vad kan han ha synat med? Han kan så klart floatat flopp, plockat upp färgdraget på turn för att sedan träffa färgen men det är nog bara en liten del av hans range i det här fallet. Sen tyckte jag hans instapotbet på river var lite suspekt. Så jag synade. Han hade 43xx eller nåt annat junk. Nu menar jag så klart inte att man ska syna med straight när flush ligger i varje fall, men viker man varje gång så tror jag att man är alldeles för lättbluffad.

 

 

 

Har spelat lite idag. Tänkte spela world record-turneringen på Pokerstars (de skulle slå rekord i antal spelare i en turnering) men lyckades missa registreringen med 10 sekunder typ. Så jag spelade lite andra turneringar.

 

Spelade en 11$ omaha-sng. Hade en stor pott när det var 5-6 spelare kvar med KKJx s mot bb. Jag höjde i pos, han 3-bettade från bb och jag synade. Flopp är 755 med mitt färgdrag. Han vekbettar typ 1/2 pott och jag tror att han kan vika sina AAxx och ställer. Tyvärr synar han, men jag träffar ju färgen så det löste sig ändå. Går in i heads-up:en som massiv chipleader (de var sjukt veka). Lyckas ändå förlora. Hade honom all-in när jag hade nästan 12 ggr fler marker än vad han hade. Jag hade [Qd 6c Ts 8c], han [4c Th Qc Ad] på 8s Kh Jh - floppen. 68-32 i min favör men en tia på turn gjorde att han dubbla upp. Handen efter blir vi all-in pre, jag Jd Kc 8h Kd, han Qh Js 5c Kh (74-26 den gången). AJT-floppen hjälper dock inte mig särskilt mycket. Har dock nästan dubbelt så mycket som honom ändå. Tyvärr bluffar jag bort chipleaden när jag bluffar färg flopp/turn (hade sjukt dålig timing med färgbluffarna, varje gång satt de med dålig färg och synade ner till river). Vi blir till slut all-in, jag 2c Js 3s 9c han Jh Kh Kc 7c på Jd 2d 6s-floppen. Turn 6, river 6. Han vinner.

 

Spelar samtidigt två 11$ HORSE-turneringar. En turbo där jag kommer HU ganska jämnt med en annan snubbe. Jag switchade tempo när det var 4 pers kvar och lyckades bygga upp mig från en relativ shortstack till chipleader. Jag tar ledningen tidigt (har nästan dubbelt så mycket som han). Läser sedan fel på en stud-hand där jag tror att jag har en flushdraw på femte, men det visar sig att jag bara har en inside och tre till flushen. Vi blir all-in men jag är ändå knapp favorit, han har 2c 5c Kh As Jd och jag 8c Ah Js 9c Qc. Tyvärr träffar han en knekt och jag tokbommar. Viker sedan en stud hilo-hand på sjätte när han träffar par i ess mot mina Ks 3s 4d 7d 5s Qc (han hade en sexa och en fyra också). Åker när jag blir all-in i hold'em med J9 vs AJ.

 

I andra HORSE-turneringen är jag shortstackad rätt länge när vi är tre kvar men får sjukt mycket händer (dock ingen action) och lyckas bygga upp mig till chipleader. Blir heads-up med lika stor stack som motståndaren. Stjäl upp mig till chiplead (låter det här bekant?). Tappar chipleaden när han synar flopp i FLO8 med inget par, backdoor-straight och 82-lowdraw och sedan träffar runner-runner stege. Synar sedan ner i en hand för att vika rivern när brädet blev för scary (spelade den handen so-so) och åker sedan på 9c 7c Ah As-brädet när jag har 2d 5c 6h Jc och han 3s 4d 3d 5h. Hans par i treor vinner.

 

Spelar 250k$ guaranteed för 11$ på Stars. Inget händer egentligen förrän det är typ 10k spelare kvar, jag har typ 50% av average och 10bb. 5k spelare cashar, men det handlar om 15$ så jag blir uttråkad och utg-pushar med KQs och får syn av en bigstack med QQ och åker.

 

Spelar även 1 Million Turbo takedown för 3k points på Stars. Spelar bra och ligger typ på average när det är 6k spelare kvar. 5k cashar, 78$ som minst. UTG+1, som är en big stack som handen innan synat en hyfsat stor all-in med QJ, höjer upp. Jag har AQs och mid position. Jag har 12 bb och han har 3x:at. Jag pushar och han synar med KK och jag får inte dra ut. Funderade så klart på att bara syna pre där (vilket känns som ett bättre spel med facit i hand) men tycker all-in är ok mot en så pass löss motståndare. Men jag är inte turneringsexperten här så säg vad ni tycker ;) Det var iaf surt att inte casha när jag överlevt 12k spelare.

 

 

En vinst hade ju känts bra, men jag hade inte riktigt flytet med mig idag. Sen blev det lite väl många fönster när jag var heads-up vilket påverkade mitt spel litegranna, ska försöka komma ihåg att inte köra 3 sngs och 2 turneringar samtidigt :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1. Sjukt oflyt i HU. Sett samma nångång fast i HE.

2. Horse turneringarna, rätt standard va?

3. KQs push utg. Soso push, kan nog vänta på bättre lägen och skita i handvalue och försöka stjäla istället. Men som sagt du blev uttråckad då gör man sånt.

4. Jag tycker inte synen finns med AQs mot big stack med 12bb, Vad gör du på floppen lixom när den kommer T73rainbow?. Push eller Fold pre. Jag lutar mot push baserad på din read.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Trist med sngsen, nästa gång vinner du minst en då oflyten var stor. KQs-pushen är som du säger sådär, bra läxa om tålamod eller nåt...

 

Synen pre finns inte. Jag tycker push är rätt med tanke på din read. Enda som talar emot det är att han höjer i tidig pos efter att ha vunnit med en medioker hand handen innan, tyder ofta på viss styrka enligt mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sticker ju till Thailand imorgon så känner att det är dags att summera månaden och året litegranna. Jag lirade idag och lyckades just nå upp till goldstar-nivån på Stars. Vet inte riktigt vad det innebär men nån fördel med det finns det säkert :)

 

Gick iaf bra och jag plussade i både FLO8 och PLO. Spelar i stort sett nästan bara PL50 numera, och börjar känna mig mer bekväm med det. Planen är att bygga bankrollen upp till 3k för att sedan börja spela lite PL100. Jag återkommer mer med mål för nästa år när jag kommer tillbaka.

 

Eftersom jag lirade lite hos mina föräldrar har jag inget exakt resultat för december, men min bankroll är just under 2k så jag har plussat c:a 400$ den här månaden.

 

Bankroll: 1969.20$

Vip poäng: 18 920

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sticker ju till Thailand imorgon så känner att det är dags att summera månaden och året litegranna. Jag lirade idag och lyckades just nå upp till goldstar-nivån på Stars. Vet inte riktigt vad det innebär men nån fördel med det finns det säkert :)

 

Gick iaf bra och jag plussade i både FLO8 och PLO. Spelar i stort sett nästan bara PL50 numera, och börjar känna mig mer bekväm med det. Planen är att bygga bankrollen upp till 3k för att sedan börja spela lite PL100. Jag återkommer mer med mål för nästa år när jag kommer tillbaka.

 

Eftersom jag lirade lite hos mina föräldrar har jag inget exakt resultat för december, men min bankroll är just under 2k så jag har plussat c:a 400$ den här månaden.

 

Bankroll: 1969.20$

Vip poäng: 18 920

Jag vill inte vara för negativ, men....

 

Jag har själv över 200 inköp online för PLO50. Det är enorma swings i PLO och det är lätt/normalt att tappa 20-30 inköp på en vecka om man spelar någorlunda regelbundet. Jag är själv ner 14 inköp över mina senaste 1200 händer och gråter inte över det. Se till att du är rejält vinnande på nivån innan du går upp och stoppa undan en del på bankkontot innan du går upp i nivå.

 

Det kan vara okej med 50 inköp under förutsättningen att man är riktigt disciplinerad och kan gå ner efter att tappat ett gäng inköp mot superfiskar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är medveten om variansen i PLO och hade inte tänkt att lira enbart PL100 när jag når 3k, däremot hade jag kanske tänkt att börja spela 1-2 bord PL100 och 2-3 bord PL50 för att känna på hur motståndet är på de högre nivåerna. Och ja, jag är hyfsat disciplinerad och känner inga problem med att gå ner i nivå vid motgångar. Är inte beroende av pengarna från pokern utan gör det mest som en kul grej. Hade definitivt haft striktare bankroll-krav om det var en inkomstkälla.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Going tour to nam eller hur var det?

 

Tycker också 30 är lite lågt för PLO kanske 50 vore att rekomendera men 200... wowawiwa sjukt overkill... iaf med Zalons spelstil.

 

Förresten så lär d väl inte ha gold i februari när du är tillbaka om du inte spelar på resan för den delen. Eller hur länge blir du borta?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelade en 11$ omaha-sng. Hade en stor pott när det var 5-6 spelare kvar med KKJx s mot bb. Jag höjde i pos, han 3-bettade från bb och jag synade. Flopp är 755 med mitt färgdrag. Han vekbettar typ 1/2 pott och jag tror att han kan vika sina AAxx och ställer. Tyvärr synar han, men jag träffar ju färgen så det löste sig ändå.

 

 

Fråga: Hur bra måste man vara för att lägga AAxx här? Med min ringa erfarenhet av PLO online så läggs inte AAxx på en flopp som inte är sjukt farlig, t ex 8s9sJ. Min poäng är att på 7s5s5-brädan finns det ytterst få händer han inte slår (alltså har bättre hand än på flopp). Även om man kan ligga under då är det svårt att lägga AAxx på 755. Svårt att sätta dig på 77 eller en 5:a, lätt att sätta dig på KK

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, ar man bra lagger man inte AAxx dar. De flesta ar dock jattetighta och daliga (galler framst cg, har inte lirat sa mkt sng) sa jag tror att de kan lagga AAxx hyfsat ofta pa parade brador. Hans vekbet tyckte jag kandes som ett stopbet for att fa ett billigt turnkort eller bet for att kopa potten billigt, darfor trodde jag att jag kanske kunde fa honom att lagga. Sen ar KKxx bara en liten del av rangen dar, jag synar nog ett 3-bet nar jag har position med typ alla connectors fran 7654 och uppat sa sannolikheten att jag har traffat ar anda ratt hog. Sen finns det ju hyfsat manga muppar som synar med allt mojligt junk pre i min position sa han skulle nog definitivt kunna vara radd for att jag traffat dar. Sen tycker jag att min hand var helt ok i situationen, overpar + fargdrag och han maste ju inte ha AAxx.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Resultat kommer när jag orkar sätta mig ned och skriva ett längre inlägg :P

 

Under tiden får ni en hand. Ingen jättebra read på fi, tror han bara pushar med bra i det här läget men ingen jättebra read. Synar ni här?

 

Seat 1: baronaking ($27.25 in chips)

Seat 2: Zalon ($25.80 in chips)

Seat 3: @rvsrvs@ ($18.55 in chips)

Seat 4: Schnulli$100 ($54 in chips)

Seat 5: Avsaknad ($22.25 in chips)

Seat 6: Pokeraver ($19.15 in chips)

Zalon: posts small blind $0.10

@rvsrvs@: posts big blind $0.25

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Zalon Queen of ClubsJack of HeartsQueen of Spades5 of Clubs

Schnulli$100: folds

Avsaknad: folds

Pokeraver: folds

baronaking: raises $0.50 to $0.75

Zalon: calls $0.65

@rvsrvs@: calls $0.50

*** FLOP *** 6 of Clubs8 of DiamondsKing of Clubs

Zalon: bets $2

@rvsrvs@: folds

baronaking: calls $2

*** TURN *** 6 of Clubs8 of DiamondsKing of Clubs8 of Hearts

Zalon: bets $4.25

baronaking: calls $4.25

*** RIVER *** 6 of Clubs8 of DiamondsKing of Clubs8 of Hearts8 of Clubs

Zalon: checks

baronaking: bets $14.05

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade nog synat... Varför skulle han inte ha en 8a här? Tror inte att han har KK då hade han nog spelat annorlunda på floppen. Han skulle ju även kunna ha AAXXs men då tror jag han hade spelat annorlunda på floppen. Det känns mest som att han skulle ha en 8 därefter AA och sedan KK. Men vad får honom att betta så mycket på river. Det är ju inte så mycket som du slår egentligen men är det värt synen. Problemet är ju att du måste ha rätt ganska ofta för att syna, 1 på 3 är det väl?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min tanke är denna: Vad synar han med på floppen? Här är några händer han förmodligen inte synade med på floppen:

AAxx (definitivt inte på turn iaf)

KKxx

K8xx

K-träff plus bra färgdrag

8-träff med dåligt färgdrag

 

Några händer han förmodligen synar med på floppen

QTJ9 eller KTQJ eller dylikt.

Kombo mellan färgdrag och dåligt stegdrag.

tvåpar med 8 och dåligt färgdrag.

K-träff plus dåligt färgdrag.

 

Ok det finns fler händer men min poäng är väl att om han har dig så har han en hand som han förmodligen skulle höjt med på flopp. Enda möjligheten att han sitter på en 8:a eller kung är att han också hade ett kissigt färgdrag eller ett riktigt bra stegdrag. Min gissning är att han försöker köpa potten men att han kanske har ett färgdrag eller dålig kåk att backa upp det med.

syn!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...